Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №5

  • 56 998
  • 746
  •   1
Отговори
# 225
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 686
Това ли - https://www.mon.bg/bg/28 ?

# 226
  • Майничка
  • Мнения: 13 906
St.Dobri, Mimi Rose е пуснала линк към програмите по предмети и класове, там са необходимите знания, а на някои отзад има и минимален брой оценки. Учебните планове са за хорариума в различните паралелки.

# 227
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 062
Благодаря ви момичета.
точно това търсих. Simple Smile

# 228
  • Точно където трябва
  • Мнения: 4 904
Има ли тема за бъдещи първолаци? Имам много въпроси за всичко Blush

# 229
  • Мнения: 7 288
Има ли тема за бъдещи първолаци? Имам много въпроси за всичко Blush
Не, но може да създадете такава.

# 230
  • Мнения: 13 424
Как се брояха думите за есе по АЕ? Малките не се боят, но кои малки, предлозите броят ли се? Ако една дума се повтаря, колко пъти се брои?

# 231
  • Мнения: 35 966
От кой клас почват официалните оценки с бележници?

# 232
  • sofia
  • Мнения: 1 213
Четвърти.

# 233
  • Мнения: 13 424
Темата как да общуваме с деца със СОП е заключена.
Въпросът ми е как да реагираме, когато дете със СОП (в частния случай аутизъм) -се отнася пренебрежително, надменно и обидно към дете в норма. Не ми се влиза в подробности, но е факт, че детето ми винаги е учено да се отнеся с разбиране и съм обяснявала, че мозъкът на тези деца е устроен по друг начин. Казвала съм, че слаб 2 при тях е различно е не е мързел. Изкушавала съм се да предлагам благотворително на такива деца помощ по 2 предмета(не съм учител,  хоби ми е, но смея да твърдя, много съм добра в методиката). Но когато дете със СОП, обаче по мое мнение със сравнително запазен интелект ги ръси врели, некипели за моето дете, какво да обясня на моето дете, това ми е въпросът.

# 234
  • София
  • Мнения: 62 595
В никакъв случай не трябва да има разправия между двете деца, също и ти не бива да говориш с другото дете. Обръщаш се към класната и искаш съдействие от нея и искаш тя да проведе нужния разговор с родителите на детето. Ако не стане с обикновен разговор, вече можеш да подадеш сигнал до директора. Ти и детето ти не трябва да влизате в пряк диалог с другото дете и с родителите му. Ако трябва поискайте обща среща, на която да присъстват класната и психолога на училището и вие като родители.

# 235
  • Майничка
  • Мнения: 13 906
И аз бих посъветвала да се обърнеш към класния ръководител и училищния психолог (или педагогически съветник). Кой клас е детето ти? Ако е над трети-четвърти, може и то да говори с психолога или да му пише сега, през ваканцията, така че той да реагира веднага или да има готовност за след нея. Съгласна съм с Андариел, не влизайте с детето в директен разговор с дете или родител, инициирайте го през посредник.

# 236
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съветвам детето да говори с психолога, защото има вероятност да започнат да му обясняват как трябва да бъде толерантно, да влиза в положение и дали не го е предизвикало с нещо и с две думи, контрата ще е в детето на Светкавица. Аз бих спестила на моето дете такъв разговор с психолога. Възрастните трябва да се оправят, а родителите на другото дете да се оправят с детето си, също и учители и психолог да си влязат в ролята и да се занимават с другото дете, а не с детето на Светкавица. А това посредничество не е толкова за посредничество, а за да не могат другите родители да кажат, че има натиск върху детето им и да запоцчнат да пеят песента как детето е със СОП и колко са онеправдани. Това, че някое дете е със СОП не оправдава тормоза върху друго дете. Детето на Светкавица не трябва да търпи, а да се дистанцира съвсем пряко - никакъв контакт с другото дете.

# 237
  • Мнения: 13 424
Детето, (моето) силно казано дете, е в 9 клас. Има много трески, но е изключително добронамерено и неагресивно.
Успехът му, което за мен не е от особено значение, е бил винаги на ръба в горни граници на "мн добър" до малко над 5,50.Но от др страна има интереси и силни страни.
В разговор и коментар няма да влизам и не бих.Но, откровено, неприятно ми стана да разбера коментари и обидни  квалификации за моето дете от дете със СОП, за което, с ушите си бях чула как моето лобира за другото пред учител за висока оценка(, че и учителката се съгласи да вдигне 1 единица)
С никого няма да се разправям, въпросът е на моето как да обясня ситуацията най-polite.

# 238
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма нужда да обясняваш  polite. Казваш нещата такива, каквито са. Ако спестяваш някакви неща пред детето си, все едно оправдаваш лошото поведение на другите хора и така косвено подтикваш своето да се чувства виновно и да отстъпва, защото друг бил с проблеми.

# 239
  • Мнения: 35 966
Щом детето е 9 клас, значи може да му се обясни като на възрастен да се дистанцира от другото дете, никакви контакти или такива на минимума. Моите уважения за детето със СОП, но никой не е длъжен да му търпи изпълненията....

Общи условия

Активация на акаунт