Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - двадесет и първа тема

  • 29 079
  • 399
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 1 409
За химията съм абсолютно съглана. Не знам дали важи за всички 10-ти класове в момента, но синът ми нищо не научи по химия миналата година, даже го повдигах на въпрос. Това донякъде му се отрази и на избора дали ще кандидатства медицина след 12-ти клас.
Също така ми прави впечатление как на родителските срещи по някои предмети непрекъснато се говори за пропуски от миналата година, миналата по български попълваха пропуски от по-миналата, сега попълват пропуски от миналата. Учителят им в 9-ти клас им бил казал, че масово не знаели как да пишат есе и че всичко научено в този аспект търпи големи корекции. С подобно впечатление съм от род. среща по български и тази година. Сякаш компенсират нещо от миналата. Тази липса на приемственост не ми допада. Тези преподаватели не комуникират ли помежду си?
По немски синът ми каза, че децата ходят на уроци, защото закъсват с учебния материал. Между другото на родителската среща миналата година, тогавашната учителка по емски също предложи да запиша сина и на уроци, за да се справя по-добре. И преди съм го казвала, ако нямаме амбиции за частни уроци по език за частната гимназия, в която плащаме, би трябвало нивото на преподаване да е такова, че детето да се справя и само. Ами няма как А 1.2. да се учи с 2 часа немски на седмица, да се галопира през материала и да не се преподава лексика. По мое лично и разбира се, много субективно мнение, преподаването по немски нещо куца.

# 331
  • Мнения: 6 259
Фран, дали не може в скрит текст да ковнем в първия пост и този форумски кратък алманах - за децата в Колежа с интереси в изкуството?
Може.Flowers Hibiscus

# 332
  • софия
  • Мнения: 3 200
Само ми бууствате егото, благодаря! ха, отивам да допълвам темата за речника Simple Smile

# 333
  • София
  • Мнения: 13 603
Ripple,  за втория чужд език "се борим" от юни насам, като доводите, които сме изнесли на 100% съвпадат с твоите. Не постигнахме много, само че в 11 кл. чуждоезиковият профил няма да има два часа седмично в една група с останалите профили (където са с по-ниско ниво, т.е. директно загубено време). Но не сме се предали Simple Smile.

 

# 334
  • Мнения: 1 409
Аз си казвам в прав текст, че синът ми започна частни уроци по немски.
Виждам го, че е объркан, даже притеснен, не знае откъде да започне да учи, казва, че не разбира какво преподава госпожата, която говори на немски, има много непознати думи, т.е. детето е стреснато, защото  очевидно преподаването е над нивото му.
На родителската среща попитах учителката по немски той ли е най-зле на фона на децата, които не са учили немски, на което тя доста троснато ми каза, че децата не бивало да се сравняват. Е хубаво де, то бива политкоректност, но за мен тази информация е важна не за да знам колко имат съучениците му, чиито имена даже не знам, а дали неговите ниски оценки за резултат на негово неучене или е проблем на всички.
За момента колежа ми излиза една допълнителна сума на седмица за уроци,  която не е планирана отникъде. Да не говорим, че едва намерих учител от днес за утре.

# 335
  • София
  • Мнения: 5 816
Уау, Амели! Hands Clap Сега ако някой напише такъв алманах и за медицината...

# 336
  • Мнения: 543
За немския конкретно, имайте предвид, че е много труден език . Дъщеря ми няма проблем, но това е защото е учила преди това. При нея проблем беше английския в 8 клас, защото почти всички деца бяха с някакво ниво , а тя не. Голям зор беше, но се справи отлично. На родителската среща говорих с госпожата по немски и мнението и беше, че ако детето иска добро ниво по втори език най-добре е електива  и разбира се извън училище ако решим. Друг проблем е и, че децата по втори език не са на едно ниво. Едни тъпчат на едно място, а другите трябва да ги догонват и резултат нула.

