Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 170
Имам договор за наем. След като се нанесох в жилището установих, че има ред проблеми. Наемодателят нямаше желание да се занимава с тях и така постигнахме съгласие да прекратим договора с едномесечно предизвестие. Което направихме и двамата - аз изпратих имейл и получих имейл със същия смисъл.

Така до 31.10 аз трябва да напусна жилището. Което междувременно направих. Във вторник (27.10) изпратих имейл и SMS, че жилището е свободно и, че съм готов да приключим правоотношенията си. Конкретно, по договор трябва да се състави приемо-предавателен протокол и след удържане на разходи за консумативи да се върне остатъка от депозита, който съм платил.

Но вече втори ден наемодателят не отговаря. Което е малко нетипично - обикновено отговаря в рамките на час-два.

Имам неприятното предчувствие, че май тук ще има проблеми.

Как да постъпя ако наемодателят отказва да се свърже или да състави приемо-предавателен протокол?

Аз вече физически не съм в жилището, макар и все още да имам ключове. Опасявам се, че наемодателят може междувременно да смени ключалката и така да ме постави пред свършен факт.

Как да постъпя?

EDIT: Наемодателят най-после се свърза с мен. До тук добре. Може би съм бил малко мнителен в случая.

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 11:51 от N_ik

# 1
  • София
  • Мнения: 2 308
Така и така си отворил тема, какви бяха проблемите?
Едва ли ще мине без отстраняване. Нали все някога този апартамент пак ще се даде под наем.

# 2
  • Мнения: 3 532
можеш да помолиш админите да ти затворят темата

# 3
  • Мнения: 3 759
Ще споделиш ли какво се случи, върнаха ли ти депозита?

# 4
  • Мнения: 170
Така и така си отворил тема, какви бяха проблемите?
Едва ли ще мине без отстраняване. Нали все някога този апартамент пак ще се даде под наем.

Проблемите бяха няколко, но това, което за нас преля чашата беше, че в мазето има плъхове. Платих на фирма да сложи отрова, и те го направиха, но казаха, че няма да помогне ако не се запълнят дупки, които те видяха - вкл и към асансьорната шахта. А на хазяите не им се занимава с това.

Това за нас е проблем първо, защото не можем да ползваме мазето мъм апартамента (има пролуки), а и защото сградата не изглежда хигиенична. В кооперацията се носи мирис, който в началото го отдавах на мухъл от мазето, но, впоследствие стана ясно, че не е само това.

# 5
  • Мнения: 170
Ще споделиш ли какво се случи, върнаха ли ти депозита?
Не го върнаха защото казаха, че чакат последната сметка за ток (аз платих до 20.10, но жилището го ползвах до 25-ти.). Следващата сметка трябва да излезе на 20.11.

Но леко се съмнявам, че нещата ще минат гладко.

Приемо-предавателния протокол го съставяха час и половина защото включваха и изключваха всеки уред, местеха мебели и гледаха какво има зад тях или под тях и пр.

Писаха, че апартаментът не бил почистен защото откриха прах под леглото. Ние сме ползвали жилището само 1 месец (малко след като взехме ключовете стана ясно, че в мазето има плъхове) и не сме гледали под леглата какво има.

Та си мисля, че търсят повод да направят допълнителни удръжки.

Последна редакция: пн, 02 ное 2020, 13:26 от N_ik

# 6
  • Мнения: 3 759
Като са писали непочистен, трябваше да се опише и кое точно не е почистено. Почистването не е основание, такова би било повредени или счупени мебели и т.н.
Описахте ли , че се задължават да върнат остатъка от депозита след приспадане на дължимите за ток суми? Както и до коя дата трябва да го върнат, по какъв начин?

ПС Приемо-предавателният протокол е двустранен документ.

Голям ли е депозита?
2-3 дни след 20.11. нотариална покана да се явят в определен ден и час ( от до) пред нотариуса да платят едикаква си сума, представляваща остатък от депозита.  Нотариусът ще удостовери, ако не се явят.
 Другият вариант - пак с нотариална покана - да я заплатят до .... дата, по описана банкова сметка.
Но при всяко положение да се посочи точният размер на сумата след приспадане на тока.

Последна редакция: вт, 03 ное 2020, 00:16 от Diorela

# 7
  • Мнения: 170
Като са писали непочистен, трябваше да се опише и кое точно не е почистено. Почистването не е основание, такова би било повредени или счупени мебели и т.н.
Описахте ли , че се задължават да върнат остатъка от депозита след приспадане на дължимите за ток суми? Както и до коя дата трябва да го върнат, по какъв начин?

ПС Приемо-предавателният протокол е двустранен документ.

Аз написах възражение в протокола относно почистването на апартамента.

По принцип по договор връщането следва да стане до 45 дена след приемо-предавателния протокол. Не сме уточнявали как точно следва да стане.

Общи условия

Активация на акаунт