Учителка от първи клас към дете: "ХХХХ е кръгла нула"

  • 8 370
  • 241
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 3 048
gingerina, и аз така мисля.
Чувала бях за тези критерии с време, но за щастие върху детето ми не са прилагани. Как минава това тестване? Учителите по физическо услужват на начален курс хронометрите си ли... Rolling Eyes

# 181
  • София
  • Мнения: 7 990
Според мен тези нормативи са писани от поредните хора, които нямат никаква идея от реалната работа с деца. Има деца, за които не е проблем да покрият изискванията, но те не са преобладаваща част. Не виждам кому е нужно да се издевателства над деца в първи клас, при положение, че за тях водещото в момента е да научат буквите, да четат и да пишат четливо, а не да гонят стенографски постижения.

# 182
  • Мнения: 9 767
Да цитирам:
- да разчленяват ....думите на срички и звукове
- умения за описване на ситуация от реалния свят с математически модел

И да дам мнение:
Достатъчно е децата да умеят да разчленяват думите на букви и срички, за да могат да четат и пишат. Разчленяването на звукове за мен е напълно излишно.
За математическото умение не знам какво да кажа, то и аз не мога да разбера какво означава, камо ли да го притежавам. Пък знам ли, мога и да го притежавам, ама така формулирано - не мога да го разбера.

Милинка е напълно права - тези неща са писани от хора, които смятат, че защищават докторска дисертация.

# 183
  • Мнения: 5 906
Не зная кой откъде разбра, че писането е за минута. Цифрите, които аз дадох-40,60,80 са изписани думи, без да изисква време. Упражнение.

# 184
  • Мнения: 3 048
W, аз лично коментирам постнатите от Hope критерии за четене за време и зачудих някой кара ли деца в първи клас да четат със "старт" и "стоп" и някой проверява ли челите със съзнанието, че четат за скорост дали са разбрали какво прочитат. То това може и да е обект на експеримент и за възрастни, впрочем.

# 185
  • Мнения: X
Децата, които не могат да четат си личат. Моят син не го прави гладко, запъва се, посричва, общо-взето нормално за първи клас ми се струва. Учителката му е доволна от това, явно е достатъчно. Не знам защо се обсъжат критериите, за мен са нормални. 40 думи са точно 2 реда напечатан текст. Еми не е много за една минута.

# 186
  • Мнения: 8 231
W, аз лично коментирам постнатите от Hope критерии за четене за време и зачудих някой кара ли деца в първи клас да четат със "старт" и "стоп" и някой проверява ли челите със съзнанието, че четат за скорост дали са разбрали какво прочитат. То това може и да е обект на експеримент и за възрастни, впрочем.
Ами не е необходимо нито със старт нито със стоп да четат.
Ако в една книга една страница има 200 думи , то дете трябва да може да я прочете за 5 минути.

Колкото до четенето с разбиране, това си е специална част в БЕЛ по която се работи и в следващите класове.


Интересно ми е как родител не би обръщал внимание на изискванията пък после що почват частни уроци в 5-6-7 клас.

# 187
  • Мнения: 3 048
На въпроса защо обсъждаме критериите - обсъждаме, защото е форум.

Разликата да не обръща внимание на критериите родител и някои неща да намира за не съвсем смислени може би не се усеща, когато първо критерият е скорост, а разбирането е в по-горните класове.

Ако мнението ми ме прави незаинтересован родител, ще си нося този етикет.

# 188
  • Мнения: 8 231
На въпроса защо обсъждаме критериите - обсъждаме, защото е форум.

Разликата да не обръща внимание на критериите родител и някои неща да намира за не съвсем смислени може би не се усеща, когато първо критерият е скорост, а разбирането е в по-горните класове.

Ако мнението ми ме прави незаинтересован родител, ще си нося този етикет.

