СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 9

  • 21 497
  • 773
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 8 223
Аз си мечтая за изпит със задачи само разписване. Нека пак да са степенувани, да има елементарни, лесни, средни, трудни и някоя много трудна. Не 23, 50 да са, но всичко да се разписва, а не да се гледа буквичка или само един гол отговор. Само си мечтая обаче. И по БЕЛ искам да е така.

# 331
  • Мнения: 24 467
Винаги съм споделяла същата идея, даже и в този форум.

Иначе "дебат" с МОН няма как да има. Не може да се говори с някой, на когото убягва същността на изразена дори кратка и проста мисъл.

# 332
  • София
  • Мнения: 2 446
Този момент, когато осъзнаваш, че нямаш шанс за дебат, защото със събеседника ти говорите на различни езици и никой не владее езика на другия.
Аз съм сигурна, че много добре разбират какви са исканията на родителите. Много учители от години повдигат същите въпроси. Просто не им изнася по една или друга причина.

# 333
  • Мнения: 6 584
Този момент, когато осъзнаваш, че нямаш шанс за дебат, защото със събеседника ти говорите на различни езици и никой не владее езика на другия.
Аз съм сигурна, че много добре разбират какви са исканията на родителите. Много учители от години повдигат същите въпроси. Просто не им изнася по една или друга причина.

И толкова успешно да се правят на неразбрали?
Надценяваш ги.

# 334
  • Мнения: 6 924
Аз не съм чула/чела публично мнение на учители за нво 7 клас. В личен разговор, да. Но съсловието изразило ли е някъде официално становище? Ако може линк, за да го прочета.

# 335
  • Мнения: 8 223
А, и тази сутрин по телевизията ми беше много интересна "не се притеснявайте, децата ще се справят". С кое ще се справят? И какво означава да се справят? 20 точки, 50, 80, 100!? Как измерваме дали са се справили?
По нечии монски критерии моят син може и да се е справил на ПИ, ама по моите критерии се е издънил здраво. А на него дори не му е необходим резултат близък до максималния, представям си какво щеше да е, ако му трябваше.


И според мен тези в МОН наистина не разбират какви са проблемите и какво искаме. Не могат да го вдянат. Мисля, че си живеят в някакъв си свой свят, който няма връзка с реалния.

# 336
  • Мнения: 24 467
А, и тази сутрин по телевизията ми беше много интересна "не се притеснявайте, децата ще се справят". С кое ще се справят? И какво означава да се справят? 20 точки, 50, 80, 100!? Как измерваме дали са се справили?
По нечии конски критерии моят син може и да се е справил на ПИ, ама по моите критерии се е издънил здраво. А на него дори не му е необходим резултат близък до максималния, представям си какво щеше да е, ако му трябваше.

Общи приказки на хора, които не знаят къде са назначени и какво трябва да правят, но пожене трябва нещо да кажат,изпляскват първото, което им хрумне, с което показват още по-отчетливо колко не са за там, откъдето получават заплатите си.
Дилетанти на експертни длъжности.

# 337
  • София
  • Мнения: 2 446
Официална учителска позиция и аз не съм виждала. Но и не съм следила толкова изкъсо. Впечатленията ми са от лични разговори.

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 11:54 от грейпфрут

# 338
  • Мнения: 6 584
Официално становище на учители не съм срещала в него, но пък в петицията има обозначил се учител:

1194 Град Левски Comment Подписвам защото,съм учител по математика на 7 клас и преценявам,че времето е малко.

# 339
  • София
  • Мнения: 6 360
Официално становище на учители не съм срещала в него, но пък в петицията има обозначил се учител:

1194 Град Левски Comment Подписвам защото,съм учител по математика на 7 клас и преценявам,че времето е малко.

В петицията има доста коментари на хора, които са се обозначили като учители по математика.
Подбрала съм няколко:

Скрит текст:
„Първо съм преподавател по математика и искам да изкажа мнение, че за времето дадено за работа, задачите на НВО по математика са изключително много и често объркващи учениците. Децата се притесняват и притиснати от времето в повечето случаи не успяват да покажат възможностите си. Тази година съм и родител на седмокласник. Детето ми от сега е под постоянно напрежение. Смятам, че целият този стрес е абсолютно излишен. Помислете за децата на България, г-н Министър. Те са нашето бъдеще. Нека запомнят тази прекрасна възраст с хубави неща, а не на какъв стрес са били подлагани.” Силвия Попова, Пловдив
"Защото съм учител по Математика и съм напълно съгласна, че форматът трябва да бъде променен!" Даниела Кръстева, София
"Първо съм родител, второ съм учител. Запозната съм с пропуските при матурите и това един от тях!" Виолетка Панева, София
"Подписвам, защото съм педагог и познавам различното поведение на децата по време на стрес, в случая - изпит. Много малък процент от тях, особено в тази възраст, са бързи и ефективни в изпитна атмосфера. Това, следователно, води до нереални резултати в оценка на знанията им. А целта е да се оценят именно знанията им, нали? Благодаря за вниманието."  Силвия Бончева, Варна
„Родител съм на седмокласник и съм учител на седмокласници. Нека помислим за децата.“ Нели Кънчева, София
„Преподавам на ученици от седми клас и виждам, че на голяма част от тях времето за решаване на задачите първа част е недостатъчно.“ Ирина Тринкова, Варна
„Подписвам, защото съм учител в малко училище с деца билингви и съм съгласна, че в първа част времето е недостатъчно.“ Райна Борисова, Ивайловград

за съжаление, официално становище няма и няма да има. 1. няма кой да го даде. 2. страх.
за всяко нещо, което през годините сме протестирали като родители в училище, винаги ни казват - ами ние какво да направим, ей го МОН, защо не се оплаквате?

