Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 фев. 2020, 21:22 ч.

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 576
  • 240
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 21 108
И аз споделих, че конкретно в София транспортът е добър - удобен, редовен, има паркинги. По-голям проблем е в областните градове из прованса. За тях никой нищо не е направил и там проблемът по места е тежък.
Ето, тук за Пловдив си говорихме вчера - като пътуващ редовно из България с лична кола определено намирам, че останалите общини май нямат средства и мерак да се справят с проблема и само разчертават и събират пари за зони. Което не е достатъчно добра политика, а най-елементарната такава. Решаваща проблема слабо, на парче и за само за определено време.

В европейските градове, в които сме ходили пак с личната си кола, има доста по-добре устроени места за паркиране. За Холандия да не споменавам - удобството на цели велоалеи и пешеходни зони. Без автомобил си е съвсем удобно да се пътува и из Милано, Мюнхен, Париж. Истанбул - столица с 20 млн. души ежедневно - нашите могат да пратят хора на обучение там как се прави и поддържа обществена транспортна мрежа. Дори в такъв огромен град.
А ние тук с едни градчета от няма и 100 хлд. души не можем да се оправим...
В другите страни държавата и общините наистина работят в насока ограничаване на леките автомобили. Но за да стане такова ограничаване, не е достатъчно да се работи като тук - само със забрани и изстискване на пари от хората и с работа на парче, а и с идеи за това, как реално да се замести личния транспорт с друг, също удобен. А и чист. 

Последна редакция: пт, 14 фев 2020, 09:35 от Judy

# 91
  • Мнения: 8 372
Гал, случая въобще не е такъв - който не е носил ученическа раница години наред не може да го разбере.


Judy, не съм съгласна за транспорта на София.
Давам ти пример с мен, работата ми е на 5 км, пряк транспорт нямам, трябва да сменя 3 превозни средства за по една или 2 спирки, като това е с ходене между различни спирки и като време ми отнема над час това мероприятие.
Пешеходно ми е 45-50 минути, с кола 15-30 в зависимост от задръстванията, имаме служебен паркинг, та няма начин в тази ситуация да ме качиш на ГТ.
Първото превозно средство, което трябва да взема, разписанието му е на около 30 минути да минава едното, другото на около 20, за това време ще ги мина тия две спирки, което и правя, защото не ми се седи с взор в разписанието да отида навреме на спирката и да не го изпусна, защото следващия е най-рано след 20 минути - говоря за пикови часове.
Не ми пречи обичам да ходя пеш, но не всеки може и обича да ходи всеки ден пеш по толкова. Новите спирки на метрото също не ме греят както и досегашните, нито ми е близо, нито имам къде да ходя с метро.
Ситуацията е такава за всички живущи в моя квартал.
Приятелка е на твоето мнение, че транспорта в София е страхотен, спирката на метрото е зад блока й, от другата спирка на метрото работата и е на 2-3 минути път.
Стигаме до цената на транспорта - пак пример, колега всяка сутрин разкарва фемилито и след работа го взима - основание пак - по евтино им е с кола, отколкото всички да се оборудват с карти за ГТ,  а за удобството да не коментираме.
За да свалиш хората от колите, това може да стане или с по-добри алтернативи, другия вариант е принудителния, с рестрикции, към което виждаме се върви.
Което пък мен ме дразни по обясними причини, да не пиша поредния роман.

# 92
  • София
  • Мнения: 8 675
Понеже се засегна въпроса за хората с повече автомобили, искам да се включа.
Общо с моя мъж имаме 7 МПС-та. Живеем в зелена зона, но нито едно от возилата ни не се паркира на улицата. Имаме 2 гаража с по една кола и едно двуколесно във всеки, останалите МПС-та са на паркинги.
Ако се наложи почасово да се паркира някое от тях в зона, си плащаме талони или смс-и.

Та не всеки с повече возила е кретен, който смята, че останалите са му длъжни.

# 93
  • Мнения: 1 480
Ми 2ма човека със 7 возила не е съвсем нормално, съгласете се.

# 94
  • Варна
  • Мнения: 22 033
И какво от това? Седемте возила на никой не пречат. Ако искат и 17 да имат.

# 95
  • Мнения: 12 673
И съм против въвеждането им преди да има реални алтернативи, т. е.  паркинги, където хората могат да си паркира автомобилите. След изграждането на такива, могат да се въвеждат зони във всички цветове на дъгата. Иначе просто се впряга каруцата пред коня.

Ама то има алтернативи - една, а не две или три коли в семейство. Зоните стимулират именно това - намаляване на ненужните коли.

# 96
  • Варна
  • Мнения: 22 033
Дори и при една кола на семейство, проблемът пак стои. Семействата стават повече, колите също, а градът заема една и съща площ. Трябват паркинги. Обаче общините нехаят.

