Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Мнения за 20 ОУ Тодор Минков

  • 6 826
  • 71
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте,
Моля, родители на деца от 1-ви до 4-ти клас в 20-то училище,  да споделят мнения за организацията на обучение, учители, атмосфера, натоварване на децата.
Чувам противоречиви мнения за целодневното обучение в училището, как се отразява на вашите деца?

# 1
  • София
  • Мнения: 456
Лично на моето се отразява много добре! Не й тежи и не се уморява. За мен целодневната форма е по-добра в сравнение: часове и после занималня. Организацията е добра, учителите, от които има впечатление също. Естествено има и учители, от които родители не са доволни. Много зависи и какви ще са децата, съответно родителите им, на които ще попаднете, защото това е определящо за атмосферата в класа, колкото и добър да е началният учител и останалите, които преподават ( имат повече от 1 учител). Това, обаче, няма как да го предвидите.

# 2
  • София
  • Мнения: 7 840
Може ли да разкажете как са организирани часовете и деня на децата? (в смисъл на дневен режим, езикът как се изучава?)

# 3
  • Мнения: 487
Хайде и тук да се запиша,че сякаш е най-актуална информацията.

# 4
  • Мнения: 263
Аз съм много доволна от 20 ОУ. Организацията на учебния процес е перфектна, имат по над 10 ч. седмично чужд език. Поне в класа на дъщеря ми няма кой знае какви конфликти, с изключение на 4-5 по-палави момчета, но това го има навсякъде. Учителите общо взето са взискателни и децата успяват в рамките на учебния процес да усвоят около 90% от материала /поне при дъщеря ми е така/. Естествено, остава все нещичко за доизкусуряване събота и неделя, но по-скоро то се състои в преглеждане на работата на детето през седмицата и наблягане на грешките, които е допуснало и как да ги отстрани. При нас това отнема обикновено 1-2 ч.през уикенда.

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
Аз съм много доволна от 20 ОУ. Организацията на учебния процес е перфектна, имат по над 10 ч. седмично чужд език. Поне в класа на дъщеря ми няма кой знае какви конфликти, с изключение на 4-5 по-палави момчета, но това го има навсякъде. Учителите общо взето са взискателни и децата успяват в рамките на учебния процес да усвоят около 90% от материала /поне при дъщеря ми е така/. Естествено, остава все нещичко за доизкусуряване събота и неделя, но по-скоро то се състои в преглеждане на работата на детето през седмицата и наблягане на грешките, които е допуснало и как да ги отстрани. При нас това отнема обикновено 1-2 ч.през уикенда.

Здравейте,
Дали можете да цитирате примерна програма.

# 6
  • Мнения: 263
Аз съм много доволна от 20 ОУ. Организацията на учебния процес е перфектна, имат по над 10 ч. седмично чужд език. Поне в класа на дъщеря ми няма кой знае какви конфликти, с изключение на 4-5 по-палави момчета, но това го има навсякъде. Учителите общо взето са взискателни и децата успяват в рамките на учебния процес да усвоят около 90% от материала /поне при дъщеря ми е така/. Естествено, остава все нещичко за доизкусуряване събота и неделя, но по-скоро то се състои в преглеждане на работата на детето през седмицата и наблягане на грешките, които е допуснало и как да ги отстрани. При нас това отнема обикновено 1-2 ч.през уикенда.

Здравейте,
Дали можете да цитирате примерна програма.
Всеки ден имат поне по 2 часа БЕЛ и 2 часа чужд език, както и 2 ч. математика. Това прави 6 ч. Останалите 3 ч. се запълват от музика /2 ч. седмично/, рисуване /1 или 2 ч. седмично/, физическо, /3 ч. седмично/,  технологии /2 ч. седмично/, приложни изкуства /2 ч. седмично/, религия /1 ч. седмично/, час на класния.
На обяд имат 1 ч. 15 мин. почивка - от 12.15 ч. до 13.30 ч. Тогава обядват и при хубаво време играят навън. В училището има и стол.
Часовете за малките започват в 8.30 ч. и завършват в 16.30 ч. и няма възможност да вземате детето по-рано или по-късно. За по-рано вземане е възможно по изключение при някаква наложителна причина /лекар, зъболекар и т.н./. Часовете са разпръснати през целия ден по блокове и няма основен час и занималня - напр. може преди обяд да имат чужд език и математика, а следобяда БЕЛ. Ако имат напр. 3 часа БЕЛ те обикновено са в блок един след друг и 1 или 2 от тях се водят основни, а 3-тия самоподготовка /нещо като занималнята - пишат си домсшните и правят допълнителни упражнения/.

