Чудя се къде да уча след 7-ми клас

  • 3 131
  • 53
  •   1
Отговори
  • Мнения: 6
Здравейте!
Бих искала да ви попитам какво мислите за училищата:
18 СУ ,,Уилям Гладстоун,,
164 ГПИЕ ,,Мигел де Сервантес,,
СПГТ
НПМГ
(след 7-ми клас).
Благодаря предварително!

# 1
  • София
  • Мнения: 38 211
Че са на 4 те края на София. Почти де. Пък и са в 4 различни области. Определи си един език и една специалност и гледай паралелки с нея, а не така разпиляни училища.

# 2
  • Мнения: 19 272
Къде се намират, няма никакво значение за гимназия.
По-скоро прецени какво най-много те влече и ги подреди според желанията ти, като пишеш достатъчно много паралелки и с по-нисък бал.
СПГТ не го познавам . Останалите са чудесни училища. За НПМГ се държат и допълнителни изпити, така че и това също е фактор.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Този въпрос трябва да го обсъдиш с родителите си.

# 4
  • София
  • Мнения: 38 211
Има голямо значение къде е гимназията. Едно е да става в 5 и да смени 3 транспорта, друго е в 7 и един транспорт.
Ние имахме бал за 2ра Испанска /157 ГИЧЕ/, но се отказахме, защото ни е много неудобно с ГТ.

# 5
  • Мнения: 9 595
Не съм съгласна, гимназията е важна. Ако се колебаеш между две идентични училища, разбирам да отчиташ в колко ще ставаш.

# 6
  • Мнения: 3 915
Не се чуди, а си учи. За да избираш, трябва да имаш много висок бал. А в почивките намери темите на всяка от гимназиите и започни да ги четеш. Ще откриеш и плюсовете и минусите, видени от хора, които са вече "вътре". Успех ти желая и да попаднеш на най-доброто място за теб.

# 7
  • София
  • Мнения: 11 855
Това са мнооого различни училища, да не кажа, че нямат нищо общо. На какъв принцип ги подбра? 18-то и Испанската са с езиков профил, но езиците са различни. В рамките на самото 18-то има различни езикови паралелки. Какъв език искаш да учиш? Едва ли е все едно дали ще учиш английски, испански или корейски. НПМГ е пофилирано училище с паралеки в математиката и природните науки /+ география/. И там не е все едно дали ще си в математическа паралелка или в химия и биология. В кои области са твоите интереси? СПГТ пък е професионална гимназия, което го прави съвсем различно от останалите. Там не се изучават профилирано предмети, а се изучава професия. Изясни си какви са ти интересите, силните предмети, ако ти е възможно на този етап - и насоката, в която искаш да се развиваш след гимназията.
Локацията е от значение само при равни други условия - примерно 1-ва или 2-ра АЕГ.

# 8
  • София
  • Мнения: 38 211
Да, Санака, права си. Ние първо си бяхме избрали каква $паралелка$ искаме и след това гледахме бал, локация и т.н.
Имахме колебания за няколко ПГ в дъното на списъка, обаче там желаните паралелки не се сформираха.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
Готвиш се за изпитите за кандидатстване в гимназия (НВО), а когато излязат оценките, тоогава решавай как да редиш желанията. Сега е време за учене.

# 10
  • София
  • Мнения: 11 855
Според мен пък е съвсем нормално, дори желателно, да си ориентиран какво искаш /като профил, тип училище/ още в началото на 7-ми клас. Всяка година сме свидетели на безумно и безпринципно редене на желания, защото започва да се мисли по въпроса едва след излизането на точките. Балът няма значение за желанията, а само за това кои и колко училища за наредиш в края на списъка.

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако накрая оценките са ниски, няма да има никакво значение към какво училище се е ориентирал. Единствено има значение колко точки ще изкара и това ще определи къде ще учи.

