Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Синът ми не се справя с учебния материал в първа подготвителна група

  • 3 274
  • 60
  •   2
Отговори
# 15
  • Мнения: 638
Много ми е интересно за какво несправяне с материала може да се говори в детската градина след по-малко от два месеца, доколкото разбирам? Но това, че детето казва: "Остави  ме на мира!" според мен показва, че нито педагожката, нито майката са намерили подходящия подход, а може и детето да вижда, че около него са напрегнати и това да му влияе емоционално, което пък допълнително да спъва способността му за учене и така то вече да не иска дори да се опитва, а само "да го оставят на мира".
От написаното наистина ми изглежда, че и педагожката е от онези, които, както написа аsyalein, искат папагалчета. Ако някое от децата се развива по-бавно в една или друга област, което може да си е в границите на нормалното, или може нейният подход да не е подходящ, тя веднага гледа да прехвърли отговорността.

Последна редакция: чт, 22 окт 2020, 13:09 от winni_

# 16
  • Мнения: 1 908
Това, което авторката описва, че детето ѝ не може да прави, 80% от 5 годишните не могат да го правят. Нито могат да назовават звуци, нито да режат с ножица, нито да познават числата, още по-малко пък да събират и изваждат!  Затова се нарича "първа подготвителна група", защото тепърва започват да се учат тези неща. И ще се учат две години!!!  Учебната година е започнала само преди един месец, а децата преди това не са ходили от март на градина! Чудеса ли очаквате за един месец?! Не знам доколко са основателни изявленията на госпожата или просто не си дава зор. Майката, за свое спокойствие може да се консултира с психолог. Но поне от написаното не виждам нищо обезпокоително.
На авторката само един съвет мога да дам ДА НЕ МУ ДАВА ТЕЛЕФОН или компютър. Това изключително много забавя развитието!

# 17
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 15 117
Мама РУ, преминала си през много трудности с дъщеря ти и знам, че с най-добри чувства съветваш авторката.

Отделно не може да изпляскаш ей така диагноза дислексия. По интернет не се дават диагнози, не е етично, а и не си медицинско лице. Да, имаш опит, но не винаги е това, което си мислим.

Въпреки всичко смятам, че зад подобно поведение не винаги стои проблем във възпитанието или в развитието на детето.

Майката може да се посъветва със специалисти и за собствено успокоение и за да е сигурна, че ако има проблем е действала навреме.

Въпреки всичко смятам, че най-важното е да е зад детето, да го подкрепя безрезервно, да му дава емоционална сигурност и в никакъв случай да не упражнява натиск върху него, защото възпитателката очаква това!
Възпитателката за това е учила.
Аз в случая бих запълвала дефицитите на възпитателката като предлагам информацията по друг начин, но не бих се борила с детето, защото виждаш ли на възпитателката не й пасва.

# 18
  • Мнения: 5 709
Аз никъде не изплясквам диагнози. Жената пита за съвет къде има специалисти, към които може да се обърне. Аз никъде не поставям диагноза. То и аз тръгнах за София с диагноза хиперактивност и дефицит на вниманието от местния център за детско психично здраве, пък се върнах със съвсем друга диагноза, която и много точно отговори на въпросите ми какво се случва с детето и защо не се развива според очакваното. Само дето бяха пропуснати две години за адекватна работа. Та аз съм последния човек дето ще сложи диагноза по интернет. Казвам само, че ако има някакви тревоги може да направи консултация, която или ще отхвърли тревогите й, и ще обясни какво се случва с детето. Даже първото, което казах е, че отношението на учителката е неадекватно, предвид, че детето е едва на 5 години. Какво значи, моля, че детето на 5 години не се справяло с обучението?

# 19
  • Мнения: 1 697
Благодаря на всички за отговорите. За преглед при гастроентеролог си мисля от известно време и вчерашната случка ме накара да не отлагам. Прегледа при психолог не мисля, че е вреден. Ще почна от тук. Утре ще пиша, как е минала срещата с психолога.

# 20
  • Мнения: 1 908
Всъщност възможно е пет годишно дете да не се справя с обучението. Но определено, не са това критериите, които авторката посочва. При всички случаи е по-добре един ненужен преглед при специалист, отколкото да не се обърне внимание, ако наистина има някакъв проблем.

