Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 фев. 2020, 21:22 ч.

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 549
  • 240
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 1 938
за мен ще е поносимо 100 лв на месец абонамент за паркинг
А колко е абонаментът? За София май беше 300лв

# 16
  • Варна
  • Мнения: 21 134
Грубо някъде там върви и тук.

# 17
  • София
  • Мнения: 1 938
Сега погледнах и съм в грешка. Ето цените:

" ЦЕНИ НА ПАРКОМЕСТА В РЕЖИМ НА ПЛАТЕНО ПАРКИРАНЕ "СЛУЖЕБЕН АБОНАМЕНТ"
    ЗОНА "СИНЯ ЗОНА" - 650 ЛВ. С ДДС ЗА 1 (ЕДНО) ПАРКОМЯСТО НА МЕСЕЦ;
    ЗОНА "ЗЕЛЕНА ЗОНА" - 450 ЛВ. С ДДС ЗА 1 (ЕДНО) ПАРКОМЯСТО НА МЕСЕЦ;
    ИЗВЪН ЗОНИТЕ ЗА ПОЧАСОВО ПЛАТЕНО ПАРКИРАНЕ- 264 ЛВ. С ДДС ЗА 1 (ЕДНО) ПАРКОМЯСТО НА МЕСЕЦ.
"

# 18
  • Мнения: 1 168
Аз живея в Дианабад, но имаме подземни паркоместа за две коли. Не знам дали имам право на глас, но при всички случаи е хубаво да се ограничи паркирането на неизползвани коли - такива, които не са в движение и по повече от  една на шофьор, защото сигурно има и много такива. Все си мисля, че вместо да имаш два таралясника, по-добре да си купиш една и  по-хубава (и надявам се по-малко замърсяваща кола).

# 19
  • Мнения: 20 839
Приемам всяка идея, която въвежда ред в хаоса.
Винаги съм подкрепяла зоните за паркиране и плащането за удобството, както и отстраняването на неправомерно паркирали коли с паяк; високи данъци за стари бракми; подземни паркинги или надземни, но на нива, побиращи много автомобили; отстраняване от пътищата на автомобили, които не са в движение.
Т.е. само с механичното въвеждане на зони проблемите не се решават, но въпреки това и то е нещо.
Това наистина реално ограничава пренаселването с автомобили, ползването им за щяло и нещяло. Има надежда да може да си намери човек място за паркиране, когато има да си свърши наистина важна работа в централни градски части, а не някакви трошляци да заемат с месеци и години дадено място и диви селяни да си заплюват паркоместа, да драскат с ключове и да чупят стъклата на автомобилите на всеки, "който им е спрял на мястото".

Последна редакция: чт, 13 фев 2020, 10:34 от Judy

# 20
  • Мнения: 7 078
Примерно нашият блок са 112 апартамента по 1 автомобил това са 112 автомобила .Някъде има и по повече.
Но местата са около 30бр за паркиране.Не виждам какво ще ни помогне зоната.
А сега как се справяте с тези 30 места за паркиране, като освен 112-те автомобила в движение, има и "недвижими имоти", приходящи и т.н.?

За почасовия престой и смс-ите - това не важи за живущите с годишен талон, те могат да седят неограничено време.

# 21
  • Мнения: 20 839
Каквото и да си говорим, без да се направят нови паркинги на много нива, проблемите ще си останат.
Иска се повече мисъл и активност, а не просто да оградим едни райони и да съберем едни такси от хората.

# 22
  • Мнения: 7 078
Каквото и да си говорим, ако ще да се направят паркинги на петнайсет нива, българинът не иска да плаща.

# 23
  • София
  • Мнения: 438
Аз живея в район със зелена зона. И съм "не", тъй като в близост има голям парк, има и стадион, та то попринцип е трудно да си намериш място близо до вкъщи, камо ли когато има мачове или уикенда хората са си оставили колите и са си отишли в парка, паркирането е мисията невъзможна и като човек с малко дете, честно казано ми е малко кофти зимата да обикаляме с детето, защото сме паркирали на 1 км от нас, особено ако детето ми не се чувства добре и е болничко. Зелената зона, поне в нашия район, по никакъв начин не реши проблема с паркирането, ето всички си изкарахме стикери и пак няма къде да паркираме.

