Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

COVID 19 - Отменени полети и казуси с туроператори

  • 7 268
  • 69
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 948
Здравейте!
Виждайки коментарите в различни теми за избрани дестинации, по предложения на потребители реших да направя тази.
Надявам се тамата да е взимополезна и скоро да можем отново да пътуваме спокойни по света!
Бъдете здрави, пътешественици!

# 1
  • Варна
  • Мнения: 2 723
При отмяна на пътуване заради COVID-19 не се връщат пари
http://www.moreto.net/novini.php?n=416109&p=1

с уточнение , че аз лично нищо не разбирам от право и договорни отношения - просто давам храна за коментар

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 46
Да  ние трябваше за Великден да пътуваме до Виена и Будапеща,но след като екскурзията се отмени ни дадоха ваучер за сумата ,която сме внесли като капаро. Можем да го ползваме до края на 2021г за някоя тяхна екскурзия. И да се надяваме ,че ще бъдем живи и здрави. И да се надяваме ,че фирмата няма да фалира.

# 3
  • София
  • Мнения: 113
При отмяна на пътуване заради COVID-19 не се връщат пари
http://www.moreto.net/novini.php?n=416109&p=1

с уточнение , че аз лично нищо не разбирам от право и договорни отношения - просто давам храна за коментар

Тази информация, категорично не е вярна, не е ясно от къде този сайт я е "получил", ако имаше такива промени в европейското законодателство, то те трябва да посочат, конкретно коя директива точно се променя и от кога е промяната. Всички договори са подписани в условия на действащо законодателсто, към съответната дата на подписване - каквито и промени да бъдат направени, то те биха действали за бъдещи договори. В правото няма практика действието на законадетлни промени да действат за минало време /Римско право/.

# 4
  • София
  • Мнения: 3 454
В момента туроператорите, както и организаторите на всякакви събития, дават 2 опции. Запазване на правото и платената вече сума за по-късна дата след карантината или връщане на парите. Без летищните такси и другите невъзвръщаеми разходи, според условията на закупуване.

# 5
  • Мнения: 2 179
Луфтханза ми изпратиха съобщение, че могат да обединяват и отлагат полети. И ето, сега са ми пратили за резервация на мъжа ми, че променят времето на излитане и ако нещо имаме да казваме, в следващите 14 дни да им се обадим.

# 6
  • гр.София
  • Мнения: 145
И аз имам две резервации.Едната е с Премио Травел за 12 май - Ликийското крайбрежие.Получих имейл от тях, че ми предлагат нови дати от , които да си избера една и да ми изпратят новия договор.Втората е с Марбро Турс за 02 юли - Тунис.По телефона ми казаха, че ще ми предложат ваучер или смяна на датата.

# 7
  • Мнения: 2
искане

Желаем  да ни бъде възстановена сумата, съгласно Общите условия  по договора:
1.Отговорност на  страните
- при възникване на  форсмажорни  обстоятелства/...епидемии и др./, Туроператорът връща на Потребителя всички платени суми, без тази част от тях за  извършените фактически разходи/платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и др./ Извършените фактически разходи се удостоверяват с документи.

отговор

 Известно Ви е, че още преди обявяването на извънредно положение, бяха платени и съответно издадени самолетните билети и хотелските резервации на Ваше име, при което към момента всяка анулация ще доведе до 100% загуба на платените суми, освен ако действително не може да се направи позоваване на форс-мажор, засягащ  ползването на конкретната туристическа услуга. Към настоящия момент Флай Дубай е прекратил полетите си през месец март , но не е отменил полетите си през април и това означава, че  към момента  не е валидна ситуацията на форсмажор, касаеща Дубай. Ако сега изпълним искането Ви и анулираме самолетните билети и резервациите на Ваше име, няма да можем да възстановим платената от Вас сума. Ако на датите, за които са издадени Вашите билети, Флай Дубай отмени полетите си, тогава вече  - в ситуация на форс мажор, ще може да предявите иска си, но и в такъв случай , засега остава неясно дали авиокомпанията ще възстанови сумата за самолетни билети или само ще издава нови до същата стойност.
Същевременно Флай Дубай  поиска от нас до 25.03.2020г. да представим справка относно броя на туристите, които искат  смяна на дата на полета им с дата през октомври или в последващ период  без промяна в цената. Вие трябва да решите дали да смените датата от април с друга дата през октомври, да получите ваучер за пътуване до 2021 година или да изчакате до датата на вашето пътуване.
Молим Ви да проявите предпазливост и да  оттеглите искането си за прекратяване на договора. Изчакайте възможността да направите такова искане след като и ако бъдат отменени полетите или се възползвайте от вече предложената  алтернативна възможности  за смяна на датите.

