СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 9

  • 21 529
  • 773
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 6 360
Идеята на включването ми беше, че всички гоним само собствения си интерес, борим се за нещо на парче през доказано неработещи методи, не се обединяваме с учителите, не търсим конструктивен диалог с МОН, които не са се и засилили да си говорят с нас и няма как да имаме успех.

maria77bg,

ако визираш писмото до МОН като "доказано неработещ метод", бих искала да посочиш кой метод е работещ, според теб. при положение, че няма национален синдикат на родителите, а този на учителите е номенклатура с ръководство от соц време, не виждам как си представящ борба не на парче и с обединение с учителите.

не знам на каква база ти си съставила мнение относно работещите методи, но моето е от практиката - макар в друга област и с друга държавна институция.
начинът за диалог с институциите е този - обединение на група по интереси, формулиране на проблем, предлагане на решение, контакт с отговорната институция и предложение, повишаване на обществената осведоменост, предизвикване на дебат. това е начинът във всички цивилизовани страни.

ние с теб говорим едно и също, но го пречупваме през различни призми и затова изглежда различно.

# 346
  • Мнения: 8 228
Това да проверява 10 пъти 2+3=6 и да не го забележа и 10-те пъти го мога и аз. Много добре ми се получава даже. Ще го виждам, че е 6, мозъкът ми ще продължава да мисли, че вижда 5. Ако погледна след известно време, ще забележа грешката, но преди това не.
Ако не ми излиза някоя задача, дори и след проверките, викам мъжа ми. Като страничен наблюдател веднага успява да види къде ми е избягало някое число.
Уф, и аз мърморя на детето, че е разсеяно 😂

# 347
  • Мнения: 3 048
Състезателите пък защо се намесиха не разбрах.Тези единици за състезанията са съвсем отделно нещо и не касаят събирането в МГ на деца, на които задачите се отдават отвъд А група на сборника и предпочитат математика пред  други предмети.
Реторично - колко от стремящите се към МГ-тата биха кандидатствали точно там и биха се готвили, ако имаше отделен прием с отделни по-сложни задачи.

# 348
  • Мнения: 2 022
Тези мнения от МОН, които чух последните две седмици много ме обезкуражиха дали може да има конструктивен диалог с тях. Според мен те не са разбрали изобщо исканията на родителите или просто се измъкват от темата по сравнително удобен начин, а за 90% от хората, незапознати с изпита, си звучи съвсем правдоподобно. Кръгли маси и директни дебати между всички заинтересовани страни могат да са решение на проблема. Учителите също не одобряват краткото време за 1 модул, поне с двете досега, с които съм разговаряла лично. За съжаление, обаче, за такива промени се изисква доста време. До НВО има малко повече от 4 месеца.

# 349
  • Мнения: 6 925
jam, с тона, с който (ми) говориш/пишеш, няма никакъв начин да се получи диалог между нас. При теб забелязвам някаква нападателност, особено ако някой не е съгласен с теб. Може да е само в моята глава, от начина на изразяване или от моето възприемане на написаното. Но просто ме спира да си комуникрам с теб, съжалявам!

Скрит текст:
Участвала съм в два разговора с представители на МОН и с учители, по 2 различни проблема и без никакви журналисти. И двата разговора бяха ползотворни и имаха резултат.

# 350
  • Мнения: 21 455
Състезателите пък защо се намесиха не разбрах.Тези единици за състезанията са съвсем отделно нещо и не касаят събирането в МГ на деца, на които задачите се отдават отвъд А група на сборника и предпочитат математика пред  други предмети.
И още нещо. Учебната програма за ПП по математика и изобщо по всички предмети, е еднаква за всички училища. Дали ще учиш математика като профилиращ предмет в МГ или ЕГ, трябва да бъде покрито едно и също учебно съдържание. Ясно е, че в различните училища нещата ще се случат по различен начин, но това не зависи само от подбора на учениците.

# 351
  • София
  • Мнения: 6 360
jam, с тона, с който (ми) говориш/пишеш, няма никакъв начин да се получи диалог между нас. При теб забелязвам някаква нападателност, особено ако някой не е съгласен с теб. Може да е само в моята глава, от начина на изразяване или от моето възприемане на написаното. Но просто ме спира да си комуникрам с теб, съжалявам!

