Черен списък на туристическите агенции !

  • 727 218
  • 1 569
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 3
всички агенции имат бланка - договор в който пише че с 2 думи не са виновни за нищо. Дори пише че се считало за незначителна подробност ако ти сменят хотела или превоза :т.е. ако утре кажат напр - е да вие си платихте за самолет до Атина но ще пътувате с автобус това е незначителна подробност. :
да мога да си взема парите и да си остана вкъщи защото вече никъде няма места :
Пишете глупости-става въпрос за смяна на посочен в договора Ви автобус с друг и хотел, заменен с подобен. Ами случват се такива неща по-най различни причини. И какво от това-това са обиколни екскурзии, не почивки.Нищо фатално не е станало! Договора с клиента е типов и НЕ Е измислен от фирмите, а е определен от закона за туризма. Ако не Ви харесва-пишете до министерството!

# 601
  • Мнения: 5
Да, хотела ни беше заменен, но предложеният изобщо не беше подобен! При нас изобщо нямаше причина за замяна, защото агенцията ни никога не е имала отношения с хотела, в който трябваше да сме настанени. За вас сигурно са глупости, но ние бяхме много разочаровани, защото това беше новогодишната ни вечер. Да не ви казвам за разочарованието на децата, които цял месец правиха планове за въпросната екскурзия. #Cussing out

# 602
  • София
  • Мнения: 660
Скрит текст:
всички агенции имат бланка - договор в който пише че с 2 думи не са виновни за нищо. Дори пише че се считало за незначителна подробност ако ти сменят хотела или превоза :т.е. ако утре кажат напр - е да вие си платихте за самолет до Атина но ще пътувате с автобус това е незначителна подробност. :
да мога да си взема парите и да си остана вкъщи защото вече никъде няма места :
Пишете глупости-става въпрос за смяна на посочен в договора Ви автобус с друг и хотел, заменен с подобен. Ами случват се такива неща по-най различни причини. И какво от това-това са обиколни екскурзии, не почивки.Нищо фатално не е станало! Договора с клиента е типов и НЕ Е измислен от фирмите, а е определен от закона за туризма. Ако не Ви харесва-пишете до министерството!

Здравейте, продължавайки да пиша глупости (според вас) ще уточня, че: Договорът е съглашение между две и повече лица, за да се създаде, уреди или унищожи една правна връзка между тях.
Сега ще ви публикувам и малко глупости защо договора не може да бъде типов и защо трябва да бъде съобразен спрямо всеки един клиент. Всичко останало, което пишете ще го "подмина" и определя като некомпетентност!

Днес дефинирането на договора става въз основа на понятието за сделка.
Сделката има 2 белега :
1.Тя е частноправно волеизявление, което е насочено към пораждане на гражданско правни последици;
2.Тя е волеизявление.
Договора притежава тези два белега, но също така има и свой белег.Този белег е, че той е съглашение т.е. съвпадение на две насрещни волеизявления.За да имаме съглашение е необходимо тези волеизявления да съвпадат по съдържание.Договорът е юр.факт с най-голяма практическо значение в цялото частно право.Това е така защото сделките са единствените Юр.факти, които дават възможност – субектите сами да определят правните последици.За едно лице могат да възникнат задължения само по силата на собственото му волеизявление.
Видове договори
1.Едностранни и двустранни.
Когато от договора възникват за едната страна само права , а за другата срана само задължения, то договора е едностранен. Когато от договора възникват задължения и за двете страни , такива които взаимно обуславят своето съществуване , то договора е двустранен.
2.Двустранни несъвършени договори – те са разновидност на едностранните договори. Характерното за тях е , че за едната страна възникват само задължения , а за другата страна само права.Ако след сключване на договора настъпят определени юр.факти те могат да породят задължения и за другата страна , тогава договора е двустранно несъвършен.
При двустранните договори съществуват 3 специални правила , които установяват техния взаимен характер:
1.при двустранните договори се допуска - възражението – чл.10 ЗЗД. Чл.10. (Ал. 1, отм. - ДВ, бр. 83 от 1999 г.).
Лихви могат да се уговарят до размер, определен от Министерския съвет.Ако уговореният размер е по-голям, той се намалява по право до този размер. Олихвяването на изтекли лихви става съобразно наредбите на Българската народна банка.
2.при двустранните договори действа правило за разпределяне на риска при обективна невъзможност – чл.89 ЗЗД.
Чл. 89. При двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. Когато невъзможността е само частична, другата страна може да иска съответно намаляване на своето задължение или разваляне на договора по съдебен ред, ако няма достатъчен интерес от частичното изпълнение.
3.при двустранните договори се прилага института за разваляне – чл.87 и чл.88 ЗЗД.
Чл. 87. Когато длъжникът по един двустранен договор не изпълни задължението си поради причина, за която той отговаря, кредиторът може да развали договора, като даде на длъжника подходящ срок за изпълнение с предупреждение, че след изтичането на срока ще смята договора за развален. Предупреждението трябва да се направи писмено, когато договорът е сключен в писмена форма.
Кредиторът може да заяви на длъжника, че разваля договора и без да даде срок, ако изпълнението е станало невъзможно изцяло или отчасти, ако поради забава на длъжника то е станало безполезно, или ако задължението е трябвало да се изпълни непременно в уговореното време.
Развалянето на договорите, с които се прехвърлят, учредяват, признават или прекратяват вещни права върху недвижими имоти, става по съдебен ред. Ако ответникът предложи изпълнение в течение на процеса, съдът може да даде според обстоятелствата срок за това.
Разваляне на договора не се допуща, когато неизпълнената част от задължението е незначителна с оглед на интереса на кредитора.
Правото да се разваля договорът се погасява с петгодишна давност.
Чл. 88. Развалянето има обратно действие освен при договорите за продължително или периодично изпълнение. Кредиторът има право на обезщетение за вредите от неизпълнението на договора.
Развалянето на договори, които подлежат на вписване, не засяга правата,придобити от трети лица преди вписване на исковата молба.
Нито едно от тези три правила не намират приложение при двустранните несъвършени договори.
3.Едностранни сделки – чл.44 ЗЗД.
Чл.44. Правилата относно договорите намират съответно приложение към едностранните волеизявления в случаите, в които законът допуска те да пораждат, изменят или прекратяват права и задължения.
Ненаименованите договори / за гледане и издръжка / не са уредени.
Едностранните сделки са ревантивни само ако това е предвидено.