Как да постъпя? Желаем  да ни бъде възстановена сумата.

# 8
  • Мнения: 1
Трябваше да пътуваме с фирма Сейф Турс до Италия,Франция,Испания.Още в началото на месеца,когато се разбра ,че в Италия положението излиза от контрол изявихме желание да ни върнат парите.Както се досещате НЕКОРЕКТНИТЕ фирми пари не връщат.Отговорът беше,че който си е искал парите преди обявяване на изв.положение в БГ ще се удържат пари 80%.А трябва да пътуваме на 27 март.Естествено ще се заведе дело.Искам да кажа на всички:Не пътувайте с фирма СЕЙФ ТУРС.
,

# 9
  • Мнения: 1 948
Ако някой възнамерява да води дело, то е добре това да се случи, колкото е възможно по-скоро. Много фирми биха използвали ситуацията за обявяване на фалит. Тогава и да водите/печелите дела, те няма да имат никакъв смисъл!

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 6 884
Аз пък ви призовавам да помислите и от другата страна. За протокола - нямам нищо общо с туристическия бранш.
За каква некоректност говорите - ситуацията е извънредна за всички. Действително ли мислите, че в една сметка си стоят всичките ви пари и фирмите си ги пазят?
Доста от туроператорите вече сигурно са платили към хотели/самолетни компании. Дори и да искат няма как да върнат парите на всички.
Ако всички с резервации настояват да си вземат парите това ще фалира фирмите и никой няма да си ги вземе.
Доколкото чух - правителството ще приеме наредба, че туроператорите могат да не връщат пари и в замяна ще дават ваучер за бъдещо пътуване/почивка, гарантирано от държавата.

Аз имам резервация за м.май с платено капаро от 1500лв. Писах на хотела че разбирам тежката им ситуация и не си искам парите, а моля за отлагане на почивката, ако не е възможно да я реализирам през май. Оттам също ми отговориха с разбиране и се разбрахме, че сумата ми ще остане за някоя дата, след като отмине ситуацията.

# 11
  • Мнения: 1 948
Аз също имах резервация и сумата от хотела ми бе възстановена. Не знам как в точно с туроператор, но най-малкото което могат да направят е да върнат поне част от сумата или да издадат ваучер за предстоящ дългосрочен период. Отговорът “не можем да направим нищо” не е адекватен!

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 6 884
Аз също имах резервация и сумата от хотела ми бе възстановена. Не знам как в точно с туроператор, но най-малкото което могат да направят е да върнат поне част от сумата или да издадат ваучер за предстоящ дългосрочен период. Отговорът “не можем да направим нищо” не е адекватен!

Така е, трябва да опитат, въпреки че на туроператорите сигурно им е по-трудно. Хотелът може да затвори и да минимизира разходите. Туроператорът, ако вече е платил на хотела, нито може да върне парите, нито да обещае ваучер, ако хотелът не е склонен да отпусне такъв. Малко в патова ситуация са.

# 13
  • Мнения: 237
Здравейте, аз бях пуснала отделна тема с нашия казус. Ние също планираме да заведем дело, сеързахме се и с медиите, тъй като ситуацията е абсурдна. От Министерството на Туризма буквално до мин. Седмиьа ни уверяваха, че можем да си вземем парите, днес вече говорят само за ваучер, а по договор дори имаме право на 50% от сумата .

Отделно се оказва, че за нашата дата сме записани само ние -4 души,  а отново по договор ако агенцията не събера нужния брой -40 души трябва да върне сумата.

Ще се радвам да се обединим хора в такава ситуация и да търсим правата, да напишем жалби до МТ и КЗП, за да помислят не сано на агенциите, но и за туристите. Давам пример -в момента съм в неплстен отпуск в един от най-засегнатите браншове и не знсм дали след месец ще имсм работа, дали ще съм жива и здрава, дали агенцията ще я има, в рамките на следващата година, че да отида на такава екскурзия, за която съм платила цялата сума, но тя е свързана с още допълнителни разходи на място.

