Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Черен списък на туристическите агенции !

  • 529 836
  • 1 276
  •   2
Отговори
# 1 275
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 3 333
Т.е. останото са длъжни сами да осигурят и имаха 1 година за това! И да, целеви са и са само за обещетения на туристите. Никой не дава 100 % държавна помощ.
От 2017 се говори за необходемост от създаване на Гаранционен фонд за тякива нужди, но ТА и ТО не желаят да заделят суми за това.
 Докато не стане задължително да правят такива вноски, а не само да лапат, ще има да почакат да им дадат помощи от някъде. То не става само с мрънкане и държавата да им решава проблемите. Да не би само те да са засегнати от Ковид кризата?! Доста им се помогна и им се даде достатъчна отсрочка за връщане на парите на туристите - цяла година! Да не забравяме, че много хора пък си взеха ваучери и ползваха заместващи почивки, така че задълженията са им намалели драстично.
В тази една година, колко време беше забранено пътуването?
Банките  отказват заеми или дават супер неадекватни лихви на туроператорите и туристическите агенции - ясно е защо.
Браншът не е против гаранционен фонд. Против е, че не е ясно кой и по какъв начин ще управлява този фонд. Реално няма законодателство по темата, а това е работа на министерството на туризма.
Този фонд се използва, когато туроператор е застрашен от фалит, но и той нямаше да помогне, защото в него не се поддържат 100% покритие на плащанията на клиентите.
С нищо не е помогнато - повечето мерки са абсолютно неприложими или вървят със забавяне от няколко месеца - визирам мерките за запазване на служителите например. А за милионите, които се цитират не ми се говори, в списъците виждам например затворени хотели и ресторанти по морето на "наши" хора да получават максимума суми, а всъщност те така или иначе през зимата не работят...Тези помощи отиват при едни хора много ударно, предизборно...Но не и там, където наистина са нужни.
% сумите, които се отпускат за туроператори са двойно и тройно по-ниски от други браншове.
Туроперотрите са икономически субекти, ясно е че развиват дейност с цел печалба. "Лапане" е доста груб израз. Предлага се услуга. Това струва пари. Клиентът решава дали да я ползва или не.

Напълно съм съгласен fatalina. Очевидно подготвят публиката за невръщане на пари.
Възможно е да има и такива фирми. Но е незаконно и ще почнат съдебни дела, наказания и проверки.

Ама те сега ако не върнат пари, тоест не си изгладят имиджа, завинаги са загубени като оператори на пазара, не знам дали си дават сметка.
Абсолютно всички са наясно. Освен това покрай некоректни фирми ще пострадат и коректни. Просто защото всички се слагат в един куп: измамниците агенции...

П.П. снощи е публикувана поредна промяна и нови изисквания за отпускане на последната помощ, която е точно и за връщане на пари. Тече нов 7 дневен срок за всички уж одобрени фирми. Пари никой не е получил. Ама министерствата се хвалят....

Последна редакция: ср, 03 мар 2021, 10:33 от Galactic Voyager

# 1 276
  • София
  • Мнения: 2
За пръв път пиша мнение онлайн, но нямаше как да спестя. При туристическа агенция Глобал Консулт БГ ЕООД или по-известни само като Global Tour, всичко ми изглеждаше добре, до момента, в който не споделих обратна връзка след една от екскурзиите ми с тях, тогава никакви ги нямаше. Това, което последва, обаче, надмина представите ми. Анулираха екскурзия до Румъния заради недостатъчен брой записали се, при което ми дадоха 12 месеца срок за връщане на сума. Обърнах се към КЗП и буквално няколко дни след входиране на жалбата парите ми бяха върнати до стотинка, без коментар от тях или опит за връзка с мен. Няма да коментирам това какви попари бяха дробили през КЗП, за да се оправдаят.. направо паднах. Пътувал съм с тях множество пъти в рамките на по-малко от година, привлякох мои приятели да им бъдат клиенти и накрая, сега, при подаване на резервация за екскурзия не получих обратната връзка, която обикновено доста бързо пращат. Обадих се в един от офисите им в София и директно ми беше заявено, че резервацията ми е анулирана. Казаха ми, че каквато и друга резервация да пусна ще ми бъде анулирана и причината е "някаква жалба", която съм имал. Това е отношението на Global Tour към клиентите, които си търсят правата и не им позволяват да извиват ръцете на хората. Евала! Тъкмо да се почудя как са оцелели като фирма и се осъзнавам къде се намираме.. За всички техни клиенти: просто имайте едно наум за тях, не позволявайте да ви мотаят, не очаквайте реакция при споделено мнение относно пътуване, а ако подавате жалби срещу тях или се опитвате да им слагате прът в колелото - директно ще спрат да ви обслужват. Явно не знаят, че това е дискриминация. Явно не знаят и как да работят с клиенти, това ще го научите още при първия допир с тях по телефон или имейл.

Общи условия

Активация на акаунт