Отговори
# 1 155
  • София
  • Мнения: 4 548
В София всички кръгови крсъстовища ако си вътре си с предимство, само това горе на Бояна не е. Дори и това на Арена Аремеец, точно там удариха каката и спечели делото има си знаци....
Скрит текст:
За коли имали сме няколко различни, най ми харесваше Аудито, кораб 100СС, но... Високи коне и много харчеше, а и бе стара, затова я махнахме. Сега имаме Ситроен, 3 Шкоди и каката кара едно Мицубиши Колт. От всички съм доволна от Шкодата Октавия 1, 75 коня е, но 160 на магистралата си ги държи без проблем. Да понякога се мъчи, мотора е по слаб, затова си купих по нова 140 коня. Засега е в сервиза, все още не съм я карала.
Всеки трябва да си усеща колата в ръцете, щом я чуваш е твоята.
Това даже не е вярно. Това малкото в Бояна не е така, кръговото на бул. Пушкин в Павлово не е така, дори кръговото на Руски паметник не е така (и там си длъжен да изчакаш трамвая, ако си в кръговото). Винаги се гледат знаците! Ако няма - то този в кръговото е с предимство.
Не знам за такъв член от закона (червеното). Ако греша, може ли да ми го посочите? Реално не съм попадала никога на кръгово без знаци. Ако има такова, то правото е на дясностоящия като за всяко друго кръстовище. Това означава, че са с предимство влизащите в кръговото.

# 1 156
  • Мнения: 361
Здравейте!Дано съм попаднала в точната тема, ако не- моля да ме пренасочите. Имам книжка от 5 години, карам добре, в смисъл не излизам от пътя, не се качвам по тротоари и т.н. Но тъй като в ежедневието си не се нуждая от кола, защото всичко ми е на пешеходно разстояние, кола в момента нямам и не шофирам. Моля, препоръчайте ми кола тип "първа" за начинаещ шофьор, която ще се кара предимно извънградско обаче (ако има значение). Няма да хвърча със 140 или 160 км. Просто някаква нормална кола, не скъпа, не голяма, с евтина поддръжка и данък, ако може. Сега гледам една много спретната и кипра Корса, 2001г, автоматик, бензин, 75 к.с. 2800 лв.... какво мислите за тези коли, Корсите знам че много ги хвалят! Държа на автоматик. Благодаря предварително на всички!

Последна редакция: пн, 23 ное 2020, 16:09 от kikokolin

# 1 157
  • Мнения: 3 608
Здравейте!Дано съм попаднала в точната тема, ако не- моля да ме пренасочите. Имам книжка от 5 години, карам добре, в смисъл не излизам от пътя, не се качвам по тротоари и т.н. Но тъй като в ежедневието си не се нуждая от кола, защото всичко ми е напешеходно разстояние, кола в момента нямам и не шофирам. Моля, препоръчайте ми кола тип "първа" за начинаещ шофьор, която ще се кара предимно извънградско обаче (ако има значение). Няма да хвърча със 140 или 160 км. Просто някаква нормална кола, не скъпа, не голяма, с евтина поддръжка и данък, ако може. Сега гледам една много спретната и кипра Корса, 2001г, автоматик, бензин, 75 к.с. 2800 лв.... какво мислите за тези коли, Корсите знам че много ги хвалят! Държа на автоматик. Благодаря предварително на всички!
За извънградско ако може си вземете среден клас, с малка кола човек се измаря от пробега.Но всеки дам си преценява какво може да си позволи.

# 1 158
  • Мнения: 1 711
В София всички кръгови крсъстовища ако си вътре си с предимство, само това горе на Бояна не е. Дори и това на Арена Аремеец, точно там удариха каката и спечели делото има си знаци....
Скрит текст:
За коли имали сме няколко различни, най ми харесваше Аудито, кораб 100СС, но... Високи коне и много харчеше, а и бе стара, затова я махнахме. Сега имаме Ситроен, 3 Шкоди и каката кара едно Мицубиши Колт. От всички съм доволна от Шкодата Октавия 1, 75 коня е, но 160 на магистралата си ги държи без проблем. Да понякога се мъчи, мотора е по слаб, затова си купих по нова 140 коня. Засега е в сервиза, все още не съм я карала.
Всеки трябва да си усеща колата в ръцете, щом я чуваш е твоята.
Това даже не е вярно. Това малкото в Бояна не е така, кръговото на бул. Пушкин в Павлово не е така, дори кръговото на Руски паметник не е така (и там си длъжен да изчакаш трамвая, ако си в кръговото). Винаги се гледат знаците! Ако няма - то този в кръговото е с предимство.
Не знам за такъв член от закона (червеното). Ако греша, може ли да ми го посочите? Реално не съм попадала никога на кръгово без знаци. Ако има такова, то правото е на дясностоящия като за всяко друго кръстовище. Това означава, че са с предимство влизащите в кръговото.
Абсолютно си прав/а. Грешката е моя! Ако няма знаци - то то важи правилото за дясностоящ, т.е. този в кръговото чака.