# 337
  • София
  • Мнения: 4 675
Огромни благодарности Амели! Ей затова трябва да се пише в темата. Аз го споменах като нещо дребно, което ми човърка мисълта и с идеята, че ми е далеч-далеч този момент, а ето че получих доста обстойна информация и даже леко ми припари.
Скрит текст:
Прочетох го толкова внимателно, колкото съм способна, после и на ММ го изчетох да си знае, а като свършат часовете на колежанката ще и го разпечатам да мисли и анализира. Ще се възползвам от предложението да те обезпокоя на лични, ако се нуждаем от разяснение или съвет за нещо. Хубавото е, че всичко така както си го описала ще се възприеме с огромен ентусиазъм от нея и горе-долу такава е и нейната тактика. Лошото е, че е мързелива и сега ще се види кой-кого, защото тя време за рисуване винаги ще намери, но от това не бива да и страдат уроците.

И на моята не ѝ харесва това 50:50 синхронно - асинхронно. Наистина има предмети, по които върви, но по други хич не му е мястото. Тя е във възторг от учителската по химия и дано не се разочарова с времето, при положение, че стартират почти от началото на годината дистанционно. С френския вървят бавничко и славничко и за момента няма стрес, но наистина ще е загуба на време асинхронното.

# 338
  • София
  • Мнения: 13 635
Уау, Амели! Hands Clap Сега ако някой напише такъв алманах и за медицината...

sanaka,
Скрит текст:
за медицината е трудно да се напише такова нещо, понеже  е мнооого различно кандидатстването тук или там.  В Холандия например наши деца май не учат медицина, понеже тя се предлага само на холандски, няма я на английски. Не знам как седи въпросът с медицината във Великобритания след Брекзит, тоест дали пускат нашенчета да следват и ако да, при какви условия. За Германия и Австрия бих ти разказала на драго сърце в два/три/пет тома всеки един детайл, но се съмнявам да те интересува предвид факта, че  и там специалността е само на немски. Същото важи и за Франция. Вероятно си струва човек да погледне как стои въпросът с Дания, Швеция, Испания, Италия, ако става дума за чужбина, де..

# 339
  • София
  • Мнения: 5 816
Русалка,
Скрит текст:
За немскоговорящите съм сигурна, че можеш не един, а два алманаха да напишеш, но по обясними причини, не са ни в полезрението. В Испания и Италия се е оглежда тя засега /в Испания е на испански, а в Италия най-добрите университети имат английски програми/. Англоговорящите - ОК и САЩ - също са опции. С баща й сме повече за БГ /особено той/, а после чужбинска специализация, евентуално. Та, ще видим, но не пречи да се проучи. Засега съм посъбрала инфо за Испания и Италия.

# 340
  • Мнения: 2 420
Санака,

Права си да проучите сериозно медицината в България и специалзация навън.
В САЩ медицина и право мисля не можеш да запишеш директно. А и за медицина в САЩ мисля няма стипендии.
Ако решиш,че ти е важно, мога да разпитам. Дъщеря ми има приятелка, която учи/учеше медицина , но знам , че сестра й й беше изтеглила кредит, за да й плати обучението , но за такъв кредит трябва американско гражданство.

Бих проучила Каролинска в Швеция. По данни от преди няколко години - едно от най-добрите места за медицина.

Нотарис,
Успех на детето!
Докато четях поста ти, няколко пъти скролвах на тел да проверя дали не е някой друг потребител Simple Smile

# 341
  • Мнения: 2 691
Мдааа, не се вписвам в профила😀

При нас Гугъл преводачът завърши с 5 по френски.

# 342
  • Мнения: 139
Миленита, благодаря ти! Чак за ковване не знам дали е написаното. То няма много конкретика вътре.

Усмивка, на мен не ми харесва промяната. Смятам, че я правят въз основа на резултатите от анкетата. Мен не ме изненадаха - всички мрънкаха колко са нещастни горките деца пред екран. Ми те пак ще са пред екран, но съвестните такива, само дето ще им отнема повече време и чуденки. Другите пак ще са пред екран защото света на младия човек е предимно свързан с устройствата. Така че, аз за разлика от теб не съм съгласна и с тази промяна за блок часовете. Или поне не по всички предмети. Айде по английски самостоятелното четене и коментиране може да им е офлайн, но един профилиращ предмет от сайънс групата например увисва. То и без това се оплкават, че нямат време, защо беше нужно това свиване на часове за мен не е ясно. Всъщност, както казах предполагам, че е заради анкетата.
На тема химия на мен нищо не ми се комнетира.  Коя госпожа ти го казала това?
Защо ще е безредметно след 27-ми?
Моля те да кажеш ако ти отговорят!