# 24
  • Мнения: 20 839
Е, иска - не иска - никой не го пита. То по принцип никой не иска да плаща, ако може и да не плаща. Не само българинът.
Но за удобствата, като това да имаш автомобили и да си ги ползваш, няма как - ще си плащаш. И винаги ще е по-скъпо в по-централните квартали и когато имаш повече автомобили в семейството.
Въпросът е да се уредят нещата така, че да има възможност повече хора да ползват услугата  паркинг. По белия свят има много направени паркинги на нива, които побират маса автомобили. Не е зле и ние да влезем накрая в 21-ви век по този показател, а не да разчитаме само на наличната надземна територия, която си е и винаги ще бъде константа. 

Последна редакция: чт, 13 фев 2020, 11:37 от Judy

# 25
  • София
  • Мнения: 1 450
Примерно нашият блок са 112 апартамента по 1 автомобил това са 112 автомобила .Някъде има и по повече.
Но местата са около 30бр за паркиране.Не виждам какво ще ни помогне зоната.
А сега как се справяте с тези 30 места за паркиране, като освен 112-те автомобила в движение, има и "недвижими имоти", приходящи и т.н.?

За почасовия престой и смс-ите - това не важи за живущите с годишен талон, те могат да седят неограничено време.
Дори и да си платим годишния талон от 100лв пак ще ни е трудно паркирането.Но едни 11200лв ще потънат в някой джоб и паркинг няма да има направен .

# 26
  • Мнения: 7 078
Истината е, че в урбанизираните зони на повечето европейски градове паркирането е далеч по-трудно и недостъпно, отколкото в София (като цени, като паркоместа). И нямам предвид само огромни градове като Париж и Лондон. Дори в една сравнима по размер Барселона, която не е столица, се плаща абонамент за паркиране в кварталите - далеч по-скъпо, и места трудно се намират. Никой не е обещавал да имате гарантирано паркомясто в града, където земята е скъпа и малко.

По-горе вече споделих мнението на мнозина други потребители, че парите потъват неясно къде и това трябва да се промени. Но трябва да се промени и навикът на гражданина да ходи и до тоалетната с трошката си, само защото е безплатно и няма регулации.
Давам пример. Наша близка живее в Дружба-1. Там колите се увеличават експоненциално, НЕЗАВИСИМО че от няколко години има пуснато метро на две крачки от блока. Всъщност - отбелязаха рязко увеличение точно откак има метро. Съответно спряхме изобщо да ходим там с кола, ако не се носи тежък багаж, защото просто няма къде да се спира.

# 27
  • София
  • Мнения: 878
За зоните съм, също съм за въвеждането им навсякъде в кварталите, които не са отвъд околовръстното.
 Освен това съм против общината да харчи средства за изграждане на многоетажни паркинги- ако е рентабилно, частни инвеститори ще почнат да строят. Не виждам защо общината да строи такива паркинги при положение, че има къде по-важни неща в които да инвестира.
 Смятам, че политика на общината трябва да е да затруднява ползването на автомобили в града и да го прави по-скъпо, а не да го облекчава и подържа изкуствено евтино. Ползването на автомобил в София трябва да стане скъпо удоволствие.
 Всеки, който иска да ползва кола да си прави сам сметката дали има паркомясто/гараж край дома си. Освен това не е проблем да се пътува в центъра с градски транспорт.
 Бих одобрил даже и червена зона- зона с абсолютно забранено паркиране (освен за живеещите там) в идеалния център на града.

# 28
  • Мнения: 792
А какво правим с хората, които живеят под наем и дори да искат не могат да си платят абонамент? Или те да мрат там?

Освен паркинги, трябва да се уреди таксиметровия транспорт и спешната помощ. Който се е опитвал да закара болно дете на празници в спешното или по друга причина е чакала 20 минути на телефон 112, само той знае за какво говоря.

# 29
  • Мнения: 7 078
Подкрепям всичко от поста на Raptor, като само по последното изречение имам забележката, че трудно ще се ограничи корупцията. В България сме все пак.

Към всичко това трябва да се добави качествено и количествено развитие на градския транспорт. Щото там, където няма метро, все още е доста зле положението.

Bebollina,
това е съществена забележка, но кое Спешно е в идеалния център на града? Освен това нощем и в празнични дни обикновено паркирането е безплатно.

Общи условия

Активация на акаунт