Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Колко важно е работното място

  • 3 271
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Здравейте, по трудния начин разбрах, че се чувствам ужасно в така модерните отворени офиси (по 70 човека на етаж, безкрайни редици с бюра). Психически е голям стрес, все едно съм номерче, а и това постоянно движение зад гърба и като всички започнем да говорим със слушалките с клиенти е ад. Прекалено много компютри, файлове, екселски таблици. Гледам обявите - само такива неща има.

Смятах, че просто мразя офиси, но онези стари (предимно държавни) офиси с по само 2-4 човека в стая не ми пречат толкова, но пък не издържам и на рутина. И там ще ми писне. В училищен кабинет или физкултурен салон не се чувствам така зле, нито в докторски кабинет или лаборатория. Сцената в театъра пак е голяма, но ми харесва да съм на нея. Да уча за зъболекар ми е късно, но мога да изкарам диплома за зъботехник. Или актьорство (там ми е любовта). Нямам педагогика, трудно ще е да ставам тепърва учител. Как бихте постъпили на мое място? Дипломата ми е по Стопанско управление, угодих на нашите но мразя и не ме бива с цифри, статистика. За очите и костите ми е зле само да седя и работя пред монитора.

# 1
  • София
  • Мнения: 6 253
Ако не бяхте споделили, че сте завършили висше образование, щях да си помисля, че написаното е от някой 13-годишен ученик.
Добре дошли в реалния свят, нещата невинаги се случват според желанията ни.

# 2
  • София
  • Мнения: 498
Ако имате възможност, учете, сменете квалификацията и търсете работа по вкуса си. Няма значение дали сте млада или не. В работа прекарваме голяма част от времето си, защо да се тормозите ?

# 3
  • Мнения: 1 910
На колко години си?

# 4
  • Мнения: X
На 32 (външно минавам за 22-24).

милинка, на същия този етаж един колега получи удар и почина наскоро. Реалността на кол центровете е че има много психо тормоз от клиенти, шефове, но и от колеги, но с тази диплома толкоз.

Все си мисля, че по-добре да отида да пея в някой локал в чужбина или по корабите, ще събера същите пари и ще правя нещо, което наистина обичам.

Аз дори виждам по-разнообразни обяви в Джобс за извън София (рекламни агенции например). Софийските обяви са все в сектора на аутсорсинга и услугите, това не е истинска кариера. Подиграват се на мениджърите ни че мениджър в кол център = мениджър на водопад или зоопарк. Wink

Lunafreya e права, защо да си съсипвам здравето, това са 8 часа 5 дни в седмицата.

# 5
  • Мнения: 38 184
Такива уединени офиси може би все още има. Друг е въпроса какви заплати имат служителите в такива.
Няма пълно щастие, все някакъв компромис се прави. Важното е да имаш ясни критерии за твоите приоритети.
Работила съм в офис, 2 бяхме, сега съм в производство, 60 човека в едно хале, вкл. и мениджърския екип.
Сегашната ми заплата е по-висока и други неща има, които са ми важни.
Аз съм си намерила начин да се самоизолирам и да не обръщам внимание на движението и шума, но е дразнещо в началото.

# 6
  • Мнения: X
Да, но аз не мога да се абстрахирам, всичко забелязвам, с всеки месец става все по-стресово. Най-дълго изкарах година на такива място. Но при този Ковид тези офиси тип халета може да отпаднат в бъдеще, защото са си развъдници. 100 човека наблъскани на възможно най-малки разстояния. Сега вече седим през едим и повече от половината са хоум офис. Малко по-добре е, но пак нещо не ми допадат големи закрити пространства (освен когато съм в бар или на сцена).

# 7
  • Мнения: 19 089
Ако не бяхте споделили, че сте завършили висше образование, щях да си помисля, че написаното е от някой 13-годишен ученик.
Добре дошли в реалния свят, нещата невинаги се случват според желанията ни.

Е, защо така? Не всяка работа изисква такива условия.
Аз например също не бих могла да работя на такова място. Не и сега, на тези ми години, когато отдавна съм осъзнала, че парите са важни, но има и по-важни неща от тях – здравето и спокойствието например. Не и щом става въпрос за интелектуален труд. Да правим все пак разлика между поточна линия (също голяма гадост, по спомени от ученическите бригади) и работа на компютър, която изисква няколко идеи повече концентрация.