# 97
  • Мнения: 21 108
Зари 65, аз имам виждането на страничен човек, който посещава много градове и спокойно при сравнението, което правя, мога да заявя, че точно общественият транспорт в София е много по-добър от този в останалите наши градове.
Не обсъждам околни селца.
Не се сещам за разстояние между две спирки, което да не мога да мина пеша за 10 минути. Бих предпочела вместо да сменям транспортни средства, да походя, вместо да вися, да чакам и да се качвам от един на друг автобус.
Много съм учудена, че днес малко хора водят децата си пеша. Нищо няма да им стане на тези деца да повървят 15-20 минути. Но сега за голяма маса народ това е мъчение някакво. За мен - в повечето случаи е жива лигня. Ако се налага дълго пътуване - естествено че ще се ползва транспорт. Но в много случаи той се ползва напълно излишно.

"За да свалиш хората от колите, това може да стане или с по-добри алтернативи, другия вариант е принудителния, с рестрикции, към което виждаме се върви."
Това си обсъждаме тук.
Според мен рестрикциите не са достатъчни и далеч не са най-правилният подход. Има и други, но наистина се иска акъл, работа и по-малко крадене. Това у нас е трудно - вместо обучени кадри имаме калинки. Вместо работещи - купища излишна администрация. За краденето - тук няма смисъл да говоря.

# 98
  • Мнения: 6 646
Гал, случая въобще не е такъв - който не е носил ученическа раница години наред не може да го разбере.
12 години в училище съм си носила сама раницата пеша на 10-15 мин. Пълен комплект учебници и учебни тетрадки за деня, тетрадките ми бяха от най-големите, често и с твърди корици, защото съм книжарничен плъх. В университета вече ходех с класьор, защото натежава да носиш всички лекции дотук, а и няма смисъл.
Знам колко тежи раницата на ученик днес, случвало ми се е да вдигам такава в ГТ да я дам на родител. Ми не е като кашоните, които ми се налага да нося понякога. И 15 кила покупки съм носила.
Има решение за абсолютно всичко, но се избира най-удобното. Това е напълно нормално, няма лошо...стига да не го изкарват като безизходица, защото не е.

# 99
  • Мнения: 8 372
Зоните стимулират единствено през деня да има повече места за паркиране,  защото ограничават времето за престой за колите без винетка, но и това вече ми е спорно, защото града не спира да се разраства.


Judy, лично не мога да го усетя този добър транспорт.


Който иска да разнася тежести, но аз не смятам да упреквам хората, които основателно си улесняват живота и не го смятам за глезотия, нито пък спестяването на време от пътуване.
Естествено, че ще се избира удобното, защо насила да си правим живота труден.Не е ли това идеята подобряване на градската среда, а не мерки, които те затрудняват.

# 100
  • Мнения: 6 646
Чакай сега, те не те затрудняват, просто не са направени според твоите изисквания, защото не си само ти в този град. Разликата е балкан. Предполага се например, че детето ти е в училище по район, близо до дома му, не в другия край на града или айде да не е в края - на 5 спирки.

# 101
  • Мнения: 1 480
И какво от това? Седемте возила на никой не пречат. Ако искат и 17 да имат.

Ми де да знам - не пречат ли? Това, че постоянно сме в топ 10 в света(!) по мръсен въздух май пречи.

# 102
  • Мнения: 8 372
Simple Smile Няма да влизам в този спор, но уважавам правото на всеки разумно да преценява кое му е удобно и когато това е в рамките на нормалното не го смятам за глезотии, нито адмирирам мерки, които затрудняват хората.
Промяна трябва да има, но за да се оцени от хората и да се мотивират да участват в нея трябва да е зачетен и техния интерес.

# 103
  • София
  • Мнения: 8 675
И какво от това? Седемте возила на никой не пречат. Ако искат и 17 да имат.

Ми де да знам - не пречат ли? Това, че постоянно сме в топ 10 в света(!) по мръсен въздух май пречи.

Все пак не мога да управлявам повече от 1 МПС в даден момент.
В топлата част на годината съм на две гуми - това означава, че не подпомагам задръстванията, а напротив. Използваното гориво е около 3 л на 100 км. Не заемам и място за паркиране.
Същото важи и за мъжа ми.
Най-използваната кола е с Евро 6.

# 104
  • София
  • Мнения: 1 123
Чакай сега, те не те затрудняват, просто не са направени според твоите изисквания, защото не си само ти в този град. Разликата е балкан. Предполага се например, че детето ти е в училище по район, близо до дома му, не в другия край на града или айде да не е в края - на 5 спирки.
Аз за съжаление виждам родители, които си водят децата с кола от блока до училище (което е на 5 мин. най-много ПЕША).

Общи условия

Активация на акаунт