# 1 159
  • Мнения: 11 003
Микрата, за която писах в предишния ми коментар, на извънградско си държи 160-180. Когато е съобразено с пътната обстановка и възможностите на шофьора, не виждам защо малките коли трябва да пълзят. Wink

# 1 160
  • Мнения: 2 998
Микрата, за която писах в предишния ми коментар, на извънградско си държи 160-180. Когато е съобразено с пътната обстановка и възможностите на шофьора, не виждам защо малките коли трябва да пълзят. Wink
България ли се развива действието?

# 1 161
  • София
  • Мнения: 6 308
Ако е у нас, за тази кола, колкото и читава и поддържана да е, по нашите пътища е малко ту мач. Simple Smile
Аз рядко си позволявам подобна скорост. Не щото ме е шубе или колата не ми позволява, а защото не виждам смисъл, а и пътищата са ни максимално скапани.

# 1 162
  • Мнения: 2 583
Корса даже и подарена няма да взема! Кой ги хвали, понеже аз само негативи съм чувала? Една позната си взе корса 2014г. ръчка и на третият месец ѝ изгърмя главата. Кеф! Е, може би е малшанс, но аз съм твърдо не!

Микрата която ви предлага другата потребителка, я хвалихме и преди в тук темата. И аз съм за нея, като за първа кола е чудна!

# 1 163
  • Мнения: 11 003
Аз затова казах, че тази скорост е съобразена и с пътните условия. Калпави пътища има и по света, и у нас.

# 1 164
  • Мнения: X

Ако няма знаци - то то важи правилото за дясностоящ, т.е. този в кръговото чака.
Чл.50а.(Нов- ДВ,бр. 51 от 2007 г.)Забранено е навлизането в кръстовище дори и при
разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди водача да спре в
кръстовището или да възпрепятства напречното движение.

Винаги този в кръстовището е с предимство, ако не е указано друго. Поради спецификата и видовете кръгови кръстовища.

# 1 165
  • Мнения: 2 998
Значи в България. Капацитета на шофьора го разбрахме.

# 1 166
  • Мнения: 11 003
Bubbata, не бързай с изводите дали в България или извън нея. Simple Smile

# 1 167
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 866
Позволявам си да не се съглася - не високата скорост сама по себе си, а несъобразената такава са по-сериозната предпоставка за птп.

Ще ви разкажа следното: през 2019 г. караме от Фракнкфурт към Хановер - на онзи аутобан почти навсякъде има ограничения на скоростта - противно на всеобщото знание, че в Германия можеш да хвърчиш с колкото си искаш. Къде 120, къде 80, но има ограничения и те се спазват наистина. В рамките на 15 минути, Гугъл мапса регистрира 3 катастрофи по пътя и час и 45 минути забавяне по аутобана. Толкова за скоростта.
Всичко добре, само не разбрах каква е връзката на случката с аутобана и малките коли на магистрала в България. Нерде Ямбол, нерде Стамбул... Smiley

# 1 168
  • Мнения: X
дори кръговото на Руски паметник не е така
През кръговото на руски не съм минавал отдавна, но трамваят вече не минава през кръговото и там вече не се налага да пропускаш колите които са в неговата посока
Чл.50а.(Нов- ДВ,бр. 51 от 2007 г.)
Това визира навлизане при разрешаващ сигнал, а не определя предимство. В кръговото този който е вътре и няма знак който да му дава предимство е длъжен да изчака влизащите отдясно. Фъкфорлайв е прав!
Ако светофар свети зелено и обставката не позволява да влезете без да останете вътре при смяна на сигнализацията Член. 50 не ви позволява да го направите. Всеки който чака ляво без секция и навлезе  кръстовището ще е виновен при ПТП дори и този в насрещното да влезе на жълто

Последна редакция: пн, 23 ное 2020, 21:14 от Анонимен

# 1 169
  • Мнения: 2 621
Позволявам си да не се съглася - не високата скорост сама по себе си, а несъобразената такава са по-сериозната предпоставка за птп.

Ще ви разкажа следното: през 2019 г. караме от Фракнкфурт към Хановер - на онзи аутобан почти навсякъде има ограничения на скоростта - противно на всеобщото знание, че в Германия можеш да хвърчиш с колкото си искаш. Къде 120, къде 80, но има ограничения и те се спазват наистина. В рамките на 15 минути, Гугъл мапса регистрира 3 катастрофи по пътя и час и 45 минути забавяне по аутобана. Толкова за скоростта.
Всичко добре, само не разбрах каква е връзката на случката с аутобана и малките коли на магистрала в България. Нерде Ямбол, нерде Стамбул... Smiley
Повече от очевидно - че катастрофите не зависят от това малката кола с колко точно се движи. След като немците с тяхната пословична дисциплина и пътища на светлинни години от нашите страдат от същите проблеми, надали малката кола със 140 е най-големият бич на магистралата. Повече катастрофи съм видяла, причинени от шибаняци в коли за +100к - само че и с 90, и със 140 независимо дали колата ти тежи 900 кг или 1.3 т,ако те отнесе такъв, все си пътник - а шибанякът ще остане жив, защото колата му е проектирана да го опази.

Общи условия

Активация на акаунт