Започване на бизнес в малък апартамент?

  • 2 559
  • 52
  •   1
Отговори
  • Мнения: 967
Кризата последвала Ковид пандемията удари наемите на офис и жилищни площи. Интересно ми е, ако човек разполага със свободен апартамент, каква друга алтернатива има, за да печели от него?

Може ли апартамент на етаж различен от партерен да се приспособи за някакъв бизнес пр. забавачка, ясла, зъболекарски кабинет, детска кухня, пекарна, сватбена агенция, салон за красота, йога център, агенция за недвижими имоти, ИТ аутсорсинг, център за обучение, малък шивашки цех, склад на онлайн магазин и др.

Какъв бизнес бихте избрали и защо?
Какви разрешителни и административни процедури трябва да бъдат спазени?
На какви изисквания трябва да отговаря и как стои въпроса в отношенията със съседите и професионалния домоуправител?

Добре ли е да се започне от 0 или да се наеме вече разработен обект / производствено помещение / действащ бизнес под наем? Ако се наеме помещение/апартамент какви точки трябва да бъдат вписани в договора (пр. преустройство)?

Последна редакция: ср, 05 май 2021, 02:23 от Пух

# 1
  • София
  • Мнения: 38 476
Мислила съм го за уроци. Но останах само с идеята, защото го продадохме.
Ако наемам нещо някога, ще е със статут на работно помещение. Не бих искала да преча и шумя на хората.

# 2
  • Мнения: 293
Категорично пекарна и склад са невъзможни.

За малък офис без голям човекопоток или е възможно след смяна на предназначението на имота и съгласие на ЕС. Не мисля, че си заслужава промяната на предназначението обаче, ако ще се отдава под наем. Като си тръгне наемателя, ще трябва да се търси нов с подобна дейност.

# 3
  • Мнения: 967
Категорично пекарна и склад са невъзможни.

А защо по-точно?

Това не са дейности свързани с вдигането на шум извън нормите и установените часове. В тази връзка си мисля, че няма нужда да се информира ЕС и да се иска одобрение от съседи (може и да греша). Макар, че предполагам има специфични изисквания към противопожарна безопасност и др.

# 4
  • София
  • Мнения: 16 024
Мисля, че РИОКОЗ няма да разреши да се произвеждат хран. стоки в апартамент. Но в нашия блок няколко години имахме нелегална баничарница на 3 ет. Работеха нелегално, жената правеше закуски, мъжа ги развозваше с кола. Много апетитно миришеше, продаваха и на нас, съседите. Касови бележки поне аз не съм искала. После изчезнаха, май продадоха имота. Ходила съм в агенция за недвижими имоти в апартамент на 2 -3 ет. Беше голям, разделен на 2 - в едната част агенцията с 3 служителки. В другата живееше бабата на 1 от брокерките. Пак не бяха сменяли статут. Казвали са ми, че плащат такса вход за повече хора, нали клиентите цапали и ползвали асансьора.
При нотариуси съм била по етажите. Но не са ми близки и не съм
разпитвала.
Частни уроци даскалиците дават в хола на апартаментите си. Там нито данъци, нито нищо. ...

# 5
  • Мнения: 12 473
Категорично пекарна и склад са невъзможни.

За малък офис без голям човекопоток или е възможно след смяна на предназначението на имота и съгласие на ЕС. Не мисля, че си заслужава промяната на предназначението обаче, ако ще се отдава под наем. Като си тръгне наемателя, ще трябва да се търси нов с подобна дейност.
За пръв път чувам, че за офис трябва разрешение.
Моят офис е у дома и съм под наем.

# 6
  • София
  • Мнения: 38 476
За пекарна ви трябва месачка за тестото. Това бучи така, че се чува от първия до седмия етаж! Освен това професионална фурна....
Ох, не ми се обясняват елементарни неща ...

# 7
  • Мнения: 293
Как очаквате да се произвежда храна в жилищен блок на етаж различен от първи? Как ще зареждате продукти - ще влачите торби в асансьора и с него ще ги карате до мястото за продажба? А боклукът къде ще отиде? Най-елементарното е, че ви трябват поне 2 входа за производство на храна - един "чист" - за зареждане и експедиране на продукция и един "мръсен" - за отпадъци. Чистият по никакъв начин не може да е през общите части на жилищната сграда. Това преди въобще да стигнем до съоръженията вътре.

За склада е аналогично - как се зареждат и експедират стоки в/от склада е първият проблем. Вторият е, че жилищните помещения не са пригодени за натоварвания, за които се проектират складовите площи. Третият чисто практически проблем е, че вратите в жилищата не са подходящи за складиране на нещо освен лични вещи.

Офисите нямат място в жилищни сгради по принцип. Не говорим за хоум офис, за фрийленсъри и подобни. Не говоря и за случая, когато жилището е и жилище, и офис.

При все, че пазарът на офисни площи е надолу, какво бихте предложили вие на фирма, за да наеме апартамент на среден етаж в жилищен блок за офис. Като е апартамент, дори наемът му не може да се приспадне като разход.

# 8
  • Мнения: 967
Не искам да работя нелегално, а просто проучвам какъв е правилния начин да започнеш малък бизнес (ако има такъв). И си мислех, че е по-лесно с малък (непартерен) апартамент. Но колкото повече чета и търся, толкова по-озадачен съм през каква бюрокрация трябва да премине човек и съответно какви финансови средства да приготви.. Та в тази връзка донякъде ги разбирам хората с баничките/гевреците и рентиерите.

Тук например е обяснено какво е смяна на предназначение на обект (първия препъни камък):

https://www.mi.government.bg/bg/pages/smyana-na-prednaznachenie-na-obekt-320.html

Последна редакция: ср, 05 май 2021, 17:25 от Пух

# 9
  • София
  • Мнения: 38 476
Ако си на горен етаж, забрави всичко с храна. С хора - много полека и тихо. Евентуално за някакъв споделен офис, в който хората ще си работят тихо на компютъра.
Или за онлайн преподаване.
Може и някоя дребна търговия, при която изнасяш поръчките веднъж дневно.

# 10
  • Мнения: 967
А има ли оперативни програми за насърчаване на предприемачеството или да убия идеята си в зародиш? Ще се радвам на всякакви съвети от някой минал по пътя на малкия бизнес какво да правим и какво не.

# 11
  • София
  • Мнения: 38 476
Не знам. Имаше някаква тема тук по въпроса, потърси я.
Мен лично ме е страх да тегля 20 х кредит и да се забатача, ако не тръгне. А с тоя Ковид...

# 12
  • Мнения: 967
Ами аз точно заради кризата се самонавивам да инвестирам. Почти всички от финансово успелите хора работят за себе си. А и неможе да се разчита само на 1 заплата. Някак си по-сигурно ми се струва да идват доходи от 2 места. Стига да не се провали конкретното нещо, разбира се. Ясно е, че няма еднозначен отговор и винаги има рискове и форсмажорни обстоятелства.

# 13
  • София
  • Мнения: 38 476
Аз от ... 8 години работя за себе си. Фрийленсър преподавател и копирайтър. Нямам фирма и нямам шеф. Но имам знанията си.

# 14
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 030
Дропшопинг, не ти трябва нищо особено освен интернет и компютър, ако искаш сам да правиш бизнеса. Ако не ти се занимава, даваш под наем.

# 15
  • София
  • Мнения: 16 024
А какво е дропшопинг? Звучи ми като дрехи втора употреба, но май е друго.

# 16
  • Мнения: 12 473
Дропшипинг..))

Онлайн продажби/препродажби..

# 17
  • Мнения: 6 764
Всичко, свързано с ежедневна грижа на деца (ясла, градина), звучи абсурдно да се случва в малък апартамент. Тези деца трябва да имат място за игра, сън, храна, отделно е нужен персонал, поне мед. сестра освен възпитател. Което допълнително ще препълни малкия апартамент. Шумът от такъв тип бизнес би пречил на живущите. Ако се прави легално, разрешителните, които се изискват са много и малък апартамент, не би ги покрил.
При нас има счетоводна къща на етаж 4. Не са шумни, единствено дразнят с постоянното висене да се пуши (или поне мен ме дразнят). Програмисти, уеб дизайнери, копирайтъри познавам много, които имат офиси в жилищни сгради. Тяхната работа не предполага шум, могат да я вършат от всякакви места с добра Интернет връзка и прилични условия. Знам за кол център, обслужващ малък бизнес, който е позициониран в апартамент. Агентите са със слушалки.

# 18
  • София
  • Мнения: 38 476
Аз миналата година бях на интервю в една полу-законна детска градина. Като ги питах за храната, се разтрепериха и казаха, че децата си носят от вкъщи. А бяха с големите претенции за "иновации".
Бяха в една голяма къща.
Позицията беше администратор, а нямаше работно място.
На всичкото отгоре, щом разбраха, че мога да преподавам, се опитаха да ми набутат две групи.
Та мисълта ми е - ако управляваш бизнес и хора, научи се как се прави.

# 19
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
За зъболекарски кабинет е също абсурдно.Първо всички от входа трябва да са съгласни.Второ има редица изисквания и разрешителни на стойност над 2000лв. Достъпът за пациенти също ще е труден ,ако входа се заключва. Проблем е изнасянето и на опасните отпадъци. Напоследък РЗИ искат отделен вход или обособен офисен етаж.

# 20
  • Мнения: 967
Да, зъболекарския кабинет, домашната пекарна, детската градина и много други идеи явно не стават за малък бизнес в апартамент. За разлика от някои щати в USA, тук регулациите са такива, че принуждават хората или да работят нелегално или да се откажат от мечтите си. Защото перото бизнес обект (собствен или нает) е доста голям разход, критериите са високи, липсва помощ от държавата за млади предприемачи, конкуренцията е голяма, повечето неща са открити и разработени. А това значително стеснява кръга на възможностите за малък бизнес и надомна работа, особено в период на криза и стагнация.

След кратко проучване установих, че покупка на имот с няколко помещения е голям риск и струва в пъти повече от началната инвестиция за кредит, регистрация, реклама, разрешителни и т.н. Процедурата за одобрение ми изглежда тромава и има предпоставки за корупция, както и обекта да не бъде одобрен.

Наемането на такъв също е проблем, поради трудността в избора на добра локация за приличен наем, липсата на добра материална база и специфично оборудване, нежелание на собственика за преустройства, риска от това ако потръгне в даден момент да се местиш или да ти откраднат бизнеса.

Модела със закупуване на бизнес също ми се струва с много подводни камъни, тъй като цените за покупка на подобна фирма и наем на помещенията не са ниски, трябва да се направи проверка на историята и задълженията на фирмата, в момента е стагнация и като тегли чертата човек може да се окаже на минус.

Категорично изключвам варианта да стартирам бизнес нелегално, тъй като това значително ограничава каналите за продажби и би ме поставило още в началото в лоша ситуация, а не искам неприятности. Алтернативата е да се кооперираш с някой, но има една добре известна приказка за орташката работа.

Май най-добрата стратегия е: когато незнаеш какво да правиш, не прави нищо :-х

# 21
  • София
  • Мнения: 38 476
Ти пък много бързо се отчая! Като не знаеш нещо - учиш се и крадеш занаят. Ето аз примерно - имам представа от хранителни добавки, имам представа и от школи за език, защото съм работила и в двете сфери. Това са бизнеси, които бих започнала.

# 22
  • Мнения: 967
@Рокстар, харесва ми оптимизма ти Simple Smile

Несъм се отчаял съвсем, но просто "с трици маймуни не се ловят". Ресурсите са ми ограничени и ще имам право само на 1 опит. За момента само чета и трупам знания.

Предпочитам производството пред сферата на услугите и търговията. Ще търся компромисни варианти да започна нещо и постепенно да надграждам.

# 23
  • София
  • Мнения: 38 476
За производство най-добре си намери някое помещение извън града. Аз отговарях за един цех за Комбуча в Бистрица. Вземи нещо евтинко по индустриалните зони около селата.
Специално за хранителните добавки, в Дупница е пълно с малки производства, някои от тях сменят собственост или наем.
От печатници също разбирам. И те са така - в разни инд. зони.

# 24
  • Мнения: 18 969
Аз като дете ходех на държавна детска градина и по едно време нещо ремонтираха или събаряха сградата, където беше детската градина, и преместиха градината на първия етаж на жилищен блок. Може би повече от един апартамент беше, съединени, но определено на втория и следващите етажи си бяха обикновени жилища.

При две зъболекарки съм ходила, на които кабинетите им бяха в апартаменти. При едната се влизаше по едни метални стъпала не от общия вход, а там, където е мястото на терасата беше направен вход. Естествено, първи етаж беше.

За някои начинания категорично не би бил подходящ апартамент. Може още при зонирането на квартала да има пречки, след това и предназначение на сградата и обекта на собственост, въобще изискванията по ЗУТ. Там и да си покрил изискванията, трябва да имаш и становище за противопожарна безопасност, част ВиК също, да изпълниш изискванията на РЗИ...

# 25
  • София
  • Мнения: 38 476
Аз сега се сещам, че работех в офис в апартамент в жилищна сграда. Апартаментът беше голям, може би заемаше целия етаж. Изрично бяхме предупредени да пазим тишина. И наистина бяхме едни от най-тихите в блока. Отгоре ни топуркаше майка с бебе, отдолу пускаха музика. Но ние бяхме само администрация - цък-цък на компютрите.

# 26
  • Мнения: 2 039
Преди да започнете нещо свое и да влагате пари,поработете поне година при друг,развил подобен бизнес.Така ще научите многа неща и ще прецените дали е за вас.

# 27
  • Мнения: 293
Аз не разбирам проблема все още.

Жилищните сгради са за живеене, не за бизнес. Ако избраният бизнес е приемлив за съвместяване с жилищна сграда, то е логично да е на първия етаж, за да е по-лесно за клиентите. Освен по-лесният достъп, имотите на първи етажи се продават по-често от тези на други етажи и се продават на по-ниска цена. Защо очаквате подкрепа от държавата и какво предлагате насреща?

Ако апартаментът е наличен - дайте го под наем и си наемете подходящо помещение за избраната дейност. Ако апартаментът на среден етаж не съществува, то замислете се, че той би бил не екстравагантен, а лош избор за започване на бизнес.

# 28
  • Мнения: 967
Не би трябвало да е проблем да се развива бизнес на среден и висок етаж, който да не е свързан с вдигане на шум и рискове от пожар, наводнение и др. Просто както казаха по-нагоре това предполага смяна на статута на обекта и искане на разрешения, както и внимателен избор на дейността (не всичко е подходящо). Иначе съвета ви за 1ет. изглежда добър, особено ако обекта има самостоятелен вход, витрина, наличие на сервизни помещения, локация на оживена улица или булевард, приемлива цена, възможност за преустройство, паркоместа и т.н.

От това, което виждам и съм чул оттук-оттам, проблема е в лошото планиране, бюрокрацията, монополите, рекета, липсата на програми/субсидии/отстъпки в облагането, които спъват предприемчивите хора или онези, които мечтаят да стартират собствен бизнес, да създадат работни места и бъдеще за поколенията напред. Ако погледнете сайта на Министерство на икономиката или Агенция по заетостта, няма да намерите нищо в помощ на предприемачеството. Но бързо намерих общи неща на сайта на ЕС и в специализираните форуми като Предприемач.бг.

Да имаш в блока или комплекса си супермаркет, зъболекарски кабинет, детска ясла, ресторант, мед. център, ветеринар, център за обучение, фитнес и др. според мен е по-скоро предимство, отколкото недостатък. Освен това, предполагам никой няма да има нищо напротив, ако бизнеса участва солидарно за озеленяването пред блока, оправянето на тротоара, осветлението, общите части. Виждал съм го в една кооперация.

Последна редакция: пт, 07 май 2021, 21:56 от Пух

# 29
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 269
Аз като дете ходех на държавна детска градина и по едно време нещо ремонтираха или събаряха сградата, където беше детската градина, и преместиха градината на първия етаж на жилищен блок. Може би повече от един апартамент беше, съединени, но определено на втория и следващите етажи си бяха обикновени жилища.


И аз ходех в детска градина в блок. Не са ни местили, просто там беше нашата група, казваха му Филиала на това нещо- трите апартамента на партера бяха съединени, нагоре си беше жилищен блок; многоетажен. Ползвахме площадката пред блока. Ама това в едно друго време, преди 35 години Simple Smile

# 30
  • Sofia
  • Мнения: 26 374
И сега още ги има тези Филиали към детски градини.

# 31
  • Мнения: 293
Не би трябвало да е проблем да се развива бизнес на среден и висок етаж, който да не е свързан с вдигане на шум и рискове от пожар, наводнение и др.

Да имаш в блока или комплекса си супермаркет, зъболекарски кабинет, детска ясла, ресторант, мед. център, ветеринар, център за обучение, фитнес и др. според мен е по-скоро предимство, отколкото недостатък. Освен това, предполагам никой няма да има нищо напротив, ако бизнеса участва солидарно за озеленяването пред блока, оправянето на тротоара, осветлението, общите части. Виждал съм го в една кооперация.

Не, комфортът на обитаването страда сериозно от подобни "бизнеси". Вие може да не го разбирате, защото на вас няма ви пречи теоритично.

Жилищните сгради се проектират, оразмеряват и изпълняват, за да са комфортни за живеене. Плочите и армировката в тях например, не се предвидени да издържат натоварването, което трябва да издържи едно складово помещение. Звукоизолация, изолация от ударен шум и подобни не се предвиждат, защото там ще живеят хора, а няма да се прави производство. Предвижда се 1 асансьор, защото той е достатъчен за 50-те теоритично обитатели на 25-те жилища, но той не стига, за да се обслужват и 5-6 служители с 20-тина клиенти дневно. Паркингът на блока е достатъчен за броя жилища, но няма допълнителни 3-4 паркоместа за служителите и още 2 за клиенти.

Устройствените планиране на населените места е необходимо зло, доказва се от векове насам. Не, че промени са недопустими, но водят до компромиси, които рядко си заслужават. На висок етаж, ще намерите ателие или офисна площ, но в 99% от случаите, няма да намерите производства и услуги на тях. Препоръчвам да се ориентирате към сгради с обслужващо или смесено предназначение, другото пак казвам е ненужен и неоправдан ексцентризъм.

# 32
  • София
  • Мнения: 38 476
Ние имахме баничарница в отделно помещение на 1 ет. След около година ги изгониха.
В момента имаме гумаджийница срещу блока. Ами и тя вдига ужасен шум и хората протестират.

# 33
  • Мнения: 967
Принципно сте прави - нормите на шум, правилника на ЕС и неписаните правила на обща търпимост трябва да се спазват от всички. Всъщност много често те се спазват повече от бизнесите, отколкото от живущите.. Четирима от съседите ми например от всички страни правят нескончаеми ремонти - то е целогодишно къртене, пробиване, рязане, заваряване, полиране и т.н. При това положение шума от един конвектомат е като перце за ушите.

Че при много от жилищата липсва елементарна шумоизолация, трифазен ток, достатъчно паркоместа и т.н. също сте прави. Но защо човек закупил или наел жилище да не може да го ползва за малък бизнес, ако това не пречи по никакъв начин на останалите? Далеч по-голям проблем са да кажем наематели, които правят шумни купони, забравят включени абсорбатори и вентилатори, прибират пияни посред нощ и т.н. или егоцентрични съседи :-х

Пак казвам, не виждам причина например през свободното си време човек да композира музика със слушалки или да пече ръчно направени сладкиши с печка Раховец в ателие на последен етаж - било то за себе си или за продажба. Мисля, че има консенсус, че партер, първи и последен етаж (в този ред) са за предпочитане пред междинни за малък бизнес. Но ако дейността е свързана с много шум и движение (предвид случая с баничарницата и гумаджийницата), то трябва да се търсят помещения извън жилищни сгради.

Последна редакция: сб, 08 май 2021, 12:54 от Пух

# 34
  • София
  • Мнения: 38 476
И пак повтарям - не става да произвеждаш храна в апартамент. Незаконно е.

# 35
  • Мнения: 967
Да, пак ме обхвана песимизъм..

Ако трябва да сме по-точни се налага смяна на предназначението на обект и издаване на разрешителни от БАБХ, Община, Трудова медицина, Пожарна безопасност, съгласието на общото събрание в режим на ЕС или непосредствените съседи, НАССР система, РИОКОЗ, разрешение за строеж според ЗУТ (защото преустройството се води строеж), счетоводител и т.н. Все неща, които да откажат малкия човек за бизнес, да го мотивират да работи творческа професия или в сивия сектор (20% от икономиката ни според новина от Ноември 2019).

Смяна на предназначение на обект

"В бизнеса Ви може да се налага недвижими имоти да се използват не по предназначението им. Възможно е, например, да се наложи в офис да се извършват производствени дейности, жилище да се използва за магазин или пък къща, която ще се ползва като хотел и т.н. В тези ситуации, преди да започнете да ползвате помещението спрямо новото му предназначение, единственият възможен и законен вариант е да се смени предназначението на обекта."

https://www.mi.government.bg/bg/pages/smyana-na-prednaznachenie-na-obekt-320.html

Кои обекти имат място в жилищните сгради и къде точно?

"Законът позволява жилищните сгради да подслоняват не само жилища и гаражи, но и различни помещения за стопанска и творческа дейност – магазини, офиси, кабинети, ателиета и други обекти. С оглед спокойствието на всички обитатели обаче е строго регламентирано конкретното място на обектите и условията, на които те да отговарят."

https://pravatami.bg/6282

Условията, на които трябва да отговарят ателиетата, офисите, стаите-кабинети, стаите за научна, творческа и стопанска дейност, кабинети за лекарски и зъболекарски дейности в жилищни сгради.

"Помещения и обекти за нежилищни нужди, изградени в заварени сгради, могат да се преустройват по общия ред, без да се иска съгласието на собствениците в етажната собстерност. И тук следва да се спазват санитарно-хигиенните изисквания и да не се допуска наднормено шумови и друго замърсяване. "

Референция тук.

Последна редакция: нд, 09 май 2021, 01:15 от Пух

# 36
  • Мнения: 558
В момента заради пандемията доста апартаменти са и офиси Laughing

По принцип обособяването на апартаменти в офиси не е нещо неестествено - аз съм имала такива работни места. Също така, в голяма част от кооперациите в центъра на София се помещават кантори и офиси на фирми (туристически агенции, рекламни агенции, езикови центрове и т.н.) - и това не е отсега. Съществува си още от 90-те години.

Напоследък и много жилища се отдават под наем през AirBNB. Хората на свободна практика също си работят от вкъщи и така домът им се превръща в своеобразен офис.

При офис работа не се вдига шум. Повече шум вдига едно дете или куче.

По въпроса за детските градини в апартаменти, това може да се регламентира скоро така или иначе заради недостига на места в София. Доколкото помня, има обсъждания апартаменти на партерни етажи да се използват като алтернативни детски заведения.

Разбира се, ако става въпрос за производство на храни или нещо друго по-специфично, няма как да бъде в апартамент. Но работа на компютър, преподаване или някакъв тип ръчно направени неща, като плетиво, картички, бижута и други под., не виждам проблем да се вършат от вкъщи.

# 37
  • here and now
  • Мнения: 4 213
Само на мен ли ми е странно, че "бизнеса" трябва да е в апартамент.
Моето разбиране е, че човек трябва да има някакви компетенции, умения, идея и след това да търси реализация за нея.
Изумява ме как можеш да се колебаеш между зъболекарски кабинет и баничарница?!?!?

# 38
  • Мнения: 967
Не бива да се учудваш как хора без особени качества се реализират в живота - не са 1 и 2ма, а някои дори са начело на.. :-х Струва ми се, че понякога компетенциите и уменията, дългото планиране и нерешителността - пречат на предприемчивостта, откривателството и късмета на човек (сами си поставяме спирачки). Няколкото бизнес идеи ги дадох просто за пример и попитах как стои въпроса в общия случай. Със сериозна професия съм, но ми се иска нещо по-различно от нея. Има курсове и информация, има и кой да помага, както и работна ръка на пазара на труда. Не съм решил още с какво ще се занимавам и засега всичко е в проект на фаза предварително проучване. Търся възможности за развитие, допълнителни доходи от започване на малък бизнес, переспектива за израстване. Защо в апартамент - наемите са ниски, имаш повече възможности за избор, може да работиш от къщи и др. За едни кризата е оправдание, а за други възможност.

Последна редакция: нд, 09 май 2021, 01:14 от Пух

# 39
  • Мнения: 1 306
Нещата са като намерих копче, дай да ушия един балтон към него. И тук - купих си малък апартамент, сега остава бизнес да потръгне от него. Ако апартаментът е на изплащане, картината е пълна. Малък, с кредит, явно не е жизнено необходим щом му се търси приложение, но ей така и аз да имам и накрая "какво да го правя". Продавай го и купувай криптовалути с парите Simple Smile

# 40
  • Мнения: 18 969
Най-абсурдното е, че дори се говори за наемане на малък апартамент и последваща промяна на предназначението и преустройство, защото било по-евтино, а цената на жилищната площ е няколко пъти по-скъпа от цена на постройки някъде в покрайнините на града в индустриалните зони, при които не се налагат подобни скъпи и времеемки процедури.

# 41
  • София
  • Мнения: 38 476
Ако е под наем, тотално се е объркал...

# 42
  • Мнения: 967
Какъв е тоя хейт бе хора?!? Който няма какво да каже, да ходи в темата за уморените коне, катерене на корпоративната стълбица, семейни отношения и т.н. Аз реших за себе си съвсем сериозно, че след повече от 20 години работа по фирми и корпорации е дошло времето да опитам нещо сам. Но, за да стане прехода по-плавен, на първо време ще си остана на работа, а за бизнеса ще разчитам на свободното си време, помощ от семейство и евентуално нает персонал. Покрайнините на града и близките населени места не ме устройват. Добре би било да има помощ от държавата (виждал съм как е по белите страни), но ще опитам да се справя и без. Твърде много споделих с надеждата, че някой ще ми даде ценни съвети за стартиране на бизнес, на базата на собствения си опит, но явно много хора само се дразнят и си мечтаят. На злостни коментари и лепене на етикети повече няма да отговарям и излизам от темата. Нядявам се все пак да е полезна за някого, така че я оставям отворена.

Последна редакция: нд, 09 май 2021, 13:13 от Пух

# 43
  • Мнения: 1 306
Бизнес от апартамент - примерно програмист, уеб дизайнер, проектант с CAD софтуер, строителен инженер, дистанционна поддръжка през компютър/телефон, масажист, онлайн магазин (с минимален склад на място). Такива дейности ги виждам реални за реализация в апартамент. Но да печеш баници или да правиш тенекеджийски услуги не става.

# 44
  • София
  • Мнения: 38 476
Даже аз не виждам абсолютно никакъв смисъл тепърва да се навираш в малък апартамент на среден етаж за бизнес.
Това, което аз имах като идея, беше при вече наследен малък апартамент.

# 45
  • Мнения: 18 969
А то пък някой наемодател ще го остави да променя предназначението на наетия апартамент.

Пълни глупости, не знае какво му се прави, ама първо ще наеме апартамент и после ще го приспособява за бизнеса, след като разбере какво му се прави, и ще включва родата на помощ. Както казаха, избери си нещо, което умееш да правиш, изготви си бизнес-план, виж какви ще са ти разходите и изискванията, а не тепърва да откриваш нови бизнес-хоризонти, наемайки апартамент, който да се чудиш как да преустроиш в пекарна или стоматологичен кабинет, неразбирайки нищо нито от зъби, нито от печене на закуски и козунаци.

# 46
  • here and now
  • Мнения: 4 213
Хайде сега хейт било.
Ок. Ако аз ти дам информация как да си направиш стоматологичен кабинет в гарсониера, то ще запишеш и изкараш 5 годишно обучение за да го направиш ли?
Без да искам да те обидя, но или живееш в някаква паралелна реалност или си търсиш забавление във форума и подценяваш потребителите.

# 47
  • Мнения: 967
А какво е?!? Ренидент е отговорила перфектно. Стига сме дъфкали едно и също. Но за протокола, имам приятел зъболекар.. Просто обмислям варианти и изброените ги дадох като пример и за идеята. Някъде да съм казвал с какво точно съм решил да се занимавам? Не. Въпроса е дали може ли човек да развива малък бизнес в апартамент. Да, макар при определени условия и ограничения към вида бизнес. Ако имате такъв споделете, а ако не няма смисъл повече да пилим мозък и спамим в темата. Нямам нужда и от повече съвети, упреци, лепене на етикети, слагане на думи в устата, сарказъм, цинизми и т.н.. Вече взех решение за себе си, което на този етап нямам намерение да споделям. Благодаря на всички за вниманието и коментарите. Наистина не подценявам интелекта на аудиторията, но и нямам намерение повече да влизам в обяснителен режим, така че това е последния ми пост по тази тема. Парите обичат тишината.

пп: без да се обиждаш - оправи си липсващата буква в подписа
„Умният човек не вярва на всичко, което чуе, не казва всичко, кОето знае, и не харчи всичко, което има.“
Индийска поговорка

Последна редакция: пн, 10 май 2021, 00:13 от Пух

# 48
  • here and now
  • Мнения: 4 213
Опит, съвет и информация мога да дам при конкретна идея, а не при хипотетични ситуации.
И аз да попитам нещо. Ако живея близо до морето, за каква риба да търся рецепти? В кулинарния отговарят само ако кажа каква е рибата или поне кое е морето, иначе ме пращат първо да си я наловя.
Съветвам ви да избистрите идеите си тогава да търсите пътища за реализация.

ПП. Благодаря за забележката, оправих го.

# 49
  • Мнения: 967
Благодаря за съвета, но бизнеса работи по малко по-различни закони. Не всичко е точна наука, логика и планиране. Според вас дали Джеф Безос е имал първоначално концепцията за най-големия магазин в света?

# 50
  • here and now
  • Мнения: 4 213
Никакво его не меря, но съм сигурна, че Джеф Безос не се е чудил между баничарница и стоматологичен кабинет. