Пети клас 2019/2020

  • 26 713
  • 752
  •   1
Отговори
# 300
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Моята дъщеря определено търси в нета всичко ,което й потрябва.Даже онзи ден се беше сетила ,че като сме ходили в Рим сме видяли сграда същата като колизеума.Тотално бях забравила коя е .Намери я прочете за нея.Става въпрос за театъра на Марцел,който е прототип на колизеума.Според мен са достатъчно големи за да търсят информация.Единственият проблем ,който аз съм забелязала ,че не винаги бързо успява да отсее информацията.естествено аз сравнявам със себе си-тя нито има този опит ,нито бързина.Но така се учат.

# 301
  • Мнения: 8 511
Вчера дъщеря ми трябваше да попълва УТ по история. Имаше упражнение в което трябваше да попълни една таблица като съпостави Юдеизма и Християнството. Аз и ММ се включихме да помагаме, четохме уроците, но в тях нищо нямаше като информация по поставените въпроси. Сърфирахме в интернет и намерихме част от отговорите (някои ги знаехме от обща култура). Накрая звъняхме и на зълвата (която е учителка по история) за отговорите на въпросите на които не намерихме отговор.
Има въпроси на които няма отговор и в интернет. 🙂

Последна редакция: ср, 27 май 2020, 23:01 от vita

# 302
  • Мнения: 1 565
За мен учебникът за това е учебник, за да поднася нужната за изучаване информация, в подходящ вид. Всичко, което дадения ученик трябва да знае по дадена тема, трябва да е на лице. Любознателните деца, искащи да научат повече от предлаганото - интернет.

То ако трябва да се образоваме от интернет, ми да отпаднат учебниците по всички предмети. В началото на годината да раздадат конспект и дати на които да се следи усвояемостта на материала и ...

Ще ме извините, но много се подразних.

# 303
  • Мнения: 8 223
Вяра, на твоето мнение съм.
Трябват хубави, добре написани учебници, повечко текст и по-малко шарении. Който има повишен интерес по даден предмет, нека си търси допълнителна информация. Може дори в учебниците да има посочени допълнителни връзки за любознателните. Не може по всички предмети да имат едни постни, орязани учебници и да се надяват, че децата видиш ли ще се заинтересуват допълнително или ще имат късмета да попаднат на добър учител.

# 304
  • Мнения: 1 738
И аз споделям мнението, че учебниците са тотална щета. Картинки, шарения и нахвърлян текст. Аз съм човек с логическо мислене и обичам нещата да са навързани, подредени, да има връзка между тях. Нищо такова не намирам в учебниците. Историята си я спомням и аз от едно време с дългите и увлекателни уроци. Учебникът по история в момента ме докарва до лудост. Детето има интерес към историята. Чете си само някакви веща. Знае неща, които не знам от къде е научил. Но учебникът успява дори и него да обърка.
Чувствам се изморена иначе. Искам да свършва тази учебна година. Следващата седмица имат 6 контролни и се надявам това да е.

# 305
  • Мнения: 2 417
Тази седмица направиха класни по бел и мат,контролно по география,ит и тест по англ.език.За утре има преразказ ,но понеже бил пожелателен,а не задължителен щял да си го спести.Еми разбирам го вече.За мен детето ми е изнервено,уморено и определено се нуждае от почивка и рестарт.Още малко остана.

# 306
  • Варна
  • Мнения: 441
Изобщо не съм споменавала търсене на информация в интернет, а извличане на такава от дадените исторически извори в учебника. Наричате ги "шаренийки". Факт е, че историята и географията се неглижират и от преподаватели и от ученици. По математика и БЕЛ се купуват помагала на килограм от 1 клас, но по история е нужен перфектният учебник. Извличането на информация и тълкуването и отличава историческото мислене от зубренето. За това оценяването е от 2 до 6. Не всеки ще бъде историк в крайна сметка.