Последна редакция: пн, 21 дек 2020, 18:02 от kuku_i_pipi

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
Много Ви благодаря!!!! Ние се колебаем между 20 и 22 предвид близостта им. Признавам, че се притеснявам детето да започне чуждоезиково обучение с немски или френски. Бих предпочела да започне с английски, а по служене език да изучава в гимназията. И въпреки това ни харесва всичко прочетено за 20то училище, но се притесняваме натоварването да не е по голямо за детето.....много ни е трудно да се определим в желанието си

# 8
  • Мнения: 263
Много Ви благодаря!!!! Ние се колебаем между 20 и 22 предвид близостта им. Признавам, че се притеснявам детето да започне чуждоезиково обучение с немски или френски. Бих предпочела да започне с английски, а по служене език да изучава в гимназията. И въпреки това ни харесва всичко прочетено за 20то училище, но се притесняваме натоварването да не е по голямо за детето.....много ни е трудно да се определим в желанието си
Според мен натоварването не е повече от това в другите училища. Моята дъщеря обожава това училище, при все че е от по-мързеливите. Бях й вметнала, че ако не й харесва, мога да я преместя в друго. Тя обаче не иска и да чуе.
В училището имат един господин по приложни изкуства, който децата обожават и чакат с нетърпение часовете при него. Освен това, наблюдавайки учителите по време на он-лайн обучението, прави ми впечатление, че имат подход и знаят как да респектират  децата.
На мен пък като родител много ми харесва, че детето ми, което още няма 8 г. може да чете, пише и говори на чужд език. В тази насока мога само да кажа, че от началото на учебната година, до момента, дъщеря ми изписа 4 тетрадки по 24 л. на чужд език. Правила съм проучвания - няма друго училище с такова интензивно изучаване на чужд език. От 2 клас, часовете по чужд език са 12 за седмица. Няма как това да се сравнява с 2-та часа седмично, заложени в общите училища. Дори децата в 20 ОУ да не са на max в часовете по чужд език, все ще им останат основните познания за езика. Все пак те всеки ден по 2-3 ч. говорят на него.
Като предимство на 20 ОУ бих отбелязала и това, че е основно училище и го няма лошия пример на пушещите по ъглите какички и батковци. Самото училище /вкл. и двора/ е  с контролиран достъп. Външни лица няма как да влязат през учебно време или извън него, вкл. и да разхождат помиярите си в двора.

Не искам поста ми да звучи като агитация за 20 ОУ, но аз лично и за миг не съжалявам за избора  си.

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
Много Ви благодаря!!! Всичко, което споделяте ми е много полезно!!! Аз също харесвам 20то училище! Единственото ми притеснение дали детето ми ще се умаря и дали ще е обучаемо слетобедните часове.

От една страна ни се иска да я запишем във френската паралелка, от друга си мисля, че френския е сложен език и не съм сигурна дали тя ще се справи с него.

Още веднъш много, много благодаря!!!

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
Аз съм много доволна от 20 ОУ. Организацията на учебния процес е перфектна, имат по над 10 ч. седмично чужд език. Поне в класа на дъщеря ми няма кой знае какви конфликти, с изключение на 4-5 по-палави момчета, но това го има навсякъде. Учителите общо взето са взискателни и децата успяват в рамките на учебния процес да усвоят около 90% от материала /поне при дъщеря ми е така/. Естествено, остава все нещичко за доизкусуряване събота и неделя, но по-скоро то се състои в преглеждане на работата на детето през седмицата и наблягане на грешките, които е допуснало и как да ги отстрани. При нас това отнема обикновено 1-2 ч.през уикенда.

Здравейте,
Дали можете да цитирате примерна програма.
Всеки ден имат поне по 2 часа БЕЛ и 2 часа чужд език, както и 2 ч. математика. Това прави 6 ч. Останалите 3 ч. се запълват от музика /2 ч. седмично/, рисуване /1 или 2 ч. седмично/, физическо, /3 ч. седмично/,  технологии /2 ч. седмично/, приложни изкуства /2 ч. седмично/, религия /1 ч. седмично/, час на класния.
На обяд имат 1 ч. 15 мин. почивка - от 12.15 ч. до 13.30 ч. Тогава обядват и при хубаво време играят навън. В училището има и стол.
Часовете за малките започват в 8.30 ч. и завършват в 16.30 ч. и няма възможност да вземате детето по-рано или по-късно. За по-рано вземане е възможно по изключение при някаква наложителна причина /лекар, зъболекар и т.н./. Часовете са разпръснати през целия ден по блокове и няма основен час и занималня - напр. може преди обяд да имат чужд език и математика, а следобяда БЕЛ. Ако имат напр. 3 часа БЕЛ те обикновено са в блок един след друг и 1 или 2 от тях се водят основни, а 3-тия самоподготовка /нещо като занималнята - пишат си домсшните и правят допълнителни упражнения/.

Много ще съм Ви признателна, ако можете да дадете пример с един учебен ден, т.е. програмата. За мен най-вече интерес е слетобяд какви часове имат децата. Дали българския и математиката винаги са сутринта наример.

