Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 30
Здравейте. Отблизо година работя в екип от хора, в който явно не успях да се в пиша. Шефовете на фирмата се почувстваха заплашени от мен и постоянно живеят в страх, че ще отнема бизнеса и клиентите им, защото съм любезна. От това следва системен тормоз, индиректни обиди и провокации. Реших да прекратя агонията, но ми трябва съвет как е правилно законово са се случи това, защото до момента не ми се е налагало да напускам.
Договор с новата фирма сключихме януари месец. Стандартен 30 дни предизвестие. Оттук нататък какво? Подавам молба за напускане. Какво става ако в този месец изляза в болничен, защото се налага да се грижа за близки, важи ли предизвестието или не, какво се случва с натрупаната отпуска, ако просто си взема заплатата и до отида какви санкции биха могли да последват и изобщо как биха могли да ми навредят? Моля, помогнете ми.

# 1
  • София
  • Мнения: 5 308
Ако не е уговорено друго, имате стандартен период на предизвестие от 30 дни, който трябва да изчакате. Може да ползвате болничен, който трябва да е редовно издаден, ако се стигне до проверка (работодателят може да поиска такава).
Може и да не изчакате 30-те дни, но да си платите обеззетението в размер на 1-месечна заплата и да напуснете веднага.

# 2
  • Мнения: 689
30 дни предизвестие. Болничен може 2 пъти по 7 дни от личен лекар. Не може да го откаже работодател. Неизползваният отпуск се изплаща.

Но съветът ми е да работиш 30 дни или да се споразумееш за дата, на която да се разделите по взаимно съгласие. Иначе, ще те намразят.

# 3
  • Мнения: 30
Естество редовен болничен. Не говоря за спекулации.
А в такъв случай болничния ми ще бъде ли част от предизвестието или то се стопира и се възобновява след прекратяването на болничния?

За мразенето май съм закъснял. Целта ми е просто да си тръгна тихо и без последствия и драми. Психически не издържам.

# 4
  • София
  • Мнения: 5 308
Болничният се включва в срока на предизвестието и не го удължава. Но ако решат да се заяждат, може да поискат да го проверяват.

# 5
  • Мнения: 1 014
Натрупаната отпуска трябва да ти се изплати.
Ако наистина шефовете са се почувствали заплашени, че можеш да им отнемеш бизнеса и клиентите, не е изключено да те освободат веднага, още с подаване на предизвестието и да ти изплатят 30те дни и отпуските.
Това, че си била любезна, не е причина да подозират некоректни контакти с клиентите. Нещо друго има, ти си знаеш какво е.

# 6
  • София
  • Мнения: 22 873
Ти подала ли си молба?
Говорила ли си със ТРЗ, счетоводство?
Виж в подфорум Майчинството счетоводно.
Питай Елфита - тя ги разбира.

# 7
  • Мнения: 30
Много се надявах наистина аз да съм човека, който знае, но не съм. Ситуацията е абсурдна.
Шефката е счетоводителя. Няма да има съдействие. Утре я подавам и за това питам.

# 8
  • Мнения: 1 475
Мисля, че ще освободят на секундата.
Понеже са така притеснени, че клиентите им ще избягат, защото наемният работник е любезен.
И аз да бях щях да се притеснявам, даже щеше да ме е страх.

# 9
  • софия
  • Мнения: 1 056
Ситуацията ми звучи леко абсурдна, ама то абсурди в живота бол. Болничният не удължава предизвестието - мой колега напусна наскоро - представи 30-дневен болничен и не работи цялото предизестие. За молбата за напускане знам от напускащите в нашата фирма, че 30-дневния срок тече от датата на входиране на молбата -тоест в Човешки ресурси като я получат слагат входящ и дата и оттогава почва да тече.

# 10
  • Мнения: 1 475
Не е задължително. Освен напускане с предизвестие, има и напускане по взаимно съгласие.
В този случай е напълно възможно така да се получи, защото работодателите са приснени и се страхуват, че работещата от една година любезна служителка, така е навлязла в бизнеса им, че ще отмъкне клиентите.

# 11
  • софия
  • Мнения: 1 056
Разбира се, то това е може би най-добрият вариант, щом не се чувства комфортно там. Aма аз не схващам логиката на въпросните работодатели-щом се страхуват тя да не им отмъкне клиентите защо се държат зле с нея? Ако аз бях работодателят и си мислих, че някой служител ще ми отмъкне клиентите, щях да се държа много добре с него , за да няма повод да си тръгне от мен и наистина да ги вземе. Логиката нещо им куца и подходът, ако това им е притеснението.

# 12
  • Мнения: 1 475
Или логиката куца, или психиката.

# 13
  • Мнения: 34 017
Авторът не е ли мъж?

# 14
  • София
  • Мнения: 9 494
И аз разбрах, че автора е мъж от 1 негово изречение по-горе. Но пък в стари постове пише в женски род.....
Моя съвет е да изпратиш Заявлението за напускане на мейла на шеф/ката. Така няма как да каже, че не го е  получил и да те бави.

Общи условия

Активация на акаунт