СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 15

  • 23 441
  • 750
  •   1
Отговори
# 150
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 440
...
Това го сподели на страницата си министърът.


Коя е страницата на министъра? Не го намирам. Това инфо вече ме разби!
Не знам..копнах го от една група във фейса...

# 151
  • Мнения: 1 402
Въпреки факта, че не се преподава от училището сега, а само се дава да си прочетат, чуят в уча се или просвета урока и да решат този тест, упражнение и т.н., смятам, че това което мине като материал в тези седмици на карантина ще бъде наистина научено. Причината е, че аз виждам всичко и не оставям нещата да минат ей-така. Може и да не съм капацитет в никоя област от изучаваните, но когато не се сетя за решение, търся, ровя, питам...докато разбера. А той се притеснява. Изградил си е някакъв статут на сериозен ученик и смята че ще се изложи ако попита учител за нещо. Днес с триста зора го накарах да пита за една задача по математика. Обяснила му учителката, той не разбрал нищо, но казал "ясно". Тъпа задача се оказа, но след 2 проекта по разказвателни, един по ИИ и един куп други неща и моят мозък не можа да я разбере. Аз се заинатих и питах в фейса, та накрая стоплих...Неговата учителка от началото на ДО е дала над 100 урока да се гледат в КанАкадеми,  и казва, че вижда колко е изгледал.Почнах аз да ги гледам вече. Поне аз задобрявам с математиката.

# 152
  • Мнения: 3 342
В училището на сина ми не се преподава. Дават се само задачи - научете еди кой си урок, направете подробен план, изпълнете еди кои си задачи за "домашна работа" и ми ги изпратете.
Това е всичко друго, но не и дистанционно обучение.
Да не говорим, че не може да използва и сайта на Уча се, за който имаме абонамент от години, защото заради натоварването, сайтът непрекъснато забива и гледането на уроците се превръща в истинска мъка.
Така че с най-голям ентусиазъм бих подкрепила идеята за изпити само на материала от първи срок.

# 153
  • Мнения: 6 925
А каква е пречката да не преподават? 80% от тези, които не преподават онлайн, не преподават и на живо, просто родителите не сте го виждали.

# 154
  • Мнения: 3 342
Просто няма виртуални класни стаи, нито фиксирани часове. Само групи и учители, които са на разположение в тях. Общуване "на живо" реално липсва.

# 155
  • София
  • Мнения: 1 058
ДО не е реалното обучение. Ние, например, имаме 2 пъти седмично по половин час видео уроци. Е, това как ще може да уравним на 4 часа седмично? Още повече, нека не забравяме, че все пак не всеки родител може да помага на децата си. Едно от непознаване на материята, или просто от липса на време. Не всички си стоят вкъщи, а и доста от работещите от вкъщи са затрупани от работа. Няма да е честно НВО да включва материал от ДО, по никакъв начин. Мен също не ме устройва, тъй като моят се справя значително по-добре на геометрията, от колкото на уравненията, но смятам, че не е редно по друг начин. Имат достатъчно материал, който могат да обхванат от 5, 6ти клас + 1 срок на 7ми клас.

# 156
  • Мнения: 8 228
Нашите са с виртуални класни стаи. Преподава се, но часовете са само по 30 минути. Това е абсолютно недостатъчно. Говорих с нашата директорка точно по този въпрос. Каза, че нарежданията от РИО са такива - часове по 30 минути. Е, няма как да се преподава ефективно за толкова малко време. Те докато почнат часа и го свършват.

# 157
  • София
  • Мнения: 3 457
Е защо едни училища организират ежедневно обучение по дневна програма,а за други има уж спуснато-30 минути 2 пъти седмично...Нещо не се връзва...Ако в едно училище едни учители могат да преподават 4 от 5 дни,защо други да са само веднъж или два пъти?

# 158
  • Мнения: 47 981
Вероятно са заявили, че нямат технически средства...макар че за моите деца някои учители поставят много кратък срок, и липсата на (свободно) устройство не се приема като оправдание, също и технически проблеми- наш проблем.