Подозирам, че повечето родители намираме разни неща за безумни защото нямаме опит. А може би защото и  не сме учили по този начин. Или защото просто имаме различно професионално образование.
Рядко дете не четящо гладко може да схване смисъла в текста.

Не визирах твой пост. Просто идеята ,че децата ходят на училище за да бъдат мъчени не е моя филм Simple Smile
И щом има изисквания ние като родители трябва да се стараем детето да ги покрива. Поне аз така и работя , покривам си изискванията в работата. Не се опитвам да ги игнорирам само защото ме стресират.

# 189
  • Мнения: 1 495
Не зная кой откъде разбра, че писането е за минута. Цифрите, които аз дадох-40,60,80 са изписани думи, без да изисква време. Упражнение.
Alizze е писала, че тяхната класна пуснала в групата изискване за 40 думи в минута.
Дано да е грешка.
Дума "издевателстване" е много точна в нашия случай. Обаче родителите, с които говорих са се постарали да се напише цялата домашна. Даже едната майка ме пита тактично дали не съм знаела, че госпожата е по-взискателна Simple Smile.
Нашите роднини в Германия бяха потресени, че въобще имаме домашни за ваканцията.

# 190
  • Мнения: X
И нашата госпожа е доста взискателна, ама домашни не дава.

# 191
  • Мнения: 8 231
Не зная кой откъде разбра, че писането е за минута. Цифрите, които аз дадох-40,60,80 са изписани думи, без да изисква време. Упражнение.
Alizze е писала, че тяхната класна пуснала в групата изискване за 40 думи в минута.
Дано да е грешка.
Дума "издевателстване" е много точна в нашия случай. Обаче родителите, с които говорих са се постарали да се напише цялата домашна. Даже едната майка ме пита тактично дали не съм знаела, че госпожата е по-взискателна Simple Smile.
Нашите роднини в Германия бяха потресени, че въобще имаме домашни за ваканцията.

Пак аз Simple Smile
В единят случай се говори за 40 думи в минута четене в другия за 40 думи в минута писане.
Нямат нищо общо.

Надявам се, че не се опитвате да сравнявате двете системи в БГ и Германия. В Германия до 4 клас са отглеждани като в ДГ след което са разпределяни в Гимназия или занаятчийско училище. Повярвайте ми тези в Гимназията няма как да отидат без домашно.

Малкото ми дете е в 4 клас. За домашно през тези 15 дни имаше 4 страници по БЕЛ. 4 страници стандартна математика. 66 задачи от допълнителната математика и 10 страници по английски с около 5 упражнения на страница.
5 дни не е правил абсолютно нищо от домашното. Останалите 10 дни е писал по около час , час и половина.
Дали се е преработил или не си е починал ? Учителките по всеки един предмет са различни.

# 192
  • Мнения: 3 048
Смисълът на четенето за скорост ми се губи извън контекста на натовареността на децата.
Интересно ми е мнението на професионалистите. Дано Andariel се включи.

# 193
  • Мнения: 1 495
Да, прочетох пак поста на Allize и видях, че за писането било пак толкова думи но не с критерий за време. Но с четене набързо това съм разбрала Grinning.
За Германия сигурно е така. Имам спомен отпреди 20 години, учех една година в Берлин и учителката в българското училище обясняваше точно това. Че им трябват много работници и затова е много лесно докъм някой клас и после изведнъж изискванията се повишават. И една моя съученичка там (бях в 11 клас) се отказа в един момент да учи в гимназията и се премести в друго училище, не се справяше и имаше нисък успех. Аз се водех гостенка и успехът ми там нямаше значение, но поне за математиката знам, че не беше кой знае колко високо нивото.

# 194
  • Мнения: X
40 думи на минута не е скоростно четене, а някакъв критерий за оценка на възможностите. Аз пак да попитам - много ли са 2-3 изречения за минута? Ако детето не се справя, значи трябва да му се обърне внимание, а това се разбира като се въведат някакви подобни изисквания.

Общи условия

Активация на акаунт