# 340
  • Мнения: 6 924
Jam, за последно по темата. Не е проблем времето на децата от МГ. Аз самата мога 6 пъти да проверя 2+3 и 6 пъти да получа 6. Но тези загубени 3 точки няма да ме бутнат ако си спечеля 20 от трудните задачи, които масата не може да реши. Проблемът не е един, това се опитвам да ти обясня. За сведение: моето НЕматематично дете направи вкъщи първи модул на Бултест точно за 15 минути без нито една грешка. Като сложим още толкова за проверка, още 10 за треперене и още 5 за пренасяне на бланка, пак би ѝ останало време. Идеята на включването ми беше, че всички гоним само собствения си интерес, борим се за нещо на парче през доказано неработещи методи, не се обединяваме с учителите, не търсим конструктивен диалог с МОН, които не са се и засилили да си говорят с нас и няма как да имаме успех. Всъщност топката е в МОН. Ако те искаха да си оправят системата и искаха помощ/мнение/диалог, защото по някаква причина са склонни да си признаят, че не виждат решение, то досега да се бяха обърнали към учители или родители. Но не го правят, значи не желаят промяна и смятат, че проблеми няма.

# 341
  • София
  • Мнения: 17 991
Maria77bg, винаги съм била на мнение, че за МГ/ПМГ трябва отделен изпит. Но.. Да, МОН постановиха НВО за всички, но дори и така НПМГ намериха начин все пак да има някаква селекци и  с  резултати от състезания/олимпиади. Което  води до извода, че самите МГ не драпат да имат отделен изпит. И е разбираемо, всъщност. Селекция се прави, когато има много кандидати с  изявени мат.способности. А такива всъщност няма много. В МГ извън София, осожено в по-малки градове, се влиза и с недотам блестящо НВО по математика. А такъв  резултат не е само следствие на технически грешки вече.. Дори и всички устремили се към СМГ не са  чак такива изявени математици. Баш състезателите с големия потенциал за мат, за които това е наистина тръпка, са малко, сигурно не повече от 10-ина процента от даден випуск. Влиза  една голяма маса деца без пропуски, които харесват мат и искат стабилна основа по нея, но без да имат желанието да стават по-по-най състезатели. И явно МГ преценяват, че за прием на такива деца им стига и НВО... Иначе биха се задействали..Или?

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 15:15 от пенсионирана русалка

# 342
  • Мнения: 47 963
Аз не мисля, че откриваме топлата вода, но наистина от министерството няма никакво желание за каквото и да е. Повечето родители, като стигнат 7 клас, особено с второ, трето дете...отдавна са им се изпарили наивността и илюзиите. Гледаш да избуташ... и дотам. За съжаление смятам че сериозният доход от паралелното образование е немалък фактор.

# 343
  • София
  • Мнения: 1 397
Съгласна съм с Мария77. За мен лично темата вече не е актуална, но с по - голямото дете от математическа паралелка проблемът беше обратен - твърде лесни задачи. единственият шанс да се ртазграничат можещите беше да си бърз, да решаваш вярно под стрес и да се сетиш за по - трудните задачи как става. За мен НВО НЕ ТРЯБВА да е критерий за прием в МГ. Според мен може би подход като в НПМГ с природните науки, да се взимат точки от втори кръг на олимпиадата по МАТ вероятно е по - подходящ. Сега с детето без особени математически заложби по - добре лично за нас би било да няма разделение по модули. Шансовете за по - добро представяне значително се увеличават, като предимно разчитаме на точки от първи модул. За втори - ако не се сети какво да направи и 300 минути няма да са достатъчни.

# 344
  • Мнения: 6 924
Русалка, моето дете няма амбиция за мг, т.е. пиша като страничен наблюдател, без да имам интерес към смг. Виждам, че м.г. от смг отпаднаха много добри деца, които имаха страхотна база и желание за прием в смг, без да имат желание да са състезатели. Но не можаха да се възползват от по-добрите си познания по математика. Познавам и деца, които са били "състезатели" до 7 клас, деца с потенциал за смг и после не са успявали, защото са имали по-слаб бел. Ненормално е смг да прави подбор по бел, защото масовката от подготвени деца се справят с лекота с нво математика. Но си права, че това не бива да е наш проблем, ако на смг му беше драма, щеше да си издейства собствен прием.

Общи условия

Активация на акаунт