Отговори
# 375
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 346
Да, степен означава. Отговорът би трябвало да е 1. Аз го докарвам дотук:
(х-3)(х^2-7х-11)=0

# 376
  • Мнения: 8 062
Може ли помощ?
Кой е най-малкият корен на уравнението?  
(x-3)^3+9=x^2
(х-3)3+9=х2
(х-3)32-32
(х-3)3-(х-3)*(х+3)=0
(х-3)((х-3)2-(х+3))=0
(х-3)(х2-7х+6)=0
(х-3)(х-1)(х-6)=0
Най-малък корен е 1

ПП: Пишете за кой клас е задачата.
Разлагането е или с формулите за съкратено умножение или с дискриминанта Simple Smile

Да, степен означава. Отговорът би трябвало да е 1. Аз го докарвам дотук:
(х-3)(х^2-7х-11)=0
Имаш аритметична грешка
(х-3)2-(х+3)=х2-6х+9-х-3=х2-7х+6

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 09:16 от peneva_a

# 377
  • София
  • Мнения: 109
Моля за помощ за някакъв "хитър" начин за решаване на следната задача за седми клас:
Да се намери сборът от всички коефициенти в нормалния вид на многочлена, тъждествен на израза: (х-1)(х+2)(х-3)(х+4)(х-5)(х+6).
Идеята е, ако може за се реши, без да се умножават последователно всички множители.

# 378
  • Мнения: 5 160
Моля за помощ за някакъв "хитър" начин за решаване на следната задача за седми клас:
Да се намери сборът от всички коефициенти в нормалния вид на многочлена, тъждествен на израза: (х-1)(х+2)(х-3)(х+4)(х-5)(х+6).
Идеята е, ако може за се реши, без да се умножават последователно всички множители.

  Метод за намиране на сума от коефициенти

# 379
  • Мнения: 566
Може ли помощ?
Кой е най-малкият корен на уравнението?  
(x-3)^3+9=x^2
(х-3)3+9=х2
(х-3)32-32
(х-3)3-(х-3)*(х+3)=0
(х-3)((х-3)2-(х+3))=0
(х-3)(х2-7х+6)=0
(х-3)(х-1)(х-6)=0
Най-малък корен е 1

ПП: Пишете за кой клас е задачата.
Разлагането е или с формулите за съкратено умножение или с дискриминанта Simple Smile

Да, степен означава. Отговорът би трябвало да е 1. Аз го докарвам дотук:
(х-3)(х^2-7х-11)=0
Имаш аритметична грешка
(х-3)2-(х+3)=х2-6х+9-х-3=х2-7х+6
да, 1 е

# 380
  • Мнения: 4 758
Здравейте! За първи път пиша в темата. Имам нужда от помощ за обяснението на решението на следната задача:

Иван има 29 чорапа. Колко чифта може да направи от тях?

Синът ми е на 7 години, втори клас в международно училище в чужбина. Учил е за умножение и деление и знае какво означават тези две операции и как да се използват. Таблиците за умножение не са му много стабилни като знания, но се оправя. Когато делението е точно, проблем няма, но делението с остатък не му е ясно, а аз идея си нямам как да го обясня. Гледах учебниците му, но там няма никакво обяснение - нарисувани са 12 ябълки, разделени в две чинии по пет и две отстрани.

Та имам нужда от помощ с обяснението. Опитах се, но явно детето не е схванало. Мерси предварително за помощта!

# 381
  • Мнения: 5 911
Само с примери. Ако сте 3 души в семейството, дайте му 10 ябълки и го накарайте да ги раздели по равно. Ще види, че една остава. Да търси най-близкото по-малко число, което се дели.

# 382
  • Мнения: 6 690
Мисля, че на 7 години обяснението ще се получи само с примери.
Даваш му 29 чорапи и го караш да ги направи на чифтове.

# 383
  • Мнения: 6 301
Не знам аз ли съм тъп, и дали 14 чифта е отговорът, но според мен непременно трябва да е казано, че чорапите са еднакви, щото иначе може и нито един чифт да не може да се направи, ако всички чорапи са различни.

# 384
  • Мнения: 4 758
Нагледно се справяме - и аз, и той. Обаче задачата е от теста в училище. Няма как да е нагледно. Обикновено когато трябва да раздели едно число на друго, рисува точки. Обаче 29 е доста голямо, за да рисува точки.

И аз пробвах със следващото по-малко, което се дели, но явно не е влязло в главата. А и имам усещането, че на детето някои основни релации все още му се губят.

# 385
  • Мнения: 4 758
Не знам аз ли съм тъп, и дали 14 чифта е отговорът, но според мен непременно трябва да е казано, че чорапите са еднакви, щото иначе може и нито един чифт да не може да се направи, ако всички чорапи са различни.

Признавам, че е оригинално мислене, но не съм убедена, че нашата мисис Нюман щеше да оцени подобна оригиналност 😀

# 386
  • София
  • Мнения: 18 025
А, Мецане, що бе.. Доста млади хора по разни моди  нарочно ходят с един зелен и един червен чорап (примерни цветове), та пак са им чифт. Simple Smile

# 387
  • Мнения: 6 690
А, Мецане, това са остарели виждания да са еднакви. На моя син му е важно чорапите да са два 😁

Ако първо схване идеята с нагледен пример, после ще разбере и за най-близкото, което се дели на 2.

# 388
  • Мнения: 4 758
Благодаря ви за съветите. Ще продължим с нагледните примери.

А във връзка с темата за различните чорапи. Синът ми има училищна униформа, която по никакъв начин не позволява своеволия. Детето обаче обича да предизвиква и един ден го намирам след училище в следния вид: след часа по спорт детето се облякло - ризата наопаки, панталоните хем наобратно, хем наопаки, и с две различни обувки: една маратонка и една черна от униформата, сакото беше неоткриваемо. 🤣 Направо се чудя как дори забележка не беше получил, а няма начин да не са го видели, защото след часовете ги строяват на двора и едно отче нещо им приказва.

Успешна работна седмица!

# 389
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Извинявам се за отклонението - в коя държава е мисис Нюман?

Общи условия

Активация на акаунт