Смятам, че трябва да има 2 опции - връщане на парите или ваучер и агенцията да се разбере индивидуално с всеки турист.  При други обстоятелства них избрала ваучер, но предвид наглото и некороктно отношение на ТА, крещенето по телефона, както и ситуацията с несигурните доходи - нормално е да изисквам дадената сума.

# 14
  • София
  • Мнения: 4 031
Имам платена почивка за 3 ти април в бг. Съответно няма как да се осъществи. От хотела ни звук , ни стон. Веднъж се свързах и говорих с едно момиче, което каза че няма проблем да изместим резервацията и я помолих да ми пусне официален меил - и до там..... Дайте идея какво да правя. Могат ли да кажат от хотела, че просто не съм се явила на 3-ти и това е. Сумата не е малка и не мога с лека ръка да махна и да я зарежа

# 15
  • Мнения: 76
Имаме полет с "България Еър" на 10 април до Милано. Полетите им до 16 април са анулирани. Някой има ли информация как се процедира в случая . Има ли такива с анулирани полети на компанията . Бъдете здрави!

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 6 884
Имаме полет с "България Еър" на 10 април до Милано. Полетите им до 16 април са анулирани. Някой има ли информация как се процедира в случая . Има ли такива с анулирани полети на компанията . Бъдете здрави!
https://www.air.bg/bg/pomosht-za-klienta/obshta-informacija

# 17
  • Мнения: 3 490
Имам платена почивка за 3 ти април в бг. Съответно няма как да се осъществи. От хотела ни звук , ни стон. Веднъж се свързах и говорих с едно момиче, което каза че няма проблем да изместим резервацията и я помолих да ми пусне официален меил - и до там..... Дайте идея какво да правя. Могат ли да кажат от хотела, че просто не съм се явила на 3-ти и това е. Сумата не е малка и не мога с лека ръка да махна и да я зарежа
Не могат да кажат, че просто не сте се явили. Има заповед на министърката на туризма, която забранява всякакви пътувания по смисъла на Закона за туризма – и външни и вътрешни, до 13 април. Звънете им пак, но им напишете и официален мейл и се позовете на тази заповед. И да се явите, хотелът вероятно няма да работи, а ако работи, ще е в нарушение.

# 18
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 2 066
muhcho , аз също съм отвратена от неадекватните отговори от ТА и смятам, че някои фирми напълно си заслужават клиентите им да си искат парите и те да изпадат в затруднено положение...
Моят казус от днес придобива съвсем друг смисъл, заради забрана на полети до определена дата, която е извън нашето извънредно положение...Досега не ми предлагаха нищо, защото полетът ми е на 14.04, т.е извън извъредното положение..само ме подпитваха дали искам да анулирам (губя 100 процента напълно платена сума, защото съм на ранни)
Вече мога да посочвам спокойно точката в договора за връщане на пари с удържане само на направени фактически разходи, доказуеми с документ от тяхна страна..или поне така ди мисля 🤔🤔🤔
Моля, някой запознат ли е дали мога да поискам да ми кажат предварително разходите по моя пакет, които са заплатили, за да мога да избера кое ще е по-добре - дали да искам това или смяна на дати или ваучер (ако въобще ми предложат последните 2 опции)?

Последна редакция: ср, 25 мар 2020, 22:46 от AIR

# 19
  • София
  • Мнения: 298
Здравейте,
От ТА отказват да ми върнат парите за екскурзия през юли. По договор мога да я анулирам и да си получа пълната сума до 45 дни преди датата. Моля за съвет какво да направя.

# 20
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 2 066
Здравейте,
От ТА отказват да ми върнат парите за екскурзия през юли. По договор мога да я анулирам и да си получа пълната сума до 45 дни преди датата. Моля за съвет какво да направя.
Много хубаво си прегледайте договора..ако сте на ранни - някъде има текст, че сроковете за анулация не важат и губите всичко внесено 100 процента!!! (Този текст при мен не е в глава анулации)
Аз бях в същата позиция за дата 14.04 - била извън изв.положение и при анулация от моя страна по договор губя всичко, защото е по ранни записвания.

