Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

COVID 19 - Отменени полети и казуси с туроператори

  • 7 282
  • 69
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 954
Здравейте!
Виждайки коментарите в различни теми за избрани дестинации, по предложения на потребители реших да направя тази.
Надявам се тамата да е взимополезна и скоро да можем отново да пътуваме спокойни по света!
Бъдете здрави, пътешественици!

# 1
  • Варна
  • Мнения: 2 728
При отмяна на пътуване заради COVID-19 не се връщат пари
http://www.moreto.net/novini.php?n=416109&p=1

с уточнение , че аз лично нищо не разбирам от право и договорни отношения - просто давам храна за коментар

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 46
Да  ние трябваше за Великден да пътуваме до Виена и Будапеща,но след като екскурзията се отмени ни дадоха ваучер за сумата ,която сме внесли като капаро. Можем да го ползваме до края на 2021г за някоя тяхна екскурзия. И да се надяваме ,че ще бъдем живи и здрави. И да се надяваме ,че фирмата няма да фалира.

# 3
  • София
  • Мнения: 113
При отмяна на пътуване заради COVID-19 не се връщат пари
http://www.moreto.net/novini.php?n=416109&p=1

с уточнение , че аз лично нищо не разбирам от право и договорни отношения - просто давам храна за коментар

Тази информация, категорично не е вярна, не е ясно от къде този сайт я е "получил", ако имаше такива промени в европейското законодателство, то те трябва да посочат, конкретно коя директива точно се променя и от кога е промяната. Всички договори са подписани в условия на действащо законодателсто, към съответната дата на подписване - каквито и промени да бъдат направени, то те биха действали за бъдещи договори. В правото няма практика действието на законадетлни промени да действат за минало време /Римско право/.

# 4
  • София
  • Мнения: 3 456
В момента туроператорите, както и организаторите на всякакви събития, дават 2 опции. Запазване на правото и платената вече сума за по-късна дата след карантината или връщане на парите. Без летищните такси и другите невъзвръщаеми разходи, според условията на закупуване.

# 5
  • Мнения: 2 198
Луфтханза ми изпратиха съобщение, че могат да обединяват и отлагат полети. И ето, сега са ми пратили за резервация на мъжа ми, че променят времето на излитане и ако нещо имаме да казваме, в следващите 14 дни да им се обадим.

# 6
  • гр.София
  • Мнения: 145
И аз имам две резервации.Едната е с Премио Травел за 12 май - Ликийското крайбрежие.Получих имейл от тях, че ми предлагат нови дати от , които да си избера една и да ми изпратят новия договор.Втората е с Марбро Турс за 02 юли - Тунис.По телефона ми казаха, че ще ми предложат ваучер или смяна на датата.

# 7
  • Мнения: 2
искане

Желаем  да ни бъде възстановена сумата, съгласно Общите условия  по договора:
1.Отговорност на  страните
- при възникване на  форсмажорни  обстоятелства/...епидемии и др./, Туроператорът връща на Потребителя всички платени суми, без тази част от тях за  извършените фактически разходи/платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и др./ Извършените фактически разходи се удостоверяват с документи.

отговор

 Известно Ви е, че още преди обявяването на извънредно положение, бяха платени и съответно издадени самолетните билети и хотелските резервации на Ваше име, при което към момента всяка анулация ще доведе до 100% загуба на платените суми, освен ако действително не може да се направи позоваване на форс-мажор, засягащ  ползването на конкретната туристическа услуга. Към настоящия момент Флай Дубай е прекратил полетите си през месец март , но не е отменил полетите си през април и това означава, че  към момента  не е валидна ситуацията на форсмажор, касаеща Дубай. Ако сега изпълним искането Ви и анулираме самолетните билети и резервациите на Ваше име, няма да можем да възстановим платената от Вас сума. Ако на датите, за които са издадени Вашите билети, Флай Дубай отмени полетите си, тогава вече  - в ситуация на форс мажор, ще може да предявите иска си, но и в такъв случай , засега остава неясно дали авиокомпанията ще възстанови сумата за самолетни билети или само ще издава нови до същата стойност.
Същевременно Флай Дубай  поиска от нас до 25.03.2020г. да представим справка относно броя на туристите, които искат  смяна на дата на полета им с дата през октомври или в последващ период  без промяна в цената. Вие трябва да решите дали да смените датата от април с друга дата през октомври, да получите ваучер за пътуване до 2021 година или да изчакате до датата на вашето пътуване.
Молим Ви да проявите предпазливост и да  оттеглите искането си за прекратяване на договора. Изчакайте възможността да направите такова искане след като и ако бъдат отменени полетите или се възползвайте от вече предложената  алтернативна възможности  за смяна на датите.

Как да постъпя? Желаем  да ни бъде възстановена сумата.