# 8
  • Мнения: X
Така е. Дори и клиентите по телефона преди като бяхме повече се оплакваха “Ама много е шумно при вас!”. А преди това бях в осчетоводяване - там буквално бяхме 80 човека на етаж. Нямаше телефони, но не можех да се фокусирам в работата, то все някой ще мине покрай теб за да отиде я да пуши, я до тоалетна. Все някой ще се провикне. Тези офиси са измислени шефовете да следят всяка стъпка на служителите, а официалната причина е работата в екип.

# 9
  • София
  • Мнения: 13 961
Не, тези офиси са измислени, защото е по-евтино, офисната площ е скъпа. Затова ни ковид, ни мовид ще променят това.
Трудно ми е да ти дам съвет, аз също не понасям отворения си офис, но си харесвам парите, така че не коментирам. От февруари не съм стъпвала в офиса, от вкъщи сме и се чувствам фантастично. Наслаждавам се докато мога.

# 10
  • София
  • Мнения: 6 253
Това е архитектурно оформление на повечето офиси, което може и да претърпи изменения заради короната, но ще отнеме време.
Отворените офиси не са голям кеф, но отричането им, означава да се отхвърля значителна част от офертите.
Според мен проблемът не е в оформлението на офиса, а в професионалната (дез)ориентация на авторката. Лутането между певческа, дентална, педагогическа, рекламна и кол центърска кариера, означава  сериозна липса на идея с какво й се занимава. Човек трябва да се стреми към нещо по-добро, не отричам, но все пак и да си дава сметка за реалностите в живота.

# 11
  • Мнения: 1 910
Gorby, прекалено си млада и имаш време да учиш и специализираш, каквото си поискаш. Животът е пред теб. Намери това, което ти харесва да правиш и действай в тази насока. Сменяй браншове, градове, държави, ако трябва. Важното е да намериш твоето място и това, което ти носи удовлетворение. Другото ще те разболее.

# 12
  • Мнения: 1 581
Между кол центъра и пеенето на сцена има една палитра професии: и в офис, и по-мобилни. Медицински и педагози пък съвсем различно ми идва.
Както стана въпрос: ключето е в парите.
При повечето други работи, без съответния опит, няма как да стартираш на 2000 лв. заплата.
Обичам да давам много показателен пример от интервю на млад човек за екипа ми, току що завършил по специалността, но междувременно работещ в кол център.
Той ми каза така: за 1000 лв. не мога да се прежаля да работя, ако ще и най-уникалната професионална практика да ми предлагате.

Та така 🙂

# 13
  • Мнения: 2 531
Истински ме разсмя 32 годишна, ама минава за 22 😂
Трябва да си намериш златната среда. Щом не ти допада работата в офис си търси нещо друго. Държавна служба? Със Стопанско управление можеш да влезеш почти навсякъде. Оставам с впечатление, че те влекат професии като актьор, певец и разни си такива по-арт и със свобода на духа, а в офиса е всичко друго, но не и свобода.
Мислила ли си за маникюр, козметик, мигли? Пак се срещаш с хора, но поне не са 70 човека на куп, а и е един вид творене. Работа в магазин за дрехи? Знам, че не е квалифицирано, но пък ако ще си спокойна, защо пък не?

# 14
  • София
  • Мнения: 498
Това е архитектурно оформление на повечето офиси, което може и да претърпи изменения заради короната, но ще отнеме време.
Отворените офиси не са голям кеф, но отричането им, означава да се отхвърля значителна част от офертите.
Според мен проблемът не е в оформлението на офиса, а в професионалната (дез)ориентация на авторката. Лутането между певческа, дентална, педагогическа, рекламна и кол центърска кариера, означава  сериозна липса на идея с какво й се занимава. Човек трябва да се стреми към нещо по-добро, не отричам, но все пак и да си дава сметка за реалностите в живота.

Според мен жената се опитва да избере, няма нищо лошо в това да се колебае между няколко възможности, в крайна сметка, претегля плюсове и минуси на различни позиции и накрая ще избере, което я устройва.

Общи условия

Активация на акаунт