Частни училища - информативно-дискусионна тема 37

  • 28 959
  • 756
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 11 982
И аз съм на мнение, че заявените от министъра промени на формата и съдържанието на НВО са относими към ЧУ, доколкото, ако станат факт, ще се отразят пряко върху обучението в основните ЧУ, още повече, че темата е вече и дискусионна. Но след като ни трият, най-удачната тема за дискусия, свързана с настоящи и/или планирани реформи на МОН, ми се вижда тази: https://www.bg-mamma.com/?topic=1179751.105
Дидева, Wink

# 61
  • Мнения: X
Е то със седмокласното не свършват нито НВО-тата, нито ДЗИ-тата.
Нещо повече, антеа правилно написа назад, че ДЗИ, едно или повече, най-често повече, с определен резултат е изискване за прием във всички читави ОК университети, вкл. и на Ежко на сина са му ги искали най-вероятно,  ако е в приличен университет в Лондон, освен че са му искали и дипломата по МОН, не американската.  Ама никой не й обърна внимание на поста, явно 'щото не е никак куул Wink

# 62
  • София
  • Мнения: 10
Здравейте бих искала да попитам за образователния процес в Прогресивното училище. Как протича обучението там, че нещо ми е мъгла? Ще имам първокласничка на есен и много се чудя какво да правя, след като вчера получих мейл, че са я приели там.

# 63
  • София
  • Мнения: 6 673
Хм, това е доста общ въпрос, на който не знам как да отговоря... Детето ми е в 6 кл., постъпи там от 3 кл. и мисля, че обучението на начално и прогимназиално ниво е доста различно. Ако не се лъжа, 1 кл. имат Монтесори материали, но подробности не мога да дам, не съм се интересувала в детайли. Не добихте ли представа, преди да одобрят детето - те имаха отворени врати, презентации, би трябвало да е било там поне един или половин ден, не зададохте ли там въпросите си? Много странно ми се вижда да кандидатствате на място, за което не сте сигурни как действат - после може да останете неприятно изненадани.

# 64
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Аз доколкото знам до 9г са с Монтесори материали и минимално учебници. Имат маси за работа, тоест не са постоянно по пода или в движение (беше ми важно да имат “стандартни” занимания). Всяка седмица всяко дете си поставя цели какво да научи/направи. От 4 клас намалява Монтесори и става по-класическо/IB. Децатс би следвало да излизат ммого, да се включват в дейности като почистване и подреждане, сами се грижат за средата си. Минават материала по МОН, но всеки с темпото си- може едно дете да надгради двойно, друго едва да докосва минимума по мат например. Всеки ден започва с кръгче и разговор (май и за да се наприказват и после да се фокусират).
Основно според мен се набляга на качвства като отговорност, дискусия и изразяване, английският е акцент също, по-малко учене в класически стил (от дъска и запаметяване).
Това се сещам най-общо дотук, като смесица от презентацията на Джонев и БШ обиколката.

# 65
  • София
  • Мнения: 10
Благодаря за отговорите. Разбира се, че сме се интересували и сме ходили на срещи. Просто не ми е ясно, как практически се случват нещата. На въпроса ми, какво е нивото на децата на НВО след 4 клас ми отговорих, че ДОС е минимума, който постигат, а като надграждане зависи от самото дете.
Основното ми притеснение е за това ако решим след 4 клас да я местим в друго училище, как би се адаптирали към системата в обикновено училище.
Затова попитах, за да разбера от родители с деца в Прогресивното за самия учебен процес.

# 66
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Според мен ще са нужни солидни уроци ако ще местите детето - по математика.

# 67
  • София
  • Мнения: 62 595
По това, което описваш разслоението е голямо, но вече на слабата подготовка й казват "индивидуален напредък". На прост език означава " колкото-толкова, зор не им даваме".

# 68
  • Мнения: 5 898
Или "следваме темпото на всяко дете". Wink

Имам един въпрос. Някой наясно ли е с обучението на "преподавателите" от "Заедно в час"? За колко време и къде се провеждат "ускорените" им курсове за преквалификация?

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
Да. Това като го чуя някъде, и ми става хем смешно, хем трагично. Аз като родител не го купувам това. Но от друга страна има достатъчно много родители, за които постиженията не са важни - както се казва, няма ненаучено дете да чете и да пише, не може всички да са отличници.

# 70
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Аха, защото друго си е децата да са напълно еднакви, по калъп (редактирам- махам “като роботчета”,макар че мога да обвсня кое в приемната процедура ми напомня)   Още 5 годишни ако можем да ги направим такива, идеално.

Последна редакция: сб, 29 фев 2020, 20:22 от Пипи2013

# 71
  • София
  • Мнения: 62 595
Пипи, моля те, стига с тези роботчета! Несериозно е!
Мен като родител послания от типа "всеки с темпото си, усвояемост според индивидуалните особености" много ме напрягат, защото все едно ми казват, че от детето няма да се изисква да работи, а ще се остави ей така, по желание и "по интереси". После настава ох и ах как детето имало пропуски. Ами, ще има, то не може да се дреме до края на четвърти клас, а в пети да очакваме да се справя!

Вниманието и готовността за работа са в основата на постиженията. Който си прави илюзии, че детето му му е артистично и нероботче, само защото не иска да се кротне и да работи, когато и каквото е нужно, ще има да пати и ще се сблъска с грубата реалност най-късно в пети клас. Навиците за внимаване и учене се създават в началните класове и ако думата "трябва" не е възприета, следват проблемите.

Последна редакция: сб, 29 фев 2020, 20:26 от Andariel

# 72
  • София
  • Мнения: 10 825
Аха, защото друго си е децата да са напълно еднакви, по калъп (редактирам- махам “като роботчета”,макар че мога да обвсня кое в приемната процедура ми напомня)   Още 5 годишни ако можем да ги направим такива, идеално.
Аха, е то пък защото изискванията на ниво начално образование са някакви извънземни и непостижими, та е напълно в реда на нещата някои да ги достигнат в 3-4 клас, други на 15 години, а трети - никога?!

# 73
  • Мнения: 8 239
Аха, защото друго си е децата да са напълно еднакви, по калъп (редактирам- махам “като роботчета”,макар че мога да обвсня кое в приемната процедура ми напомня)   Още 5 годишни ако можем да ги направим такива, идеално.
Пипи, Пипи чудя се защо изобщо четеш темата. Робитчета,  приемна процедура, 5 години, собствено темпо, калъп.

Думи далеч от образованието в БГ. То пък едно образование. Поне грамотност да достигнат -със собствено темпо към края на средното.

# 74
  • София
  • Мнения: 7 277
Аз пък съм силно скептична за това с нероботизирането в Прогресивното. И там се правят и запаметяват еднотипни задачи, но просто не се говори за това. Пипи не зная защо си мисли, че те нямат ред или типове задачи, които трябва да се научат да правят.

Иначе относно темпото - също не вярвам, че изоставащите ги оставят просто ей така. Ама рекламата е велико нещо - ние сме различни, не сме роботи, собствено темпо и др. подобни. Даже не зная дали въобще рекламата им е такава или Пипи просто го пречупва през своите виждания. А после реалността ще е друга.

Пипи, извинявай, не е лично, но някак все едно ни казваш какво ти се иска, а в края на краищата това може да не е най-добрият вариант. Звучи прекалено прекрасно, за да е полезно и работещо (като в онзи вид за вредните неща) Simple Smile

А Хоуп, баш го каза - от толкоз свобода и свободия - накрая да се чудиш що така неграмотни излизат тези деца от 12 клас.

Общи условия

Активация на акаунт