Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 889
  • 240
  •   2
Отговори
# 225
  • Мнения: 24 320
....

П.С. Ходих на един семинар преди много години за това, беше много интересно. Субсидиите за ГТ са си разрешени, не ги мислете тях.

Кога са разрешени вчера писахме пространно, примери дадохме, нормативни актове.
Въпросът е какво друго се прави със събраните средства от зоните. Видно от представената и тук концепция, целите са по-различни, не едно голо наливане на пари в даден бюджет и изливането им от там, не съвсем ясно къде. Както и това, че когато човек си плаща, следва да има и някакви права.
Скрит текст:
/По въпроса за платения абонамент, повдигнат от една съфорумка./

# 226
  • Мнения: 6 194
А не, няма да се включвам в дискусия за платеното паркиране - това е обсъждано по няколко пъти в почти всяка от имотните теми. Заедно със замърсяването на въздуха и кой е по-виновен за него.

# 227
  • Мнения: 24 320
Ако искаш. Участието в никоя тема не е задължително.

Но точно този въпрос си е по точно тази тема.
Защото това се изтъква като един от минусите на зонирането /хора се оплакаха и мотивира липсата си наподкрепа за зоните и с това/- събирането на средства, които е неясно точно за какво се харчат, а проблемът с липсата на паркоместа си стои, въпреки зонирането.

# 228
  • Мнения: 7 972
Раздвоена съм "за" или "против"  зелените зони, сините (имам предвид най-централните части) според мен са задължителни.
За двайсетина години наблюдавах как се разширяват зоните за платено паркиране и как на места, където беше забранено да се паркира безплатно (вдигаха автомобили с паяци), изведнъж започна да е позволено платено. Включително на части от тротоари. Например, когато е безплатно паркирането, колчетата се набиват плътно до уличното платно, независимо от широчината на тротоара и възможността да се паркира на част от него.
Могат поне да опитат със същия ентусиазъм и на същия принцип да си изсмучат от пръстите и разграфят и обозначат местата за безплатно паркиране по кварталите и когато очевидно и те са недостатъчни, да се мисли друго решение, изграждане на нови паркоместа, платено паркиране и т.н.

Всъщност, изобщо не им дреме къде ще паркираме, платените зони не са за облекчаване живота на хората, а нещо, от което може да се изкарват пари. Просто в някакъв момент интересите може да съвпаднат, поради липса на друго решение.
Иначе първо щяха да осигурят възможност за паркиране примерно около болниците, сам  с дете и автомобил до спешното в Пирогов или Педиатрията си беше истинско приключение.

# 229
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 303
Аз го обмислям все още. В нашия квартал в момента има анкета. 
Лично моето семейство не ме касае...имаме гаражи и паркоместа.  Но, как ще се справят наематели на жилища.  Трябва да имат регистрация и колата да е регистрирана на този адрес.  А, какво става с тези хора, които са купили жилища със статут на ателие, ако Общината им откаже адресна регистрация, а те въобще не са малко в сградния фонд. И какво става с работещите в района, на които им е нужна кола, т.е. дейноста им е свързана с движение с кола. Излизане, връщане...и пак така.
Първо да направят платени паркинги, а после зони..., но при нас е всичко обратно.

# 230
  • Мнения: 24 320
...
Първо да направят платени паркинги, а после зони..., но при нас е всичко обратно.
И на мен ми се ще пари да се заделят и затова. Това си е инвестиция също. Тези паркинги няма да са безплатни, но е задължително да ги има във всяка цивилизавана държава. Но не, по-лесно е просто да си чертаем по улиците.

# 231
  • София
  • Мнения: 3 941
Когато направиха платеното паркиране преди повече от 10 години се каза, че всички пари ще отидат за изграждане на паркинги. Ами видя се резултата - корупция до дупка, а фирмата на загуба...Аз от колата няма да слезна, но съм на мнение, че трябват зверски данъци и за автомобилите и за паркирането. Не можем някой да плащаме за паркоместа, гаражи и служебен абонамент, а други да си паркират таратайките безплатно по тротоарите. Масова сеч, друга оправия няма да има...

