Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 31 май 2020, 19:23 ч.

Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 4 106
  • 278
  •   1
Отговори
# 30
  • baile átha cliath
  • Мнения: 1 661
Леле, как нападнахте горката майка. Ако нея не я вълнуваше какво се случва с детето й, нямаше изобщо да пусне тема във форума. Това едва ли може да се нарече родителска немърливост.
Жената поиска съвет как да мотивира детето си да работи, тук виждам акъли как да му начука канчето с показалката. Всеки знае, че подобряването на успеха става с учене - голяма изненада. Нищо ново не й казахте. Не всички деца са еднакви, има деца, които са по-чувствителни и с подобни действия може само да влоши нещата. Детето може да гледа много телевизия, да прекарва много време на телефона, да има проблеми с концентрацията. Причините за демотивацията й може да са десетки.

# 31
  • Мнения: 16 252
Съвети се дадоха. Дали ще се вслуша в тях е друг въпрос.

И да, за набиване на канчето си е отвсякъде.... Ако до сега детето не е научено как да учи и извинението за това е - ще стане по-зле, ако се караме и какво да се прави, прекарва много време в игри и телевизия.......ами, каквода кажа, проблемът е точно в родителите.

Какво друго да се каже? С вълшебна пръчка няма да стане. Няма детето да се събуди една сутрин и нещата да са коренно различни.
На първо време се спират всички времеотнемащи дейности като игри на таблета например. Авторката обаче не желае това, понеже е ясно, че ще срещне съпротива...
Докато не наруши зоната си на комфорт, нещата ще си продължат по стария начин.

Дай да я успокояваме, че е нещо нормално, 11-годишната ѝ дъщеря да не си учи уроците....поне аз нямам намерение да го правя.
Както казах по-назад, ако не се справят с нея сега, не знам след няколко години какво ще е....

# 32
  • Мнения: 8 767
Всяка една майка във форума си излива мъката с надежда, че ще получи отговори от сорта на "Спокойно и при нас е така". И, ако при всички деца е така, отговорите наистина са такива. Но, когато не всички деца са така, когато отстрани се вижда, че грешката е в родителя, по-добре да се каже, за да може навреме нещата да се коригират.
За съжаление в последните години все по-често се вижда обръщане на ролите в семействата - родителите мълчат и не смеят да кажат нищо на децата си, за да не им разбиват крехката психика или с мисълта, че ако им се скарат, то нещата ще станат по-зле. А децата командват, размахват с пръст, тропат с крак и правят каквото си искат използвайки страха на родителите си. Не мисля, че точно този метод би довел до хубави крайни резултати. Но пък в крайна сметка последното решение се взима от самия родител. Защото после той трябва да понесе отговорността от това свое решение

# 33
  • baile átha cliath
  • Мнения: 1 661
Има разлика между мотивация и насаждане на страх от родителя и аз лично съм много против второто. Получава се при деца, които са кротки. При деца със силен характер има обратен ефект. Ако единственият начин да мотивирате децата си, е да им начукате канчетата, това говори достатъчно за вас като родители. Но то така е по нашите географски ширени, "шамарената фабрика" още се счита за метод за възпитание. Не съм изненадана.

# 34
  • Мнения: 16 252
poppy-fairy, защо изкривяваш написаното? Нещата не са само черни или бели. Между шамарите и пълната свободия има милиони начини за справяне с подобно поведение, стига да има желание от страна на родителите.

Точно ти какви съвети даде, че нещо ми се губи...?

# 35
  • Мнения: 13 305
Има разлика между мотивация и насаждане на страх от родителя и аз лично съм много против второто. Получава се при деца, които са кротки. При деца със силен характер има обратен ефект. Ако единственият начин да мотивирате децата си, е да им начукате канчетата, това говори достатъчно за вас като родители. Но то така е по нашите географски ширени, "шамарената фабрика" още се счита за метод за възпитание. Не съм изненадана.

Хайде стига усукване. Всяко дете може да се научи на ред, но трябва да се почне отрано, а не пълна анархия до 5 клас и после да се чудим какво става. Ми после вече наистина е трудно и трябва да се влезе в конфликт, защото детето е свикнало с безредието и трябва да бъде изкарано от зоната му на комфорт.  А това за буйните и кротките деца е прекалено изтъркано оправдание - родителите на не чак дотам справящи се деца никога не търсят обяснение в своята възпитателна методика или в качествата на детето си, а все обяснението е, че Петърчо има само шестици и печели медали от състезания, понеже е свит и слабохарактерен и се оставя да го мачкат, а техният Гошко понеже е силна натура и творческа натура не позволява на системата да го пречупи и затова имат четворки. Или пък това с оставянето на децата да си изживеят детството, т.е. да правят каквото искат без никаква насочване и възпитаване на ценности и навици.  И пак да кажа - изискванията към математиката на МОН са по силите на практически всяко нормално дете  без някакви отклонения. Материалът изобщо не е толкова сложен, просто се иска системност и създаване на здрава основа.

