Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 фев. 2020, 21:22 ч.

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 566
  • 240
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 856
Тук се говори да се минимизира ползването на коли, т.е. да стане скъпо удоволствие и бедните да не ползват изобщо, както се коментира по-горе.

# 31
  • Мнения: 7 082
Засега не виждам реална опасност колите в кварталите да намалеят, София не е особено гъсто застроен и високоурбанизиран град, нито пък обсъжданите суми не са по силите и на социално слаб. По-скоро това са пожелателни неща, за да се започне все пак някакво ограничаване от центъра.

Друг е въпросът, че у нас често се строи без всякаква мисъл.
1. Бизнес парк Младост 4 - построен през 90-те, насред полето, на практика извън града - липса на достатъчно паркоместа по проект и в реалността. Айде в момента има криво-ляво метро до него, но близо 20 години беше ужас да се стигне.
2. зала "Арена Армеец" - построена през 2010-те, насред полето - липса на достатъчно паркоместа за концерти и спортни прояви. Полицаи отцепват част от булеварда и хората спират на него. Хем тъпо, хем опасно.

# 32
  • Мнения: 20 877
В Париж нямахме проблеми с паркирането в центъра, но ползвахме подземните паркинги и платените места. Никога не ни се е налагало да се въртим и да търсим място.
Също така освен уредени паркинги хората имат и добър и редовен градски транспорт. Аз не живея в София, но в нашия град такъв няма.
За мен не е проблем това - лично аз предпочитам на работа да ида пеша и го правя от години. Но държа, когато ми се наложи да си изкарам колата, да имам къде да я паркирам поне за половин час. И предпочитам това да се плаща, но да мога, да разчитам.
...
Иначе и според мен у нас хората са свикнали и на 200 - 500 м с колата си да ходят, което е направо безумно. Нека си плащат, щом не могат това разстояние, което е за разходка на възрастен човек със сменена става, да минат пеша.

Цитат
"Друг е въпросът, че у нас често се строи без всякаква мисъл."
Така е.
Наскоро бяхме в Букурещ, например, с преспиване в самия център - ми няма проблеми с паркирането. Там, впрочем, такива никога не сме имали. Но зад блока, в който наехме апартамент, имаше огромен паркинг. Първото нещо, което ни хрумна, беше, че това в София, никой нямаше да го търпи, досега да е застроено с висока сграда. Ще ми паркират те!
Да не упоменавам страхотната организация там на големите улични платна, до които има зони само за паркиране и чак след тях - тротоари и жилищни сгради. Но там е отчуждавано на едро и застроявано планирано. Колкото и да мърморят хората, в това лично аз намирам голям смисъл.

Последна редакция: чт, 13 фев 2020, 11:34 от Judy

# 33
  • Мнения: 856
Не говоря за 100-те лева зелена зона, а за всички останали без паркомясто след нея, които или трябва да извадят 15-20 000 евро за гараж, или да нямат кола изобщо.
И "Изгрев" откога стана и той център?

# 34
  • Мнения: 7 082
Джуди,
аз също ходя пеша, но при мен разстоянията го позволяват (максимум 2 км в посока от къщи до офис, училище, детска градина, магазини). Повечето хора в София живеят и работят на отдалечени места все пак и се нуждаят от някакъв вид транспорт, не да млатят час и половина като коне. То и време няма за това в ежедневието.
И пак, от друга страна - права си, че ги мързи 500 метра да ходят.

Не говоря за 100-те лева зелена зона, а за всички останали без паркомясто след нея, които или трябва да извадят 15-20 000 евро за гараж, или да нямат кола изобщо.
Нали затова темата започна като място за споделяне от хора, имащи опит в синя или зелена зона. Повечето живеещи в такава потвърждаваме, че проблем с местата няма. Никой не си купува или наема гараж за споментатите от теб суми. А ако толкова държи на оградено място, има си платени частни паркинги на улицата, които за абонамент са на сравнително поносими цени.

Последна редакция: чт, 13 фев 2020, 11:35 от Параход

# 35
  • Мнения: 20 877
Хора има най-различни, в различни ситуации. Не случайно аз пиша за метраж /от това по-конкретно няма/- смешно е човек да не може да иде някъде пеша за половин, че и дори един км.
Иначе моят сутрешен преход е 5 км. до работа. Не само, че не се чудя къде да си слагам и държа колата през деня, а имам само ползи от това вървене, чисто физиологични и психологически.

За далечните ежедневни пътувания вече писах многократно - добре уредени големи паркинги и добър градски транспорт. Зоните - хубаво, но лично за мен е крайно недостатъчно решение.

# 36
  • Мнения: 7 082
Ами има метро, има буферни паркинги на метрото, които за хора с карта за ГТ са безплатни. Все още не е направено достатъчно. Но е значително по-добре, отколкото преди 10 или 20 г.

# 37
  • Мнения: 20 877
Има още какво да се работи. Особено като се има предвид постоянно увеличаващият се брой автомобили.
Темата не е само за София, предполагам. Всеки областен град има подобни проблеми. Но градският транспорт в повечето такива градове никакъв го няма. Нито има организация на паркингите.