# 21
  • София
  • Мнения: 298
Нямам текст че е на ранни записвания. Първо се опитаха да променят датата или да ми предложат ваучер. След като им отказах и настоях съгласно договора да си получа парите ми отговориха така:
"За момента възстановяването на заплатени към нас суми е преустановено докато трае извънредното положение, след това ще се съобразим с дадените указания от КЗП и министерството на Туризма за сроковете, в които следва да се възстановят дължимите суми към потребителите.
Официалната ни позиция на може да бъде променена, при възникване на нови обстоятелства, разпоредби и заповеди на министерства и други държавни органи, следствие динамичността и непредвидимостта на обстановката."

Може ли да се направи нещо?

# 22
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 2 066
Iskrena , не съм компетентна, но мисля, че не 😡...Сега препоръките са за 1 м. след карантината, но туроператорите настояват за 1 г. да се увеличи 😡 (днес една от бранша им го каза в предаването на Цветанка Ризова)
Коя е фирмата?

# 23
  • Мнения: 2 850
И аз съм с казус с Бългерия Еър ,
Имам закупени билети до Палма де Майорка за 05.05 и исках да ми възстановят сумата .
Но те ми отговориха  това :
--
Резервацията Ви е анулирана. В момента не възстановяваме суми по закупени билети. Пазете си номера на билета: 00000000000 за бъдещо ползване до края на годината.

Ако има места в същата ценова категория, няма такса за смяна.

-----
Според вас има ли как да си получа парите, тъй като не желая да пътувам до края на годината категорично до където и да било...

# 24
  • София
  • Мнения: 70
Нашият полет на 12.04 до Мадрид са го сменили на 11.04 и ми искат да потвърдя,че ще пътувам. Ние няма да пътуваме, но и дума не става за анулация или предложение като вашето.

# 25
  • София
  • Мнения: 4 031
С коя компания?

# 26
# 27
  • Мнения: 2 850
А попитахте ли ,евентуално, при анулацция, дали може да се възползвате в друг период до края на годината ?

# 28
  • София
  • Мнения: 70
А попитахте ли ,евентуално, при анулацция, дали може да се възползвате в друг период до края на годината ?
Да току що опитах и ми предложиха варианта със смяната безплатно, когато имам нови дати. Но няма линк или нещо подобно, след 12.04 когато срока на резервацията ми отмине тя ще стане невалидна, как тогава ще я променям, това се чудя.
Така, да добавя само, че като направих проверка на резервацията след предложението, полета вече го нямаше, но самата резервация си стои, може би товя е начина след време да си избера други дати

Последна редакция: пт, 10 апр 2020, 13:22 от petta

# 29
  • Мнения: 2 850
- Номера на билета е достатъчен, там си има стойността, която сте заплатили.

Това ми отговориха на мен ,

когато ги попитах :

,, Възможно ли е да се издаде ваучер на тази стойност, за да се използва за друг полет или да получа поне някаква част от стойността на билета ?””

# 30
  • Мнения: 754
Имам купени самолетни билети от  Бг ер за Мадрид  през юни. Днес ми отговориха,  че важат до февруари  2021. Нооо, ако за датата,  която  искам  няма промоционална тарифа,  ще трябва да доплащане. Убедена съм,  че ще вдигнат цените  и ще трябва да им се доплати. Идеята ми беше  лятото да ходим.  Не планирам вече. Каквото стане.

# 31
  • София
  • Мнения: 81
Как се свързвате с България еър? На телефона не отговарят, писах мейл преди три дни и нямам отговор все още.

# 32
  • Мнения: 2 850
Аз писах на този имейл :

tickets1@air.bg

# 33
  • Мнения: 754
С България ер  по мейла. Няколко пъти  им писах и вчера  ми отговориха.

# 34
  • София
  • Мнения: 70
Аз писах на callfb@air.bg, отговориха ми има няма за 10 мин.

# 35
  • София
  • Мнения: 81
Аз писах на callfb@air.bg, отговориха ми има няма за 10 мин.
И аз писах на този мейл, но нямам отговор от сряда. Вероятно защото до полета ми има още почти месец.Ще изчакам и ще им пиша пак. Благодаря на всички за включването.

