?Въпроси всякакви? (2020г.)

  • 485 063
  • 13 836
  •   2
Отговори
# 300
  • Мнения: 68 642
При рекламация парите за връщането НЕ ги плаща купувачът. Това е разликата с правото на отзив. По закон е така.

Как се предявява рекламация е разписано на прост език в ЗЗП.
Вижте раздела за договори, сключени от разстояние първо- това са онлайн продажбите...и вижте какво важи за тях и има ли нещо различно разписано за рекламациите при тях, или важи общото правио на чл.113 и следващите.

# 301
  • София
  • Мнения: 758
При рекламация парите за връщането НЕ ги плаща купувачът. Това е разликата с правото на отзив. По закон е така.

Как се предявява рекламация е разписано на прост език в ЗЗП.
Вижте раздела за договори, сключени от разстояние първо- това са онлайн продажбите...и вижте какво важи за тях и има ли нещо различно разписано за рекламациите при тях, или важи общото правио на чл.113 и следващите.
Аз рекламация знам как се заявява. Въпросът ми беше за дефектен продукт имам ли право да върна в 14дневния срок. И ако да, къде законово го пише, за да мога да го цитирам на съответния търговец?

# 302
  • Мнения: 68 642
За дефектен продукт законът предвижда да се предяви рекламация. Вие знаете как става това.

# 303
  • София
  • Мнения: 3 951
За дефектен продукт законът предвижда да се предяви рекламация. Вие знаете как става това.
Благодаря за, мненията. Исках да го запазя, понеже го нямаше наличен и чаках да го изработят. Пратих им снимки и те казаха, че ще направят рекламация, но ми съобщиха, че не знаят дали имало материал за подмяната. Помолих ги до края на деня просто да ми звъннат и да кажат има или няма материал, за да си направя сметка, но така и не благоволиха да ме уведомят, което ми преля чашата и им казах, че желая да го върна. Да не говорим, че щях да си затворя очите за други надрани части, както и изработка, която не ми хареса.

# 304
  • Мнения: 68 642
Опиши им ПИСМЕНО в мейл дефекта и предпочитания от теб начин на удовлетворяване-разваляне на договора и връщане на парите да речем.

Реално ти не си подала писмено рекламация към тях? Само снимки не важат..трябва изрично изявление да напишеш - искам да направя рекламация на продукт иди кой си и т.н.

# 305
  • София
  • Мнения: 758
При онлайн покупка стоката може да се върне в 14-дневен срок без да се дава каквото и да било обяснение за връщането. Нямам представа какъв точно е дефектът, « Ѕmile », но според мен може и да не се прави рекламация, а направо да се върне. Защото е възможно те нарочно да протакат, точно за да изтече този двуседмичен срок.

И аз мисля че този вариант е за предпочитане. Защото рекламация, ама то ремонт тпи пъти преди да ти върнат парите. Хамалогия е.
Да ползва наистина правото си на отзив-връщане в 14 дн.срок.
1.Те трябва да ти върнат цената на стокатата+цената на стандартната доставка. Например купила си ютия за 10 лв. и си платила 5 лв да ти я доставят- 15 лв следва да възстановят!
2.Ти плащаш куриерската услуга по връщането само.
Ми давате съвет при дефектен продукт да се върне в срока от 14 дни.  Предположих че имате информация за законов срок на дефектен продукт да се върне..

Последна редакция: сб, 11 яну 2020, 12:23 от gery1

# 306
  • русе
  • Мнения: 1 317
На мен пък не ми дадоха касов бон и сега не искат да ми върнат парите за един ластичен колан след операция.
Къде да се оплача в КЗП,но без касов бон,как ще стане?

# 307
  • Мнения: 4 018
Здравейте! Случайно някой знае ли дали вече е открит закрития басейн към аквапарк „Възраждане в София”, посещавал ли го е, какви са цените и има ли информация за часовете за свободно посещение? Питам тук, понеже не ми остава време да проверя на място. В Интернет видях някъде, че вече е открит, но повече никаква информация. Инзвинявам се, ако въпросът ми не е за тук.

# 308
  • SF
  • Мнения: 21 167
Вече е открит. Имаха дата за откриване и бързаха да я спазят. Веднага след това басейнът е затворен. Неизвестно докога, защото датата на откриването е спазена. Сега могат да си го държат затворен, колкото искат.
Искат да раздадат обектите на частници, които да ги стопанисват. Общината няма достатъчно ресурс да поддържа всичко. Бизнесмените трябва да се съгласят да развиват бизнес, който не е техен. Обектите остават общински, а те само ги ползват за определен период от време, описан в договорите. Представете си колко ще инвестират, когато договорът им започне да изтича. Не го домислиха, като всичко останало, а едни пари се усвоиха.

# 309
  • Мнения: 760
Здравейте, пратих покана на една съученичка, с която почти не сме си общували. Тя беше много забавна и хубава, просто искам да сме приятели. Според вас да и пиша ли на лично кой съм ?

# 310
# 311
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 269
На мен пък не ми дадоха касов бон и сега не искат да ми върнат парите за един ластичен колан след операция.
Къде да се оплача в КЗП,но без касов бон,как ще стане?

А защо напусна обекта без касов бон? Държа изключително много на касовите бележки и няма случай, в който да изляза от магазина без бележка. Без касов бон и да се оплакваш, все тая. Дали не бяха солидарни във вината продавач и купувач( на прост език казано)?

# 312
  • Norge
  • Мнения: 2 311
Благодаря, ще ме принудят да мина на новата версия Tired мислех да си ползвам старата  докато не стане неизбежно, явно вече е Mr. Green
Дане, аз ще карам на старата докато наистина повече няма накъде.
И заради таблета, на който тя ми функционира далеч по-добре.
Но на него само чета, докато пиша единствено от стационара.
Напоследък, при натискане на бутона „Публикувай“, реакция не последва, макар отговорът всъщност да бива поместен в темата.
Нищо, не ми пречи, ще продължавам така, докато спрат старата версия.

# 313
  • DE
  • Мнения: 9 068
Аз всъщност още си ползвам старата и ще я ползвам до последно  Blush обичам си старите емотикони и това е Crossing Arms
Минавам на новата само когато публикувам и пак обратно Mr. Green
От таблета гледам да не публикувам постове, че какви ми ги реди аутокоректа...

# 314
  • Norge
  • Мнения: 2 311
Дане, за коректора...  Joy
При публикуване на отговор, просто упорито изчаквам някоя секунда и така...Ако се безпокоя, че отговорът не е преминал, натискам повторно „Предварителен преглед“, виждам, че текстът е публикуван и продължавам по други задачки.  Flutter

----------

Колкото до касовите бележки, при мен от доста време, специално в хранителните магазини, неизменно питат дали искаш касов бон или не. С подтекста, че такъв не е нужен.
Обяснението е, че при електронно плащане всичко така или иначе бива регистрирано и при евентуална рекламация/спор, информацията е налична.

Общи условия

Активация на акаунт