# 38
  • Мнения: 7 082
Джуди, моят роден град е Велико Търново, макар да не живея от 30 г. там. Разстоянията в града са толкова малки, че средната сметка за такси е 2-2.50 лв. Съответно всеки, когото го мързи да ходи по баирите (защото там не е като в София равно), си взема такси. На практика нужда от градски транспорт няма. Има такъв, но е съответно недоразвит, И по тези причини, освен поради безхаберие на общината.

# 39
  • Мнения: 20 877
О, във Велико Търново градският транспорт е песен, в сравнение с този по други областни градове. "Алекс О'Кей" до скоро работеха много редовно и с билети на направо ниски цени. Фен им бях, докато съм ги ползвала преди време. Но не съм ползвала от няколко /2-3/ години градски транспорт там и сега не знам как е. Лично аз паркирам в двора на Ректората. Ако има място, разбира се, понеже в делничен ден след 9.00 часа често пъти и там няма.
Такситата - добре, но в града е трудно да се намери паркомясто в момента, въпреки отдавна въведената платена централна зона зона. Защото и там няма политика за градоустройство, която да е обмислила и приложила нещо по-работещо от ползването на наличната територия, главно до пътя, като по този начин той се стеснява допълнително.
Затова и повечето хора там ползват таксита, предполагам.
В МОЛ-а пък често в почивен или празничен ден няма място. Защото паркингът е на едно ниво и не особено голям.

В Пловдив миналата пролет беше ад с паркирането през пролетта, въпреки зоната.  За платените паркинги се бяха извили едни опашки и, разбира се, места нямаше достатъчно.

# 40
  • Мнения: 7 082
Ами, Търново е малък град, с големи денивелации и строен далеч преди масовата употреба на автомобили. Не е лесно да се "използва наличната територия" в услуга на автомобилистите.
Съгласна съм, че особено в стария град е безумно да се намери паркомясто, но при наличието на добри алтернативи (както ти сама признаваш), това не е и нужно.
Все пак местните си знаем особеностите на релефа и климата открай време. Има улици, които зимата се минават на 1-ва. Ако са почистени. Евентуално. Не е само до паркиране.

За мола - да се оправят. То и в Мол Парадайз в София, който има огромен паркинг на няколко нива, често не стигат местата и стават задръствания с часове на изходите.

# 41
  • Мнения: 20 877
Не ми говори за стръмни улици.  Laughing
При нас зимно време някои и на първа не можеш качи.
Тази година и с почистването бяхме зле, та лудницата е пълна. Тази никаква зима наложи децата да бъдат даже спрени от училище, понеже транспортът не върви и тротоарите бяха непроходими. А снегът не беше някакво особено бедствие като за зимно време.
Лично на мен в Търново много ми липсва сносен платен паркинг в центъра, с места. Какво такси да ползвам, като до града идвам с колата. За да го ползвам това такси, нея трябва някъде да я оставя и ако улуча "населен ден" настъпва циркът.Търново е специфичен и с това, че се посещава от много хора от други места, понеже е туристически център.
А, в Парадайз-а никога не сме оставали без място на паркинга. Много по-добре е от единия кат на големите магазини и МОЛ-ове по другите градове.
Има си нужда поне в областните градове да се направят паркинги. Плащам си спокойно и не мисля повече. Но сега не е така въввсички, за съжаление.

Последна редакция: чт, 13 фев 2020, 11:58 от Judy

# 42
  • Мнения: 7 082
Не ми говори за стръмни улици.  Laughing
При нас зимно време някои и на първа не можеш качи.
Стана ми интересно сега къде е Stuck Out Tongue

П.П. Ако ти е опция, винаги има изобилие от места над стадиона, там има нещо като широк площад. Оттам за 5 мин. си на Съдебната палата.

# 43
  • Мнения: 20 877
Скрит текст:
Габрово.
Ела зимно време на непочистени улици - половината град е неизползваем и за ходене пеша, и за каране на кола. А до спирка да отиде човек, все пак по нещо трябва да ходи. Опция 50 см. сняг не е опция. А тази зима снегът не беше кой-знае какво чудо невиждано. Понеже тротоарите бяха наистина непочистени, хората ходеха по пътя, но това е много опасно - и децата са наясно защо. Коли, автобуси, повечето се пързалят и заради непочистения сняг, и заради старите "галоши", с които са обути. Ще отнесат хората, а те освен на пътя, няма къде да стъпят.
Минали години се чистеше, но тази беше ужас, направо. Май само нашите деца имаха снежна ваканция, по тази причина.
Мерси за идеята. Стадион "Ивайло" ли? Сигурно ще ми се наложи да я ползвам. Сетих се и къде е това, паркирала съм там заради едно заведение. Но щом е близо и до центъра - може да се пробва и занапред.
Слагам в скрит текст, че оспамихме май с Търново.
Макар че аз определено мисля, че проблемът с паркиранията е не само столичен, а повсевместен.

# 44
  • Мнения: 1 401
А какво правим с хората, които живеят под наем и дори да искат не могат да си платят абонамент? Или те да мрат там?

Освен паркинги, трябва да се уреди таксиметровия транспорт и спешната помощ. Който се е опитвал да закара болно дете на празници в спешното или по друга причина е чакала 20 минути на телефон 112, само той знае за какво говоря.

Можеш да си вземеш стикер дори и да си под наем. Ако пък смятате, че ще умрете ако няма къде да паркирате винаги може да си наемете имот с гараж и да останете жива.

Общи условия

Активация на акаунт