# 12
  • София
  • Мнения: 11 855
Напротив, ще има. Ако се е ориентирала например към испански, точките ще имат значение само за това, дали след Испанската да нареди 22-ро, 30-то и др., които имат испански паралелки, колко и кои от тях. Ако иска математика и точките са ниски, след СМГ и НПМГ ще реди математически паралелки в други училища и е добре да има ориентация къде и какви има. И т.н. А и поставянето на високи цели създава мотивация за по-високи резултати. Иначе ако мисленето започне след резултатите и човек няма ориентация какво иска да учи, става страшна манджа с грозде заявлението и често детето е впоследствие нещастно с избора си, защото се оказва, че е попаднало в дадено училище, не защото го иска, а защото му е стигал балът за него.
Искаш да ми кажеш, че ти и твоите деца не сте мислили и обсъждали училища до излизане на резултатите?

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
А със сигурност, ако не учи сега и оценките са ниски, никакво значение няма да има какво ще реди след СМГ, защото списъкът е бъде дъъъъълг.
Оценките са като парите - когато имаш пари можеш да си позволиш по-скъпи неща. Когато имаш високи оценки можеш да имаш шанс за по-добра гимназия. Тези истории с нещастния избор без ориентация хич не ги гледам сериозно, защото повече са с нещастния избор поради ниски оценки.

# 14
  • София
  • Мнения: 11 855
Не ми отговори - ти и твоите деца не сте мислили и обсъждали училища преди излизане на резултатите, не сте проучвали, не сте събирали информация, не сте и помисляли да формирате желания, не са имали конкретни една, две, три цели, нищо? Чак след излизане на резултатите сте започнали да проучвате училища и да формулирате желания, така ли? Ако кажеш, че е така, няма да ти повярвам /аз пък на такива истории не вярвам/. А ако кажеш, че не е така, значи в момента говориш празни приказки и спориш заради самия спор. И в двата случая аз приключвам дискусията - напълно безсмислена е.

# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
Извинявай, не съм го видяла, изморена съм и се разсейвам.
Това, което обсъждахме беше има ли и кои училища с отделен прием могат да представляват интерес, за да се увеличат шансовете. Беше по пътя на изключването като казвах по няколко думи за всяко училище, което ми е познато поне като име и имам някакви макар и мъгляви отзиви и нещо като оценка от моя страна по скалата "добро е, става, в никакъв случай". За мен кръгът от училища включваше основно най-известните гимназии още от времето на соца. Дори за музикалното мислех дали може да бъде вариант, защото свирят от малки. Накрая като училище с отделни изпити остана НПМГ, защото не им се занимаваше с изпита по история за НГДЕК. За НПМГ се явиха на почти всички изпити, май само на химия не се явиха и изкараха оценки почти пълни шестици.
В този смисъл подходихме напълно рационално, защото целта беше класиране във възможно най-добрата гимназия и минимизиране на риска от ниски оценки по български и математика. Едва след като дойде ред на писането на желанията започна чуденето кое по-напред да пишат, какъв език предпочитат за езикова, какъв със сигурност не искат, от НПМГ къде и какво да пишат, също и някакви логистични аргументи.

# 16
  • София
  • Мнения: 38 211
Е, щом става въпрос за отделни изпити - това е друго време, друга тема.
Ние тотално се отказахме от допълнителни изпити. Беше записана за биология, но нарочно не отиде.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
Ядрото от обичайните силни гимназии - езиковите и СМГ се подразбираха. Но езиковите от соца, които са езикови по официално заглавие, плюс 73-то. За пълнеж накрая писах икономическите, ей така, да ги има.

# 18
  • Мнения: 21 436
В момента доста неща не са ясни, но може да се окаже, че " нещастният избор" на профилирана паралелка в 298 СУ е бил по-добър от избора на професионална паралелка със сравнително висок бал.

# 19
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, сега си е за сега. Решенията се вземат според конкретните условия. Но при високи оценки не пречи да напише гимназия с нисък бал - нали пак ще влезе.

# 20
  • София
  • Мнения: 11 855
Значи сте ги обсъждали, Андариел, изключвали сте училища, набелязали сте конкретни цели - елитните гимназии, за които до една са необходими високи точки. А не е било както съветваш девойката - учи и не мисли и не проучвай училища. А сега нещата трябва да се мислят още по-конкретно от времето на твоите деца и моето най-голямо, защото тогава профилите нямаха никакво значение и нямаше пречка примерно след НГДЕК да учиш инженерна специалност или архитектура в чужбина, след хуманитарен профил да учиш медицина и т.н., а сега съвсем не е така.

