Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 31 май 2020, 19:23 ч.

Дъщеря ми не иска да учи, как да постъпя?

  • 4 106
  • 278
  •   2
Отговори
# 120
  • Мнения: 8 767
Последен опит и се отказвам - когато човек бъде изпитан /той лично/ и му бъде поставена съответната оценка, то тази оценка отразява неговите знания, а те отразяват колко точно се е потрудил за тях. Пример:
Дете Х учи много, трупа знания, изпитват го - има 6
Дете У учи средно, трупа средни знания, изпитват го - има 4
Дете Z не учи, не трупа знания, изпитват го - има 2

Изобщо не ги пробутвай тези с преписването. Едно дете ще препише, ще препише - колко пък ще препише. Ще препише 1 - 2 пъти на тестове. На устно изпитване ще си получи слабата оценка, която съответно ще свали общата му оценка и пак ще се види, че всъщност не е учило. И в края на срока, и годината оценката му пак няма да е отлична. А това дете, което си учи или от когото другото дете е преписвало, ще си има отлични оценки и на тестовете, и на устното изпитване, съответно и за края на годината. Това е. Тарикатлъкът с преписването минава само от време на време - не винаги

А това, че някои хора успяват да извинят нежеланието на децата си да учат с лафчета че, оценките не отразявали знанията - ами хубаво. Браво на тях. Аз лично до сега не съм срещала умни, знаещи и четящи деца с ниски оценки. Сигурно техните ще са първите

# 121
  • София
  • Мнения: 43 409
Ако трябва да бъда съвсем точна за оценяването, както е по определение - оценката отразява показаните знания в определения формат към определен момент. Акцентът е върху "показаните", защото "показване" не е синоним на "имане". Един човек може да има много знания, но към определения момент и по определения начин да не ги покаже. По същия начин може да е с бегли знания, но точно към определения момент и определения формат да ги покаже. Резултатите мерят моментно показване, а не знанието като цяло.

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 16:23 от Andariel

# 122
  • Разград
  • Мнения: 880
Защо е това постоянно гледане в канчето на другите?

Пък някой си бил преписал, имал шестица.... Нали твоето си е изкарало шестица със знания. Какво те бърка чуждата оценка?
Както и преди за домашните... Защо не е написана двойка на детето без домашно...?!? Ама, какво те интересува чуждото домашно и оценка. Гледай си себе си.
И да, има деца, които преписват и...? Нима в живота не е така - има хора, които мамят, скатават се....на всички ли ще им търсиш сметка защо и как?!?

Типично по български - не е важно аз дали имам шестица, а това, че Х няма двойка, че е без домашно....

   Извинявай, кое е гледане в канчето на другите? Факт е, че има преписвачи.  Как да не ме бърка чуждата оценка. Нали тоя с преписаните шестици ще завърши и работи без реални знания! Искаш ли преписвач да те лекува, преписвач да преподава на детето ти... Като си затвориш очите, по-малко страшно ли става?
   Интересува ме за домашните, защото учителят е длъжен да проверява. И като е казал, че ще пише двойки, да пише. Искат авторитет, а сами си го подриват. Човек, който не държи на думата си, не може да му се разчита. Или ти си на принципа МИЖИ ДА ТЕ ЛАЖЕМ?

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 16:27 от Teya75

# 123
  • Мнения: 16 253
Не се прави, че такива възвишени мисли те вълнуват като дали лекарят ти е преписвал някога на изпит. Ти не ходиш ли на лекар? Не те ли е страх, че в седми клас може да е преписал по химия...? Искаш ли му доказателства, че никога не е мамил в училище, от първи клас натам...?
Вълнува те, защо някой си може да има по-висока оценка от твоето злато, пък бил преписал.
И също не те интересува домашното, а, че някой си няма двойка, все едно че теб нещо те засягат чуждите оценки. Чудничко е да даваш такова възпитание на дете....

Ако много те интересуваше, защо Пенчо не си е написал домашното, а няма двойка, което е твоят голям проблем, щеше да говориш с учителката и/или директора.
Вместо да обясниш на детето си, че всеки е отговорен за себе си и домашните са пишат заради самия теб и знанията ти, ти се вълнуваш защо госпожата не пише двойки на чужди деца!!!?!!

Помня една тема, в която майка искаше да ходи да се разправя защо нейната златна имала 5, а приятелката ѝ 6 ? Идеален житейски модел.....

# 124
  • Разград
  • Мнения: 880
Ейййй, кефиш ме, честно. То си проличава кой има и кой няма знания работата си. Като отидеш и "професионалистът" насреща ти няма представа какво прави. От ей такива 7 години обикалях докато ми се постави диагноза. А за домашните не ми дреме, защото моята си ги пише винаги. Въпросът е в това, че когато кажеш нещо, трябва да го изпълниш. Не толерирам лъжци, използвачи, подмазвачи и нагаждачи.

# 125
  • Русе
  • Мнения: 10 583
Оценките в прогимназията са едно, оценките в гимназията са друго. Професионализмът ,който се гради цял живот е пък съвсем различно. Какво ги омотахте нещата. Критериите на различните училища и учители варират от 2 до 6. И да има учители, които пишат две и три и изискват в пъти повече от други, които пишат 6. Лино аз съм овиквала и вземала мерки след 6 - при една само грешка, ама според мен недопустима.

