Постепенно светът се връща отново към обичайното си темпо – или поне се опитва. Някои неща може би ще са същите – други ще са крайно променени. Някои се завръщат към работата и офисите си – други се налага да си търсят нова #работа.
В момент, в който целия свят мина #онлайн – логично е и търсенето на работа да се пренесе още по-решително във виртуалното пространство, за това първото нещо, което можете да направите е да освежите, подобрите или ако нямате – да създадете профил в LinkedIn.
#LinkedIn е социалната мрежа, предназначена за работещи хора, която дава възможност да покажем кариерното си развитие, като същевременно опишем повече за работата ни по различни проекти, споменем за хобита и инициативи, в които участваме и не на последно място – изберем снимката, която ни представя в най-добра светлива.
Правилната снимка
Задайте си следните въпроси: Как изглеждам на профилната си снимка? Какво е моето излъчване? Бих ли поканил на бизнес-среща човека от снимката? Правя ли наистина добро първо впечатление? Как бих описал човека на снимката: професионалист, ведър, усмихнат, небрежен, непринуден, скован, спокоен? – въпросите могат да продължат до безкрай, ако не сте доволни с отговорите – заемете се с промяна и започнете с нова снимка.
Добрата снимка е актуална и в никакъв случай не е направена преди повече от година/година и половина. На профилната ни снимка е добре да бъдем с актуална прическа и да сме облечени с дрехи, подходящи на нашия служебен и социален статус. Забравете за селфитата – заложете на професионален фотограф, който не само ще направи добра снимка, но ще се постарае да бъде и обработена, така че да внушавате наистина професионализъм и достоверност. Избягвайте снимките в цял ръст, заложете на портрет или сника тип „бюст“ – от кръста или от лактите нагоре. Не заставайте 100% в анфас, заемете леко странична поза, за да има дълбочина в снимката и не забравяйте леко да се усмихнете – ведрите лица винаги са за предпочитане пред намусените твърде сериозни физиономии, които не показват сериозност – а вменяват скованост и излишна строгост.
Добро и подробно представяне
Разкажете подробно кариерното си развитие – не се ограничавайте само до дати, длъжности и компании, в които сте работили – разкажете повече за работата си, за предизвикателствата и там където имате с какво да се похвалите – с личните си заслуги и резултати. Споделете благотворителните каузи, които ви вълнуват, както и ако сте работили по такива. Сложете информация за награди и отличия, както и за хоби, спорт и странични интереси. Тази информация ще помогне на всеки, който прегледа профила ви да получи по-пълна и цялостна представа за вашата същност. Сложете линкове към информация за вас в интернет или медии, като интервюта, които сте давали, през текстове, в които сте цитирани като компетентно лице до блог-постове написани от вас или от трети лица. Не забравяйте да съберете препоръки от колеги и партньори.
Постарайте се наистина да разкажете и да опишете това, с което сте се занимавали, а не да направите copy-paste на длъжностната си характеристика.
Бъдете проактивни
Не чакайте само други професионалисти, партньори, колеги или личните ви приятели да ви открият и добавят – изпращайте активно покани до бивши или настоящи колеги или такива, с които сте имали друга форма на работни взаимоотношения. Свържете се и с хора, които не познавате лично, но смятате, че можете да имате повод за работа или сътрудничество. Не се притеснявайте да общувате свободно с хората, които добавяте в контактите си, като се придържате към по-формален и любезен тон и не се натрапвате с прекалено агресивни въпроси, предложения за партньорство или покани за бизнес-срещи.
Групи по интереси
Присъединете се към групи, в които можете да намирате полезна информация и в които участват хора от вашата гилдия. Не се ограничавайте прекомерно и разширете хоризонтите си – в LinkedIn освен тясно специализирани групи можете да намерите и по-общи, в които участват професионалисти от най-различни сфери. Не се притеснявайте да задавате въпроси и да участвате активно в дискусии, както и да давате компетентно професионално мнение, когато това е уместно. Ако сте специалисти по конкретни теми можете да създадете група в която самите вие да поканите хора да се присъединят и да поддържате с информация, полезни линкове и връзки, статии и др.
Търсете активно свободни позиции
LinkedIn позволява ежедневно да следите новопубликуваните свободни позиции, както и да кандидатствате директно, използвайки профила си като CV. Това е още една причина да създадете безупречен профил, който може да и заинтригува HR специалистите.
Не забравяйте, че освен последователи, контакти и, както в повечето социални мрежи е характерно да се трупат харесвания, най-ценното остава създаването на стойностно и качествено съдържание, изграждането на полезни контакти и налагането и отстояването на позицията на истински професионалист – работете в тази посока и скоро ще имате търсен профил и отлична репутация.
#СпециалиститеГоворят