Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 12 фев. 2020, 21:22 ч.

За или против „Зелена/Синя зона“

  • 3 566
  • 240
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 4 414
Транспорът в София е уреден само в посока от кварталите към центъра. Когато обаче ти се налага да се движиш от един квартал в друг, не е точно така. По оста Гео Милев, Хладилника, Стрелбище с кола е 15-25 мин. С транспорт само от Гео Милев до Хладилника е 35-40 мин в зависимост от мястото ( особено, ако до спирките има 10-15) мин. пеша. И ако това е еднократно е добре, но за всеки ден е абсурд.
За сега няма как да сляза от колата, защото няма да мога да водя детето си на нужните терапии. Просто няма да ми стигне времето, а и той не винаги е в настроение да ходи дълго пеш.
В нашия квартал в момента тече обществено обсъждане за въвеждане на зелена зона. Раздвоена съм. Най-много ме притеснява това, че може да не намирам място в разрешения периметър. Но от друга страна се надявам, че когато работещите в района спрат да идват с коли на работа, ще се освободи повече място за живеещите.

# 106
  • Мнения: 8 033
С десет ръце съм "за" зона, колкото по-рестриктивна, толкова по-добре. Живяла съм без зона, беше ад, не можеш да си влезеш във входната врата от паркирали коли, а тротоарите забрави да ходиш по тях. Въведоха зона и сега тротоарите са свободни от коли, прекрасно е, няма нищо общо с това, което беше. Места за паркиране има много повече от преди.
На мен пример са ми хората от Иван Вазов, там имаше обсъждане за зона преди 2 години, когато въведоха в Горен Лозенец, жителите на Иван Вазов не искаха, че не искали да плащат. Е, сега са затрупали кмета на района с молби да въведе зона, защото всички работещи около НДК паркират пред тях, в добавка на всички, работещи над Басейна Спартак, за да не плащат за зони. И се очаква от април да стане зона и в Иван Вазов. Жал ми е за тези в Стрелбище Simple Smile - предполагам, че паркиращите ще се насочат натам.
Скрит текст:
Транспорът в София е уреден само в посока от кварталите към центъра. Когато обаче ти се налага да се движиш от един квартал в друг, не е точно така. По оста Гео Милев, Хладилника, Стрелбище с кола е 15-25 мин. С транспорт само от Гео Милев до Хладилника е 35-40 мин в зависимост от мястото ( особено, ако до спирките има 10-15) мин. пеша. И ако това е еднократно е добре, но за всеки ден е абсурд.
За сега няма как да сляза от колата, защото няма да мога да водя детето си на нужните терапии. Просто няма да ми стигне времето, а и той не винаги е в настроение да ходи дълго пеш.
В нашия квартал в момента тече обществено обсъждане за въвеждане на зелена зона. Раздвоена съм. Най-много ме притеснява това, че може да не намирам място в разрешения периметър. Но от друга страна се надявам, че когато работещите в района спрат да идват с коли на работа, ще се освободи повече място за живеещите.
От личен опит става точно така. Разбира се, добре е човек да се подсигури с гараж и паркомясто, но определено при зона голяма част от идващите всеки ден с коли престават да го правят, което разтоварва и движението, и паркирането.

Последна редакция: пт, 14 фев 2020, 11:18 от Poppea

# 107
  • Мнения: 16 163
Точно завареното положение е проблемът. Новото строителство предвижда все някакви паркоместа и гаражи.....
Не знам къде и какво предвижда... В квартала на свекърва ми, построиха напоследък 4-5 нови кооперации, 4етажа по 2 апартамента. Отдолу, Само ТРИ гаража, няма повече място. Проста сметка, 8х2=16 коли поне, за три гаражчета

# 108
  • Мнения: 7 169
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?

# 109
  • Мнения: 5 926
Промяна трябва да има, но за да се оцени от хората и да се мотивират да участват в нея трябва да е зачетен и техния интерес.
О, абсолютно, мисълта ми е, че за да има за всички, всеки трябва да направи компромис.
Съжалявам, но сега много хора не правят компромис и даже се изкарват жертви, еми за такива няма и никога няма да има решение.

# 110
  • Мнения: 16 163
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?
. Така е, ама интересно, как Ше накараш булгариШето да слезе от колата? Simple Smile Че той /тя и до кенефа биха ходили с колата, ако могат...

# 111
  • Мнения: 8 033
Simple Smile Няма да влизам в този спор, но уважавам правото на всеки разумно да преценява кое му е удобно и когато това е в рамките на нормалното не го смятам за глезотии, нито адмирирам мерки, които затрудняват хората.
Промяна трябва да има, но за да се оцени от хората и да се мотивират да участват в нея трябва да е зачетен и техния интерес.
Питай тези в Иван Вазов, как не искаха зона, че не била в техен интерес, а сега не смогват да пращат писма до районното кметство с искания за зона. Много набързо оцениха промяната и се мотивираха да участват в нея Simple Smile
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?
. Така е, ама интересно, как Ше накараш булгариШето да слезе от колата? Simple Smile Че той /тя и до кенефа биха ходили с колата, ако могат...
Като му бръкнеш дълбоко в джоба Wink.  Доказано работещ начин.

