Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - двадесет и първа тема

  • 29 128
  • 399
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 1 575
Нот, обичам те! (надявам се, няма да съжаляваш за поста, ако и веднага след тва да те награкаха изпълзелите в темата, все едно само това са чакали)

# 316
  • Мнения: 2 691
Много сте готини всички, пу, пу пу💐💐💐💐

Тук е тема за колежа, затова така с чувство го давам, ще ме прощавате ..... пет години чакам да завърши девойката😀 и да осмисля реално за себе си нещата. За себе си, моля, не важи за математици и говорещи немски💐

# 317
  • София
  • Мнения: 8 651
Аз съм в шок, честно Simple Smile

# 318
  • софия
  • Мнения: 3 203
Нот, фойерверки са ми на душата, че се включи!
Ай наздраве 😃

# 319
  • Мнения: 1 438
Русалката дава жокер Grinning тригодишен бакалавър май има само в UK
където и да е, по начина, по който я описваше баща й през годините, със сигурност ми стана симпатична Simple Smile

# 320
  • София
  • Мнения: 13 635
Нот, обичам те! (надявам се, няма да съжаляваш за поста, ако и веднага след тва да те награкаха изпълзелите в темата, все едно само това са чакали)

"Изпълзелите", "награкалите го", "само това чакалите", драга ми Миленита, си комуникират с Нотарис от доста  дълго време (съвсем кротко и приятелски)  и за тях никаква изненада не е къде е учила дъщеря му...Което е кофти за вас всъщност като факт, нали..И макар да са знаели въпросните тази тайна не от днес или вчера, никога не са си поволилили да  изпълзят долно и да коментират нещо по темата.   Но ти можеш веднага да квалифицираш, изпълзявайки, както се вижда.Wink

Последна редакция: вт, 17 ное 2020, 19:30 от пенсионирана русалка

# 321
  • Мнения: 2 691
Хайде, моля, много ви моля, недейте като в Говорилника последните изпълнения по сатиричната тематика. Не приемайте нещо казано някъде към което и да било училище или коментар за училище лично. Училището не сте Вие. Вашият избор на училище не ви идентифицира с някакво даскало. Ваши са децата, не училището. Сигурен съм, че са прекрасни децата ни, наистина. Всяко посвоему.  Иначе нямаше да сме тук.

И не искам да съм повод обичани от мен хора да се дърлят за глупости💐💐💐

# 322
  • софия
  • Мнения: 3 203
Ти ще кажеш....ей ся се хващаме за косите.

Аз покрай поста на Нот и възражението на Руслаката се замислих...Колкото и да не му се иска на човек да се правят обобщения на едро, то е неминуемо. В крайна сметка е по-вероятно външен човек да има представа от което и да е стандартно бг училище - щото все пак колко да са различни, отколкото от нестандратно такова. Освен това, смятам, че Нот повече познава останалите училища отколкото останалите потребители дъщеря му. Та в този ред на мисли ми се струва абсолютно нормално изказването му. Защото имаме едно дете и въз основа на неговия опит и общите познания на тема образование и училища,  родител прави заключение. За какво пак му се разсърдихте на човека?

антеа, не тълкуваш правилно каквито и жокери да ти се привиждат. Но съдейки по факта че Нот не е кзал нищо за времето на средното образование, може би няма да каже и за следващото. Поне публично си мисля.


хора, мен ужасно ме е цапнала лигнята.
няма повече, обещавам.

# 323
  • София
  • Мнения: 8 651
Съвсем чистосърдечно си признавам, че ми е минавала мисълта, че Колежа ще пасне много добре на свободолюбивото момиче на Нотарис. Simple Smile

Ох, информатиката е затиснала моята щерка и тя страда неутешимо, не се разбират и това си е.