# 21
  • София
  • Мнения: 38 211
Мен все още ме е яд за козметичната паралелка....

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Не сме ги обсъждали като "ти какво искаш". Обсъждането беш на числа - слушайте, местата в добрите гимназии и някоя не от най-добрите, правят общо по 500 за момичета и още 500 за момчета. Затова ако искате хубава гимназия, трябва да изкарате високи оценки. А за да не стане голяма издънка на някой от двата изпита, трябва да заложим и на гимназии с допълнителни изпити, защото там оценките от НВО са с по-малка тежест. Това беше разговорът ми с децата. Делови. Без "ама, ти английски искаш ли да учиш, ще ставаш ли инженер, каквоще правиш с физика или история". И изобщо не съм мислила за университети, защото за мен солидната подготовка в добра гимназия е необходимото и достатъчно условие за университет. Пък къве и как - изобщо не ми е минавало през ума. Целта беше гимназията, а не в коя чужбина ще им се учи инженерство или археология. Всяко нещо с времето си.  Да, казах им директно, че няма какво да си губят времето с проучване на училища, защото е най-лесно с високи оценки да избереш което училище си искаш. В момента, вече години след завършването, смятат избора си за правилен.

Последна редакция: чт, 07 яну 2021, 20:39 от Andariel

# 23
  • Мнения: 21 436
И изобщо не съм мислила за университети, защото за мен солидната подготовка в добра гимназия е необходимото и достатъчно условие за университет. Пък къве и как - изобщо не ми е минавало през ума. Целта беше гимназията, а не в коя чужбина ще им се учи инженерство или археология. Всяко нещо с времето си. 
В настоящия момент нещата не стоят точно така. Солидната подготовка може да се окаже недостатъчна, ако ти липсват някои неща в дипломата. В този смисъл правилният избор на паралелка е точно "нещо  с времето си".

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбирам, че не стоят така. Но това не отменя високите оценки като условие за по-голям избор. То е като да имаш доста пари и да избираш в мазагина какво да си купиш измежду 20 стоки. С малко пари можеш да избираш между 10 или 5 стоки, защото другите ще са ти скъпи.

# 25
  • Мнения: 21 436
Естествено, че колкото по-високи резултати имаш, толкова по-голям е изборът.
Да не говорим, че в момента е трудно да се говори за избор, тъй като държавният план-прием дори няма проект. Можем да предположим, че ЕГ и МГ с традиции в голяма степен ще запазят паралелките си, но в СУ ще има доста промени.

# 26
  • Мнения: 2 045
Да разбирам ли , че ако не е ориентирано детето още какво му се работи или учи след средното може да се окаже , че няма да може да избира ако сега направи "грешен" избор? Леле това е доста трудно на този етап , моят син е много не ориентиран за бъдещето и аз го насочват към езикова та поне един език да научи докато реши с какво ще се занимава в бъдеще , а май съм съм си правила грешно сметката.

# 27
  • София
  • Мнения: 11 855
Всъщност, за неориентирани ЕГ е добър вариант. Повечето от тях, поне в София, предлагат 4 профила, като първите са двата езика, а 3-ти и 4-ти се избират в 10-ти клас, когато вече се предполага, че детето ще е по-ориентирано и избраните два профила ще му "отворят" избора. Добре е все пак да се види какви /и колко/ профили предлага избраната гимназия в 10-ти клас, защото не предлагат всички възможни предмети.

# 28
  • Мнения: 2 045
Аз например съм завършила езикова гимназия, а след това инженерна специалност където се учи много математика- означава ли , че при сегашните условия това няма да е възможно?!

# 29
  • София
  • Мнения: 11 855
Не, не означава. Нали обясних за профилите? 3-ти и 4-ти профил могат да са математика и физика и тогава ще има и необходимия хорарим, и необходимите оценки в дипломата за средно образование.

# 30
  • Мнения: 2 045
От моя випуск не знам дали имаше и 3 души , които да кандидатстват с математика. Ако не събере клас с желаещи да учат профил математика и физика какво става ? Извинявам се ако са глупави въпросите , но малко се притесних от отговорността да направим избор , ако въобще бала позволява да избираме.

# 31
  • Мнения: 21 436
Група. Не е нужно да е цял клас. Ако не сформират такава група, ще трябва да се избере друг профилиращ предмет.

# 32
  • София
  • Мнения: 11 855
Специално за математика не бих имала притеснения, че няма да се сформира група. Това е един от най-желаните профили във всички ЕГ, които следя.

# 33
  • София
  • Мнения: 38 211
На мен ми харесва идеята с профилите. Дъщеря ми въобще не беше ориентирана. Избрахме езиково училище с английски и испански и евентуално биология. Като гледам сега, биологията не й е особено интересна. Така че ще си избере нещо друго -вероятно български, комуникациии и пр.

# 34
  • Мнения: 21 436
Не съм чувала за профилиращ предмет комуникации.

# 35
  • София
  • Мнения: 38 211
Избираем модул Комуникации. Ама това го гледам в програмата на сегашния 11 клас. Май се води част от профил БЕЛ.

Дидева, това ли са профилите /в 127/? Нали може да се откажем от биологията?

"Профилиращи предмети за учениците от паралелката в 11 и 12 клас са: Английски език, Испански език (определени на национално ниво съгласно Наредба №7/11.08.2016г. за профилирана подготовка на МОН);
–  Български език и литература

– История и цивилизации

– География и икономика

– Биология и здравно образование

Последна редакция: чт, 07 яну 2021, 23:46 от Rockstar

# 36
  • Мнения: 21 436
Избираем модул Комуникации. Ама това го гледам в програмата на сегашния 11 клас. Може би бъркам...
Погледнах набързо. Избираем модул комуникации присъства само в  ПП Немски език. Избираемият модул  е  част от профилиращ предмет. И е избираем не защото можеш да си избереш само него, а защото учебната програма за него не е определена на национално ниво, а се разработва в училището и се одобрява от директора.

# 37
  • София
  • Мнения: 38 211
Аз го гледам в английски и испански.
Ох, не разбирам. Колко профила можем да изберем? И наистина ли можем да ги изберем?
Вече разбрах, че профилът се състои от задължителни и избираеми модули.

# 38
  • Мнения: 2 045
Къде могат да се видят тези модули?

# 39
  • Мнения: 21 436
Аз го гледам в английски и испански.
Да.  В учебния план на Г и Д клас е избираем модул в испанския, тоест във втория чужд език, който е профилиращ предмет, определен на национално ниво. Учат го всички в паралелката. Нямат право на избор в това отношение.

# 40
  • София
  • Мнения: 38 211
Аз ги гледам на сайта на нашето училище, програмата за 11 клас и скролвам доста надолу.

Да, остават английски и испански. Това ми е ясно. Въпросът е другите колко са и мога ли да си избера от:
БЕЛ
История
География
Биология

# 41
  • Мнения: 21 436
Къде могат да се видят тези модули?
На сайта на МОН има учебни програми за задължителните модули за ПП .Избираемите се определят от всяко училище.
Оспамихме темата на детето. Въпросите са по-скоро за седмокласната или десетокласната. А и доста са коментирани в МОНската, когато все още пишехме там.

# 42
  • Мнения: 353
Аз го гледам в английски и испански.
Ох, не разбирам. Колко профила можем да изберем? И наистина ли можем да ги изберем?
Вече разбрах, че профилът се състои от задължителни и избираеми модули.
Общо може да бъдат четири профилиращи предмети
Първи и втори профилиращ предмет биват спуснати още с учебната програма и са определение още при кандидатстването в 7 клас. Вече за трети (задължително) и четвърти (по желание) се спускат от училището. В по-големите училища се пускат нещо като анкети за това какво желаят да учат децата, докато в по-малките училища определят профилиращ предмет въз основа на профила на паралелката, защото просто няма как да се съберат деца в група. Нека да Ви уточня, че за сформирането на група трябва минимума да е 8 човека! При по-малко хора не може да се създаде групата. В не всички училища обаче се пуска четвърти профилиращ, защото просто честно да Ви кажа... идва малко в повече.
За модулите. Има задължителни модули, които са различни съответно за всеки профилиращ предмет. Те се учат задължително. Има и избираеми модули, които не знам дали може да се избират, защото при нас... ги избра училището във връзка отново с профила на паралелката.

