Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • София
  • Мнения: 14 290
Изписахме поредната тема  и е ред на новата. Simple Smile Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски
Предишната тема

# 1
  • Мнения: 304
Може ли помощ за следните задачи.

# 2
  • Мнения: 567
Без формули за трета степен.

# 3
  • Мнения: 115
Моля за помощ за следната задача за 6 клас:

Да се намери периметърът на сегмент на кръг с радиус 5 см и централен ъгъл на сегмента, равен на 15 градуса.

# 4
  • София
  • Мнения: 14 290
Моля за помощ за следната задача за 6 клас:

Да се намери периметърът на сегмент на кръг с радиус 5 см и централен ъгъл на сегмента, равен на 15 градуса.

Едва ли се иска това, вероятно  става дума за периметъра на кръговия сектор, не  на сегмента. Шестокласник, още повече при такъв централен ъгъл от 15 градуса, не може да намери необходимата му хорда, за да пресметне обиколката на сегмента.

Последна редакция: пн, 19 окт 2020, 17:54 от пенсионирана русалка

# 5
  • Мнения: 8 482
Дължината на дъгата е (2*pi/15). Дължината на хордата е основата на равнобедрен триъгълник с ъгъл при върха 15 градуса и дължина на двете бедра равни на радиуса на окръжността 5 см. Използваш закона за синусите :
а/(sin ( alpha ))=b/(sin(beta))=c/(sin(gama)). Тук b=c=5см, ъгъл alfa =15 градуса. Триъгълника е равнобедрен ,следователно beta=gama=(180-15)/2.  Така имаш всичко необходимо да намериш периметъра на сегмента.

# 6
  • София
  • Мнения: 14 290
Каква тригонометрия в 6 клас ?И синусова теорема в добавка..Затова по-горе написах, че вероятно се търси обиколката на сектора, не на сегмента. А на дъгата ще намерят дължината като пресметнат просто 1/24  (колкото са 15 градуса от 360) от дължината на окръжността. Двата радиуса ги имат.

Последна редакция: пн, 19 окт 2020, 18:20 от пенсионирана русалка

# 7
  • Мнения: 115
И аз това си мислех, че се има впредвид кръговия сектор, но в забележката към решението/което не е вярно/ е написано: "Намерили сте периметъра на сектора!"


Моля за помощ за следната задача за 6 клас:

Да се намери периметърът на сегмент на кръг с радиус 5 см и централен ъгъл на сегмента, равен на 15 градуса.

Едва ли се иска това, вероятно  става дума за периметъра на кръговия сектор, не  на сегмента. Шестокласник, още повече при такъв централен ъгъл от 15 градуса, не може да намери необходимата му хорда, за да пресметне обиколката на сегмента.

# 8
  • София
  • Мнения: 14 290
Е, щом в решението пише, че така е намерен периметърът на сектора, значи, че  точно той се търси и в условието просто е допусната грешка. А че И решението е грешно, нищо ново под слънцето...

# 9
  • Мнения: 4

Задача за 6 клас.

# 10
  • Мнения: 24
Вероятно това е картинката на басейна:


В такъв случай подът е правоъгълник 15х9м.
Всичко освен двете странични страни също са правоъгълници. А страните, които не са: те са комбинация от правоъгълник 1х21м и обърнат трапец с основи 9 и 21м.
Надявам се, че това помага.

# 11
  • Мнения: 4
Т.е. Лицето на основата ще е 135 ли?

# 12
  • Мнения: 24
Да. А за обема всъщност не знам дали са учили формула за обем на права призма с основа трапец, но сигурно да, ако не - може да се раздели допълнително на триъгълник и правоъгълник.

# 13
  • Мнения: 1 475
Може ли помощ за следните задачи.

За първата задача следвам следната логика - 12 и 21 се делят на 3, но 14 не се дели на 3. Затова умножавах големи числа по 14 и гледах да се получи таково число, че цифрите като се съберат да могат да се делят на 3, т.е. в този случай намерих че 14*69 = 924, 9 + 2 + 4 = 15, което се дели на 3. Умножавах с по-големи числа, но нещо не се получаваше. Може да пробвате и вие освен ако не намерите по-добър вариант, като със сигурност има Grinning Надявам се от тази тема да успея да си припомня мъчителната за мен математика от 5ти до 7ми клас Grinning /по-точно алгебрата, че геометрията ми куца така или иначе/

P.S. Сега като се замисля даже и умножавам 14 с число което може да се дели на 3: 6 + 9 = 15, така че според мен това е ключа в тази задача.

# 14
  • Мнения: 24
И трите задачи изискват основно да се пресметне най-малкото общо кратно (НОК). За да го намериш разлагаш всяко число на прости множители, пр. 12 = 2.2.3
И тогава НОК включва всички множители от трите числа всяко от които повдигнато на най-голямата степен, на която се среща (т.е. умножени толкова пъти колкото е нужно, така че да "покрие" всяко самостоятелно разлагане). Ще направя първото за пример НОК(12,14,21):
12 = 2.2.3
14 = 2.      7
21 =       3.7
Тогава НОК(12,14,21) = 2.2.3.7
Сега това е най-малкото число, което е кратно на всички дадени. Оттук нататък по колкото и да го умножиш (всяко друго цяло число) пак ще е кратно на тези трите.
За първата просто виждаш по колко най-много може да умножиш, за да получиш нещо по-малко от 1000 (1000:84=11 и ост. 76) така че най-големия множител в случая ще е 11, т.е. отговорът ще е 11.84
Ако не е ясно нещо - питай, ще са радвам да поммогна да си припомниш математиката Grinning

Общи условия

Активация на акаунт