И да кажа - количеството учене не е критерий за справяне. Ако бяха съдове да наливаш и да се пълнят, ама не са.
По себе си съдя. В 7 клас навремето, когато трябваше да изкарам най-висок успех изведнъж се сринах. А четях и решавах над средното ниво до тогаз. По химия не можех да разбера например защо един път един елемент е с една валентност а в друго съединение , с друга, а наизуст не исках да уча. Попитах учителя, който много възмутено ми каза просто да си уча уроците. Еми - имах четворка. В 8 клас дойде нова учителка , хвърли учебника и много подробно ни обясни кое и защо така става. До края на училището бях най-добра по-химия в класа си и десетки години след това научих сина си да изравнява без проблем в 7 клас, нищо че не бях пипала химия от училище.
И с няколко други предмета така се случи. Голям късмет имах че по едно или друго време попаднах на свестни учители

# 126
  • Мнения: 74
Не знам дали е активна още темата,но ще си позволя да коментирам нещата,които са се изписали в началото,преди да започне спора какво трябва да се учи и какво е полезно в живота. Аз съм на 28г.,нямам деца,но също като детето на авторката си понижих успеха точно в 5-ти клас,точно по математика. Факт е,че всеки е отличник първите 4 години,после изведнъж става по-труден материалът и да, учителите имат огромно значение! Имала съм 6 учители по математика за 12 години и единственият,който е бил наистина качествен преподавател,застъпи едва последните години в гимназията. Коментари от сорта на “учителката не е длъжна да ти образова детето” на мен ми звучат абсурдно. Нали същите тези учители могат да дават частни уроци ако не на твоето, то на близко дете? Като не стават за преподаватели,а им се плащат по 30-40-50лв. на час,пак ли не са длъжни да научат детето на съответния предмет?
Математиката е трудна,баща ми е седял да решава с мен,но просто нямаше резултат. Родителите ми нито веднъж не са ме наказвали,не са ми забранявали нещо, не са ми викали. Съгласна съм с авторката,че подобно отношение няма да даде желания резултат. За тях беше важно да знаят,че аз полагам усилия. Именно този кадърен учител по математика ми писа 6 за годината,когато сумарно оценките ми бяха за 5; защото въпреки едната четворка на класното,той виждаше цялостното ми старание.  Не смятам,че съм била “изпуснато дете”, защото в 5-ти или 6-ти клас съм имала оценки различни от 5 и 6. Когато дойде 7-ми клас аз сама се взех в ръце и започнах да прекарвам повече време над уроците. Когато изкарах високи оценки на изпитите родителите ми бяха много приятно изненадани. Влязох в елитно училище,а след това завърших бакалавър в Шотландия. Около себе си съм имала много примери за ученици,които не са били отличници и ги е гонил мързелът не само до 7-ми,ами до 11-ти клас и въпреки това са успявали да наваксат и също са продължили образованието си в чужбина,че сега работят в топ международни компании.

# 127
  • Мнения: 12
Не прочетох всичко в темата, но от това което видях стигам до извода, че преподавателя определено не е добър, от което детето се демотивира, не вижда смисъл в това да учи по дадения предмет. Ако беше просто мързел, нямаше да учи и по другите предмети. Мисля че проблема е в учителя. Аман от дърти даскалици( извинявам се за убидния израз) със соц представи. Мислят си че като едно време ще се развикат, ще напишат двойки, децата вкъщи ще изядат някоя плесница и ще седнат да учат. Да ама така не става. В днешно време трябва да предизвикаш желанието на децата и да им покажеш че предмета е интересен!!!

# 128
  • Мнения: 501
Гери 369 първо си оправи правописа,а после хули дъртите даскалици.За съжаление всички учители не могат да бъдат млади и красиви.

# 129
  • София
  • Мнения: 43 409
Да, бе, да, все учителите виновни.Децата, горките, все чакат някой да им направи интересното!

# 130
  • Мнения: 16 253
Ама, разбира се, че учителите са длъжни да правят интересен предмета за мързеливите ви и разглезени деца.
Гери, не знам дали имаш деца, ама те уверявам, че никой не им е длъжен нито на тях, нито на теб!!!

# 131
  • Мнения: 13 305
Никой не плаща на учителите да бъдат аниматори и да правят интересно на децата. Дам на някои учители не им се получава, на други се получава, ама пак с някои деца. Другите просто са демотивирани и не може учителят да зареже класа, за да вдъхновява отделни личности.

# 132
  • Мнения: 12
Да имам деца и имаха подобен проблем преди време. В нашия случай демотивирано не беше само моето, а целия клас. Не казвам че всички учители трябва да са млади, но за съжаление голяма част от по възрастните са със соц представи. Ако причината беше мързел нямаше да учат и по другите предмети. Как може по всичко шестици, а само по дадения предмет двойки и тройки? Тогава няма друга причина освен учителя.
В нашия случай проблема беше решен с частен учител.

# 133
  • София
  • Мнения: 43 409
За енти път ще го напиша - за дванайсет години децата ти ще имат десетки учители - добри, лоши, посредствени, вдъхновяващи. Обаче проблемът си е ваш. Вкъщи трябва да обясните на децата си, че проблемът с техните знания и оценки е първо техен и независимо какъв е учителят, те трябва, просто трябва да учат и да знаят. Утре никой няма да ги пита каква е била учителката, а колко знаят и какви оценки имат те.  Учителката си е взела дипломата в джоба, нея няма какво да я мислиш дали мотивира или не мотивира. Вие имате проблем, а не учителката.

Последна редакция: нд, 05 юли 2020, 16:40 от Andariel

# 134
  • София
  • Мнения: 24 729
По тази логика зарязваме тотално държавното образование и го обръщаме на домашно. А?
Между другото, покрай ДО, доста учителки по математика се провалиха. И не говоря за едно дете или един клас или едно училище.

Общи условия

Активация на акаунт