# 43
  • София
  • Мнения: 38 211
Разбрах. Само дано наистина да имаме избор за 3 профил.

# 44
  • Мнения: X
НПМГ е едно чудесно училище! Самата аз го завърших през '90 година. В момента двете ми деца учат там. Обстановката е изключително приятна! Направиха ремонт и всичко е чудесно:). Много съм доволна от преподавателския колектив. Бих препоръчала паралелката с математика и немски. Много сме доволни от преподавателите по биология, български език и история!!! Имаме леки проблеми с учителката по немски, но положението не е толкова фатално! Simple Smile
Горещо препоръчвам НПМГ!
При нужда можете да се обърнете към мен. Simple Smile

# 45
  • Мнения: 2
НПМГ е едно чудесно училище! Самата аз го завърших през '90 година. В момента двете ми деца учат там. Обстановката е изключително приятна! Направиха ремонт и всичко е чудесно:). Много съм доволна от преподавателския колектив. Бих препоръчала паралелката с математика и немски. Много сме доволни от преподавателите по биология, български език и история!!! Имаме леки проблеми с учителката по немски, но положението не е толкова фатално! Simple Smile
Горещо препоръчвам НПМГ!
При нужда можете да се обърнете към мен. Simple Smile
Аз съм напълно съгласна. Завършила съм 99-та година, имам 3 деца най-голямото завърши в паралеката с география. Бяхме СТРАШНО доволни, от учителите по география!! Трябва да отбележа, че изборът е само ваш и трябва да го обмислите добре.

# 46
  • Мнения: 19 272
Ани, а има ли някакви извънкласни  прояви- ученически фестивали, базари, клубове или кръжоци по интереси, организирани екскурзии?  

Ако може и другите писали в темата да споделят за техните училища.
Мисля, че ще е полезно.

# 47
  • Мнения: X
Ани, а има ли някакви извънкласни  прояви- ученически фестивали, базари, клубове или кръжоци по интереси, организирани екскурзии?  

Ако може и другите писали в темата да споделят за техните училища.
Мисля, че ще е полезно.
Да, има множество извънкласни дейности. Наричат се проекти и са по почти всички предмети. Подготовката за олимпиади и състезания е страхотна! Именно на тези проекти децата решават олимпиади, получават повече информация и имат възможност да навлязат в детайли

# 48
  • София
  • Мнения: 8 272
Има тема за НПМГ.
Мога да поспоря обаче до колко е чудесна математиката е в нематематическите паралелки, към днешна дата.

# 49
  • Мнения: X
Има тема за НПМГ.
Мога да поспоря обаче до колко е чудесна математиката е в нематематическите паралелки, към днешна дата.
'
Всеки със своето мнение Simple Smile В момента на по-малкия ми син преподава един  млад господин, който се справя чудесно със своята работа. Ние не сме имали проблеми Simple Smile

# 50
  • София
  • Мнения: 8 272
Препоръчвате мат. паралелка, аз коментирам НЕматематически. За съжаление загубиха един много добър учител.
Имам удоволствието да знам колко ми струва в лв. математиката, за съжаление.

# 51
  • Мнения: 2
Има тема за НПМГ.
Мога да поспоря обаче до колко е чудесна математиката е в нематематическите паралелки, към днешна дата.
Ама нали за това е създадена темата, да предложим гимназия възоснова на ЛИЧЕН ОПИТ. Аз и @AniGeorgieva1333 имаме тези виждания по въпроса, и ги споделяме. Онова което коментирахте за учителите по математика на НЕматематическите паралелки. Съгласна съм, но всяко училище има недъзи и бих казала, че при някакво недоволство от даден учител, винаги можете да го коментирате със самият него и нещата да се подобрят. Sparkling Heart

Последна редакция: чт, 14 яну 2021, 11:01 от penadimitrova81

# 52
  • Мнения: 19 272
Знам, че има тема, но тук понеже е писано за няколко училища и сметнах, че е по-подходящо, за да не питам 1 и същ въпрос в темата на всяко училище.
А и сякаш не съм чела за извънкласни занимания, но свързано с училищния живот в темата за НПМГ.

# 53
  • София
  • Мнения: 8 272
Има, Дъждец, но ще пиша там пак.

Общи условия

Активация на акаунт