# 232
  • Мнения: 9 996
По-скоро съм ''ЗА'' зона,но разчитайте на ремонти и оправия.През уикенда е ад.не знам откъде прииждат коли и отново няма къде да се паркира ако мръднеш.И наистина паркират и по тротоарите.Колата на ГМ минава по няколко пъти и няма ефект.Спрях ги и попитах защо не реагират за колата на тротоара.Те не отговаряли за тях.Да съм се обадила на ''паяка''.Защо аз ще издирвам телефон на паяка и ще звъня?!Въпреки това го направих.приеха сигнала.Никой не дойде.Положението във всяка сфера у нас е катастрофално.

# 233
  • Мнения: 10 309
Силвърстоун, как паркират на тротоара, като има колчета там?
Иначе съм съгласна, че извън времето за зона е кошмарно, затова нека направят зоната 24/7 и тогава ЦГМ ще отговаря за колите и през уик-енда и няма да се стига до подобни случки.

# 234
  • Мнения: 10 115
Joy Popea изведнъж разбра, че извън часовете на зоната няма паркиране, какво стана с доскорошното зоната е върха и нямаме проблеми.

# 235
  • Мнения: 10 309
Joy Popea изведнъж разбра, че извън часовете на зоната няма паркиране, какво стана с доскорошното зоната е върха и нямаме проблеми.
Зари, всичко е относително, а аз не очаквах, че трябва да го обяснявам на средно интелигентни хора  Wink. Зоната е върхът спрямо безразборното паркиране преди нея, разбира се. Но ако стане 24/7, ще е върхът спрямо това, което е сега. Та затова с две ръце съм  "за" зона 24/7.

И още нещо, за центъра е едно, за долен Лозенец в друго, в центъра и в зоната, и извън нея е много по-зле отколкото е в Лозенец. Личен опит и с двете места.

# 236
  • Мнения: 852
Нали знаете, че ако стане 24/7 цената за поддържане на персонала и машините ще излезе колкото платен охраняем паркинг?

# 237
  • Мнения: 10 309
Нали знаете, че ако стане 24/7 цената за поддържане на персонала и машините ще излезе колкото платен охраняем паркинг?
Е, и какво от това? Ще увеличат таксата за зона, 1-2 лева на час очевидно е прекалено евтино за стандарта на софиянеца, след като на Каравелов в зоната паркират в две редици по улицата. И абонамента ще вдигнат. Няма друг начин да се ограничи това нашествие на автомобили, освен да се окъпи многократно поне в централните части. Пък и навсякъде другаде.
Всъщност, нали разбираш, че ако зоната като цена стане колкото е сега платен охраняем паркинг, платеният охраняем паркинг веднага ще се вдигне като цена?

# 238
  • Мнения: 10 115
Joy Popea изведнъж разбра, че извън часовете на зоната няма паркиране, какво стана с доскорошното зоната е върха и нямаме проблеми.
Зари, всичко е относително, а аз не очаквах, че трябва да го обяснявам на средно интелигентни хора  Wink. Зоната е върхът спрямо безразборното паркиране преди нея, разбира се. Но ако стане 24/7, ще е върхът спрямо това, което е сега. Та затова с две ръце съм  "за" зона 24/7.

И още нещо, за центъра е едно, за долен Лозенец в друго, в центъра и в зоната, и извън нея е много по-зле отколкото е в Лозенец. Личен опит и с двете места.
Интелигентният и възпитан човек като сгреши си признава и се извинява:joy:,
А от личен опит, няма горен, няма долен Лозенец, няма синя, няма зелена зона и извън зона навсякъде е проблем вече паркирането.

И какво решава дигането на таксата за зона, освен че ще продължи да пълни касичката на зле управляваното "Паркинги и гаражи".

# 239
  • Мнения: 3 000
Няма друг начин да се ограничи това нашествие на автомобили, освен да се окъпи многократно поне в централните части.
Пробелмът ще се реши, ако се вдигнат още данъците. То хубаво няма да има коли в зоните, но останалата част на София съвсем ще се превърне в склад за отпадъци.

Общи условия

Активация на акаунт