# 307
  • Мнения: 8 223
Имаше веднъж за домашно задача от УТ по история по даден исторически документ да отговори на няколко въпроса. Е, хубаво, но в този откъс, който беше даден въобще не се се съдържаше и грам информация, която да има някаква връзка със зададените към него въпроси. Та, толкова за извличането на информация от исторически източници.
В моя учебник по история нямаше, почти, шаренийки, а още си спомням голяма част от историята на Стария свят. 1984/85 съм била в пети клас. Моят син сега я учи и не е чул и половината от нещата, които аз съм учила и ги помня. Ама иначе има шарен учебник, с уроци от по една страница.

# 308
  • София
  • Мнения: 3 480
И аз смятам, че в учебника трябва да има всичко необходимо. А не децата да се досещат, да търсят информация... Но точно по история в учебника има само маркирано. По-скоро прилича на пищов. Не може да се учи по това.

# 309
  • София
  • Мнения: 4 557
И за мен е много нахвърляно и нелогично. Нямам спомени какви са били моите учебници, но никога не е било такова учене и обяснение у дома от мама/тате/баба. Като детето не е гений, но не и глупаво...
 А учителите на каката се стараят много, с много малки изключения. Работя от нас и 'подслушвам' уроците. По бел например им диктуват  подробни записки, по-добре подредени от учебника. 
Не ми се мисли, ако бяха всичките учители незаинтересовани, какво щеше да се случи.

# 310
  • София
  • Мнения: 982
За мен най-проблемният учебник е този по български. Няма едно читаво определение, пример и упражнение с отговор. Трудно се намира достъпна граматика за 5-клас. С историята не мисля, че е толкова трагично положението. Много интересни неща има в учебника на Просвета и който има желание може много да научи. Вече учебната тетрадка няма да я коментираме. Тя явно е правена за едно по-високо ниво. Но не трябва да забравяме, че преди 3 години това е бил материал, изучаван в 7 клас и явно задачите са за две години по-големи деца.

# 311
  • Мнения: 253
Антична история е едно, но тук е смесена с твърде много обяснения за управлението на Рим и структурата на държавата, които не са за деца на 12 г. То на възрастен ако го кажеш няма да го разбере и запомни.

Още малко и части от римското право ще им включат в уроците.
Същите неща ги учехме навремето, плюс много още. Египетските завоевания, гръцките войни, походите на Александър Македонски, битката при Термопилите, походът на Анибал през Алпите, робските въстания (не само това на Спартак), Катон Стари и унищожаването на Картаген ... всичко това е отпаднало като материал.

Не е отпаднало. Детето сега е в пети клас и учи точно тези неща, за които вие говорите. По ИИ рисуваха пирамиди и фараони, после съкровища и учиха история на траките. Но е факт, че учителят ни по история е перфектен. Организира им игри, решаване на кръстословици, писаха дори проекти с кеф на различни теми.

# 312
  • Мнения: 14 486
Аз пък много харесвам учебника по български - мисля, че е наистина много много добре направен. Виж в този по литература има едни странни работи....

# 313
  • Мнения: 8 511
По БЕ учебника е на Просвета. Добре е написан.

# 314
  • Майничка
  • Мнения: 12 570
На нашите им остават последни контролни работи по ИТ в понеделник, по география - в петък в/у целия материал за Африка, след това по история - върху Рим и по АЕ. Чакам резултата от класната работа по математика - уж е доволна, но като зная как прескача наум бакалските сметки... редовно се дъни като влах на края на Дунава.
За мое огромно учудване, тази година като любими предмети се очертаха география, ИТ и английски. Свикна сама да си рови за информация и упражнения онлайн, особено последните 3 месеца е оставена изцяло на самотек, само по математика даваме допълнително задачи, най-вече заради свикването с разписването и чертането, там доста я примързява.
По ФВС ще има петица, претупа последния проект, съответно после се ядосваше, че не е отделила повече време, но нека й е за урок, не е драма.
Притеснява ме, че последните месеци много намали четенето, с приятелки гледат съвместно филми (споделен екран), избира си книги по интернет, но така си стоят. Лятото ще се пробвам да я натисна да навакса.
Малко на друго ниво ни минаха отношенията напоследък - аз започвам работа преди нея и свършвам доста по-късно, съответно тя ми прави чай през голямото й междучасие, приготвя или претопля обяд, когато свърша, абе, глези ме, съответно и аз се старая да не го играя фелдфебел.

Общи условия

Активация на акаунт