Технически паспорт на сграда

  • 9 496
  • 213
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 7 984
Е пълномощни, решения на ЕС не искат ли? Молбата е да ми дадат копие от проектната документация на блока или евентуално къде се съхранява, така ли?

# 31
  • Варна
  • Мнения: 36 584
На мен не ми искаха. Само една молба с данните на домоуправителя - адрес, ЕГН, телефонен номер. Аз я подадох и после на мен се обадиха, когато нещата бяха готови. Директно молба за копие от проектната документация. Ако решиш, имай предвид, че при нас се оказа, че разрешителните за строеж се съхраняват в друг архив и сега ще ходя пак за да изискам и тях. Иначе чертежите бяха две големи папки - конструкция и архитектура, ако не ме лъже паметта. Копията струваха около 80 лв, в копирен център, издадоха ни фактура хората и си я приспаднахме от общата каса. Още нещо имай предвид - общината предлага заверка на документите тип "вярно с оригинала" на всяка страница. Срещу скромната сума от 1-2 лв на страница. Щяха да отидат още толкова пари. За щастие се сетихме да попитаме фирмите за паспорт, които ни дадоха оферти, а те казаха, че такава заверка не е нужна. И спестихме пари.

# 32
  • София
  • Мнения: 7 984
Да, явно все пак ще опра до организация, защото нито имам данните на домоуправителя, нито му знам имената.
Но много благодаря за информацията, поне да знам откъде да започнем.
Ако разбера нещо допълнително по юридическата част, ще пиша, защото явно доста хора ще се окажем в тази ситуация.
Записвам се да следя темата - общинската администрация извън София, а вероятно и там започва срещи с домоуправителите на ЕС по повод на Техническите паспорти на сградите.
Аз също не харесвам перспективата да ми ограничат разпоредителните права, защото няма постигната обща организация, колкото и да съм изрядна.
И още нещо - какво ще се случи с нестопанисваните жилища превърнати на складове буквално да не кажа друго.
Ако се стигне до паспортизация от страна на общината, ще си събира парите по исков ред. Това предполага събиране от всички съкооператори, като се налага глоба в размер на 300 лв. (не помня дали от наредбата или от друго място), отделно такси по събиране и разходите за самото обследване и разглеждане от общината. Имаше някакви изменения в ГПК, та не помня какви лимити сложиха за адвокатските хонорари по събирането.

# 33
  • Мнения: 11 903
Панелните блокове последните години са строени всеки вход самостоятелно (с фуги). Но не всички, не знам точно след коя година. Старият ни блок беше от 1984-85 година и беше точно така - 8 входа и на фуги всеки вход, дори се разминаваха входовете (напред и назад). Сега живея в блок, строен две-три години по-рано и сме три входа, но без фуги, поне не видими, защото е с мазилка. Освен това е бил ведомствен и определено е по-качествено строителството отколкото на стария ни апартамент, в квартал изграждан за продажба от общината.

# 34
  • Варна
  • Мнения: 14 533
Техническите паспорти се въвеждат за сгради, строени преди 1999 или 2015г.?

# 35
  • София
  • Мнения: 7 984
За всички сгради, които нямат паспорти и са строени след 1980 год. Това четох последно. Но дали е така, не зная, защото и мен ме интересува дали сградите от преди 1980 се изключват от обхвата на наредбата.

# 36
  • Варна
  • Мнения: 36 584
Нашият блок е строен преди 1980 и трябва да си извадим. С изненада научих, че баща ми си е извадил на къщата преди няколко години.

# 37
  • София
  • Мнения: 7 984
Снощи мъжът ми е хванал по Бтв новините репортаж за техническите паспорти, сега го изгледах и аз.
Казаха, че всички сгради след 2007 година не е нужно да се обследват.
В момента цената за паспортизацтя била между 4 и 8 лв. и трябвало съгласието на цялата сграда. Можело да се издадат предписания за смяна на сградните инсталации, дограми, ВиК, пожароизвестителни системи, както и да се даде срок за това.
За панелките имало 6-7 машини в България, които позволявали безразрушително обследване на връзките, всичко останало щяло да представлява документна измама.
Аз наистина не виждам всичко това как би могло да се осъществи за 2 години без намесата на институции за организацията на собствениците. Това са големи разходи и спонтанното единодушие по въпроса ми се струва невъзможно.
Щели да издадат списък с лицензирани фирми, не се знае кога.

# 38
  • Варна
  • Мнения: 36 584
Защото се предполага, че имат. Затова не е нужно. Обаче работата е майка плаче.

# 39
  • София
  • Мнения: 7 984
За мен най-безумното в ситуацията е, че това се прие още 2007 година и имаше предостатъчно време да се създаде организация от общините, а не да се оставя да се самоорганизират хора, които нито се познават, нито знаят кой е собственик и пр.
Много знам аз кой е собственика на средния апартамент на 9-тия етаж през 6 входа и къде да го издирвам, пълно малоумие.

# 40
  • Варна
  • Мнения: 36 584
Е, ти пък. Сякаш не знаеш как действа държавата. Я да налея още масло в огъня 😈 Гръмоотвод имате ли? Ама слагам последните години, не от построяването на блока?

# 41
  • Мнения: 11 903
Ние сме с професионален домоуправител от две години. Да видим как ще се случат нещата. До сега половината вход едва идват на общо събрание и като стане въпрос за общи части и подобрения почват да теглят чергата към себе си и да мрънкат, че за туй нямат пари или за онова. Едва ли повечето са самотници, дори и пенсионери да са. Деца имат да им помогнат, ако ли не ще отделят по 20лв/ месец и ще внасят в касата за това перо. Ако домоуправителят ясно им обясни как стоят точно нещата ще се стегнат. Дано да го направи, защото аз чужди разходи не мога да поема, нито да тегля заради такива. Не, че имам намерения да продавам за сега, ама и не искам да плащам глоби и дела за неизпълнение на филанкишията и ясно ще им го заявя на бабетата

# 42
  • София
  • Мнения: 7 984
Е, ти пък. Сякаш не знаеш как действа държавата. Я да налея още масло в огъня 😈 Гръмоотвод имате ли? Ама слагам последните години, не от построяването на блока?
Говори ми в цифри. Grinning
Разбира се, че нямаме. Simple Smile
Мама Ру, ние сме същата истирия. За 3 лв. за входа такива баталии се разиграват, та просто не мога да си представя как ще се развие сценарият за 500-1000.

# 43
  • Мнения: 11 903
Те 3-те лева си ги плащат. За двама души с асансьор са 13лв общо. Ама кажи им, че за нещо общо трябва да се съберат по 20-30лв и почват с "А, не, не. Няма да сменяме вратата, да я затварят внимателно минаващите" - тези дето не са 1-2 етаж и от страната на вратата и на тях не им тропа. Или "Сложи си къщичка за хлебарки, нямаме 30лв за филма да изрине подпокривното пространство и да напръска". Вие нямате 30лв, ама аз имам животно и две деца, та разсипани отрови, кубчета и подобни не са ми вариант. А градски баби, в най-скъпият квартал сме, нещо, че е панел. 60кв/м са 2/3 от апратаментите, а останалата 1/3 - х 56кв.м. Като чета цените максимум трябва да е 480лв/ апартамент и то при най-високата оферта.

# 44
  • София
  • Мнения: 28 455
Ох, сега прочетох цялата тема и се хванах за главата. При нас е почти сигурно, че два апартамента ще откажат да дават пари за такова нещо.

Общи условия

Активация на акаунт