Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 655
  • 240
  •   1
Отговори
# 75
  • Варна
  • Мнения: 24 354
Точно завареното положение е проблемът. Новото строителство предвижда все някакви паркоместа и гаражи, а хората вече и това имат предвид като купуват жилища, защото после те гризват дръвчето с липсата на място за колата.

# 76
  • София
  • Мнения: 2 123
Ами, хората от "общежитието" като не могат да си направят постоянен адрес, зона на вас само ще ви помогне.
Иначе завареното положение добре, но всеки купил имот без паркомясто в последните 10 години примерно, сам си е виновен. Отдавна е ясно, че улиците нямат капацитет за толкова МПС и всяко "по-нататък ще го мислим" създава само проблеми в бъдеще.

# 77
  • Мнения: 852
Не знам колко точно са блоковете ново строителство с паркоместа и гаражи, равен на броя на жилищата, но ви уверявам, че не са много. Отделно 15-20 000 евро не са малко пари, съмнявам се някой да ги има и да не ги дава, защото предпочита да му драскат колата, да мете листа и да рине сняг.

# 78
  • Мнения: 1 684
Тя държавата за нищо не ни е длъжна Stuck Out Tongue Closed Eyes ама как така като трябва да взима е намбър 1. А като трябва да дава....

Зоната не е да ви осигури места за паркиране. Не знам що си мислите, че някой е длъжен да ви осигурява, каквото и да е било. Целта на зоната е да няма коли по тротоари и зелени площи. На 95% си изпълнява целта.
Е как, това е основно човешко право. Да си паркирам колата ПРЕД ВХОДА. Безплатно, разбира се.
Който е луд, да си купува гаражи и паркоместа, да плаща данъци, да си изпълнява задълженията
А при заварено положение - от къде гараж или паркомясто? Хората едно време като са купували апартаменти по панелките, и хабер са нямали, че утре ще им цъфнат нови сгради по градинките, ще ги наобиколят молове и бизнес центрове. Ами новото строителство? Срещу нас цъфва сграда, озаглавена "общежитие"....паркоместа - 0.

Май не си наясно какво значи израза "заварено положение" Simple Smile Те панелките не ги продават с паркоместа...

# 79
  • Мнения: 658
Прекалено много коли има в града, а мястото е малко. Решението на проблема с паркирането е намаляване на броя на автомобилите. А зоните работят в тази посока.

https://youtu.be/9oByFBpMgcA

Аз имам четири коли. Искам моите коли да са паркирани пред блока ми. Питам! Кой им осигури паркоместа?! Кажете ми! Кой ще ми даде гаражи!?

Четири коли е голям лукс. Който иска четири коли си купува скъп апартамент с два двойни гаража. Ако не му е по джоба не кара четири коли. Това е.

Да си купя скъп апартамент и гаражи, ама
Кой ще ми даде париий!

# 80
  • Мнения: 14 682
А за четири коли имаш пари?  Като нямаш стоиш с една кола и толкоз.

# 81
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 17 808
Те панелките не ги продават с паркоместа...
И дай сега да надупим всички живущи, които през 80те, 90те и 00те са си купили жилище с гледка, простор, големи паркинги и градинки наоколо? Които не са подозирали какво ги чака и накъде ще се развие пишман урбанизирането. А, че по някои от новоизлюпените квартали почти не може да се паркира по улиците, защото навсякъде са гаражи.

# 82
  • Мнения: 7 009
Не виждам какво се променя като се въвеждат зоните. Не се строят паркинги.Парите кой знае къде отиват.Примерно нашият блок са 112 апартамента по 1 автомобил това са 112 автомобила .Някъде има и по повече.
112×100лв =11200лв това са пари за година .Но местата са около 30бр за паркиране.Не виждам какво ще ни помогне зоната.Отделно ако отидеш в зона можеш да пращаш 4 смс за зелена и 2 смс за синя зона което е тъпо .Би трябвало да можеш да си плащаш неограничен брой часове.
Mi то може..Само,че не през Паркинг приложение или директен смс,а си сваляш приложение URBO от гугълплей и си цъкаш неограничени смс-и.Или пък редиш повече талони,но с Урбо е най-удобно

# 83
  • Мнения: 7 715
Те повечето, като са купували панелки, и кола не са имали. Камо ли 2-3.

# 84
  • Мнения: 3 555
Със или без Синя зона, все няма места за паркиране... Със Синята, ти взимат едни пари, а Пак няма места... Е, по - добре без плащане... така или иначе места няма.
Така да бъде. Ти явно си в друга синя зона.