# 159
  • София
  • Мнения: 1 058
А да не говорим, че ние реално имаме видео уроци по БЕЛ, МАТ и АЕ. По нищо друго. Аз започвам да се чудя и в НПМГ какъв материал ще включат в изпита им.

# 160
  • Мнения: 24 467
А каква е пречката да не преподават? 80% от тези, които не преподават онлайн, не преподават и на живо, просто родителите не сте го виждали.

Така е.
Често съм споделяла за учители, които посто пускат урок от "Уча се" и даже излизат от стаята.
Децата в седми клас е нормално сами да си готвят уроците. Имат учебници, имат програми обучителни. Да си четат, да гледат, да слушат. Ако имат въпроси - ще си питат учителите. Нашите до сега отговарят. Г-жата по химия, напр., проверява предадените задачи редовно и навреме и веднага връща отговор с пояснения. Г-жата по мат. връща разписаните задачи, след като е проверила децата. Важно е да има обратна връзка.

Е защо едни училища организират ежедневно обучение по дневна програма,а за други има уж спуснато-30 минути 2 пъти седмично...Нещо не се връзва...Ако в едно училище едни учители могат да преподават 4 от 5 дни,защо други да са само веднъж или два пъти?
Просто сега е по-видна разликата между училищата и учителите. Винаги я е имало, обаче. Затова образованието у нас е всичко друго, но не и стройна единна система и учениците никога не са били поставяни при едни и същи условия. Едни си вършат работата за отличен, други - за мн. добър, трети и четвърти - задоволително, шести - никак. Ама всички са в системата и получанат едно и също.
Като на останалите места, впрочем.

Последна редакция: пт, 27 мар 2020, 12:01 от Judy

# 161
  • София
  • Мнения: 9 110
То тя тази разлика си съществува и в присъствено учебно време между училищата. Но накрая всички държат еднакви изпити.

# 162
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 440
mimi75, абсолютно съм съгласна....
И аз смятам, че материала за НВО трябва да е само този, преподаден извън ДО...
Ето сега - идва да си прави филийки, викам му - е, не си ли в час; - да, набързо ги правя и се връщам...
Да не обяснявам как се правеше контролното по литература 😉
Еми, не е реално това - нито оценки, нито знания...Тази седмица съм вкъщи, другата съм на работа. . А съм и убедена, че в един момент на децата просто ще им писне...

# 163
  • Мнения: 6 925
А да не говорим, че ние реално имаме видео уроци по БЕЛ, МАТ и АЕ. По нищо друго. Аз започвам да се чудя и в НПМГ какъв материал ще включат в изпита им.
Ако и те подходят с "материала само от първия срок", то тогава няма смисъл от тяхното състезание, да си взимат направо резултатите от областните олимпиади.

Аз не разбирам защо настоявате да отпадне материал, а не настоявате учителите да го преподават този материал? Това им е задължение. МОН е осигурил на всички еднакъв достъп до тиймс. Щом учителите имат достъп до ФБ, значи имат достъп и до тиймс.
БНТ и Уча се осигуряват също безплатни уроци. Материали да искаме сега. Проблем имат само децата, които нямат достъп до интернет или устройства за такъв достъп. Останалото са просто оправдания как да им е по-леко на децата, а всъщност им създаваме огромни кратери с пропуски, особено по математика. Но всеки си знае. Изобщо не е до ДО, просто такова ни е образованието и преди ДО.

# 164
  • Мнения: 1 402
Да така е, не всеки родител е на линия да помага, независимо дали със знания или с побутване. Аз съм в момента, но ми се струва, че няма да издържа до края на ДО...За мен натоварването е голямо. У дома сме с 2 компютъра и 2 деца. На единия компютър няма word и pawer point, а явно на всички учители им е хрумнала идеята да дават проекти постоянно. По принцип харесвам проектите, но когато за 5 дни на 1 компютър трябва да се направят 8, ми идва малко много.

Общи условия

Активация на акаунт