Последна редакция: чт, 22 окт 2020, 16:13 от valian1

# 21
  • Мнения: 1 697
Всъщност възможно е път годишно дете да не се справя с обучението. Но определено, не са това критериите, които авторката посочва. При всички случаи е по-добре един ненужен преглед при специалист, отколкото да не се обърне внимание, ако наистина има някакъв проблем.
Като погледнах от веселата страна стигнах до извода, че ако за детето прегледа при психолог е излишен, то следва, че е необходим за мен. При всички случаи е добре да се отиде.

# 22
  • Мнения: 30 120
Детето има близначка, нали.
Тя как се справя?

# 23
  • Мнения: 1 697
Детето има близначка, нали.
Тя как се справя?
Тя се справя добре. Амбициозна е и все иска да учи. Познава звуците и може да каже коя дума от колко звука е. Рисува и реже. Сама иска да рисува и вади боите. С числата не е по-добре от него. Брои си пръстите. Той цели и без пръсти. Тя от бебе се развива по-бързо от него. Сядане, прохождане, проговаряне. Двата езика ги говори еднакво добре без да бърка граматиките. Той ги смесва и бърка родовете.

# 24
  • Мнения: 6 880
Ко?
Дъщеря ми е в трета градинска група. Нямам идея какво учат.
Задължително е да присъства, ходи. Интересувам се дали се храни, дали спи, харесва ли й, има ли проблеми с децата. Ама дали е научила "материала"... Към образователните напъни към 4-5 годишни се отнасям иронично, както и към... МОН. Laughing

# 25
  • Мнения: 132
По никакъв начин няма да ви навредят изследванията и срещата с психолога, но обезателно включете и логопед в плана. И най-важното, успокойте се. Знам какво е, моето дете също има/ше доста проблеми с разбирането, фината моторика, звуците и какво ли още не. Борим ги вече няколко години и напредък има, но и още много работа ни предстои. Не разчитайте на учителката, не знаете какъв е метода й на преподаване. Нашата стои и гледа детето как се чуди какво да прави със задачата, защото не е разбрала и не й помага. Само отбелязва факта. Включително й е казала да не ходи да я пита. Не сравнявайте двете си деца, всяко се учи с различно темпо. Важното е, че сте видяла, че има проблем и действате по въпроса.

# 26
  • Мнения: 17 203
Какъв пък точно материал трябва да "владее" един месец от началото на учебната година. Може да има забавяне, което да навакса през годината, ако не ни затворят за дълго време по къщите.
Отношението на учителката е супер неадекватно. Вместо да работи с детето, тя вдига ръце и обяснява на майката, че, видиш ли, няма да стане.....
Съвет към майката - намалете телевизията и игрите на телефон/таблет. Организирайте задачите на двете деца, така че да гледа от сестра си, която, както разбрах, е по-добре с фината моторика. Купете книжки на Крокотак или подобни със забавни задачи за тяхната възраст. Също активни карти от този вид:

# 27
  • Мнения: 1 697
Здравейте,

Мина срещата с психолога и аз се успокоих. Мнението и е, че детето няма интелектуално изоставане. Има обучително изоставане и препоръча работа с логопед. Каза, че не проявява интерес към обучението му в този вид и се нуждае от по-различни методи. Има проблем с фината моторика, която пък била свързана с езиковите умения. Накарах го да смятаме и тя каза, че в това отношение изпреварвал децата на неговата възраст и че на това учели седем годишните.
Не мисли, че има липса на Витамин Б12, но и да има не било проблем, ако се лекува.
Часът за гастроентеролог си остава, но там проблема е медицински, а не интелектуален.

Благодаря ви за съветите!

ПП Препоръча ми и книжки по които да работя с него.
Работата с двете деца едновременно не му помага, а пречи. Сестра му иска да се изявява и гледа да отговори възможно най-бързо. Чак сега започна да се усеща и да го изчаква, но в един момент казва отговора и трябва да продължаваме напред.

# 28
  • Мнения: 1 908
Нормално е в двуезично семейство да има затруднения в езиковото развитие, но това се преодолява. Работете в къщи и всичко ще е наред.

# 29
  • Мнения: 3 062
Аз се сблъсках с това, че в Германия преглеждат децата на 5 години и оценяват разните умения, фината моторика и прочие и да, точно казват за някое дете, че е назад и трябва родителите да се постараят, иначе ще има проблеми в училище. От една страна, изглежда абсурдно да се оценяват толкова малки деца, но все пак дава възможност наистина на родителите да вземат някакви мерки.

Общи условия

Активация на акаунт