# 36
  • Мнения: 10 905
Нямам текст че е на ранни записвания. Първо се опитаха да променят датата или да ми предложат ваучер. След като им отказах и настоях съгласно договора да си получа парите ми отговориха така:
"За момента възстановяването на заплатени към нас суми е преустановено докато трае извънредното положение, след това ще се съобразим с дадените указания от КЗП и министерството на Туризма за сроковете, в които следва да се възстановят дължимите суми към потребителите.
Официалната ни позиция на може да бъде променена, при възникване на нови обстоятелства, разпоредби и заповеди на министерства и други държавни органи, следствие динамичността и непредвидимостта на обстановката."

Може ли да се направи нещо?

Прочетете си договора на първо място.
На следващо - в момента никой не връща пари тъй като със Закона за извънредното положение удължиха срока, предвиден в Закона за туризма за връщане на платени суми за туристически пакети с един месец след отмяна на извънредното положение.
Като отменят извънредното положение им звъните по телефона и се разбирате как и кога ще ви върнат парите.

Ако не го направят ги съдите.

# 37
  • Варна
  • Мнения: 688
Здравейте, имам билет за м.май с България еър. Искам да го анулирам, но ми придлагат да го оставим с отворени дати в рамките на 1 год. от издаването му.  Нямам намерение да предприема пътуване със самолет през предстоящата година с цел туризъм. Това стандартно ли е, има ли някой, на който му е възстановена сумата за билета?

# 38
  • Мнения: 30
Вече втори месец се боря със следния казус!
С ваучер подарих на мен и на родителите ми екскурзия до Румнъния с Бохемия през май. Като казвам ваучер - заплатила съм една сума предварително, за да им я подаря като изненада, след което с тези ваучери сме се записали за пътуването.
Като видях накъде духа вятърът, още през март анулирах пътуването и ми потвърдиха, че ще възстановят цялата сума, като си удържат 10 процента, както е по договор. Имам го и написано на имейл. И така вече два месеца - първо обясниха, че не могат да ми платят, защотото е извънредно положение, което разбирам, Днес ми излизат с номера, че не можели да ми върнат парите изобщо, защото съм ползвала ваучер! Може ли да ми удължат ваучера ( който вече съм използвала, заплащайки сумата) с една година! Въпреки че пътуването ми анлулирано и имам потвърждение, ми обясняват, че единин вид, ако сте ползвали ваучер, договорните условия за вас не важат! Бясна съм! Очаквайте - не можем да ви върнем парите, платили сте с карта, не можем да ви върнем парите, платили сте кеш, не можем да ви върнем парите, платили сте на нечетно число!
Очаквам поредния им отговор и ще се обръщам към адвокати!
Някой има ли подобен случай?

# 39
  • София
  • Мнения: 4 031
Моя казус е подобен. Заплатила съм престой в спа хотел в бг. на посредник, което се оказва, че било ваучер. Хотела ми предлагат да отида когато се позволи ползването на спа хотелите с минерална вода, да но почивката беше с идеята за празнуване на годишнина на възрастен човек, който в тези условия няма да изпратя на Спа почивка. Тоест отпада изобщо идеята да го ползвам. Няма опция връщане на сума, а сумата не е малка......

# 40
  • Мнения: 858
Някой с възстановени от Mouzenidis travel? Чакам втори месец вече. Анулиран хотел в срока за безплатно анулиране и нищо.

# 41
  • Мнения: 30
След като никой не отговори на имейлите ми, звъннах на националния номер на Бохемия, откъдето сърдита жена ми се накара, че ТЕ ми дължат пари, при все, че имам черно на бяло анулация на пътуването си и потвърждение, че ще ми възстановят парите, след което ми ЗАТВОРИ телефона и чак след продължителни мои позвънявания благоволи да вдигне.
Никога повече няма да прибегна до услугите на Бохемия - мислех си, че подобен тип непочтено, нелояно и грубо отношение е останало в едни много далечни времена!
Личен съвет - не пътувайте с тях!