# 11
  • Мнения: 263
Аз съм много доволна от 20 ОУ. Организацията на учебния процес е перфектна, имат по над 10 ч. седмично чужд език. Поне в класа на дъщеря ми няма кой знае какви конфликти, с изключение на 4-5 по-палави момчета, но това го има навсякъде. Учителите общо взето са взискателни и децата успяват в рамките на учебния процес да усвоят около 90% от материала /поне при дъщеря ми е така/. Естествено, остава все нещичко за доизкусуряване събота и неделя, но по-скоро то се състои в преглеждане на работата на детето през седмицата и наблягане на грешките, които е допуснало и как да ги отстрани. При нас това отнема обикновено 1-2 ч.през уикенда.

Здравейте,
Дали можете да цитирате примерна програма.
Всеки ден имат поне по 2 часа БЕЛ и 2 часа чужд език, както и 2 ч. математика. Това прави 6 ч. Останалите 3 ч. се запълват от музика /2 ч. седмично/, рисуване /1 или 2 ч. седмично/, физическо, /3 ч. седмично/,  технологии /2 ч. седмично/, приложни изкуства /2 ч. седмично/, религия /1 ч. седмично/, час на класния.
На обяд имат 1 ч. 15 мин. почивка - от 12.15 ч. до 13.30 ч. Тогава обядват и при хубаво време играят навън. В училището има и стол.
Часовете за малките започват в 8.30 ч. и завършват в 16.30 ч. и няма възможност да вземате детето по-рано или по-късно. За по-рано вземане е възможно по изключение при някаква наложителна причина /лекар, зъболекар и т.н./. Часовете са разпръснати през целия ден по блокове и няма основен час и занималня - напр. може преди обяд да имат чужд език и математика, а следобяда БЕЛ. Ако имат напр. 3 часа БЕЛ те обикновено са в блок един след друг и 1 или 2 от тях се водят основни, а 3-тия самоподготовка /нещо като занималнята - пишат си домсшните и правят допълнителни упражнения/.

Много ще съм Ви признателна, ако можете да дадете пример с един учебен ден, т.е. програмата. За мен най-вече интерес е слетобяд какви часове имат децата. Дали българския и математиката винаги са сутринта наример.
Тази година програмата е такава, че БЕЛ винаги е сутрин. Математиката и чуждия език се редуват сутрин и следобяд. Миналата година обаче български и чужд език се редуваха - единия беше сутрин, другия следобяд, а на следващия ден - обратно. Според мен няма гаранция - зависи учителите как са ангажирани. Не мога да кажа обаче, че в следобедните часове децата възприемат по-малко.

# 12
  • Мнения: 263
Ето и примерна програма:
Сутрин
3 ч.БЕЛ
2 ч. чужд език
Следобяд
2 ч. приложни изкуства
1 ч. физическо
1 ч. технологии

# 13
  • Мнения: 263
Ето и друг ден:
Сутрин
1 ч. Околен свят
1 ч. БЕЛ
2 ч. Математика
1 ч. Чужд език
Следобяд
1 ч. Математика
1 ч. Физическо
2 ч. Чужд език

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
Да ни е честита новата 2021 година!!! Искам да благодаря за споделената примерна програма в началния етап до 4 клас !!!! Много ми е полезна цялата споделена информация!!! За съжаление още се раздирам от съмнения и дилеми Simple Smile   

Дали сте запознати каква е програмата на децата от 5 клас ? Дали обучението продължава да е до 16-17 часа или приключват на обяд!!!

# 15
  • София
  • Мнения: 7 840
1/2 ден са. (по инфото от приятелка)

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
1/2 ден са. (по инфото от приятелка)

Много, много благодаря!!! Вашата приятелка доволна ли е !!?!

# 17
  • Мнения: 65
В 5 клас имат 7 часа немски, 4 часа математика и 5 часа БЕЛ за седмица.  Аз съм доволна . Учителите по основните предмети са много добри.

# 18
  • Мнения: 14
Имате ли случайно информация относно дали дете от 4та група /граничен район с бонус 5 точки/ би имало шанс? Как е било последните години?

Благодаря!

# 19
  • София
  • Мнения: 456
Имате ли случайно информация относно дали дете от 4та група /граничен район с бонус 5 точки/ би имало шанс? Как е било последните години?

Благодаря!

Последните години влизаха и такива деца на второ и трето класиране, така че имате шанс, най-вероятно

# 20
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте, дали децата от трета група без други допълнителни точки успяват да се класират? Благодаря!

# 21
  • Мнения: 262
Миналата година имаше жребий между деца от 4та група, така че би трябвало. Вероятно обаче няма да е на първо класиране. А и всяка година е различно.

# 22
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте отново, има ли изпит/събеседване в 20-то училище? Също, чувала съм, че в някои държавни училища има униформи, там има ли? И не на последно място, имате ли мнение за учителките, които предстои да вземат първи клас на есен?

