СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 9

  • 21 537
  • 773
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 3 048
Annaface, децата са много видове. Говориш за селекция на състезателни коне и твърдиш, че това се учи. Дете 2 ще научи НВО математиката, но другата няма да успее като дете 1 никога.
Одобряваш това НВО като начин на селекция, щото приемаш че дете 1 ще допусне грешка понеже е неорганизирано и дете 2 решавайки елементарното НВО задължително е супер робот.

# 376
  • София
  • Мнения: 7 055
Извинявам се, че се намесвам в дискусията, а не със спам... Joy
На надарено дете, не може да не му стигнат 60 минути, за точно тези 20 задачи. От скромен опит мога да кажа, че децата, които имат мат.мислене и поне малка тренировка, решават задачите за макс.40-45 мин, с проверките.
Дете, което няма тази насоченост, ще реши задачите, но чрез разписване, с което ще загуби времето си.
Мария77, ще ме прощаваш, ама 3 години в СМГ, без някакъв уклон, не се бутат ей така! Joy
А по тази логика с петицията, като майка на дете с мат.мислене, бих искала да отпадне преразказа по БЕЛ, щото математиците се справят с граматиката, ама изказа им куца....

# 377
  • Мнения: 3 491
Преразказът не е с еднаква тежест с граматиката.
За мен цялото НВО е предимно за математици:smile:

# 378
  • Мнения: 3 048
Около 20 точки се падат на литературата от първите 65. Реално чистата граматика е съвсем малко. Другото тества грамотност, включително и преразказа.

# 379
  • Мнения: 3 491
Aз се шегувам. Наясно съм, че има теза, оправяне на правописни грешки, четене с разбиране:grinning:

# 380
  • Мнения: 3 048
....
На надарено дете, не може да не му стигнат 60 минути, за точно тези 20 задачи. От скромен опит мога да кажа, че децата, които имат мат.мислене и поне малка тренировка, решават задачите за макс.40-45 мин, с проверките.
Дете, което няма тази насоченост, ще реши задачите, но чрез разписване, с което ще загуби времето си.
...
Не знам защо дискусията все натам завива.
Никой не твърди, че на горките МГ възпитаници не им стига времето. Нито пък само те бъркат и видиш ли другите ги за това ги настигат (Grinning леко се насажда тук усещане, че технически грешки правят само децата от МГ).

Трябва тест, който да разслои децата максимално. Усърдните да покажат докъде са стигнали, математиците да блеснат. Както казаха нека са 50 задачите, не 20, за достатъчно време.
Усърдните нематематици пак ще си блеснат, защото ще си изпреварят неусърдните. Другите ще могат да си смятат с 2+3=6.
Сега нито успеваемост, нито разслояване.

# 381
  • Мнения: 21 455
Вариантът с двата модула - един за НВО и един за кандидатстване си беше добра идея, макар и не съвсем добре реализирана.

# 382
  • София
  • Мнения: 7 055
С последното съм абсолютно съгласна!

И съвсем не исках да кажа, че "горките математици" са онеправдани от към време или правят технически грешки. И друг път съм изказвала мнение, че обединение на времето по мат е само в полза на математиците,  защото ще им освободи 20, а на някои и 30 мин., за втората част от задачите. При отличаваща се трудност на последните 3 задачи, това би им било добре дошло!
Със сигурност, децата на които 60 мин не им стигат за първите 20 задачи, успокоени от факта, че имат време, ще загубят още повече време в четене, проверяване, пренасяне... и така ще изгубят много точки, при все и да са научили методи за решаване на последните...

# 383
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Моето дете има математическо мислене,но въобще изобщо не решава n-на брой задачи като в  СМГ-нито за училище,нито домашному...40 мин са му предостатъчни за 1 част-не я прави перфектно-винаги има 1-2-3 максимум грешки,обаче и 2 часа да има пак няма да си ги проверява-обаче съм напълно наясно колко много деца не им стига времето и за протокола подписах петицията. В интерес на истината аз и по-рано писах-кажете на децата да не преписват при решенията условията,а направо да решават-може да са минутки,но това преписване изяжда част от времето. Иначе и моето е от тези,които ако не половината ,то поне 1/3 от задачите ги решава без да пише-това му помага за 1та част,но във втората със сигурност ще му орежат точки за непълно описване. Иначе съм категорична,че за МГ трябва да има и допълнителен изпит и то даже не с точки,а с оценки,но тогава провинциалните МГ ще останат без паралелки-тъжно е,но е факт.

# 384
  • Мнения: 3 048
Grinning Слънчевата, в МОН ли работиш?
Не съм гледала репортажите, ама доколкото разбрах, там имат този аргумент:

Значи имат нямат време за първи модул, дадем ли им още време те ще се моткат и пак няма да им стигне.
Нашето решение на малкото време за първи модул е да намалим броя на задачите във ... втори модул.

# 385
  • Мнения: 3 491
Моето продължава да решава предимно от тестовете за текуща подготовка на "Просвета".  Оказа се, че и учителката му ги харесва и му дава основно от там. За тях му трябва много време. Поне три часа минават, докато  завърши един тест. Вярно е, че голяма част от времето му отива в това да зяпа в тавана, в пода, да оглежда химикалката, да рисува по листа. Успокоявам се, че казахте, че са доста по-трудни от НВО.
Като вземат целия материал, ще почна да му давам и реални тестове от предходни години.

# 386
  • Мнения: 6 925
Светле, каква е разликата между точки и оценки? Да не може с 2, ли?

# 387
  • София
  • Мнения: 7 055
Grinning Слънчевата, в МОН ли работиш?
Не съм гледала репортажите, ама доколкото разбрах, там имат този аргумент:

Значи имат нямат време за първи модул, дадем ли им още време те ще се моткат и пак няма да им стигне.

Joy Пу-пу, чакай да си плюя в пазвата!
Даже и репортажите не съм слушала, но пък те може да са чели бг-мамма. Joy
Ясно е, както установиха Jam и Maria 77,че всеки дърпа чергата към себе си.
Реших да дам още една гледна точка, защото не съм единствената, която мисли така със сигурност. Wink

# 388
  • Мнения: 5 160
Слънчевата, какво да слушаш репортажи, нали си им сценаристът Grinning
И аз не мисля, че обединяването на 23 задачи в общо време, ще помогне. Различно са организирани и поднесени задачите. Ще забият на последните с разписването (уж като по-сложни) и отидЕ времето. Такава концентрация и организираност на децата ми изглежда по-трудна.
Трябват си и задачи за време. Като колко е 2х2. Без много да мислиш.

# 389
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Светле, каква е разликата между точки и оценки? Да не може с 2, ли?
Да-преди около 20 точки беше оценка 3 и с по-малко точки просто не можеше да се кандидатства...В провинцията спокойно си се влиза с много малко точки-чак ме е срам да напиша колко ,а най-много ме вбесява,че и детето ми го знае този факт,поради което не си дава зор...то и съответно качеството на образованието хич не е на ниво.

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 20:32 от svetlaem

Общи условия

Активация на акаунт