# 42
  • Мнения: 86
Наблюдавам им професионалните реакции, отсявам ги..... Интересно кой/ коя ще стигне финала и как Simple Smile

# 43
  • Мнения: 490
Трябваше в началото на май да пътуваме с Бохемия в Италия, от февруари им пиша, на всеки е-майл ми отговарят или ми се обаждат, последно във вторник ми се обадиха да си пусна молба за възстановяване на сумата с банкова сметка, след 14.06 ще започвали да връщат пари ми казаха по телефона.

# 44
  • Мнения: 30
Това в кой офис и на кой телефон сте звънели, защото при мен е коренно различно отношението!

# 45
  • Мнения: 490
Не съм казала, че съм звъняла, само е-мейли им пиша, за да имам доказателство, за офиса в Бургас става въпрос.

# 46
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 2 066
Не съм казала, че съм звъняла, само е-мейли им пиша, за да имам доказателство, за офиса в Бургас става въпрос.
Само така!
И мен така ме научиха Караджъ турс, след като това, което ми казваха по телефон се разминаваше с това, което правеха (по-скоро не правеха) в действителност!

# 47
  • Мнения: 30
И аз имам доказателство в имейл, където черно на бяло ми казват, пътуването е аналурано, ще ви възстановим сумата, дайте сметка, но в момента се опитват да ми кажат, че не е така!
Никакъв отговор след като им препратих собствените им думи!
Възмутена съм!

Последна редакция: пт, 22 май 2020, 00:00 от vodo-leika

# 48
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 2 066
И аз имам доказателство в имехл, където черно на бяло ми казват, пътуването е налурано, ще ви възстановим сумата, дайте сметка, но в момента се опитват да ми кажат, че не е така!
Никакъв отговор след като им препратих собствените им думи!
Възмутена съм!
Коя ТА?

# 49
  • Мнения: 30
Бохемия!

# 50
  • София
  • Мнения: 570
Ние имаме резервирана почивка в Сицилия с Бохемия, но тя трябва да се състои през юли. До колкото разбрах от юни, започват да допускат граждани на ЕС и Шенген при определени правила, които са различни за различните райони в Италия. Ако разрешът на агенцията да ни закара там на конкретната дата, май отлагането ще бъде трудно.

# 51
  • Мнения: 10 905
КЗП: Парите на туристите ще бъдат връщани на-рано през есента

Спасиха бизнеса. Оставиха го да си върти парите дето сме им ги наринали без да ги интересува хората имат ли пари, имат ли работа, идиоти!

# 52
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 2 066
КЗП: Парите на туристите ще бъдат връщани на-рано през есента

Спасиха бизнеса. Оставиха го да си върти парите дето сме им ги наринали без да ги интересува хората имат ли пари, имат ли работа, идиоти!
А уж се водят КЗП.....

# 53
  • Sofia
  • Мнения: 1 131
КЗП: Парите на туристите ще бъдат връщани на-рано през есента

Спасиха бизнеса. Оставиха го да си върти парите дето сме им ги наринали без да ги интересува хората имат ли пари, имат ли работа, идиоти!
А уж се водят КЗП.....
Пеят в общия хор 😂 Смеят ли да кажат друго! Нищо, че съществуват благодарение на данъците на потребителите, които уж трябва да защитават!

# 54
  • Мнения: 30
Абсолютно скандално решение! Няма договори, няма нищо! Както сте казали - насила взимат заем от нас!!!

# 55
  • Sofia
  • Мнения: 6 884
КЗП: Парите на туристите ще бъдат връщани на-рано през есента

Спасиха бизнеса. Оставиха го да си върти парите дето сме им ги наринали без да ги интересува хората имат ли пари, имат ли работа, идиоти!

В този бизнес също работят хора. И без бизнес няма икономика, няма работни места за никой. Решението е очаквано, противното щеше да значи масови фалити на туроператори и всички клиенти да пият една студена вода. Нещата не са черно-бели, за съжаление.

# 56
  • Варна
  • Мнения: 2 723
Възможните решения са много и винаги ще има недоволни Sad Аз лично предпочетох да взема ваучер и да ги оставя да работят - все пак доста години пътувах с тях и бях доволен Simple Smile

# 57
  • Sofia
  • Мнения: 6 884
По Нова ТВ в сутрешния блок коментират точно вариантите на потребителите за провалените почивки.