# 112
  • Мнения: 4 414
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?

Абсолютно!
Каква е тая мания всеки 18 годишен да изкарва шофьорски курс и да ходи на училище с кола? Извинявайте, но  31 во училище е почти в центъра! Обаче има ученици, които ходят с кола на училище. Това е нелепо.

# 113
  • Мнения: 593
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?
. Така е, ама интересно, как Ше накараш булгариШето да слезе от колата? Simple Smile Че той /тя и до кенефа биха ходили с колата, ако могат...

Като стане скъпо да имаш кола.

# 114
  • Мнения: 20 877
Скъпо да имаш кола няма да стане скоро у нас.
Тук не е проблем да си напазаруваш и няколко с една месечна заплата, понеже масово се кара стар боклук за малко пари. /Фактът, че собствениците на такъв боклук се верят и кълнат как след колата им на парфюм мирише и как гори 1/100 е без каквото и да било значение - човещинка е да се изкарват хорицата, че са успешни и имат най-доброто, нищо, че най-често не е тъй./ И това е част от проблема - нямаме политика на държавата за купуване на нови автомобили, а се напълнихме с европейски боклук от всякакъв вид, вкл. и от този.
Доскоро и данъчната ни политика беше възможно най-глупавата - за стара смарънгясана барака плащаш 10.00 лв. данък, а човекът с новата кола, след която няма мръсотия и е стабилна на пътя - 300.00 лв.

# 115
  • Варна
  • Мнения: 21 257
Точно завареното положение е проблемът. Новото строителство предвижда все някакви паркоместа и гаражи.....
Не знам къде и какво предвижда... В квартала на свекърва ми, построиха напоследък 4-5 нови кооперации, 4етажа по 2 апартамента. Отдолу, Само ТРИ гаража, няма повече място. Проста сметка, 8х2=16 коли поне, за три гаражчета

Така е, Франсоаз, но хората, които купуват жилища започват вече да мислят и това, когато търсят да си купят апартамент. За съжаление, ние, които сме в едновремешните панелки, сме вече прецакани и за нас оправия няма. Аз и в друга тема съм писала. Пред блока ни имаше тревна площ. Никой не е паркирал на нея, така че възмущението ми в случая не е това, че не можем да си слагаме колите там, а че построиха една смотана кооперация. Нагъчкаха я хубавичко, прозорците им гледат в нашите (добре, че на мен от онази страна ми е кухнята и малката спалня, която сега не се ползва), направиха подземен гараж (с автоматична врата, голям кеф) обаче повечето купиха жилища без да си купят паркомястото и сега колите им седят на нашия паркинг. Това, че е дебелашки номер на строителя е едно на ръка, би трябвало жилище да се продава само с включено в цената му място, но строителите искат да гушнат парите и не го правят за да не отблъснат купувачите. Още по-дебелашкия номер е на живущите, защото местата (доколкото знам) може да се взимат и под наем. Като нямат пари да ги тръшнат накуп, да си ги наемат. Тц, на нашия паркинг. Той и за нас не стига ама колите им седят там. Толкова съм им набрала, че не е истина. И не само аз. Очаквам скоро някои комшии да откачат и да станат грозни сцени. Междувременно обмислям да видя как седят нещата с подземния, поне аз да си наема едно място. Хич няма да ми е зле зимата да не стържа сняг и лед от колата, а вратата да ми се отваря автоматично.

# 116
  • Мнения: 8 093
Скрит текст:
Simple Smile Няма да влизам в този спор, но уважавам правото на всеки разумно да преценява кое му е удобно и когато това е в рамките на нормалното не го смятам за глезотии, нито адмирирам мерки, които затрудняват хората.
Промяна трябва да има, но за да се оцени от хората и да се мотивират да участват в нея трябва да е зачетен и техния интерес.
Питай тези в Иван Вазов, как не искаха зона, че не била в техен интерес, а сега не смогват да пращат писма до районното кметство с искания за зона. Много набързо оцениха промяната и се мотивираха да участват в нея Simple Smile
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?
. Така е, ама интересно, как Ше накараш булгариШето да слезе от колата? Simple Smile Че той /тя и до кенефа биха ходили с колата, ако могат...
Като му бръкнеш дълбоко в джоба Wink.  Доказано работещ начин.

Както казах и по рано, аз проблеми нямам, смятам, че грешиш, не можеш да представяш нещо, което те задължават да направиш, за да можеш да паркираш с мотивация.
В случая хората, които живеят  в зоните нямат избор, били за или против, като ги направят зона, естествено че ще подават молби.
Твоето е направо хейтърско изказване по отношение на хората с коли, а така с неразбиране и неправене накомпромиси от всички живущи в този град няма как да има добра градска среда, като под всички включвам и пешеходци и велосипедисти и шофьори и онези с тротинетките.