# 23
  • Мнения: 11 015
Униформи има и се носят всеки ден - най-вече суичърите, блузите и пуловерчетата. Полите се носят, когато е топло - момичетата много си ги харесват. Качествени са.
Изпит и събеседване няма - децата се приемат по адрес. Миналата година влязоха всички деца до 3-та група. За 4-та е имало жребий.
В момента новата директорка предприема стъпки по смяна на учебния план. До сега се учеше целодневно, като предметите бяха на блокове и бяха разпръснати през целия ден. От септември месец ще е целодневно, но основните предмети ще са сутрин, а т.нар. самоподготовка, което реално си е занималня ще е следобед

# 24
  • Sofia
  • Мнения: 2 320
Дали имате представа при тази промяна колко часа от чуждоециковата подготовка ще остане сутрин и колко следобед.

# 25
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 978

В момента новата директорка предприема стъпки по смяна на учебния план. До сега се учеше целодневно, като предметите бяха на блокове и бяха разпръснати през целия ден. От септември месец ще е целодневно, но основните предмети ще са сутрин, а т.нар. самоподготовка, което реално си е занималня ще е следобед

Не е така. Ще се учи и следобед, само последните часове ще са разтоварващи.

# 26
  • Мнения: 11 015
Знам. И това стана, багодарение на родителите, които не бяха съгласни на другия вариант.

# 27
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте, знаете ли дали се предвижда някакво благоустройство на двора/игрищата? Изглежда леко западнало отвън, така ли е?

# 28
  • София
  • Мнения: 1 516
Привет, моля за мнения за госпожите, които ще поемат първи клас на с есен:  г-жа Анета Русева, г-жа Антоанета Балова, г-жа Галя Велкова и г-жа Аксиния Казакова, благодаря предварително!

# 29
  • София
  • Мнения: 456
Привет, моля за мнения за госпожите, които ще поемат първи клас на с есен:  г-жа Анета Русева, г-жа Антоанета Балова, г-жа Галя Велкова и г-жа Аксиния Казакова, благодаря предварително!

И четирите учителки са много добри. Г-жа Балова извежда френската паралелка и може би ще поеме отново френската паралелка.
Вие не може да избирате при кой учител да запишете детето, това се определя от училището в рамките на адаптационната седмица през септември. ( Важи за немските паралелки). Може да изкажете евентуално предпочитание, но не е задължително да се съобразят с него, тъй като се опитват да има равновесие в паралелките - момичета - момчета; по-буйни деца, разпределени относително по равно и тн., има психолог и педагогически съветник, които наблюдават децата през тази седмица и правят оценка. Това не Ви гарантира най-прекрасната среда, тъй като в последните години децата са все по-буйни и понякога доста невъзпитани, но това е съществува във всички училища.

# 30
  • София
  • Мнения: 1 516
Пак съм аз Simple Smile след дни на отворените врати имаше дискусия относно натовареността на децата при целодневна форма на обучение и как в следобедните часове им е много трудно, може ли да изкажете впечатления, като вече минали/преминаващи през това?

# 31
  • Мнения: 11 015
Даммм, това се говори с цел родителите на бъдещите първокласници да се съгласят целодневната форма на обучение да отпадне и училището да си стане, като всички останали - сутрин училище, следобед занималня.
Пробваха и при нас, но срещнаха отпор, тъй като доста голяма част от родителите са избрали това училище именно заради целодневната форма на обучение. Явно са решили от следващата година да го въведат

Не, не е вярно - децата от самото начало свикват на по-голямо натоварване при ученето, тъй като нямат база за сравнение и смятат, че е така във всички училища. През първия срок часовете бяха разпределени равномерно, а сега във втория - сутрин са БЕЛ, СП БЕЛ, Мат, СП Мат /СП - самоподготовка/, а следобед са заниманията по интереси - изобразително изкуство, технологии, физическо, НЕ. Нямам случай до сега дъщеря ми да се е прибрала уморена. Дори напротив - с огромно удоволствие си ходи на училище, а след училището отиваме в парка да си играе с приятелите.

Честно казано не разбирам желанието на директорката да смени нещо, което е доказано с годините, че работи. Аз имам опит с по-голямо дете в друго училище и варианта сутрин училище, следобед занималня е доста по-лош. Обикновено в занималнята се събират деца от различни класове, които имат различни домашни, шумно е, пречат си и хем нищо не са научили, хем доста често се случва да се прибират с ненаписани домашни. А това означава прибиране вкъщи и писане на домашни до късно, вместо почивка след училище.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 516
В интерес на истината самата директорка не е изказвала мнение по въпроса, беше доста делова и неконкретна в отговорите си Simple Smile като цяло училището изглежда симпатично с изключение на стола, някак не мога да си обясня защо е тази разруха в коридора и неприветливост на помещението за хранене, може би в други училища е още по-зле, но си мисля, че с не много средства би могло да се постигне по-добър вид и уют.
Дали “г” клас е фреската паралелка или не е ясно коя ще е френската? Стаите изглежда са ремонтирани по различно време, защото има разлика в шкафчета, чинове.. май нещо прекалено се взирам в детайлите Simple Smile

# 33
  • Мнения: 11 015
При нас "А" паралелка е френската.

Сградата си е стара и със сигурност й трябва още ремонт. Но училището е добро - учителите са страхотни. АЗ съм изключително доволна. Само това с премахването на целодневното обучение ми е непонятно, тъй като е така от години. Но за това трябва да му мислят родителите на бъдещите техни ученици. Надявам се при нас да си остане стария вариант, защото ние сме заварено положение. Като махнем това, всичко друго си е ОК. Директорката е нова, млада, амбициозна, има доста идеи за развитие на училището, което ще е супер, ако се осъществят. Децата си обичат всички учители. Аз лично съм много доволна, защото както казах - имам опит с друго училище, което също е доста елитно, но нещата там бяха много, много зле.