# 603
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 562
А за да не се говорят още повече глупости - в Закона за туризма си има отделна глава, която се занимава с това - Глава седма.
ТУРОПЕРАТОРСКА И ТУРИСТИЧЕСКА АГЕНТСКА ДЕЙНОСТ
Раздел II.
Организирани групови и индивидуални туристически пътувания с обща цена

Тук много точно и ясно е определено от ДЪРЖАВАТА, какви реквизити и съдържание да има в един договор за организирано пътуване. Точно поради тази причина, потребителят по-горе е писал, че договорите са стандартни.

Да, всяка страна по един договор може да иска промени по него, ама дали другата ще се съгласи е отделен въпрос.

http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135845281

# 604
  • Мнения: 21 817
А за да не се говорят още повече глупости - в Закона за туризма си има отделна глава, която се занимава с това - Глава седма.
ТУРОПЕРАТОРСКА И ТУРИСТИЧЕСКА АГЕНТСКА ДЕЙНОСТ
Раздел II.
Организирани групови и индивидуални туристически пътувания с обща цена

Тук много точно и ясно е определено от ДЪРЖАВАТА, какви реквизити и съдържание да има в един договор за организирано пътуване. Точно поради тази причина, потребителят по-горе е писал, че договорите са стандартни.

Да, всяка страна по един договор може да иска промени по него, ама дали другата ще се съгласи е отделен въпрос.

http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135845281
Точно така, ама да не ми излизат с номера, че не можели да се съгласят с моите промени, щото разбирате ли - имали Общи условия и те не подлежали на промяна видите ли - да си ги правят каквото искат тези условия, аз ако нещо не ме устройва и не се промени - отивам при конкуренцията. Та е добре да се съобразява човек с пазара ако иска да печели разбира се. Просто клиентът и агенцията са две равноправни страни. Който не го разбира - остава без клиенти. Много е просто.

# 605
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 562
Напротив - това са две страни - клиентът може да иска, агенцията да не се съгласи. Всеки е с правото си след това да си търси интереса на друго място.

П.П. клиентът не винаги е прав. Може би е добре да се замислите и, че може би някои фирми просто не ви искат за клиенти. Не визирам никой конкретно.

# 606
  • Мнения: 4 301
А да не мислите, че договорите на различните агенции са коренно различни?

# 607
  • София
  • Мнения: 660
Напротив - това са две страни - клиентът може да иска, агенцията да не се съгласи. Всеки е с правото си след това да си търси интереса на друго място.

П.П. клиентът не винаги е прав. Може би е добре да се замислите и, че може би някои фирми просто не ви искат за клиенти. Не визирам никой конкретно.

Законът уточнява какви за задължителните реквизити на договорите за ТО и ТА, но това не означава, че предоставящите туристически услуги трябва да изготвят договори защитаващи само техния интерес... тогава това не са договори, а условия!!!
Няма клиенти, които не са прави! Съществуват некомпетентни служители, които нямат идея как да спечелят един клиент и да "приберат" парите му, като същевременно същия остане доволен.
Познавам собственици на ТА и определено тези хора искат ако може всеки един, който прояви интерес към тяхна оферта да им бъде клиент. Некомпетентните служители на заплата, на които не им пука дали са успяли този месец да изкарат заплатите са тези, които подбират и не желаят дадени клиенти!
И отново идва въпроса за "гъвкав" начин на работа... ако един клиент желае определени условия, които не фигурират в т.нар. "Договор" (който всъщност следва да се преименува към момента на "Условия") винаги могат да бъдат добавени, а ако са странни - всичко има цена!
Не успявам да разбера защо само в нашата мила родина фирмите предоставящи туристически услуги не се съобразяват с желанията и изискванията на клиентите?!

