Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Стиснати ли сте?

  • 16 225
  • 275
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 4 709
Не винаги да спечелиш 5 гроша е най-печелившата и правилна стратегия. Защото, докато тичаш 5 мили с тесните обувки, можеш да пропуснеш сделка за хиляди.
Относно предният пост - това да регистрираш скъпа лимузина на баба си инвалид може да е законно, но по същество ти крадеш от държавата и от инвалидите. Това е възможно заради заниженият контрол. Не съм се възползвала никога от права на инвалиди и не знам какви са точно, но мисля, че едно от тях е, инвалидът да е в колата или нещо подобно. Ако има контрол на това, доста хора биха лишени от такива права. Доста нескопосано го написах, но мисля, че идеята е ясна.

Последна редакция: вт, 20 апр 2021, 12:42 от Poni69

# 196
  • Мнения: 20 537
Не винаги да спечелиш 5 гроша е най-печелившата и правилна стратегия. Защото, докато тичаш 5 мили с тесните обувки, можеш да пропуснеш сделка за хиляди.

Съвсем вярно, но е различен казус. Иначе, както се казва, пилците се броят наесен. И щом някой е милионер на квадрат, явно си знае кога да тича и кога не и не изпуска хиляди заради грошове. Това го правят разни, дето се опитват да подражават без да имат качествата.

# 197
  • София
  • Мнения: 13 219
За съжаление се присъединявам към последното мнение на Станцията. Отношението към богатите хора в България не е никак добро и е винаги поддържано от идеята за тъмен бизнес.
....Последно като  бях у нашите, те ми разказваха за някакъв известен и, доколкото разбирам, полулегален български бизнесмен (ако запомних правилно, Васил Божков), който регистрирал някаква лимузина на баба си (инвалид), за да не й плаща данъците, другата кола си я писал фирмена и т.н. Пред закона, всичко било легално.
Хаха, извинявай че се смея, но точно Божков е вече МНОГО далеч от тези врътки... едва ли става дума за него, това са разни селски/квартални баровци. И ВБ си беше напълно легален, и е спонсорирал ББ и ВГ, поне за тях каза.
Тази врътка навремето я правеха какви ли не тарикати - регистрират мощни джипове на инвалиди, защото не плащат данък. Затова вече има някакви ограничения за кубатурата на двигателя.
Погледни го така - по този начин държавата има пропуснати приходи, а същевременно от нея се иска да помага на инвалидите. Едно е бабата реално да шофира, друго е да няма кой да я погледне, но на нейно име да се води прекалено луксозна кола.

Белите държави имат добра социална политика точно защото си събират приходите.
При теб животът извън Бг е довел до някаква наивност. Но в България наскоро минахме етапа на първоначално натрупване на капитала, който в други държави е минал преди векове, например Великобритания. Сър Дрейк е бил страшно хубав човек, както и други капери

Последна редакция: вт, 20 апр 2021, 12:52 от Cuckoo

# 198
  • Мнения: 585
Това, че има вратички в законите, е факт. Но понякога законното е неморално.
Виждала съм невероятни счетоводни врътки. Но обикновено забогатяващият от тях е за сметка на обществото. Примерно 1 млн ще влязат в сметките на 1 бизнесмен, а не за детски градини и здравеопазване. Иначе той се изживява като много законен...

# 199
  • Мнения: 20 537
Иначе той се изживява като много законен...

А не е ли??? А държавниците, ако искат да има пари за градини и здраве, да си оправят законите. Иначе даже и онзи да си даде парите от алтруизъм, с такива управници пак няма да има детски градини и здравеопазване.

# 200
  • München, Deutschland
  • Мнения: 4 918
Цуцко, да, казаха ми нещо и за кубатурата, че вече не можело. Може да не е било това името. Мисълта ми беше, че въпросният човек е използвал това, което законът му позволява, видял е възможност и се е възползвал от нея, което е всъщност е една от характеристиките на много, да не кажа всички, успешни бизнесмени. Моралността на даден закон е интересна тема, но за нея си има специални групи (в Германия се нарича Етичен съвет), които преценяват това, отделно има юристи, които оформят закона. Лично аз не очаквам от всеки гражданин да се замисля този закон добър ли е или лош, а да го спазва.

Който има някакви забележки към закона, вероятно има законов път да си изкаже мнението, но на първо място следва законите да се спазват.

# 201
  • Houston, TX
  • Мнения: 12 338
Не винаги да спечелиш 5 гроша е най-печелившата и правилна стратегия. Защото, докато тичаш 5 мили с тесните обувки, можеш да пропуснеш сделка за хиляди.
Относно предният пост - това да регистрираш скъпа лимузина на баба си инвалид може да е законно, но по същество ти крадеш от държавата и от инвалидите. Това е възможно заради заниженият контрол. Не съм се възползвала никога от права на инвалиди и не знам какви са точно, но мисля, че едно от тях е, инвалидът да е в колата или нещо подобно. Ако има контрол на това, доста хора биха лишени от такива права. Доста нескопосано го написах, но мисля, че идеята е ясна.
Не е вярно подчертаното. Колата се води на името на инвалида и се управлява с нотариално заверено пълномощно.
Преди години това беше голям бизнес, издирваха се инвалиди, внасяше се кола на тяхно име и с пълномощно я караше ( а и реално беше собственост) на съвсъм др човек. В много от случаите непознат за инвалида.

Просто вратичка в закона, която се използва. Не ощетява др инвалиди, т.к. инвалидът, на чието име е колата си продава правото.

# 202
  • София
  • Мнения: 13 219
Мисълта ми беше, че въпросният човек е използвал това, което законът му позволява, видял е възможност и се е възползвал от нея, което е всъщност е една от характеристиките на много, да не кажа всички, успешни бизнесмени. Моралността на даден закон е интересна тема, но за нея си има специални групи (в Германия се нарича Етичен съвет), които преценяват това, отделно има юристи, които оформят закона. Лично аз не очаквам от всеки гражданин да се замисля този закон добър ли е или лош, а да го спазва.
Ако го е направил да спести някакви дребни пари - как да е. Но пак ти казвам - навремето нямаше такива ограничения и явно си е струвало да спестиш един немалък данък.
Не съм убедена, че законът е имал предвид, че правейки добро на инвалида - той изобщо няма да има достъп до колата. ЗА съм, ако става дума за човек, който реално се грижи за инвалида.

Но ето един пример - в съседна тема на една жена не й се занимавало да поръчва робот от Алиекспрес и затова е склонна да даде 20% отгоре, за да го купи от Бг. Имам и 2 телефона оттам, единият тук струваше с 30% повече.

Последна редакция: вт, 20 апр 2021, 13:19 от Cuckoo

# 203
  • Houston, TX
  • Мнения: 12 338
Това не е вярно. От 2000 година има ограничения в обема на двигателите и мощността на автомобилът, за да се внесе на името на инвалид.
И за да не съм голословна, внасяха се на основание:
ПОСТАНОВЛЕНИЕ No 2
от 8 януари 1993 г.
за облагане вноса на автомобили

Чл. 4. (Изм., ДВ, бр. 46 от 2002 г.) (1) Освобождават се от митни сборове до размера на левовата равностойност на 900 щатски долара автомобили от тарифна позиция 8703 с обем на двигателя до 1800 куб. см и с мощност на двигателя до 100 конски сили, определена по DIN,

# 204
  • София
  • Мнения: 13 219
Това не е вярно. От 2000 година има ограничения в обема на двигателите и мощността на автомобилът, за да се внесе на името на инвалид.
Ако имаш предвид мен - права си, 2000 вече е "навремето", но аз имам предвид 90-те. Стара съм и помня отдавна Pensive

# 205
  • Houston, TX
  • Мнения: 12 338
Това не е вярно. От 2000 година има ограничения в обема на двигателите и мощността на автомобилът, за да се внесе на името на инвалид.
Ако имаш предвид мен - права си, 2000 вече е "навремето", но аз имам предвид 90-те. Стара съм и помня отдавна Pensive
Постановлението е от 1993.
Миналата година са сменили срока, от 3 на 5 години.

# 206
  • München, Deutschland
  • Мнения: 4 918
Цуцко, той роботът попринцип е над 20€, така че би подлежал на обмитяване и ако се спазваха законите, щеше да й излезе същото общо взето.

Не искам да обръщам темата към данъчни измами, което са и двата засегнати примера дотук, но казвам, че често използването на вратички в закона може да доведе до някакви облаги, които са напълно легални, но за които после биваш обвинен, че правиш шашми.

Факт е обаче, че богатите или поне по-имащите хора се интересуват от такива неща, виждат възможностите и ги използват. Този вид опортюнизъм е всъщност много важна черта и в личните финанси и може да се простира от данъчните врътки до това да купиш два праха за пране на промоция, за да не дадеш след 2 месеца по-високата цена.

В случая, от темата за стиснатостта преминавам към темата за управление на бюджета, личните финанси, защото ми се вижда логично продължение. Иначе, кратък отговро на въпроса от заглавието би приключило темата още след 2-3 страници да/не отговори.

# 207
  • Мнения: 4 709
Не винаги да спечелиш 5 гроша е най-печелившата и правилна стратегия. Защото, докато тичаш 5 мили с тесните обувки, можеш да пропуснеш сделка за хиляди.
Относно предният пост - това да регистрираш скъпа лимузина на баба си инвалид може да е законно, но по същество ти крадеш от държавата и от инвалидите. Това е възможно заради заниженият контрол. Не съм се възползвала никога от права на инвалиди и не знам какви са точно, но мисля, че едно от тях е, инвалидът да е в колата или нещо подобно. Ако има контрол на това, доста хора биха лишени от такива права. Доста нескопосано го написах, но мисля, че идеята е ясна.
Не е вярно подчертаното. Колата се води на името на инвалида и се управлява с нотариално заверено пълномощно.
Преди години това беше голям бизнес, издирваха се инвалиди, внасяше се кола на тяхно име и с пълномощно я караше ( а и реално беше собственост) на съвсъм др човек. В много от случаите непознат за инвалида.

Просто вратичка в закона, която се използва. Не ощетява др инвалиди, т.к. инвалидът, на чието име е колата си продава правото.

Написала съм, че не знам разпоредбите за инвалидните коли и този въпрос не ме е занимавал. Но освен данъка и митото има още предимства, които се дават (пак не мога да кажа с абсолютна точност), например не плащат синя и зелена зона, имат право да спират на определени места, вероятно и още предимства, за които не знам. Ползвайки тези екстри здравите хора лишават някой нуждаеш се от тях.

# 208
  • София
  • Мнения: 13 219
Но освен данъка и митото има още предимства, които се дават (пак не мога да кажа с абсолютна точност), например не плащат синя и зелена зона, имат право да спират на определени места, вероятно и още предимства, за които не знам. Ползвайки тези екстри здравите хора лишават някой нуждаеш се от тях.
Не лишават никого, освен в случай да няма друго място за паркиране. Държавата не е обявила краен брой автомобили и места за инвалиди, та някой нуждаещ се да е лишен за сметка на здрав.

Защитаващите такива оправни бизнесмени - като се говори за България, да се имат предвид и немалкия брой фалшиви ТЕЛК-ове. Или фалшиви адресни регистрации заради училищата. Или и това е добре, щом са намерили начин?

# 209
  • Houston, TX
  • Мнения: 12 338
Говорим дали е законно или не.

Общи условия

Активация на акаунт