# 34
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 978
Даммм, това се говори с цел родителите на бъдещите първокласници да се съгласят целодневната форма на обучение да отпадне и училището да си стане, като всички останали - сутрин училище, следобед занималня.
Пробваха и при нас, но срещнаха отпор, тъй като доста голяма част от родителите са избрали това училище именно заради целодневната форма на обучение. Явно са решили от следващата година да го въведат

Не, не е вярно - децата от самото начало свикват на по-голямо натоварване при ученето, тъй като нямат база за сравнение и смятат, че е така във всички училища. През първия срок часовете бяха разпределени равномерно, а сега във втория - сутрин са БЕЛ, СП БЕЛ, Мат, СП Мат /СП - самоподготовка/, а следобед са заниманията по интереси - изобразително изкуство, технологии, физическо, НЕ. Нямам случай до сега дъщеря ми да се е прибрала уморена. Дори напротив - с огромно удоволствие си ходи на училище, а след училището отиваме в парка да си играе с приятелите.

Честно казано не разбирам желанието на директорката да смени нещо, което е доказано с годините, че работи. Аз имам опит с по-голямо дете в друго училище и варианта сутрин училище, следобед занималня е доста по-лош. Обикновено в занималнята се събират деца от различни класове, които имат различни домашни, шумно е, пречат си и хем нищо не са научили, хем доста често се случва да се прибират с ненаписани домашни. А това означава прибиране вкъщи и писане на домашни до късно, вместо почивка след училище.

Замисляли ли сте се, че повечето учебни часове по езика правят така, че следобед също да има задължителна част от обучението, заради което не може да има т. нар. "занималня" и част от децат да си тръгват на обяд?
Ако го направите, то грешните интерпретации в коментарите Ви ще са излишни, защото и през следващата година нещата ще изглеждат по същия начин, както са си били и преди.  Или нещо имате зъб на диркеторката?

Всеки стол в общинско училище към Столична община се избира с обществена поръчка от районната администрация. Договорът е между кмет на район и управител на юридическо лице. Когато се сключва договорът директорът на училището и представител на Училищното настоятелство също участват в тази процедура, но без особено важна роля. Много училища страдат от некачествена услуга, защото училището не е страна по договора. Неотдавна имаше скандал по този повод в 126. ОУ и бе прекратен договора на фирмата там.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 516
Аз за стола писах, че  като обстановка е зле, за храната не знам още; мисля помещенията са си отговорност на училището?

# 36
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 978
...мисля помещенията са си отговорност на училището?
Не. Наемателят на стола и общината имат тази отговорност. Наемът от стола отива в бюджета на общината. Районният кмет контролира изпълнението на договора. Хубавото е, че Училищното настоятелство и Общественият съвет имат право на проверки и ако преценят, сигнализират на кмета.

# 37
  • Мнения: 11 015
ВЪПРОС:

Или нещо имате зъб на диркеторката?

ОТГОВОР:


Директорката е нова, млада, амбициозна, има доста идеи за развитие на училището, което ще е супер, ако се осъществят. Децата си обичат всички учители. Аз лично съм много доволна, защото както казах - имам опит с друго училище, което също е доста елитно, но нещата там бяха много, много зле.

А дали нещата ще са, както до сега през следващите години, мен лично изобщо не ме интересува. За мен е важно нещата да си останат такива, каквито са за класовете, които са заварено положение. Какво ще става от следва учебна година е нещо, което касае бъдещите първокласници.

# 38
  • София
  • Мнения: 456
Аз имам опит с по-голямо дете в друго училище и варианта сутрин училище, следобед занималня е доста по-лош. Обикновено в занималнята се събират деца от различни класове, които имат различни домашни, шумно е, пречат си и хем нищо не са научили, хем доста често се случва да се прибират с ненаписани домашни. А това означава прибиране вкъщи и писане на домашни до късно, вместо почивка след училище.