# 117
  • Мнения: 856
Скрит текст:
Поправете ме ако греша, но паркирането по тротоари и градински е забранено и без зона. И защо общината оставя съвсем умишлено нещата да ескалират? Вероятно на хората толкова да им писне, че доброволно да искат да им се нахлузи юларчето. Аз живея в Изток, имаме гаражи и реално проблемът с паркирането не ме засяга пряко, но зоните не са решение, те са замазване на положението. И съм против въвеждането им преди да има реални алтернативи, т. е.  паркинги, където хората могат да си паркира автомобилите. След изграждането на такива, могат да се въвеждат зони във всички цветове на дъгата. Иначе просто се впряга каруцата пред коня.


Искам да ръкопляскам за този коментар - въпреки, че тя няма проблем, мисли за проблема на другите.

Усещам в тази тема някаква носталгия по комунизма. Когато на някой му стане лошо през нощта и случаят не е за линейка и няма таксита (особено на празници и периода декември - януари) целият вход отива при Стрино Стайно - единственият с лада във входа (в случая с паркомястото) и му се моли. Ако свърши услугата се черпи с ракия и луканка от Хоремага и вносен шоколад от Корекома. На празници всички се молят на 16-годишния му син, който няма книжка, но поне още не се е научил да жули от ракията за почерпка.

# 118
  • Мнения: 593
Точно завареното положение е проблемът. Новото строителство предвижда все някакви паркоместа и гаражи.....
Не знам къде и какво предвижда... В квартала на свекърва ми, построиха напоследък 4-5 нови кооперации, 4етажа по 2 апартамента. Отдолу, Само ТРИ гаража, няма повече място. Проста сметка, 8х2=16 коли поне, за три гаражчета

....Пред блока ни имаше тревна площ. Никой не е паркирал на нея, така че възмущението ми в случая не е това, че не можем да си слагаме колите там, а че построиха една смотана кооперация. Нагъчкаха я хубавичко, прозорците им гледат в нашите (добре, че на мен от онази страна ми е кухнята и малката спалня, която сега не се ползва), направиха подземен гараж (с автоматична врата, голям кеф) обаче повечето купиха жилища без да си купят паркомястото и сега колите им седят на нашия паркинг.....

3 неща:
1 - тревната площ явно е била частен имот, определен за застрояване, и е нормално собствениците да се възпозват от това
2 - хората не искат да плащат за гаражи. Ако всеки купуващ жилище държи да купи гараж за всяка от колите си, строителите ще отговорят на това изискване. Блокове се строят с минималния брой гаражи по същата прочина, поради която се строят и маломерни жилища - това се търси.
3 - вашият паркинг най-вероятно не е ваш, а общински терен и всеки може да паркира там, независимо къде живее.

# 119
  • Мнения: 8 033
Скрит текст:
Скрит текст:
Simple Smile Няма да влизам в този спор, но уважавам правото на всеки разумно да преценява кое му е удобно и когато това е в рамките на нормалното не го смятам за глезотии, нито адмирирам мерки, които затрудняват хората.
Промяна трябва да има, но за да се оцени от хората и да се мотивират да участват в нея трябва да е зачетен и техния интерес.
Питай тези в Иван Вазов, как не искаха зона, че не била в техен интерес, а сега не смогват да пращат писма до районното кметство с искания за зона. Много набързо оцениха промяната и се мотивираха да участват в нея Simple Smile
Нали знаете, че все още не е задължително притежаването на кола от всеки пълнолетен гражданин?
. Така е, ама интересно, как Ше накараш булгариШето да слезе от колата? Simple Smile Че той /тя и до кенефа биха ходили с колата, ако могат...
Като му бръкнеш дълбоко в джоба Wink.  Доказано работещ начин.
Както казах и по рано, аз проблеми нямам, смятам, че грешиш, не можеш да представяш нещо, което те задължават да направиш, за да можеш да паркираш с мотивация.
В случая хората, които живеят  в зоните нямат избор, били за или против, като ги направят зона, естествено че ще подават молби.
Твоето е направо хейтърско изказване по отношение на хората с коли, а така с неразбиране и неправене накомпромиси от всички живущи в този град няма как да има добра градска среда, като под всички включвам и пешеходци и велосипедисти и шофьори и онези с тротинетките.
Аз никъде не съм казала, че ти имаш проблеми със зоните. Но ми се струва, че имаш проблеми с разбирането на написаното от мен. А то е, че кметът на Триадица беше обещал, че ще въведе зона САМО КОГАТО жителите на Иван Вазов я поискат. И те не я поискаха, и той не я въведе преди 2 години. А сега подават молби, че я искат, така че тази зона е изцяло по желание на живеещите в квартала. Не са ги направили зона и тогава да подават молби, а е обратното. Те много бързо разбраха ползите от зоната за живеещите и сами поискаха зона.
Никого не хейтя, ние самите имаме кола и живеем в зона. Но не смятам, че това нашествие на коли в София  е нормално,смятам, че градската среда ще стане далеч по-приятна без толкова много автомобили  и подкрепям всички мерки за тяхното ограничаване. Включително и оскъпяване притежаването на автомобил, за което Джуди е напълно права. И не смятам, че колата е някакво рождено право на всеки, за да  му осигурява някой (обществото/държавата/общината) условия за нея.

Общи условия

Активация на акаунт