Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 330
  • Мнения: 1 600
Много е важно във времето на високите технологии и дигитализирането на много дейности.

# 331
  • Мнения: 1 526
Разбира се,че е важно това е бъдещето на света.

# 332
  • Мнения: 705
Дигитализацията е част от нашето ежедневие. Въпроса ми е по колко часа седмично е необходимо ученик от 6. клас да се упражнява и подготвя от частен учител по информационни технологии?

    # 333
    • Мнения: 52
    Какви базови познания трябва да има детето преди да кандидатства?

    От учениците не се изискват предварителни познания по програмиране. Кандидатстването
    става онлайн през сайта на Училищна Телерик Академия и включва тест с 30 логически задачи.
    Продължителността му е 45 мин, а учениците трябва да го направят най-късно до 10 октомври.
    Ако искате да се запознаете с вида на приемния тест и задачите в него, можете да разгледате примерните типове въпроси:
    Въпроси за 4-7 клас (https://webassets.telerikacademy.com/docs/default-source/school- … sfvrsn=af9a6654_4)
    Въпроси за 8-12 клас (https://webassets.telerikacademy.com/docs/default-source/school- … sfvrsn=530b0fb0_6)

    # 334
    • Мнения: 52
    Какви игри и материали бихте препоръчали за най-малките 6-7 годишни деца, така че с игра да се прояви любопитство към математиката.

    Математиката е фундаментална за развитието на логическо и аналитично мислене, решаването на проблеми и изграждането на търпение и постоянство сред децата. Именно затова е и науката, която е в основата на образователната система. Независимо дали едно дете ще се „запали“ до ниво, което да го стимулира да участва в състезания и/или олимпиади, математиката развива ключови умения и начин на мислене, които ще му помогнат във всяка една професия в живота.
    Игри, които знаем, че засилват интереса към този предмет са свързаните с решаване на лабиринти, загадки, подреждане и сортиране на кубчета и дидактични фигури, пъзели, лего, конструктори, както и настолни игри със зарове, карти, пресмятане и т.н.
    Можете да разгледате в интернет примерни игри, които насърчават интереса към математиката и логическото мислене.

    # 335
    • Мнения: 52
    Здравейте, имате ли в Бургас такава академия. И предлагате ли  курсове за по-напреднали ученици- 11-12 кл

    Да, в Бургас ще има две школи насочени към тази възрастова група – разработка на игри и уеб програмиране. Можете да видите графика им на нашия сайт в секция „школи“, като изберете възрастова група и град Бургас.

    # 336
    • Мнения: 52
    Предвижда ли се повторение/ избор на дати на работилниците за най-малките или всяка ще е с различна насоченост? Може ли една работилница да се посети два пъти?

    Всяка работилница ще е с различна насоченост. С оглед на противоепидемичните мерки и невъзможността да се провеждат занятия присъствено и поради факта, че за децата в ранна възраст е много важен личния контакт и подкрепата от ментори на живо, тази година се планират основно еднократни събития.
    При интерес бихте могли да следите уебсайта на CoderDojo Bulgaria и фейсбук страницата ни, за да сте запознати с инициативите, които организираме, а също и да се запишете за всяко ново обявено събитие в тази възрастова група.

    # 337
    • Мнения: 52
    Бихте ли препоръчали книги, подходящи за самостоятелно повишаване на знанията в тази област.

    Ще се радваме да споделите малко повече информация за възраст и интереси на детето в областта на технологиите. Можете да ни пишете и на лично съобщение.

    # 338
    • Мнения: 52
    Има ли подбор за прием или всеки може да се включи в обучението.

    Кандидатстването е отворено за всички желаещи, но учениците трябва да преминат приемен тест, т.к. интересът към школите е по-голям от броя деца, които можем да приемем.

    # 339
    • Мнения: 52
    Доволни ли сте от начина, по който проведохте обученията на 4-7 клас миналата година в София? Задоволяват ли ви резултатите, които постигнаха децата и нивото на знания, което предадохте дистанционно? Бихте ли споделили какъв % деца успяха да завършат и с какви резултати на теста?
    Планирате ли и през новата година дистанционните групи да са с х 45+ ученика в група? И през следващата година ли децата няма да имат никаква връзка с преподавател между занятията, ако са дистанционни? Ще започнете ли да отговаряте на въпроси в създадените канали за обучение на групите, или отново останалите ПЛАТЕНИ ангажименти ще ви изяждат цялото работно време и няма да остава време за безплатните групи? Бихте ли имали ангажимент да започнете да проверявате домашните и да коригирате пропуските? Измислихте ли вече време и начин, по който тези 45 деца в един учебен час биха могли да ви надвикат и да зададат въпрос или диалогът ще е изключен и в бъдеще?
    Осъзнавате ли, че с отношението си към учебния процес вместо да запалите, успяхте да откажете някои деца от мечтите им?