# 324
  • софия
  • Мнения: 3 203
Rosi_ta, кой и преподава? Всъщност няма значение. И при моята беше така трудно тръгна, но с консултации нещата се пооправят. Или поне се надявам Simple Smile

Последна редакция: вт, 17 ное 2020, 21:46 от Амели

# 325
  • София
  • Мнения: 8 651
Амели, и моята е ежеседмично на консултации. Оправя се, вече успява да си направи заданията по информатика. Въпреки това и е мъка и определено “под вежди се гледат строго” 😂

# 326
  • софия
  • Мнения: 3 203
Амели, тя мечтае за Щатите или Канада (присънват ѝ се Sheridan, SVA, CAL ARTS). За мен това е нереалистично, предвид финансовите ни възможности и много други фактори. Но именно това беше причината тя да реши да учи в АК. Мен ако ме питаш един илюстратор в БГ да стане, ще ѝ пасне идеално. Напоследък и тя все по-често говори за илюстрация, отколкото за анимация. Както казах съм много далеч от тези среди.

добреееее, късно е, ама обещах:

Скрит текст:
Първо - интересни училища. Ще ми бъде много интересно да разбера защо точно тях?
за SVA процента на прием е доста висок, което е много във ваша полза. И все пак има разни особености:

Основното е, че когато се говори за творчески специалности доста от университетите в САЩ са или test optional за SAT или изобщо не искат такъв. ОБАЧЕ!!! за да не подвеждам никой и страхувайки се от прочит отгоре отгоре, бързам да кажа, че лично мое мнение си остава огромния плюс на (прилично) силен САТ резултат. Например New York university, Tish school още преди две-три години бяха test optional. НО! беше ясно, че държат на висока летва. Например силна диплома. То е - как да кажа, творци, ама умни. Да, не е АЙви ниво академичността и борбата, но освен с 10-15-20 работи с какво друго може един кандидат да се изпъчи едни гърди напред?
казах 10-15-20 работи, Да, обикновенно толкова (най-много) са работите, които един кандидат може да покаже от своята работа. И е много, и е малко. Защо?

В общи линии пътят за кандидатсване е следния:
Изпраща се кандидатурата чрез:
- вариант едно: чрез основната платформа "common application"
- вариант две: чрез платформа на самия университет

И в двата случач автоматчно ще се създаде профил на ученика, това е така наречения "aplicant portal".  Там ще последва всякаква комуникация между университета и кандидата за  информация, необходими стъпи, изискуеми документи, насрочвани интервюта и т.н

Независимо кой е метода на кнадидатстване се налага използването на "slideroom". Това е платформа, в която творческите специалности могат да качват своите портфолиа - всякакви.
Портфолиото е адски трики нещо. То не трябва да е скучно, но и не трябва да е разпиляно. Не трябва да е свръх артистично, но и не трябва да е само академично. Не трябва да е само от последните 5 месеца, но и не трябва да е с работи отпреди памтивека. Най-кротко казано то трябва да показва израстването на ученика, твореца.
Под израстване аз лично разбирам преминаването му през различни интереси и достигането до неговата стихия, неговите последни увлечения. Да се е намерил или поне ясно да се вижда, че търси, пробва. Когато артиста е работил, то той със сигурност има поглед и знание за различни концепции и материали. Едно такова постепено израстване после се вижда много естествено на евентуално интервю. Не винаги правят интервюта, но ако ги правят то те са скайп такива и са си сериозно напрежение.
Различните университети имат различни изисквания и според това портфолито може да варира. Например за едни може да се включи фотография, а за други тя да бъде заменена с повече колажи (примерно).
Съвета, който винаги давам е да се рисува системно. Не е нужно да се рисуват велики, гениални неща. Не. Но е нужно да се рисуват разнообразни , всякакви експериментални техники и теми. Дори само за да отидат после в кофата. Много са ценни, точно тези отишли в кофата са най-ценни, защото учат децата на смелост и скъсват нишката на плахото детско рисуване, сакън да не излезна от очертанията. Смело. На големи формати, със замах. С голяма четка от железарски магазин. И после в кофата. Супер. Подготовката сто на сто ще е била ползотворна. Научи ли се на това дъщеря ти, половината път е минат.
Сега да съм малко по-конкретна:
Много ми се иска да съм оптимистизна, бяла и добра и д кажа, че всичко ще е наред и от раз ще успее девойката. Без рисуване няма да стане. Сега, не искам да съм крайна, не обичам такива изказвания, обаче първо - едва ли някое  място със слаб подбор би си заслужавало средствата, разстоянието и усилията, и второ - защо да се сили човек в последната минута за силните места и да си докарва инфарткни състояния, като е почти сигурно, че колкото и да е талантлив, кратко време подготовка не е достатъчно за дълбочина на кандидатурата.

Дали ще е анимация или илюстрация няма особено значение за САЩ и Канада. Виж за UK се кандидатства тоно конкретната специалност. В Щатите поне от това което аз знам е малко по-общо като програми. Така ии иначе и за двете специалности е много важно умението да рисуват от натура. Всичко - от ябълка до гол човек във всякакви пози, препускащ кон и спяща котка. Просто и двете специалности боравят с движение. Каквато и история да искат да разкажат то тя ше има движение. Малко е абстрактно да го обясня, но то е като да речем да нарисувам нежна девойка на която току що и е хвръкнала шапката...И ти като гледаш рисунката да го усетиш това. Движение.

Нека всяка седмица детето да рисува поне един ден 2-3 часа. Бих казала даже два дни по два три часа, но ти каза, че тя няма много време за уроци. Да си направи схема - едната събота ше рисува натюрморт с молив, другата с акваре, третата с акрил, четвъртата с туш. Нека си прави малки сесии с по 5 минутни скици. Например 2 часа - на всеки 5 мин аларма/таймер и да започва нова скица. Нека прави една и съща сица на формат А5 и после същата на 100/70. Купете много опаковъчна хартия (кафява). тя струва 40 ст Купете 50 листа и да троши на воля.

Нека си измисля теми на месеца -единия животни, другия сезони, третия космос, четвъртия колаж, петия сгради, и т.н . Ако може да отдели време и да ходи на "вечеврен акт" ще и е адски ценно. Вечерен акт е рисуване на голо тяло. Понеже учениците се смущават моделите имат поне бельо (долни гащи, жените са без горнища) Такива занятия има в една галерия в София до площад Журналист. Не помня колко беше цената, ще попитам утре. Такива занятия има и в Изящната художествена гимназия. Там съвсем до скоро пускаха вънщни лица, но нещо вкараха някакви рестрикции. И за там ще попитам.

Неусетно след три години ще имате богат избор. И ако сега ви звучи много , то съм сигурна, че като дойде време за подбр на едните 15-20 работи,  дъщеря ти ще каже  "нямам какво да избера".
В портфолито трябва да има доказателства:
 -  за  умение за изграждане на академична рисунка - натюрморт, пейзаж, етюд глава..нещо взето около нас и пресъздадено. Най-дпбре това се постига с молив.
- за боравене с различни медии -  За цвят - масло, акрил, акварел, колаж. За графичност - молив, туш, въглен, сангин, сепия, пастел и т.н
- за артистичност - въображение и смелост в създаване на картина. Тоест да създавам по тема.
- проследяване на артиста във времето. Тоест -минаване през годините И! минаване през темите. Почти винаги човек намира определната си сила и своята си сфера. Как? Чрез изминаване на дълъ път. Покажете им го.
- за оригиналност
е, при всички тези изисквания как човек да избере само 10 работи, а?

И ако това ви се струва сложно.Има още: някои места искат бърз и "небрежен" анализ на това което им пращаш. Някои пък искат отговор на въпроси от сорта "защо ние", "защо тази специалност" "Какво мислите че ше науите тук" "какво знаете за нас"
 Добрата новина е, че току що ви описах адски силно портфолио. Такова, след което сто на сто ще ви се размине етапа интервю.
Другата добра новина е, че не е толкова страшно колкото звучи.
третата добра новина е, че имат клуб в колежа, който се води от една девойак в 11 клас и това което знам, е че е много талантлива. Виждала съм нейни работи и доколкото знам тя ше кандидатства нещо с рисуване. Не съм питала какво точно, но е много мило съшество и съм сигурна, че дъшеря ти само би могла да спечели от общуването си с нея.
Преди две годни едно момиче от колежа отиде да учи в University of the Arts London (много силно място) и истински бях впечатлена от успеха и. Ако искаш мога да издиря нейни контакти и да се свържете. Да се надяваме, че тя ще сподели своя опит.
Пиши и на учителката в колежа, нали имаш мейла. какво ти пречи да чуеш нейното мнение.

И последно  - започвай Горгонзола да разглеждаш и четеш инфо за унитата, че ако знаеш колко бурзо лети времето, свят ше ти се завие. Не е нужно да разбираш от рисуване. Чети, а пък каквото не ти е ясно ми пиши, аз ще помагам.
Също така ако искаш мога да ви пратя нашето проучване за унверситети преди две години, мисля, че ше ви излязат нови имена на прицел.

А! И още нещо се сетих. В края на учебната година, ако дай Боже Ковид кризата приключи, можете да отидете да видите дипломните защити на учениците от Изящната гиманзия. те са на отворени врати и можете да слушате всеки от комисията какво има да каже на дипломанта. Много е полезно и интересно. те имат специалност илюстрация и обиновено дипломните им работи са цели книги. Стоят закачени по стените отгоре до долу като самостоятелни двойни страници, но вдигнати в голям формат. Супер вдъхновяващо е и много добре се вижда есенцията на тази сециалност, особено като няколко професора направят коментар.

Канада видях набързо, че са на същия принцип с единна система и последващ апликант портал и портфолио.
UK също - имат си UCAS и после в апликант портала искат от ученика да им праща следвашите изисквания.

Ами това е. Накратко Simple Smile
Успех!

Последна редакция: ср, 18 ное 2020, 01:21 от Амели

# 327
  • София
  • Мнения: 1 575
Няма такова чудо като теб с тези ти сърце и душа!

Фран, дали не може в скрит текст да ковнем в първия пост и този форумски кратък алманах - за децата в Колежа с интереси в изкуството?

# 328
  • Мнения: 139
И така, не в унисон с по-горе обсъжданите теми Simple Smile, ми се иска да чуя мнения по друга. От тази седмица децата минаха на 50/50 обучение. За часовете в блок съм абсолютно съгласна - много им идва висенето пред таблетите, малко повечко задачките вкъщи и така. Там нямам претенции. Притеснява ме обаче виждането с преподаавател ПРЕЗ седмица за определени предмети, които не са блок... От опита миналата учебна година мога да твърдя, че качеството на обучение сериозно пада. Най-пресен пример: химия. На входното в 10-ти клас тази година масово оценките са мноого ниски, направо недопустимо. Те всъшност, поне в класа на моето дете, не правеха почти нищо. Т.е. ограничната химия, която повече няма да учат, е заминала безвъзвратно. Тази година, на първата род. среща, говрих и с химичката. Тя потвръди, че пропуските са огромни и не вижда как могат да бъдат компенсирани тази година...

Та, интересува ме какво мислите за това решение на колежа. Аз вече писах и писмо с молба да ми обяснят и да кажат защо точно така са го решили с единичните предмети, но отговор няма вече втори ден и половина. С темповете, с които отговарят напоследък, ще ми отвърнат, когато мине 27-ми ноември и вече ще е безпредметно да се обсъжда.

# 329
  • софия
  • Мнения: 3 203
Миленита, благодаря ти! Чак за ковване не знам дали е написаното. То няма много конкретика вътре.

Усмивка, на мен не ми харесва промяната. Смятам, че я правят въз основа на резултатите от анкетата. Мен не ме изненадаха - всички мрънкаха колко са нещастни горките деца пред екран. Ми те пак ще са пред екран, но съвестните такива, само дето ще им отнема повече време и чуденки. Другите пак ще са пред екран защото света на младия човек е предимно свързан с устройствата. Така че, аз за разлика от теб не съм съгласна и с тази промяна за блок часовете. Или поне не по всички предмети. Айде по английски самостоятелното четене и коментиране може да им е офлайн, но един профилиращ предмет от сайънс групата например увисва. То и без това се оплкават, че нямат време, защо беше нужно това свиване на часове за мен не е ясно. Всъщност, както казах предполагам, че е заради анкетата.
На тема химия на мен нищо не ми се комнетира.  Коя госпожа ти го казала това?
Защо ще е безредметно след 27-ми?
Моля те да кажеш ако ти отговорят!

Общи условия

Активация на акаунт