Скрит текст:
Участвала съм в два разговора с представители на МОН и с учители, по 2 различни проблема и без никакви журналисти. И двата разговора бяха ползотворни и имаха резултат.

maria77bg, благодаря ти за откровеността.
аз също съм забелязала отдавна тази твоя неприязън към мен и смятам, че тя отива отвъд начина ми на изразяване, но каквато и да е причината - тази неприязън ти пречи да се фокусираш върху това, което казвам или правя, а си склонна да го отхвърляш, само защото идва от мен.
но хората сме различни, светът е шарен. няма нищо лошо в това и не е нужно да се харесваме всички. някой ден, ако имаме шанс да изпием едно кафе заедно, може и да се харесаме.

Скрит текст:
аз съм участвала като представител на гражданското общество в кръгли маси и работни групи с представители на МЗ, на общински и областни управи, на лекари, общественици и пациенти. също сме постигали много. знам колко много фактори могат да са намесени в това дали ще постигнеш успех или провал в работата с институциите и реализирането на идеи и предложения.
така и не разбрах кое точно не одобряваш в конкретната инициатива и защо да е неработещо и неконструктивно, но така и ще си остана с това незнание.

# 352
  • Мнения: 24 467
Проблемът в случая е, че МОН дори не желаят да погледнат сериозно на предложенията и да покажат, че се интересуват от тях, обмислят ги и желаят дебат.
Може повечето от нас да са участвали в подобли колективни дискусии с представители на държавата, респективно общините, но там са били поне организирани такива с идеята да се дебатира.
Случаят в момента просто не е такъв.

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 14:39 от Judy

# 353
  • Мнения: 3 048
Дидева, размисли ме. Ще ходя да разглеждам програми.
Поне в първи етап нали са повече часовете по математика за МГ?  Ако разликата се свежда до по-големите домашни само и даване на такива от Б и В група като разлика от ЕГ и без селекция от стария вид, може и да се окаже, че не е голяма разликата в случването на нещата между МГ и ЕГ с профил математика.

# 354
  • Мнения: 24 467
Дидева, размисли ме. Ще ходя да разглеждам програми.
Поне в първи етап нали са повече часовете по математика за МГ?  Ако разликата се свежда до по-големите домашни само и даване на такива от Б и В група като разлика от ЕГ и без селекция от стария вид, може и да се окаже, че не е голяма разликата в случването на нещата между МГ и ЕГ с профил математика.

Както и при езиците. И други предмети.

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 15:26 от Judy

# 355
  • София
  • Мнения: 9 110
Кои са езиковите гимназии с профил математика?
И това онзи профил след 10 клас ли е или още от 8 клас. Нещо съвсем се омотах Blush .

# 356
  • Мнения: 3 048
Zazu, при нас езиковите си дадоха профилите.

# 357
  • Мнения: 6 925
Кои са езиковите гимназии с профил математика?
И това онзи профил след 10 клас ли е или още от 8 клас. Нещо съвсем се омотах Blush .
Всички профили са след 10 клас. В първи гимназиален етап няма профили. Има само иуч и фуч (каквито има и във втори гимназиален етап).
Всяка ЕГ може да предложи профил М. Дори и в СУ имат такива профили.
*СУ е средно училище на е Софийски университет

# 358
  • Мнения: 24 467
Може да предложи и математика, и химия, и биология.
Важно е само да са определени профилите преди учениците да кандидатстват за първи етап.

# 359
  • София
  • Мнения: 18 027
Именно, Мария, много хора ( включително и аз ) са на мнение, че подбор за МГ се прави с математика. И ако не с цял труден тест, то поне с няколко задачи сред всичките, с които да се отсеят наистина можещите. И ако родителите очевидно не са фактор за МОН, то самите МГ пък  явно нямат желание и воля да си издействат променен начин за прием. Вероятно този просто ги урежда... И тогава става проблемно, понеже инициатива за промяна има само отстрана на родителите, а  МГ пасуват. Трудно при такива обстоятелства МОН ще промени нещо в това отношение. Дори и да е само с НВО в сегашния му вид, ако има поставени допълнителни балообразуващи елементи от състезания/олимпиади, нещата пак могат да се балансират. Понеже  на втори кръг по мат тези от стандартните ДУ без съществени пропуски по мат, а оттам и с отлично НВО, но без  кой знае какви задълбочени знания, ще докарат по-ниски резултати и ще дадат преднина на по-можещите. Но явно не се гони такова нещо от МГ..

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 15:37 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт