Математически турнири 1-4 клас. Тема №56

  • 48 350
  • 738
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 29 306
Е, ок, щом ти допада.

# 436
  • Мнения: 456
Как се обяснява това на дете в първи клас? Имам предвид, знам отговора, знам как да го реша АЗ, но на него как да му го обясня?

Митко е по-малък с 5 години от брат си Живко. След 5 години сборът от годините на
двамата ще е равен на 29. На колко години е Митко сега?

# 437
  • Мнения: 29 306
Първо, намирате на колко години са сега общо двамата. Тъй като времето върви и за двамата, значи ще пораснат всеки с по 5 г., общо 5+5=10 г. 29-10=19 г., значи сега са на 19 г. общо двамата.

М+Ж=19
М+5=Ж, значи М+М+5=19. Кое е това число, събрано със същото и още 5, да дава 19?  Отначало може да се затрудни детето, но после хващат логиката.

Моя син го карах да пробва варианти: Може ли да е Митко на 1 г.?
И той - Ами 1+1+5 не е 19, значи не може, после: Може ли да е на 2 г. и т.н. Няколко пъти и успяват....

# 438
  • Варна
  • Мнения: 25 236
О, това със сумиране на възрасти сега и след години е голям препъни камък и за нас. Трудно му е на моя да асимилира логиката.

# 439
  • Sofia
  • Мнения: 4 471
Къде могат да се видят резултати от олимпиада Знам и мога? Задачите не видяхме, някакво класиране ще има ли къде да видим?

Аз накрая звънях в училището, след мрънкане ми казаха, че синът ми е класиран за областен кръг и да се обадя в 81 СУ, което е координатор. Там бяха изключително нелюбезни и ми обясниха, че от училището ни ще ни кажат всичко- кой, кога, къде. Ама такова нещо като класиране и задачи, едва ли ще дочакаме.

# 440
  • Мнения: 6 299
М+Ж=19
М+5=Ж, значи М+М+5=19. Кое е това число, събрано със същото и още 5, да дава 19?  Отначало може да се затрудни детето, но после хващат логиката.

О, това със сумиране на възрасти сега и след години е голям препъни камък и за нас. Трудно му е на моя да асимилира логиката.

Защото си има чалъм, бе хора, много лесен чалъм, който е напълно по силите на дете 1 клас. Когато единият е по-голям (или по-малък, може и така да е казано) от другия, от общия сбор на годините първо вадите разликата. После полученото число делите на 2. И получавате годините на по-малкия.

Ето в случая - от общо 19 години за двамата, вадим разликата 5. Получаваме 14, делим на 2, значи по-малкият е на 7 години. По-големият на 12.

Ако е казано, че единият е с три години по-голям, или по-малък, дори няма значение как е казано, и примерно общо са на 17 години. 17-3=14, делим на 2, единият е на 7, другият на 10.

Има си чалъми още от 1 клас егати.

# 441
  • София
  • Мнения: 28 513
Делението въобще не е "напълно по силите на дете 1 клас".

# 442
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Нещо не се разбрахме. Това, което аз казах, че затруднява моя син е да изчисли сбор от възрасти след години. Примерно "сумата от годините на две деца преди 2 години е била 9. Колко ще е сумата след 2 години?" И той отговаря 13! Не може да възприеме, че всяко дете е пораснало с 4 години, демек сумата е пораснала с 8. Т.е. разбира уж и след това прави същата грешка. Явно не асимилира обяснението.
И да, делението определено не е за първокласник. Може да има генийчета, които няма да се затруднят да разделят 14 на 2, но за средностатистическия първокласник това е проблем.

# 443
  • Мнения: 7 987
Ние като решавахме такива задачи с дъщеря ми я попитах колко е била сумата преди, колко е сега и колко след... така много лесно ги решаваше. Или по-скоро на колко са били преди, на колко са сега и на колко ще бъдат след... Не се сещам дали е решавала после сама такава задача.

# 444
  • Мнения: 456
"Има си чалъми още от 1 клас егати. " а този тон беше ,защото?
Иначе благодаря на отзовалите се, то е явно че не е трудно за изчисляване , а по-скоро е "как се обяснява"? Нали така попитах? Усмихнат ден!

# 445
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Да бе то е ясно, че може да сметне на колко е бил преди 2 и след 2 години. Проблемът е, че не съобразява, че при сума от възрастта на 2, 3, 5 човека трябва да удвои, утрои, упетори разликата.

# 446
  • Мнения: 29 306
Като порешава малко такива задачи, ще им свикне.

# 447
  • Мнения: 5 903
Като порешава малко такива задачи, ще им свикне.

Така е. Решаване и решаване. Днес внукът ми запъна на задача от Немо, където пишеше, че Х имал съученици, които... По нататък пише - момчетата от класа... Върти, суче, не получава отговора. И като му обясних, че съучениците не са равни на момчетата, а са с един по-малко, нещата станаха. От сега нататък щом срещне едното или другото няма да има проблем.

# 448
  • Мнения: 393
И да, делението определено не е за първокласник. Може да има генийчета, които няма да се затруднят да разделят 14 на 2, но за средностатистическия първокласник това е проблем.

Не е нужно да делят. Достатъчно е да се зададе такъв въпрос: Кои две еднакви числа да съберем, за да получим .........?

# 449
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Естествено. И пак е трудно, щото на практика е същото

Общи условия

Активация на акаунт