Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 25 фев. 2020, 12:03 ч.

СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 12

  • 24 578
  • 816
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 34 039
Всъщност сте прави, това с профилите оставя много въпросителни.

# 331
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 3 798
Защо общата подготовка + отличен английски да не върши работа за избор на университет?

# 332
  • Мнения: 17 262
Няма смисъл да се гледат статистики от минали години, все едно си правите сметката без кръчмаря, това какви ще са минималните и максимални балове тази година зависи единствено и само от резултатите на децата тази година.
Статистиката на успеваемостта всъщност е доста добър ориентир ( особено при балообразуване 2х2), за разлика от справките за минимален и максимален бал.

# 333
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 465
Защо общата подготовка + отличен английски да не върши работа за избор на университет?

И вече с правилния цитат:) Няма такова нещо като обща подготовка. Ако детето е записано в училище А с профил биология и химия, то в 11 и 12 клас ще учи биология, химия плюс 3 и 4 профил, мат и бел, предполагам, но в много малко часове. Ако е записано в Б с профил БЕЛ и История в някоя езикова, то в 11 и 12 ще учи БЕЛ, История и двата езика, мат също предполагам....Ако детето от училище Б си смени желанието и в 12 клас реши да кандидатства медицина идва интересното, защото още не е ясно в дипломата за средно образование какво ще влиза от дипломата за първи гимназиален етап и много вероятно часовете по химия и биология, които е взело до 10 клас да не му стигат за да кандидаства изобщо медицина. Признавам, че и аз все още не съм наясно и следя МОН, както е видно реформите в последните години нарастнаха неимоверно, но за мен все още визията липсва, та ще следим....

# 334
  • Мнения: 390
Няма смисъл да се гледат статистики от минали години, все едно си правите сметката без кръчмаря, това какви ще са минималните и максимални балове тази година зависи единствено и само от резултатите на децата тази година.
Статистиката на успеваемостта всъщност е доста добър ориентир ( особено при балообразуване 2х2), за разлика от справките за минимален и максимален бал.
Разбирам, че това е така. Но...при подаването на заявлението, аз ще зная ли какви са резултатите на другите кандидатстващи деца и по какво се очаква да се ориентирам дали има смисъл да пишем дадена паралелка като желание?

# 335
  • Мнения: 17 262
Винаги има смисъл. Подреждате си желанията така, както искате. Системата има грижата за класирането. Важното е да има достатъчно на брой желания и няколко паралелки в края на списъка, за които балът със сигурност би бил достатъчен.

# 336
  • sofia
  • Мнения: 7 562
Признавам, че и аз все още не съм наясно и следя МОН, както е видно реформите в последните години нарастнаха неимоверно, но за мен все още визията липсва, та ще следим....
И МОН не са наясно Joy след две години ще се изясни.... тогава ще издадат първите дипломи по новия учебен план.
Повечето училища все още нямат яснота за допълнителните профили за настоящите десетокласници.

# 337
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 3 798
Ясно е, че има профили в 11 и 12 клас. Аз самата съм учила с профилирано обучение в 11 и 12 клас - история и БЕЛ. Съответно математиката приключи още в 10 клас, да не казвам, че беше с нищожен хорариум. Обаче, още с избора на гимназия аз бях наясно къде отивам и че там биология, химия, математика няма да науча извън един ню-ню минимум. Още в 7 клас знаех, че търся по-хуманитарно образование. Същото важи с избор на гимназия като НПМГ, СМГ, художествената и т.н. Обаче дъщеря ми не знае какво иска....затова логично е да се насочим към езикови гимназии.

# 338
  • София
  • Мнения: 560
Отдавна не съм писала, но се опитвам да ви чета, макар че започнахте много да пишете. Определено бях решила и аз да не участвам в темата, заради често негативни коментари, но пък и не ми "пука" много. Момичета, трябва все пак да има взаимно уважение. Да, някои от нас са по- амбициозни по отношение представянето на децата ни, но всички се притесняваме за седмокласниците. Сега ми е втора по ред година със седмикласник, и слава, тя се справя чудесно, дори отлично. За разлика от брат й миналата година. Изживях поне 6 кризи с момчето, а сега си почивам. Децата са различни и ние също. Всеки път ми се стягаше сърцето като прочета как дадени деца се справят чудесно, а аз се боря ежедневно с мързела и ината на моето. Търсех постоянно методи за мотивация, но така и не успях. Темата беше голяма утеха за мен, с подкрепата на Дидева, Санака, Слънчевата и др. както и другите майки от тогавашната седмокласна. И да, "белото" и розмарина, макар че не ги ползвах, освен като шега и израз.
Това го написах, защото ме заболя за отношението към Мария. Тя винаги се е опитвала да помогне и вглеждането под лупа на нейните постове, по отношение на децата от СМГ, си е чисто заяждане от страна на някои потребители, не визирам никой конкретно и не искам да споря. Просто е, Мария и Дидева четат доста нормативни документи, с които невсички имаме време, а аз няма и желание, да се запознаем. А могат да помогнат и с различната гледна точка на родители с деца в много желани гимназии.
По повод на конете и Родопите - пишете и мен. Иначе съм израстнала и завършила гимназия в Северозападнала Б-я. Не мога да се оплача, беше много по- спокойно от големият и красив Пловдив. Майка ми реши, че не иска да ми причинява стреса от ходене по частни уроци за прием в МГ и евентуално, разочарованието, че няма да ме приемат.
И аз държа на добрата обща подготовка, както и подготовката по математика, без да стигам до крайности. Децата ми са с насоченост към точните науки, а чуждият език е само едно пособие, с което мога по- добре да се реализират.