# 608
  • София
  • Мнения: 660
А да не мислите, че договорите на различните агенции са коренно различни?

Договорите ще бъдат типови, докато ние като общество се съгласяваме да не отстояваме правата си и сме със занижени критерии. Недоволните клиенти "се появяват" когато съществува разминаване между предварително уточнените параметри на дадена екскурзия/пътуване и предоставената на място услуга. Клиентът няма как да бъде недоволен ако предварително в договора, който сключва е записано и уточнено всичко, недоволни могат да бъдат ТО и ТА ако са обещали повече от колкото са предоставили.

# 609
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 562
Договорите са стандартни, защото законът е поставил определени стандартни условия. Дали те се харесват на клиент/ туроператор е без значение. Като цяло разликите в договорите са по отношение на неустойки, срокове за плащане и изисквани суми. По последните точки понякога може да се лавира.

# 610
  • Мнения: 21 817


П.П. клиентът не винаги е прав. Може би е добре да се замислите и, че може би някои фирми просто не ви искат за клиенти. Не визирам никой конкретно.
Това, което си написала направо влачи всеки търговец към фалит. Не визирам никой конкретно.

# 611
  • Мнения: 21 817
Като цяло разликите в договорите са по отношение на неустойки, срокове за плащане и изисквани суми. По последните точки понякога може да се лавира.
Никак не са маловажни тези разлики обаче. И да, може да се "лавира" както се изразяваш, тоест който е по-гъвкав, печели. Другият затваря офиси и освобождава служители.

# 612
  • София
  • Мнения: 660
Не бях чела до сега закона, който "ограничава" правата на потребителите и определено не открих забрана в договора да бъдат описвани параметрите на услугата, която се предоставя. Никъде не е забранено да бъде описано точно това, което устно се обяснява в офиса на ТО и ТА и съответно при неспазване на услугата да бъде поета отговорност.
Проблема на българските фирми в бранша е друг... служителите в офисите (а и някои собственици) не осъзнават от къде идват финансовите постъпления и съответно, че трябва да изработят заплатите си.
Благодарение на КЛИЕНТА съществува и функционира фирмата и това трябва да се изясни на всички в туризма. Няма клиент - няма услуга, няма фирма, няма доход!

# 613
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 562
В договорите се описва в подробности, какво точно включва предоставяната услуга. По-точно и ясно от това няма на къде. Описани са и неустойките и правата и задълженията на двете страни. В повечето случай е описан и редът за подаване на рекламации.

Никак не са маловажни тези разлики обаче. И да, може да се "лавира" както се изразяваш, тоест който е по-гъвкав, печели. Другият затваря офиси и освобождава служители.

Абсолютно съм съгласна. Колкото си по-гъвкав в тези неща, толкова по-добре. Но това не винаги е възможно - например при самолетните билети....

Това, което си написала направо влачи всеки търговец към фалит. Не визирам никой конкретно.

Позволявам си да не се съглася. Дали вие в работата си бихте искали да се занимавате с груби, безпардонни, некоректни хора...? Това е сделка и двете страни следва да се държат подобаващо. Има случаи, когато е по-добре да "загубиш" клиент. И много се коментира за некоректните фирми, а всъщност си нямате и идея, колко много са некоректните клиенти... защото се счита за недопустимо това да се коментира публично от агенциите....

# 614
  • София
  • Мнения: 660
Позволявам си да не се съглася. Дали вие в работата си бихте искали да се занимавате с груби, безпардонни, некоректни хора...? Това е сделка и двете страни следва да се държат подобаващо. Има случаи, когато е по-добре да "загубиш" клиент. И много се коментира за некоректните фирми, а всъщност си нямате и идея, колко много са некоректните клиенти... защото се счита за недопустимо това да се коментира публично от агенциите....

Темата е за некоректните фирми, аз също съм написала за фирма, която е била некоректна, но съм писала и за фирми работещи коректно на пазара. Предлагам представителите на ТО и ТА да открият тема за некоректните клиенти, ще бъде полезна и за двете страни.
Позволявам си и аз да продължа да твърдя, че вредата нанесена на клиент от ТО и ТА е много по-голяма от тази, която клиента може да нанесе (май само да опъне нервите на някой служител).
Пътувала съм много и съм се "сблъскала" с много голям брой некомпетентни служители, които са и мързеливи и приемат запитванията на клиентите едва ли не като досада. Това не е нормално. В тази тема съм писала за една фирма, която дори не благоволи да напише един ред като отговор на оплакването, което беше основотелно! Къде в закона е написано, че не се позволява при оплакване от клиент - ТА да отговори (дори да напише: Съжаляваме много за причиненото неудобство, вината е в хотела, предоставящ услугата.)?!
Има ТА и ТО, които работят професионално, но повечето туристически фирми не са запознати с думите "коректност", "етика", "отговорност" и "професионализъм". Това е мое мнение и не задължавам никого да се съгласи с него.

Общи условия

Активация на акаунт