Здравейте,
от години в училището обучението  в начален етап е целодневно. Като следобедната форма ( допреди 4 години подобна на занималня с учител, различен от класния ръководител) е абсолютно задължителна, тъй като само така могат да се изпълнят часовете по език ( ФЕ/НЕ). Вариант да си вземете детето по обяд не съществува ( поне аз имам лични наблюдения от 8 години).
Не бъркайте целодневна форма на обучение с полудневна форма - сменен режим. Сменен е режимът след 3-ти клас - първа/втора смяна, като най-вероятно ще се постигне едносменен режим ( само първа, но не от 7.30 сутринта както сега) след време - по-възможност и от следващата учебна.
Няма и вариант да има смесване на деца от различни класове, тъй като следобедните часове са задължителни за всички. Разликата ще бъде дали часовете по самоподготовка ще се водят от класния ръководител или от друг преподавател, който ще води само самоподготовка. 
Обучението е натоварващо за децата, независимо в коя форма ( смесен с блокове или задължителна занималня),  просто в края на деня може да станат по-уморени...При моите деца не съм го наблюдавала и не са ми заспивали в колата, дори са били на различни активности след това, но има доста родители, които са споделяли, че децата в края на деня са уморени, затова пък заспиват по-бързо Simple Smile.

# 39
  • Мнения: 11 015
Колкото хора - толкова мнения. И въпреки това, когато тона на разговор/писане е нормален, дискусията, която се получава не само е приятна, но и достатъчно ползотворна. Най-вече за хората, които наистина се интересуват от темата Simple Smile

# 40
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте, задължителни ли са униформите? Стори ми се, че в двора има дечица без униформи, дали може да се ходи и без или?

# 41
  • Мнения: 11 015
Задължителни са. Сега са без униформи, защото реално учебната година свърши. Но иначе всеки ден са поне с торната част на униформата

# 42
  • Мнения: 3
Здравейте.Как стои въпроса с прием на дете от друго училище в 5 клас ,което не е изучавало немски досега?Приемат ли го въобще и каква е процедурата?Благодаря.

# 43
  • Мнения: 504
Здравейте.Как стои въпроса с прием на дете от друго училище в 5 клас ,което не е изучавало немски досега?Приемат ли го въобще и каква е процедурата?Благодаря.

Здравейте, в края на 4-ти клас децата провеждат изпит по немски език. Резултатите служат, като база за преразпределянето им в 5-ти клас - от най-добро към средно ниво. Примерно 5б са с най-добри резултати , а 5г не толкова. Тази година няма да има такова преразпределение, защото нивото във всеки клас е идентично, но детето трябва да има горе-долу А1 като познания си мисля.

# 44
  • София
  • Мнения: 456
Здравейте.Как стои въпроса с прием на дете от друго училище в 5 клас ,което не е изучавало немски досега?Приемат ли го въобще и каква е процедурата?Благодаря.

По-скоро вижте на сайта на училището, секция "Прием". Там са посочени свободните места за всяка учебна година и редът за подаване на документи.
Но детето най-вероятно трябва да е изучавало немски, тъй като нивото е по-високо от това, което се получава в училище с 2-3 часа език на седмица.
Може да пишете на мейла на училището и да отправите запитването си. Най-добре там ще Ви отговорят за изискванията за език.

# 45
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте, бих искала да попитам за организацията на деня на малките класове, разбирам, че са на блокове и целодневно, основната им госпожа цял ден ли е в училище? Как ви се виждат заниманията по физкултура, чувам за други училища, че са ходели на състезания по ски, лека атлетика, плуване - това са деца, които извън училище се занимават с тези спортове, но все пак ходят на състезанията на училищно ниво и някой трябва да ги заведе, това случва ли се в 20-то?
Също, децата налага ли се да се занимават с домашни и някаква подготовка извън училище?

# 46
  • Мнения: 11 015
Не знам как ще е от следващата година, защото се готвят промени, но за сега е така - класната им е с тях до обяд, защото следобед имат часове с другите учители - ФВС, Изобразително, Технологии, НЕ.
Нямат домашни през седмицата - дават им само за уикенда, но не голямо. За състезанията - в първи клас не са имали, за следващите класове не мога да дам информация

# 47
  • София
  • Мнения: 1 516
Пак съм аз Simple Smile чудех се, предвид, че раниците им стоят по цяла седмица в училище, каква раница е подходяща (за първокласник)? В отделните дни има ли друго, което се налага да носят отделно освен физическото?

# 48
  • Мнения: 11 015
Физическото също стои в голямата раница в училище.
Дъщеря ми си има малка раница, която си носи ежедневно. В нея слагам вода, кутия с храна за следобедната закуска, сухи и мокри кърпички, маска и задължителния Попит 😁
Някои деца пък вместо раница си носят чанта за обяд - който както прецени

# 49
  • София
  • Мнения: 456
Пак съм аз Simple Smile чудех се, предвид, че раниците им стоят по цяла седмица в училище, каква раница е подходяща (за първокласник)? В отделните дни има ли друго, което се налага да носят отделно освен физическото?

Тъй като всяко дете има отделно шкафче ( стаята първи, втори и трети клас не се дели с друг клас), в нея, например в кутия, се слагат материалите и учебниците по ИИ, Технология и предприем., Религия, Музика, които не се връщат, а стоят целогодишно, за да не товарят детето. Само допълвате, ако нещо му свърши- например скицник, бои и тн.

Физическото - ние го носим в отделна торба по физическо. Връща само това, което трябва да изпера през уикенда.