# 58
  • Мнения: 10 905
Имам платена сума на туристическа агенция ноември 2019 г. Ако ми върнат парите май 2021 г. ще стане тъкмо година и половина да ми ги въртят без лихва.
Не виждам кое е справедливото.

Не виждам как тази разпоредба в закона гарантира, че парите ще бъдат върнати, по какъв начин, в какви конкретни срокове и по какви критерии, както и кой ще следи за това.

Щото срокът е "до", а не на 13 май 2021 г.

# 59
  • Мнения: 4
Да  ние трябваше за Великден да пътуваме до Виена и Будапеща,но след като екскурзията се отмени ни дадоха ваучер за сумата ,която сме внесли като капаро. Можем да го ползваме до края на 2021г за някоя тяхна екскурзия. И да се надяваме ,че ще бъдем живи и здрави. И да се надяваме ,че фирмата няма да фалира.

Бихте ли сподели как ви беше направена резервацията - през кой, с възвръщаема стойност ли беше или без право на промяна, в кой хотел щяхте да сте?

# 60
  • Мнения: 1 760
Аз съм във вече крайна истерия във връзка с международните полети, по-специално САЩ.
Има ли някой някаква информация кога се очаква да полетят Луфтханза, Лот или Тюркиш?

# 61
  • Варна
  • Мнения: 2 723
Ако ми върнат парите май 2021 г. ще стане тъкмо година и половина да ми ги въртят без лихва.

Абсолютно несъстоятелно е да смятате , че някой въобще си мисли да печели от това да върти някакви мижави суми на фона на хилядократно по големите които са се въртели през минали години.Тук по бг.крайбрежието си е пустош , писах си с Гърция , във отворилите 30% от обектите клиентите се броят на пръсти.Това което се показва по границите струпано на 1 място изглежда много , но всъщност 15 - 20 000 на фона на огромния капацитет ( само хотелите в Гърция са над 10 000) изглежда капчица в морето.На всичкото отгоре голяма част от показаните са гастърбайтери и собственици на имоти които отиват да си ги нагледат , т.е. - не са туристи !
Същата работа е с полетите - от хилядите фъркащи насам натам са останали единици и дори да обявят полети клиенти няма - просто хората още ги е страх да пътуват.Да не говорим , че в Северна и Южна Америка гадния дребосък се вихри яко.  Sad

# 62
  • Мнения: 10 905
Аз съм във вече крайна истерия във връзка с международните полети, по-специално САЩ.
Има ли някой някаква информация кога се очаква да полетят Луфтханза, Лот или Тюркиш?

В смисъл искате да летите? KLM си летят още от април.

Петерко, не мисля, че някой печели, но явно никой не мисли, че и ние клиентите сме на загуба. А?

# 63
  • Мнения: 1 948
Съседният на нас имот е на хора живеещи в Америка, дойдоха си преди 2 седмици. Явно има начини.

# 64
  • Мнения: 1 760
KLM
В смисъл искате да летите? KLM си летят още от април.

Тц, не ми вършат работа,  но ще ги проверя ей сега. Благодаря много!

# 65
  • Sofia
  • Мнения: 6 884
Преди две седмици имаше вратичка за прибиране от Америка даже без карантина - пропуск в наредбата, ако сменяш самолета в Германия те водят пристигнал от Германия даже без карантина.
Мисля, че оттогава промениха нещата.

# 66
  • Пловдив
  • Мнения: 3 252
Здравейте! Резервирали сме почивка в Тунис от 31.08.2020. Туроператор е Абакс, а ние сме закупили пакета чрез друга агенция.
В договора ни е записано, че можем да анулираме 45 дни преди пътуването без неустойки, но само в случай че са направени някакви разходи по нашата резервация - самол.билети, хотел. Превозвач е България еър и от Абакс ни казват, че чартърите са резервирани още през януари.
Никой не ни дава никаква информация - звънях в Абакс, звънях в тур.агенция, звънях в Министерството на туризма и във Външно министерство.
Това, което е обявено в Мин.на туризма в момента е, че в Тунис се влиза само с 14-дневна карантина, което нас не ни устройва, както и след задължителен тест за Ковид-19. От агенцията твърдят, че нямало такова нещо, а от Външно казват пък, че са в непрекъснат контакт с посланика ни в Тунис и наистина за момента има карантина за влизащи от България.