# 85
  • Мнения: 60
Дано скоро и в Стрелбище стане зелено Simple Smile

# 86
  • София
  • Мнения: 10 682
Поправете ме ако греша, но паркирането по тротоари и градински е забранено и без зона. И защо общината оставя съвсем умишлено нещата да ескалират? Вероятно на хората толкова да им писне, че доброволно да искат да им се нахлузи юларчето. Аз живея в Изток, имаме гаражи и реално проблемът с паркирането не ме засяга пряко, но зоните не са решение, те са замазване на положението. И съм против въвеждането им преди да има реални алтернативи, т. е.  паркинги, където хората могат да си паркира автомобилите. След изграждането на такива, могат да се въвеждат зони във всички цветове на дъгата. Иначе просто се впряга каруцата пред коня.

# 87
  • Мнения: 43
А за четири коли имаш пари?  Като нямаш стоиш с една кола и толкоз.

Ироничен беше постът - виж клипчето. Тъкмо в такава ситуация са много често хората с по две-три коли без гаражи. Имаме съсед, който постоянно сменя колите и около кооперацията ни стоят поне 2-3 негови. Убеден е, че щом има три таратайки, поне три места му се полагат по право и винаги искрено се изненадва да чуе друго мнение.

Аз преди бях много "за" синя и зелена зона, но виждайки как събраните пари потъват безследно си давам сметка, че всъщност съм "за" ред в паркирането и строги санкции. Не е нужно да е синя зона, за да вдигнат безобразно паркирал автомобил. На мястото на общината бих помислила за общинско дружество с 30-тина паяка, които да извозват автомобили в извънградски паркинги докато хората се научат, че няма как да си държим колите близо до възглавниците. Ако нямаш възможност за платено парко място или караж - не поддържаш автомобил, защото не можеш да си го позволиш. Не е свещено конституционно право, както сме свикнали да го мислим.

# 88
  • Мнения: 8 755
Да така е не е нужно да е зона, за да дигнат безобразно паркирал автомобил, но тук има проблем, паркинги и гаражи се занимава единствено със зоните и явно това е целта - да се плаща, за да дигат неправилно паркиралите коли на другите места. Ще дигне кола, ако не си е платила, но няма да си мръдне въобще за нещо извън очертаното с боичка място.
Обаче, защо трябва да се плаща, за да си върши общината задълженията.
Ред трябва да има и да се въведе, но не виждам и никакви други инициативи от общината освен зонирането. Зонирането също натоварва всички гранични места със зоната, защото е пълно с такива, които или не желаят да плащат винетка или искат да спестят 1-2 лева от зона, или пък работят в района и съответно няма как да паркират там, а паркират на граничен район.
Как пък за толкова години зона не построиха един общински паркинг с парите от зоната.

# 89
  • Мнения: 8 516
Всеки с кола, малко или много се сблъсква с тези проблеми.
Друг пример ще дам - имам колежка, която идва с кола на работа и си вози детето на училище, не е много далеч, нейната гледна точка е, няма да сляза от колата, 60-70 лв давам за гориво месечно, картите за градския транспорт ще са ми толкова, но го няма удобството и няма да мъкна по 10 минути 6 кг раница на гърба.
Защо общината не помисли и в тази насока - поевтинява на градския транспорт и оптимизиране на линиите му  например.
Никой няма да се откаже от нещо, което е удобно и евтино.
Зачетох се в темата и този пост ми направи впечатление.
Средният човек под удобство разбира всички да се съобразят с него, под евтино - всичко да му е безплатно.
Всеки вика намалете бройката коли, ама ако опре до неговата, изведнъж се оказва, че трябва той да бъде изключение.
Нямам книжка, ползвам само обществен транспорт и смело казвам, че градските линии точно в София са оптимизирани и редовни, освен в час пик, когато заради сульо и пульо в таралясник се бави автобусът, в който пътувам. Това, че на Ганка спирката не й е до гъза, пардон, подравнена пред входа на блока, и затова Ганка иска 'оптимизиране', е нереалистично.
Колата е удобство, но тези без коли достатъчно прескачаме паркираните на тротоара коли и достатъчно закъсняваме заради задръстването, а също си плащаме за транспорт. От зони аз виждам смисъл, защото разкарват колите от тротоарите. Ми в крайна сметка, както каза някой назад, никой няма да умре без кола. ГТ и таксита колкото щеш, ама едното не е достатъчно бързо и усамотено за кралските величества, а другото нещо им идва скъпо.

Последна редакция: пт, 14 фев 2020, 14:23 от --Gal--

Общи условия

Активация на акаунт