За състезанията - тази година и първи клас участваха в Европейско кенгуру.

имате родителска в края на месеца, пише го на сайта. Тогава задайте всички въпроси, които Ви вълнуват.

# 50
  • София
  • Мнения: 5 460
Здравейте!
Училището ме интересува за след 4 клас, паралелки с френски. Можете ли да ми кажете по какви ученици учат децата 1-4 клас по ФЕ и дали някоя от госпожите по ФЕ знаете да дава частни уроци. Дъщеря ми много иска да учи френски, а след 4 клас така или иначе трябва да търся училище и ми се иска да я започна с уроци с идеята да има шанс за прием в 5 клас.

# 51
  • Мнения: 1
И мен ме интересува за след 4-ти клас.
Преди две седмици малката ми дъщеря ми съобщи че иска да учи Френски език. Ама доста се е запалила. Тя учи Английски, но май трябва да се прехвърлим към друг учител с Френски! За да ни приемат в 5-ти клас трябва поне  малко да знае предполагам?

# 52
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте, дали има някаква група във фейсбук на училището, открих някаква май стара с постове от 2016..
исках да попитам за униформите, на 15.09. и на други празници разбрах, че се ходи с пълен комплект униформа, през останалото време трябва да има 1-2 елемента, чудя се от кое по колко е добре да се вземе за момичетата, чорапите водят ли се елемент Simple Smile

# 53
  • Мнения: 11 015
За униформите - ние сме с 3 тениски тип лакоста, 3 блузки с дълъг ръкав, 2 пуловерчета без ръкави, 2 поли и 2 суичъра - тънък и дебел. Когато е топло се ходи с тениската и полата или дънки - отдолу чорапи или чорапогащник. Когато е студено правя така - понеделник, вторник и сряда ходи с блузката с дълъг ръкав /отдолу с тениска/, четвъртък и петък с нормална блуза и пуловерчето без ръкави отгоре. Надолу си й слагам дънки. Вместо яке се носи суичъра, докато не стане твърде студено за него.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 516
От дълъг панталон има ли смисъл? Има ли разлика между официалната пола и ежедневната, на картинката ми изглеждат еднакви и с ластик ли са горе?

# 55
  • Мнения: 11 015
За пръв път чувам, че има два вида поли. Може да е нещо ново. Миналата година си бяха само едни полите или поне в магазина нищо не са ни казвали.
Панталон си вземете, ако искате - не е зедължителен. Аз не съм взимала. Взех 5 чифта различни по цвят дънки - за всеки ден по 1 и това е.

# 56
  • София
  • Мнения: 1 516
Тук https://www.bonitastyle.com/19454541.html на първа страница има пола-панталон (мислех, че е пола за момичета и панталон за момечета, сега се чудя дали не е пола-панталон?) и после има ежедневна пола, има разлика и е цената. Има ли физически магазин наистина, не ми е хрумвало…

# 57
  • София
  • Мнения: 456
Тук https://www.bonitastyle.com/19454541.html на първа страница има пола-панталон (мислех, че е пола за момичета и панталон за момечета, сега се чудя дали не е пола-панталон?) и после има ежедневна пола, има разлика и е цената. Има ли физически магазин наистина, не ми е хрумвало…

Има физически магазин, най-добре може да отидете до там и детето да пробва. Ул. Овче поле 122. 
Там шият на много училища и на практика униформите, освен цветово, не се различават много-много едни от други, така че може да пробвате каквото има и така да изберете точния размер.
 Ние имаме пола-панталон, както и поли от униформата, но дъщеря ми не ги носи, не са й удобни. Купували сме и сако за сина ни, но то също не беше носено особено.

# 58
  • София
  • Мнения: 1 516
Ще отидем на място да видим размери, благодаря, аз други дрехи й купувам 134, тъй, че ако някой има нещо, което е носено броени пъти бих го взела (купила), не виждам причина да купуваме и ние ново, за да виси в гардероба, а доколкото разбирам официалната униформа е нещо подобно Simple Smile

Последна редакция: вт, 13 юли 2021, 14:32 от jenn_kata

# 59
  • София
  • Мнения: 456
Ще отидем на място да видим размери, благодаря, аз други дрехи й купувам 134, тъй, че ако някой има нещо, което е носено броени пъти бих го взела (купила), не виждам причина да купуваме и ние ново, за да виси в гардероба, а доколкото разбирам официалната униформа е нещо подобно Simple Smile

Няма такова нещо като официална униформа: има риза/блуза с дълъг ръкав тип лакост, както и с къс. Суитчер-зимен и летен/ сако. Пола или Панталон. Пуловерите без ръкав вече не са част от униформата, но няма да направят проблем, ако ги носите. 
Фишу за момичета/вратовръзка за момчета. Само за тях може да се каже, че са нещо по-официално. Има деца, които ги носят почти постоянно, ако се харесват и не им пречат.
На първия учебен ден ден може да сте с ризата или блузата - изборът е Ваш.  Естествено е по-добре долната част да е тъмен цвят, но няма да ви върнат, ако вместо панталона от униформата сте с тъмни дънки, или вместо с полата, сте с тъмна пола по Ваш избор.