Искам да ни дадат ваучери, но те и за това не ми дават ясен отговор. Други познати, които ще пътуват с нас, писаха писмо до агенцията с молба да се отправи запитване към Абакс (защото Абакс не говорили с клиенти, а контактували само с агенциите), дали ще издадат ваучери. Агенцията и това не иска да направи.
Проблемът е, че ситуацията в момента е неясна, не знаем, дали ще пътуваме и какво ще се случи с капарото ни. Даже докъм 7-8 август трябва да внесем и останалата сума. А ако кажат, че ще се пътува, но само с тест, трябва да се бръкна още 400лв, които нямам излишни в момента.

Ако се откажа сега, ще загубя 1000лв, а нямам възможност. Кризата удари всички ни и наистина не мога да предоставям безлихвени кредити на тур.агенциите.

Някой има ли идея какво бихме могли да направим в случая?

# 67
  • Sofia
  • Мнения: 1 131
За съжаление Абакс не са от  фирмите, които биха влезли в положение на клиентите си. Сърбала съм им попарата с една измислена почивка в Сицилия, от която само Етна си заслужаваше. Шефката им е изключително арогантно и нагло същество, което казва на черното бяло, без да му мигне окото. Ако не ви съдействат от Министерството на туризма или КЗП, не знам какво бихте могли да направите. Натискайте държавните институции за съдействие, поради високия риск на дестинацията и последващата карантина. Наблегне те и върху допълнителните разходи, които се налага да направите във връзка с почивката (тест за covid-19). Това изискване не е фигурирало в договора и наличието му се различава съществено от договореното, поради което пакетът се оскъпява значително и ви е финансово неизгоден. Вземете документ от работодателя си, че не е съгласен да  отсъствате за още 14 дни карантина. Задължително се обърнете писмено към КЗП и МТ. Дали ще помогне - не знам, но в никакъв случай недоплащайте, ако няма да пътувате, че оттам пари не връщат!

# 68
  • Пловдив
  • Мнения: 3 252
Много благодаря за насоките.
Тя карантината е в Тунис, не в България. За момента България се води рискова с 3-та степен и заради това при влизане в Тунис има 14 дневна карантина.

Министреството на туризма ме посъветваха да пишем до агенцията, която да отправи запитване към Абакс  за издаване на ваучери. Но агенцията явно нищо не прави - писахме мейли, нищо. От Абакс били казали, че ще се пътува.

Лошото е, че нямаме много време - до 15-07 трябва да решим ще пътуваме ли или се отказваме, за да не им дължим поне други неустойки. Подозирам, че нищо няма да се случи и ще си загубим капарото. По принцип, ако не се влошат много нещата и екскурзията се състои, бихме искали да пътуваме, а не да се отказваме. Но към момента има много неизвестни и ние не знаем какво да правим.

# 69
  • Sofia
  • Мнения: 1 131
Лили, това, че карантината е в Тунис, не в България е само и единствено във Ваша полза. Щом в момента България се води рискова с 3-та степен и заради това при влизане в Тунис има 14 дневна карантина им напишете официален имейл, колко много се радвате, че ще пътувате, след като те ще ви поемат разноските за карантинния период. Това го пиша съвсем сериозно. Направите ли го ще видите какъв сейр ще гледате. 😀 Наблегнете, че ако не го направят ще заведете съдебно дело за разноските, които се е наложило да направите за по-дългия престой. Нищо не ви пречи да се консултирате с адвокат, няма да ви вземе повече от 50 лв макс 100 лв., но ще ви спести повече. Ако имате познат адвокат питайте го за мнение. Няма да ви е лесно, гаранция ще изхабите много нерви, но в крайна сметка са вашите пари. Пишете им през ден, Най-малкото за  да ги тормозите, кореспонденцията трябва да е писмена, за да има следа. 😀 Тези не са добре, кой си мислят, че трябва да плати престоя на карантината и кой луд ще им се върже да отиде на почивка, за да стои затворен 14 дни в хотелската стая!?! Повярвайте, те много добре знаят, че докото има изискване за карантина за влизащите българи в Тунис, няма как да реализират почивката. Блъфират, ако мине номерът! Еййй, какви гадове са... Успех и не им се давайте. 😀

Общи условия

Активация на акаунт