# 36
  • Мнения: 5 075
Материалът (поне до трети клас за сега) е поднесен не особено добре. Доста неща се претупват, липсва достатъчно време за упражнение и затвърждаване, поднасят се хаотично (разбъркано алгебра и геометрия).
Колкото до навиците за учене и влизането в конфликт. Математиката е предмет, който иска разбиране, т.е математическо мислене. Ако това математическо мислене не е добре развито у едно дете (органично е), то логично следват и проблеми с предмета. На какъв етап ще се проявят е отделен въпрос - зависи доколко е наред или е засегнато това математическо мислене. Същото е и с физиката и химията - само назубряте на формули и закони не е достатъчно, за да се решават задачите или да се върже електрическата верига.

# 37
  • Мнения: 13 305
Това за математическото мислене е вярно по принцип, но не и за тази проста аритметика или геометрия, която се учи в основното училище. Да, могат да се измислят много заплетени състезателни задачи, но задължителният материал е елементарен.  Може би на някои деца им трябва малко помощ, някои да им пообяснява търпеливо, докато зацепят, но ако се направи навреме после няма проблеми.

# 38
  • Мнения: 5 075
Черна станция, дъщеря ми е с дискалкулия (зле е с математическото мислене), е няма такава мъка за уж елементарни неща. Ама елементарни за нас, че вече.сме ги усвоили. И аз не съм била сила по мятематика. В основното училище бях за петица, но в гимназията нещата се усложниха и паднах на Среден или Добър. Въпреки усилията, които полагах. Вярно и че нямаше кой да ми обясни, когато нещо не разбирах, но със собствени сили - толкова. А по физика в седми клас решавах и задачите от червения сборник, в осми вече не можех и тези след урока да реша. Колкото и да чета урока и на изуст да го науча пак не разбирах как това, което чета се прилага в задачите след това.
Не подценявайте дискалкулията и дислексията. Те засягат до 10% от населението в света и по някои данни до 18% от децата в България.
На детето му трябва помощ - да се открие къде са затрудненията и да му се помогне доколкото може. Не всяко дете е за СМГ. Може пък силата да са му езиците, или изкуството, или спортът.

# 39
  • Мнения: 13 305
Ох, как пък все се намира някой с някое отклонение да се даде за пример. Аз ясно написах, че говоря за нормални деца ( в смисъл всичко им е в нормата) без отклонения. Ако има дете с определени проблеми нещата стават различни, но проблеми с математиката имат 80% от децата в някаква степен. Това е от изпускане на нишката, не от дискалкулия.  И това, че всяко пето дете било с дискалкулия, вече ми идва в повече като търсене на оправдание. И за да не ме упрекнеш в едностранчива пристрастност, на същото мнение съм и за езиците, и за историята, и за правописа, и за есетата  - по силите на всички нормални деца са. Там пък някои се оправдават, че детето било с математическо мислене и затова не можело да учи езици - глупости, щом е научило български, ще научи и английски или немски. Да говориш език е нормално средство за общуване, никой не иска да си поет или писател.

# 40
  • Мнения: 501
[Признавам си,че за първи път чувам дискалкулия.Сигурно съм имала и аз.Като ученичка ходех на уроци по математика и не изоставах.Дъщеря ми ходи на учител и виждам,че има резултат.Е не се готви да стане математик,но поддържа добро ниво.Опитайте с учител индивидуални занимания.Това е решетието за мен.

# 41
  • Мнения: 16 252
Тук май не става въпрос за отклонения, а за чист мързел и незаинтересованост от родителите, които предпочитат да не си развалят спокойствието.

# 42
  • Мнения: 5 075
Не твърдя, че детето има дискалкулия, но твърдя, че не може и винаги да говорим за чист мързел, ако нещо някъде не върви. С набиране на канчето и чисто юркане не се случват нещата. Има проблем, решава се. Трябва помощ - помага се. И не, не е достатъчно само да полагаш усилия, за да си отличник. Всеки си има някакъв капацитет. При едни е по-голям, при други - по-малък. Това, че родителят е математик не означава непременно, че и детето ще е математик. Това, че едно дете е било отличник в началния курс също не означава, че ще е такъв и нагоре при различните учители. Не едно и две деца изведнъж си "развалят" успеха в пети клас. И да, има такива характери - като им е трудно и не разбират нещо, вместо да се амбицират и да положат повече усилия се отказват. И пак критиката при тях няма да свърши работа.

# 43
  • Мнения: 13 305
Аз никъде не съм писала за мързел. Първият ми съвет беше да се върнат назад и да минат материала от 3 или даже 2 клас и да попълнят всички пропуски. И после да помагат. Детето явно има пропуски и няма да може да се оправи, ако не се запълнят.

# 44
  • Мнения: 16 252
Те тези пропуски не са се случили от много учене.
Честно казано ми е все тая за чуждото дете, така че ако искат да го стягат, ако не искат - не.

Ако искат напредък, да се приключва с игрите и да се заляга над учебниците. И да без оправдания.....иначе няма да се получи.

Не е казано, че детето трябва да е отличник, но да се старае и да покрива учебния материал. Колкото и да няма капацитет, ако прочете урока един-два-три пъти, все нещо ще му влезе в главата. Ако само се оправдава с това не го знам, не го мога, не ми е математическо мисленето, амииии.....няма и да научи нищо. Пропуските ще се увеличават.

Общи условия

Активация на акаунт