# 60
  • София
  • Мнения: 38
Тази година има търг за изработване на униформите и крайният срок за подаване на документи е 15.09. Говорих с класната ни и тя каза, че няма как в началото на годината да са задължителни  униформите.

# 61
  • София
  • Мнения: 456
Тази година има търг за изработване на униформите и крайният срок за подаване на документи е 15.09. Говорих с класната ни и тя каза, че няма как в началото на годината да са задължителни  униформите.

Конкурсът е за доставка от следващата учебна година т.е тази година е все още старият доставчик.
Говорете отново с класната си, защото може би не сте разбрали. Униформите са задължителни ( поне единият елемент от тях).

# 62
  • София
  • Мнения: 38
Тя ми е отговорила писмено на въпроса, няма как да не съм разбрала. Говорих с други родители и са им казали, че за първия учебен ден и в началото не е задължителна униформата, след това ще бъде.

# 63
  • Мнения: 1
Здравейте,
Бих искала да се обърна с въпрос към родителите на деца, които тази година са 2ри клас (немска паралелка). Моля, споделете имате ли някакви оплаквания от организация, учители, деца… Бих искала да преместя дъщеря си и ми се иска да не попада в същата среда и положение, в които е в момента. Благодаря предварително!

# 64
  • Мнения: 11 015
Дъщеря ми е 2-ри клас с НЕ - доволна съм от всичко за сега. Имаме си диванета в класа - 2 - 3 момчета и 1 - 2 момичета, но нищо фрапиращо. Класната държи връзка с родителите и за сега успяват да ги контролират.

# 65
  • Мнения: 14
Здравейте!
Разгледах подробно сайта на училището, но не можах да си отговоря на следния въпрос - в колко започва и кога приключва учебният ден за началните класове (в и извън извънредните ситуации)?
В един от предните постове видях, че първокласниците започват в 8:30 и приключват в 16:30. Има ли нещо, с което занимават децата в училище след 16:30 до някакъв по-адекатен час, в който работещ родител да стигне след работа да си вземе детето? Или ползвате някакви частни занимални в района за след 16:30?

Благодаря!

Последна редакция: чт, 23 сеп 2021, 10:44 от BeeNazz

# 66
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 978
Здравейте!
Разгледах подробно сайта на училището, но не можах да си отговоря на следния въпрос - в колко започва и кога приключва учебният ден за началните класове
Благодаря!

https://20ou.bg/?page_id=24

В условия на червен и тъмночервен сценарий няма извънкласни дейности и смесване на деца от различни паралелки.

# 67
  • Мнения: 14
Здравейте!
Разгледах подробно сайта на училището, но не можах да си отговоря на следния въпрос - в колко започва и кога приключва учебният ден за началните класове
Благодаря!

https://20ou.bg/?page_id=24

В условия на червен и тъмночервен сценарий няма извънкласни дейности и смесване на деца от различни паралелки.

А извън тях? Има ли допълнителни дейности след часовете? Питам и за личен опит как се справяте с времето от последното задължително занимание до възможния час за взимане на детето от училище (който за мен е около 17:30)

# 68
  • Мнения: 2
Здравейте, мами. Взехме решение да се преместим да живеем в центъра и се налага да преместим и дъщеря ни, която е 2-ри клас, в ново училище. Избрахме си 20-то ОУ, с Немски език, поради многото позитивни мнения, които събрах, включително и от вас, за което съм ви благодарна. Тъй като детенцето ни е малко по-притеснително и ни предстои да наваксваме с езика, освен, че сменяме средата и ми се иска да се запознаем с някое друго детенце от 2-ри клас, за да е по-лесна интеграцията за нея. Ще се радвам, ако някоя положителна мама откликне за ново приятелство.

# 69
  • София
  • Мнения: 1 516
Здравейте, а възможно ли е преместването? Дали има места, сигурно ли е, че ще стане и Т.н.? Питам от любопитство, не се заяждам..

# 70
  • Мнения: 11 015
Според мен малко избързвате. Първо трябва да видите дали изобщо има места във вторите класове. Които между другото от днес до края на другата седмица са на онлайн обучение. След това да видите в коя паралелка точно ще е детето и чак тогава да му търсите приятелчета Simple Smile
Иначе ви желая успех и да знаете, че за сега няма кой знае колко да наваксва, но ако се позабавите още малко вече ще има Simple Smile

# 71
  • Мнения: 2
Здравейте, а възможно ли е преместването? Дали има места, сигурно ли е, че ще стане и Т.н.? Питам от любопитство, не се заяждам..

Аз първо проверих в сайта на училището и имаше обявени две свободни места за 2-ри клас - 1 в немска и 1 във френска паралелка. Чух се с директорката, за да се уверя, че информацията е актуална и си подадох заявление. Затова реших да пиша и тук, след предприетите стъпки. ☺️

Общи условия

Активация на акаунт