# 339
  • Мнения: 21 379
Признавам, че и аз все още не съм наясно и следя МОН, както е видно реформите в последните години нарастнаха неимоверно, но за мен все още визията липсва, та ще следим....
И МОН не са наясно Joy след две години ще се изясни.... тогава ще издадат първите дипломи по новия учебен план.
Повечето училища все още нямат яснота за допълнителните профили за настоящите десетокласници.

При това положение няма как профилите да повлияят на избора след 7-ми клас. Защото не са обявени. Както и защото най-често на 13-14 години децата масово нямат идея какво ще учат и дали продължат да учат в университет, за да си смятат и напасват конкретни изисквания за хорариум по съответни предмети.
Тази липса на яснота аз бих я запълнила с възможност за полагане на допълнителни часове и изпити, ако такива са нужни. Някои чужди университети предлагат също изпити в тази връзка, когато установята по академичната справка, че кандидатите за студенти имат невзет материал, който е обаче преценен като нужен в съответното ВУЗ.

Последна редакция: пт, 28 фев 2020, 13:57 от Judy

# 340
  • Мнения: 4 451
За да спра темата, първо благодаря на всички за подкрепата и после се извинявам на Звънче. Наистина приех, че постът беше към мен и Ния, но явно е в моята глава. Цитатите от темата за АК бяха по повод залаганията за броя на кандидатите и там не бяха с лошо чувство, каквото аз си внуших от поста в предната седмокласна.
Още веднъж: извинявай, звънче, надявам се казусът да е приключил и да си продължим с драмите около предстоящите ПИ, обявяването на план-приема и т.н.

# 341
  • Мнения: 4 740
Мария, а аз се надявам, че ще продължиш да пишеш тук 😃
Мисля, че седянката ни хич не е лоша, дори и да попрехвърчат искри. К'во да се прай, форумно общуване.

# 342
  • Мнения: 1 271
Аз си мисля, че ако някоя добра душа не ми помогне с тези профили, след НВО просто ще стреляме напосоки. Ще избираме само чуждите езици, които харесва. В сравнително близки училища.
Детето не знае какво точно иска. С  баща му  го насочваме към по-хуманитарен профил, защото ни се струва такъв тип - по -артистичен, по-разсеян. Пък и ние не се занимаваме с точни науки . Поне аз със сигурност, баща му в известен смисъл се занимава и с наука.   В същото време детето харесва в училище и физика, химия, биология. Знае и доста неща от личен интерес.
п.п много се радвам, че Мария се върна в темата.

# 343
  • София
  • Мнения: 5 670
Миналата година гледах резултатите от НВО по общини, даже по отделни училища имаше. Някой знае ли къде да търся? С Гугъл пробвах, но нищо не излиза

това ли търсиш, Алиена?
http://alekdimitrov.com/uchilishte/rezultati-NVO.asp

# 344
  • Плевен
  • Мнения: 4 743
Да си призная честно - абсолютно нищо не ви разбирам Flushed То не на вас, а на тези новости де Simple Smile
Какви са тези неща за профилирана и професионална ли беше, за липсващи балове, за университети, в които нямало да може да се кандидатства.
Аз затова се радвам на деца, които си имат мечта от малки и си я следват - ако знаеш, че искаш да станеш лекар или нещо в тази сфера, ще си заложиш на биология, ако ти харесват компютри - ще си караш в математическите, ако си мечтаеш да си журналист - записваш български. Честно казано, не ми е ясно тези, които записват история после накъде се насочват Rolling Eyes
Знам, че по мое време в стопански университет се кандидатстваше с география, което така и не ми стана ясно защо и така и се отказах за там - винаги ми е било супер тегаво да зубря какви полезни изкопаеми се добиват еди- къде си и по колко тона... Simple Smile
Та затова и аз си мисля, че една гимназия трябва даде добра обща подготовка по всички предмети за тези деца, които биха се ориентирали по-късно. Поне така беше по наше време, като че ли. Но сега и в гимназиите трябва да избереш два предмета с предимство Rolling Eyes
Оф, радвам се поне, че не живеем в София Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт