Live: Защо да изберем частното образование?

  • 3 678
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
За проблемите в българското образование се говори много, започвайки още от първата среща на детето с образователна институция – детска градина, след това училище, гимназия и така по дългия път чак до университета. Една от най-коментираните теми, която стои пред много семейства, е „Частно или държавно образование да изберем за нашето дете?“.

За да обсъдим всичко, свързано с частното образование, Частно средно училище “Цар Симеон Велики” и Частна детска градина “Росица в партньорство с BG-Mamma и Facebook групата “Майките на София” организира онлайн събитие с водещ Ники Кънчев, насочено изцяло към това да отговори на вашите въпроси за предимствата и подходите на частното образование.

Част от темите, които ще засегнем в нашето събитие са:
●   Защо да изберем частното образование?
●   Какви са разликите между държавното и частното образование?
●   Какви са митовете за частното образование?
●   Достъпно ли е частното образование?
●   Кое е успешното образование?
●   Как се създават завършени личности?

Как да се включите в нашето лайвстрийм събитие?
Задайте своите въпроси в настоящата тема до 23:59 ч. на 24.01.2021 г., а на 26.01.2021 г. oт 19:30 ч. популярният телевизионен и радио водещ Ники Кънчев ще ги зададе в лайвстрийм събитие във Facebook страницата на ЧСУ “Цар Симеон Велики”.

Отговорите ще получите в реално време от д-р Росица Врабевска – основател на  ЧСУ „Цар Симеон Велики“, и Анита Гонева –директор на ЧДГ “Росица”. Своите въпроси можете да задавате и във Facebook страницата на ЧСУ “Цар Симеон Велики”, както и в групата “Майките на София”.

Pushpin Може да гледате лайвстрийм от събитието и директно във форума! Абонирайте се за темата, за да получите информация, когато стартираме!

Кой ще отговаря на вашите въпроси?
Д-р Росица Врабевска – основател на ЧДГ “Росица” и ЧСУ “Цар Симеон Велики”


През последните 20 години д-р Росица Врабевска се занимава с научноизследователска дейност в областта на фармакологията. Завършила е Английската гимназия в гр. Пловдив, медицина в Медицинския университет в гр. Пловдив, специализирала е фармакология в Massachusetts College of Pharmacy, Бостън, САЩ. Тя е и медицински директор на „Comac Medical Ltd.“, член e на Консултативния съвет на Фондация „Българска памет“, както и на Комисията за иновативни училища към МОН.

Анита Гонева – директор на ЧДГ “Росица”


Анита Гонева е директор на ЧДГ “Росица” от 2014 г. Завършила е “Предучилищна и начална педагогика”, както и магистратура в специалност “Химия и физика” в Софийски университет “Св. Климент Охридски”. Преминала е през различни обучения за методики на педагогическия процес като преподаване на математика по системата JUMP MATH към ИПО, “Ранно оценяване на риска от проблеми в развитието и обучението на тригодишни деца със скрининг тест” към БАН, “Иновации в действие” към Софийския университет. Възприема ролята си на учител не толкова като на обучаващ, а по-скоро като водещ по пътя на обучението. За нея е важно творческата енергия на децата да бъде насърчавана чрез откриване, чрез преживяване и чрез дейности на базата на игра.

Разберете повече за ЧДГ “Росица” и ЧСУ “Цар Симеон Велики”
“Цар Симеон Велики” е частно училище в с. Иваняне, област София, основано от д-р Милен Врабевски през 2015 г. Училището е пример за иновативна, мотивираща, творческа, здравословна и позитивна среда, която стимулира личния потенциал на всеки ученик, възпитавайки в него умения, приложими в различни сфери на живота. Основната цел на екипа е да развие в учениците предприемачески дух, иновативно мислене и любов към Родината. Мисията на ЧСУ “Цар Симеон Велики” е да изгражда млади хора с интерес към света, с развито чувство за общност и родолюбие, да ги научи как да бъдат най-добрата версия на себе си така, че приключвайки образованието си, те да са подготвени за всяка предстояща житейска крачка и ситуация.



Частна детска градина “Росица” е основана през 2015 г. и разполага с два филиала – в кв. „Бояна“ и в с. Иваняне, област София. В градината се преподава по програма STEM (наука, технологии, инженерство и математика), възползвайки се от доказана методология за изграждане на социални умения, себепознание и изследователски подход. В спокойна, благоприятна и щастлива среда мисията на педагозите е децата да пребивават в пространство на познание, общуване, творчество и игра, реализирани от висококвалифицираните ни педагози. Всички занимания са насочени към комплексно развитие на емоционалната, интелектуалната, социалната и физическата дейност на децата от 2-годишна възраст. Практическите занимания, включени в програмите, учат децата на дисциплина и отговорност, които са важни елементи от порастването и формирането на личността.



ул. "Св. св. Кирил и Методий" 66 Иваняне, София 1393
office@tzarsimeon.bg
https://tzarsimeon.bg/

Последна редакция: вт, 26 яну 2021, 20:02 от Редактор**

# 1
  • Мнения: 1
Здравейте, като родител на дете в градинска възраст ми е интересно как преминава денят? Каква храна се предлага? Какви езици учат децата? Какви допълнителни занимания се предлагат? Също ще ми е полезно, ако имате подготвителен клас, да ми разкажете малко повече и какви са преимуществата за карането му в училище. Благодаря много!

Последна редакция: пн, 18 яну 2021, 16:41 от Marina P.

# 2
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 911
Здравейте! Синът ми е все още 5-ти клас в чудесно частно училище, от което сме много доволни. Но то е основно и съм набелязала "Цар Симеон" за средния курс. Просто се записвам, за да следя.

# 3
  • Мнения: 1 899
Здравейте, приветствам различния подход и индивидуалната работа работа с децата. Смятам че образованието напоследък е проформа, всеки получава диплома, дори без достатъчно познания и подготовка. Всички четем неграмотни коментари в социалните медии. За съжаление повечето не можем да си позволим таксите на частните училища.

# 4
  • Мнения: 279
Включвам се и аз с няколко въпроса, тъй като темата пряко ме засяга като родител. Аз също проучвам частни училища в момента и едно от местата е вашето.

Имам няколко по-общи, касаещи вашето училище:

Предвид ситуацията в момента /локдаун, а и кризата за много семейства/ какво правят частните училища/а и градини/, за да не се наложи отписване на деца при временна невъзможност на семейството на плати таксите или пък заради невъзможността на децата все пак физически да посещават училището/градината?

- Един въпрос, който мен винаги ме е човъркал при избора частно/държавно и все още седи пред семейството ни -  доколко са разглезени децата в частните училища?

- Видях, че в програмата ви е заложено изучаване на предприемачество - какво на практика означава това?

- Как се справяте с агресията, която децата често проявяват в ученическа възраст /включително и вербалната такава/?

- Колко деца обичайно има в един клас / начален курс/?



И аз лично ще се радвам да разкажете и повече за избора ви на учители и образователни подходи, с които се различавате от държавното образование.

# 5
  • Мнения: 1
Здравейте,
От доста време следя сайта и инициативите на учлището и имаме голям интерес към него. Другата година дъщеря ми ще е 4-та група в детската и разбрах, че в училището имате и подговтителен клас. Може ли накратко разликата в това едно дете да остане в детската градина последната година и да се запише подготивелен клас в училище? И още един въпрос, при вас има ли предварителни изпити за ПУК и трябва ли предварителна подготовка?
 Също така се интересувам и от възможностите за стажове (програми) в чужбина при по-големите класове. Имате ли такива сътрудничества с други учлища в чужбина за обменни програми?
Мерси много

# 6
  • Мнения: 8
Точно вчера със съпругата ми бяхме на среща в Цар Симеон. Отново благодарим за позитивното отношение!
Разкажете повече за обследването на децата при приема? Тази практика присъства ли в другите частни училища?

# 7
  • Мнения: 4


След броени минути започва нашето лайфстрийм събитие "Защо да изберем частното образование?" с водещ Ники Кънчев!

Темата ще остане отключена до 31 януари, за да може да оставите своите впечатления или нови въпроси след събитието!

Ще се радваме да чуем Вашата обратна връзка, препоръки и съвети!

# 8
  • Мнения: 275
Здравейте!
Имам някои общи въпроси:
1 По колко деца са максимум в един клас?
2 До колко е важна дисциплината и налагате ли я, дори с риск да има обидени и разочаровани?
3 Какво е отношението към агресивните деца и изобщо към всякакви негативни прояви?
4 Ако имате работа с невъзпитани родители и от там и децата им са също толкова прелестни, до колко трябва да спънат работата на всички, за да ги изгоните?
5 Имате ли практика в интерес опазване на болшинството деца, да отстраните трайно накое, назависимо от финансовата загуба за вас?
6 Поради липса на възпитание, дисциплина, наказания и права на учителя  в масовото училище цари нездравословен психоклимат, дори хаос. До колко това е различно при вас? Има ли напр. глоба, по-голяма глоба и изключване при неспасяемите случаи?
7 По някакъв начин обръща ли се внимание и на нравствените качества на децата, освен на тяхната успеваемост  по учебните предмети?
8 Има ли стремеж към изграждане на общност - занимания по интереси с родители, съвметни проекти по някакви теми, съвместно отбелязване на празници, състезания, излети и т.н.

# 9
  • Мнения: 4
Здравейте!
Имам някои общи въпроси:
1 По колко деца са максимум в един клас?
2 До колко е важна дисциплината и налагате ли я, дори с риск да има обидени и разочаровани?
3 Какво е отношението към агресивните деца и изобщо към всякакви негативни прояви?
4 Ако имате работа с невъзпитани родители и от там и децата им са също толкова прелестни, до колко трябва да спънат работата на всички, за да ги изгоните?
5 Имате ли практика в интерес опазване на болшинството деца, да отстраните трайно накое, назависимо от финансовата загуба за вас?
6 Поради липса на възпитание, дисциплина, наказания и права на учителя  в масовото училище цари нездравословен психоклимат, дори хаос. До колко това е различно при вас? Има ли напр. глоба, по-голяма глоба и изключване при неспасяемите случаи?
7 По някакъв начин обръща ли се внимание и на нравствените качества на децата, освен на тяхната успеваемост  по учебните предмети?
8 Има ли стремеж към изграждане на общност - занимания по интереси с родители, съвметни проекти по някакви теми, съвместно отбелязване на празници, състезания, излети и т.н.

Здравейте, severnosianie,

Благодарим Ви за въпросите и интереса!

1. По 12 деца в начален етап и по 14 деца в прогимназия.

2. Дисциплината е на изключително важно място в нашето училище. Всеки клас има Култура на класната стая (учителите са обучени как да я налагат и съблюдават); учениците сами написват правилата, които са важни за тях и които следва да спазват. Всеки учебен ден започва с гимнастика и завършва с почистване на класната стая (дежурен учител проверява класните стаи и поставя стикер според степента на почистване). Отдиха и храненето са организирани и се проследяват от дежурни учители. Следим за дисциплината от ден 1 на всяко дете и няма разочаровани, защото всички са наясно, че трябва да се спазват правилата.

3. Агресивни и невъзпитани прояви не се толерират по никакъв начин. Имаме 2-ма психолози, които работят с всеки клас по отношение на емоционалната интелигентност. Също така, всички учители са обучени как да работят с децата и да поддържат спокойна атмосфера в клас. С по-палавите деца се разговаря, показва им се какво и защо не е приемливо. Имали сме случаи на по-агресивни момчета, които се сбиват в междучасие. В тези случаи прилагаме мерки и наказания при повторни инциденти.

Ние смятаме, че семейството заема първо място при възпитанието на едно дете. Затова подбираме внимателно родителите на децата, които приемаме. След като въведохме тази практика, случаите на агресия и неприемливо поведение рязко намаляха.

4. Да, определено. За миналата учебна година имаме 2 прекратени договора след първия срок и 3 неподновени след края на учебната година. Всеки, който не припознава нашите ценности и не иска да работи в екип с учителите, няма място в нашата училищна общност.

5. Да, имаме такава практика.

6. Не, няма глоба. Прилагаме следните стъпки: отстраняване на ученика от час; отстраняване от училище за 1 ден; прекратяване на договор.

7. Работим много усилено върху емоционалната интелигентност на децата, както и на тази на родителите чрез нашата Родителска академия. Всяко дете и всеки клас избира ценностите, върху които ще работи през годината, правят проекти в тази връзка и показват на класа какво са постигнали.

8. Това е едно от основните неща, върху които работим. Имаме Родителска академия - срещи на родители за формиране на дискусия по определени теми, които ги вълнуват. Засаждаме заедно дръвчета, деца и родители разхождат кучета, родители идват в училище на Коледен и Великденски базар и т.н. За съжаление, в момента почти всички срещи са онлайн, но се надяваме от следващата година да възобновим всички инициативи, които сме планирали.

# 10
  • Мнения: 275
Благодаря за отговора! Вярвам, че всеки родител би желал да прати децата си в такова училище!

# 11
  • Мнения: 4
Благодарим на всички потребители на форума, които се включиха в нашата кампанията, зададоха своите въпроси и оставиха ценна обратна връзка!

Повече информация за текущия прием на ученици, както и за инициативите на ЧСУ "Цар Симеон Велики" можете да откриете на сайта на училището.




ул. "Св. св. Кирил и Методий" 66 Иваняне, София 1393
office@tzarsimeon.bg
https://tzarsimeon.bg/

Общи условия

Активация на акаунт