Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Консултации с ерготерапевт

  • 9 067
  • 38
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 24
Здравейте, отново Simple Smile

Руслана, много ви благодаря за отговора и чудесните насоки. Напълно сте права, че се иска обследване на детето. И все си мисля, че трябва да е на живо. Вие специалистите забелязвате неща, които убягват на нас родителите. Исках да попитам все пак предлагате ли онлайн консултации, например във видео разговор да наблюдавате детето и на базата на това да изготвите домашна програма ? Новината, че мислите да правите в консултации в Пловдив е чудесна, много ме зарадвахте Simple Smile Познавам лично поне 10-ма родители, които всячески търсят и искат да започнат сензорна терапия за децата си. Ако можем да съдействаме с нещо, намиране на помещение и оборудване на зала, предполагам това ви трябва ?

Хубав ден!
Здравейте,
Може да ми пишете на ruslanaanastasova@gmail.com  или се обадете на 0888677305.
Може да направим виде консултация през Zoom или  Google meet.
Поздрави
Руслана

# 31
  • София
  • Мнения: 24
Здравейте,
бих искала да ви поделя едно видео, в което представям една от онлайн ерготерапевтичните сесии, които правя с деца с които работя. Можете спокойно да я позлвате.Дано ви хареса


https://www.digipuzzle.net/minigames/quiz/quiz.htm?language=engl … reading/index.htm към последната игра

# 32
  • Мнения: 665
Здравейте, бих искала препоръки отностно развитието на социални умения при дете с дефицит на внимание, което е на 10 години. Ако трябва да отговоря ня въпроси, за да ви ориентирам кое може и кое не може.

# 33
  • Мнения: 127
Здравейте!
Синът ми е на 4 год. с рядък генетичен синдром. Има изоставане в развитието, сензорни и други дефицити, не имитира, не говори, не се обслужва сам. Ходихме на ерготерапия до скоро (от София сме), но заради вирусите вече не смея. Вкъщи ми е много трудно да изпълнявам програмата му, защото детето вече е по-силно от мен 😊. Бих искала ерготерапевт да идва вкъщи.. или поне кабинетът да е по-близо до дома ни.. Ще съм благодарна да споделите Вие къде практикувате.

# 34
  • София
  • Мнения: 24
Здравейте, бих искала препоръки отностно развитието на социални умения при дете с дефицит на внимание, което е на 10 години. Ако трябва да отговоря ня въпроси, за да ви ориентирам кое може и кое не може.

Здравейте, благодаря ви за въпроса.
Със сигурност имам  нужда от малко вече информация за вашето дете, за това в какви дейности се включва, какво харесва да прави, какво може да прави от трите сфери- учене, игра и самооблужване, кои са силните му страни, за да ги позлваме като отправна точка.
Моля свържете се с мен на следния мейл ruslanaanastasova@gmail.com.
За да бъда полезна на вас и на останалите читатели на темата тук, бих искала да ви предложа някой идеи. (имайте предвид, че социалното развитие, върви ръка за ръка с двигателното, езиковото развитие, т.е може да се работи в някоко посоко едновременно).
1. Заедно с детето направете график за дейностите които са част от ежедневието на вашето семейство, добре е да го поставите на видно място, да е леснодостъпно, може да го нпарвите с картинки, с букви или комбинирано.(събуждане, хранене, игра, писане на домашните, домакинска работа, гледане на телевизия или видео игри и време за сън).
2 . Винаги когато има промяна в плана, отбелявайте я в графика и предупредете детете си за това.
3. Редовно давайте обратна връзка за това как се е справило детето ви във всяка дейност (играм учене, помощ в дома и домашните дейности)
4. Когато давате инструкции, нека те са кратки и ясни, може да помолите детето ви да повтори какво се очаква от него
5. Давайте възможност да се включва в дейности,които са в позла на семейството ви (да подрежда масата, да сгъва сълфетки, да сипва, вода в каната, да сложи чаши и др., пазарувайте заедно..)
6. Не бъдете хаотични в ежедневието си, добре да има ясна предаатва защо правите една или друга дейност. Бъдете последователни
7. Събирайте детето си, с деца на неговата връзка, нека децата не са много на брой.

Моля ви свържете с мен, ако искате да обсъдим повече и по-конкретни възможности.
Помнете, децата ни са страхотни!
Поздрави
Руслана

# 35
  • София
  • Мнения: 24
Здравейте!
Синът ми е на 4 год. с рядък генетичен синдром. Има изоставане в развитието, сензорни и други дефицити, не имитира, не говори, не се обслужва сам. Ходихме на ерготерапия до скоро (от София сме), но заради вирусите вече не смея. Вкъщи ми е много трудно да изпълнявам програмата му, защото детето вече е по-силно от мен 😊. Бих искала ерготерапевт да идва вкъщи.. или поне кабинетът да е по-близо до дома ни.. Ще съм благодарна да споделите Вие къде практикувате.

Здравейте,
Да в тези трудни за всички времена, нещата станаха оше по-сложни в посока целенасочена работа с децата.
Аз бих ви посъветвала да обсъдите с ерготерапевта, кои от дейностите в програмата на детенцето ви да правите в къщи, може да не е всичко, но някой по-базисни неща.
Включвайте го в дейности, който да носят смисъл и на него и на вас (пр. да вадите дрехите от пералнята или да ги слагате вътре, да изхвърля боклука в кофата, да подрежда масата, разнира се вискчо това с ваша помощ). ИЗберете едно или две наща, който да правите, за да не се претовари детето и да има обратен ефект.
Може да ми пишете на ruslanaanastasova@gmail.com. Бих могла да направя домашно посещение, това е много важно според мен, защото подхода на ерготерапевтите разглежда триадата- дете-среда-дейности и как те си взаимодействат. Има доста дейности в дома, които да работят в посока сензорна интеграция, трупане на умения за игра, самооблужване.
Поздрави
Руслана

# 36
  • София
  • Мнения: 24
Здравейте мили родители,
Бих искала да предложа на вашето внимание, една статия която написах преди време за това колко е важно да поставяме малките бебета ( и порасналите деца) по корем.

Важно ли е лежането по корем при бебетата?!
Поставянето на бебето  по корем е важна част от всички упражнения, тип игри в  които родителите ангажират малките човечета от раждането до 1-та година, а и след това. Истината е, че много системи се включват в действие когато бебето е по корем и ползите от лежането по коремче при бебетата има положителен ефект върху цялостното развитие на детето.
Стабилност на мускулатурата на торса, визуално проследяване, ръка-око координация, вестибуларна система, това е са основните  сфери за които лежането по корем е от изключителна важност.
Стабилна мускулатура на  торса- когато поставим бебето в легнало по корем положение, това което най-често наблюдаваме е, то да повдигне врата и главата си, някой бебета повдигат и краката и ръцете. Гледката би могла да бъде доста забавна за нас, като възрастни и дори да изглежда че тази позиция до нищо няма до доведе, повярвайте мускулите се задрвавята и укрепват точно в тази позиция. Силните и добре тонизирани  мускули са от съществено значение за концентрация и внимание. Слабите  мускули водят до отслабена/нестабилна стойка на цялото тяло. Това което можем да наблюдаваме в по късен етам когато детето е на 3 и 4 години е- деца подпиращи главите си с ръце или глава поставена  на масата или чина, не добра координация и внимание.
 
Визуално проследяване-Докато мускулите на бебето укрепват и засилват, зрителното поле на бебето започва да се изиства и изравнява.Когато бебето завърта главата си, но мускулите са все още слаби и недоразвити, това води до размазване на образите около тях, защото не могат да се фокусират толкова бързо. Когато мускулите се развиват, поклащането на главата намалява, което позволява на зрителното поле да се изравнява и да стане по-ясно. След това очите и шията започват да работят заедно, за да намират предмети и да определят тяхното местоположение. Това е важно не само  за  добро зрение, но и визуално проследяване. Доброто визуално проследяване подобрява уменията за четене и помага на децата да копират информация от книга или бяла дъска.
 
Ръка-око координация- След развитието на основните мускули и зрителното проследяване,идва ред и на началото на координацията между ръцете и очите. Един от първите обектите, които очите виждат, са ръцете. Очите следват движенията на ръцете, подобрявайки визуалното проследяване на детето и подобрявайки движенията на детето, когато виждат на какво са способни ръцете му.. Това именно  движение началото на координацията между ръце и очи, което е от съществено значение за уменията за писане, отгръщане на листите на книга, участие в игри в час по физическо и др.
  
Вестибуларна система- Много по-лесно е мозъкът на бебето да се  ориентира  за позицията на тялото си, спрямо земята, когато е по корем. Докато са по гръб, гравитацията ги дърпа по начин, който пречи на повечето движения. Когато са по  корема  те са в състояние да устоят на тежестта, като правят неща като повдигане на главата и крайниците, което активира вестибуларната система. Вестибуларната система е отговорна за баланса и координацията. Деца, чиято вестибуларна система не функционира правилно, се борят с координацията, дискриминацията на обектите и дори саморегулирането..
 
Предложения за родители-Ако детето ви е все още  бебе, не се колебайте и за миг, мека прекараме малко време по корем и то всеки ден. Когато едно бебе е по корем има много неща които ние родителите може да направим за да бъде забавно на бебето. Може да го държите с ръка през коремчето и гърдите и да люлеете в  това положение напред назад, поставете бебето върху терапевтична топка ,като придържате цялото тяло с поставена ръка върху гърба.. Ако детето ви е вече по-голямо има подходящи игри които включват лежане по корем- игра на пропълзяване под различни предмети, препятствия, може да се преструваме на различни животни-четириноги или без крака и др..

# 37
  • София
  • Мнения: 24
Добро утро мили родители,
Бих искала да ви споделя една страхотна и лесна за организиране игра, с която можете да забавлявате вашите деца в къщи. Освен това е подходяща за деца, които имат затруднения със захвата, концентрацията и включването в игри.
https://www.facebook.com/aprenderafazer1/videos/2969817679740713 … l=admin_todo_tour"

Поздрави
Руслана
Вашия Ерготерапевт

# 38
  • София
  • Мнения: 24
Здравейте,
днес бих искала да предложа на вашето внимание, дейности в който бихте могли да включите вашите деца, като целите са следните:
- развиване на умения за самостоятелност, самооблужване, грижа за другия
- развиване на "невидимите" умения свързани със сензорната ситема/сензорна интеграция
- включване на децата в дейности, който са част от ежедневнието на семейството и заедно с това цел и средство за равиване на умения, които по една или друга причина са изостанали
•        Изхвърляне на боклука
•        Миене на пода с моп (включва изтискване на мопа, търкане на пода)
•        Зареждане на пералнята с дрехи за пране
•        Работа в градината, плевене
•        Махане на чаршафи, калъфки на възглавници, които са за пране
•        Оправяне на леглото
•        Чистене с прахосмукачка
•        Сгъване на прането
•        Миене на съдове
•        Готвене (особено разбъркване и наливане в съдове)
•        Избърсването на масата
•        Чистене на прозорци
•        Миене на колата
•        Миене на всякакви предмети с гъба или изстискване на мокри дрехи, подсушаване на съдове с хартия или гъба
•        Поливане на растенията със бутилка с пръскало (напр. бутилка от препарат за прозорци)
•        Простиране на прането и използване на щипка
•        Следване на рецепта
•        Приготвяне и опаковане на храната за училище
•        Сортиране, разпределяне на покупките
•        Изваждане на приборите от съдомиялната или прибиране на измитите прибори/съдове по местата им
•        Подреждане на масата за обяд/вечеря

Ако имате нужда от консултация, за това каква е причината детето ви да не може да се включва в дейности от ежедневието на вашето семейство, как да ангажирате детето в игри подходящи за неговата възраст, справяне с обучителни затруднения, двигателни затруднения, не се колебайте да се свържете с ерготерапевт.
Поздрави
Руслана

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 23:00 от Руслана Анастасова

Общи условия

Активация на акаунт