# 8
  • Мнения: 1
Трябваше да пътуваме с фирма Сейф Турс до Италия,Франция,Испания.Още в началото на месеца,когато се разбра ,че в Италия положението излиза от контрол изявихме желание да ни върнат парите.Както се досещате НЕКОРЕКТНИТЕ фирми пари не връщат.Отговорът беше,че който си е искал парите преди обявяване на изв.положение в БГ ще се удържат пари 80%.А трябва да пътуваме на 27 март.Естествено ще се заведе дело.Искам да кажа на всички:Не пътувайте с фирма СЕЙФ ТУРС.
,

# 9
  • Мнения: 1 954
Ако някой възнамерява да води дело, то е добре това да се случи, колкото е възможно по-скоро. Много фирми биха използвали ситуацията за обявяване на фалит. Тогава и да водите/печелите дела, те няма да имат никакъв смисъл!

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 6 889
Аз пък ви призовавам да помислите и от другата страна. За протокола - нямам нищо общо с туристическия бранш.
За каква некоректност говорите - ситуацията е извънредна за всички. Действително ли мислите, че в една сметка си стоят всичките ви пари и фирмите си ги пазят?
Доста от туроператорите вече сигурно са платили към хотели/самолетни компании. Дори и да искат няма как да върнат парите на всички.
Ако всички с резервации настояват да си вземат парите това ще фалира фирмите и никой няма да си ги вземе.
Доколкото чух - правителството ще приеме наредба, че туроператорите могат да не връщат пари и в замяна ще дават ваучер за бъдещо пътуване/почивка, гарантирано от държавата.

Аз имам резервация за м.май с платено капаро от 1500лв. Писах на хотела че разбирам тежката им ситуация и не си искам парите, а моля за отлагане на почивката, ако не е възможно да я реализирам през май. Оттам също ми отговориха с разбиране и се разбрахме, че сумата ми ще остане за някоя дата, след като отмине ситуацията.

# 11
  • Мнения: 1 954
Аз също имах резервация и сумата от хотела ми бе възстановена. Не знам как в точно с туроператор, но най-малкото което могат да направят е да върнат поне част от сумата или да издадат ваучер за предстоящ дългосрочен период. Отговорът “не можем да направим нищо” не е адекватен!

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 6 889
Аз също имах резервация и сумата от хотела ми бе възстановена. Не знам как в точно с туроператор, но най-малкото което могат да направят е да върнат поне част от сумата или да издадат ваучер за предстоящ дългосрочен период. Отговорът “не можем да направим нищо” не е адекватен!

Така е, трябва да опитат, въпреки че на туроператорите сигурно им е по-трудно. Хотелът може да затвори и да минимизира разходите. Туроператорът, ако вече е платил на хотела, нито може да върне парите, нито да обещае ваучер, ако хотелът не е склонен да отпусне такъв. Малко в патова ситуация са.

# 13
  • Мнения: 237
Здравейте, аз бях пуснала отделна тема с нашия казус. Ние също планираме да заведем дело, сеързахме се и с медиите, тъй като ситуацията е абсурдна. От Министерството на Туризма буквално до мин. Седмиьа ни уверяваха, че можем да си вземем парите, днес вече говорят само за ваучер, а по договор дори имаме право на 50% от сумата .

Отделно се оказва, че за нашата дата сме записани само ние -4 души,  а отново по договор ако агенцията не събера нужния брой -40 души трябва да върне сумата.

Ще се радвам да се обединим хора в такава ситуация и да търсим правата, да напишем жалби до МТ и КЗП, за да помислят не сано на агенциите, но и за туристите. Давам пример -в момента съм в неплстен отпуск в един от най-засегнатите браншове и не знсм дали след месец ще имсм работа, дали ще съм жива и здрава, дали агенцията ще я има, в рамките на следващата година, че да отида на такава екскурзия, за която съм платила цялата сума, но тя е свързана с още допълнителни разходи на място.

Смятам, че трябва да има 2 опции - връщане на парите или ваучер и агенцията да се разбере индивидуално с всеки турист.  При други обстоятелства них избрала ваучер, но предвид наглото и некороктно отношение на ТА, крещенето по телефона, както и ситуацията с несигурните доходи - нормално е да изисквам дадената сума.

# 14
  • София
  • Мнения: 4 034
Имам платена почивка за 3 ти април в бг. Съответно няма как да се осъществи. От хотела ни звук , ни стон. Веднъж се свързах и говорих с едно момиче, което каза че няма проблем да изместим резервацията и я помолих да ми пусне официален меил - и до там..... Дайте идея какво да правя. Могат ли да кажат от хотела, че просто не съм се явила на 3-ти и това е. Сумата не е малка и не мога с лека ръка да махна и да я зарежа

Общи условия

Активация на акаунт