    Извиняваме се, че сте останали с негативни чувства от участието в школите ни. Онлайн формата на обучение донесе със себе си различни предизвикателства, с които да се справим през изминалата учебна година. Обратната връзка на ученици и родители можете да видите в инфографиката ни. https://www.telerikacademy.com/school/about/news/telerik-academy … hool-in-2020-2021

    Съобразяваме се с обратната връзка от родителите и учениците в страната, като за тази учебна година планираме броят ученици в школите да е между 20 и 30. Разбираме, че е важно всяко дете да получава обратна връзка за проектите, които разработва самостоятелно. Преподавателите в страната бяха изправени пред сериозно натоварване от факта, че цялата образователна система се наложи да провежда обучения в дистанционна форма. Над 70% от учениците, които започнаха в началото на учебната година завършиха успешно обученията с продължителност между 80 и 100 учебни часа, като средно са натрупали 2 пъти повече знания в сферата на дигиталните науки и програмирането, спрямо началото на учебната 2020-2021 година.

    Както и в образователната система, не всяко дете си пасва като характер, темпо и начин на преподаване с преподавателя. Като безплатна инициатива даваме пълна свобода, в подобни ситуации, когато не отговаряме на нуждите на някой участник, той да прекрати своето участие в школите с цел да избегнем негативен ефект върху неговите интереси и последващо развитие.

    Благодарим ви за обратната връзка и се извиняваме отново!

    # 340
    • Мнения: 52
    Бихте ли препоръчали някакви интересни приложения или сайтове, на които децата да се упражняват? Например нещо подобно като code.bg.

    Ще се радваме да споделите малко повече информация за възраст и интереси на детето в областта на технологиите. Освен посочения от вас сайт, може да разгледате безплатните ресурси, които предоставят от Кан Академия (https://bg.khanacademy.org/) в категория информатика. Материалите са много полезни, като екипът, който стои зад организацията в България, ги е превел и на български език.

    # 341
    • Мнения: 52
    Какви занимания предвиждате за най-малките? Имате ли някакви тестове или игри за самостоятелна подготовка? Има ли възможност за индивидуална оценка и работа с децата в условията на пандемията?

    Относно най-малките ученици 1-3 клас от няколко години си партнираме с CoderDojo Bulgaria, с които осигуряваме работилници присъствено. С оглед на противоепидемичните мерки и невъзможността да се провеждат занятия присъствено и поради факта, че за децата е много важен личния контакт и подкрепата от ментори на живо, тази година се планират основно еднократни събития. При интерес бихте могли да следите уебсайта на CoderDojo Bulgaria и фейсбук страницата ни, за да сте запознат с инициативите, които организираме, а също и да се запишете за всяко ново обявено събитие в тази възрастова група.

    # 342
    • Мнения: 52
    Изучаването на програмирането и дигиталните технологии е важно толкова, колкото ученето на четмо и писмо. В наши дни грамотността се определя именно с компютърните умения. От малко градче сме без възможност за пътуване, така че и аз силно се вълнувам дали няма опция за изцяло дистанционна форма на обучение.

    Винаги когато е възможно школите са присъствени. Може да се наложи преминаване към онлайн обучение, за да се съобразим с препоръките на здравните власти. Всички курсисти трябва да са готови да присъстват на място, при отмяна на ограниченията за събиране в затворени пространства. Надяваме се в близост до вашето населено място да има обявени школи, в които да можете да участвате. Много ученици в страната пътуват до близки населени места за да участват в нашите безплатни обучения.

    # 343
    • Мнения: 52
    Здравейте.

    Благодаря за възможността да се получи информация.

    Интересува ме от каква възраст е най-добре детето да се запознае с компютъра и с игри ли трябва да се започне?

    Благодаря.

    Хубав ден!

    Вярваме, че програмирането, също като чуждите езици, се усвоява най-лесно в ранна детска възраст и е важно програмата да е съобразена с конкретната възрастова група. Ние сме разделили програмите си в 2 възрастови групи: 4-7 и 8-12 клас, съобразявайки материала с възрастта на учениците и се преподават на достъпен за тях език.

    # 344
    • Мнения: 52
    Как кандидатстват децата в 7 клас, които миналата година са се състезавали в група D, а сега ще се състезават в група С?

    Учениците в 7 клас могат да кандидатстват за всяка от програмите ни за възрастова група 4-7 клас. Детето ви посещавало ли е наши школи преди?
    В 4 клас - разработка на игри в Телерик с Яшу.
    5 и 6 клас С++ в СМГ.

    За учениците, които имат интерес към състезателното програмиране и са участвали в школи в СМГ, препоръчваме да се свържат с преподавателя си от миналата година и да получат повече информация за следващо ниво на напредналост. Предполагаме, че както и предходни години, школите в СМГ ще бъдат обявени около началото на учебната година.

    Общи условия

    Активация на акаунт