До 27-ми - защото, доколкото разбрах от писмото, до тогава е предвиден този план 50/50. Може и да не съм разбрала. След това май ще минават пак на 50/50, но примерно една седмица он, една оф, нещо такова. Но това не го знам официално, а се коментира сред децата. Те откъде са го научили, не знам.

За химията - пълна катастрофа. Учителката била много готина, много разбирала химията, ама не обяснявала.... Не знам дали е вярно, субективно мнение отвкъщи Simple Smile.

Немският - кофти работа, хаотично преподаване, никакъв синхрон между двете преподавателки (очевидно не си говорят и сякаш членуват в различни катедри), пуска се контролно на нещо, например перфектно време, чак след това се преподава. При това Преподавателката знае, че не са го взимали, но все пак пуска контролно. Така и не мога да схвана смисъла на това.

Географията - последните 3-4 часа не правят "нищо" - пак по домашни сведения. Дал им бил да правят някакъв проект, те работят по двойки-тройки, седят в час и правят проекта, а преподавателят от време на време влизал в час, за да ги провери дали са там и дали работят. Аз на това не му викам преподаване. Доста е разочароващо. Ама не знам вече на кого да пиша писма, че отговор не се задава.

Биология - там преподавателката била супер. Но разпитвам аз с какво се занимават напоследък - имали домашно да описват съставките на някаква храна. И сега два часа всеки екип ще си представя проекта. И така две-три седмици, защото часовете не са блок и ще има прескачане. И това ми се вижда загуба на време.

Избщо.., да свършва това онлайн обучение, защото качеството много падна, материал се пропуска по всичко, това, което се взима, не се взима добре и ако детето не е безкрайно съвестно и не седи да учи само, при това извън даденото от училище, едва ли ще се образова много. При нас конкретно случаят е такъв - учи се предимно според изискванията, а не предимно за академични знания, чест и слава. Което означава, че се губи много. За мое съжаление.

# 343
  • софия
  • Мнения: 13 985
Аз също съм крайно недоволна от новото 50/50. Не исках да правя изводи преди да са минали няколко дни и си бях дала срок до края на седмицата, за да не правя прибързани изводи, че имам склонност да съм по-емоционална, отколкото рационална.
Уж е, за да не стоят пред екраните, да не са толкова натоварени, уж били взели предвид предложенията на родители и учители, но реално за трите дни единственото облекчение е, че учат по-малко, защото губят материал. В часовете за самостоятелна работа пак са пред екраните. Самостоятелните работи, които се дават в часовете за самостоятелна работа, предполагам, че са били предвидени да бъдат дадени така или иначе като домашно. Реално часовете по английски са намалени, клетата математика стана 2 часа седмично. Не виждам никаква полза от новия подход.
Днес, напр., имаха блок-часове математика. Първия са обсъждали домашното, а втория са гледали презентация, подготвена от госпожата, в която обяснява задачи. Е?! Нали математиката ми е драма и не мога да приема, че това е ефективно.
Силно се съмнявам някой от нас да е искал нещо подобно, когато попълвахме анкетата и сме посочили, че предпочитаме ПО и/или ако някой е посочил, че детето е по-натоварено (при нас случаят не е такъв, дори тази година е песен в сравнение със седми клас). Нямаше въпроси, които да предлагат настоящата ситуация. Това да не искаме ДО, не означава да съкратят часовете при ДО, което реално се случва.
Какво може да се направи? Организираме обща инициатива или пишем индивидуално. Кой е правилният подход? Докато ни обърнат внимание ще стане 27.11. и 2 седмици ще бъдат загубени.

# 344
  • софия
  • Мнения: 3 200
да са само двете седмици - да махнеш в ръка. Аз определно мисля, че връщане поне до втория срок няма да има.

Общи условия

Активация на акаунт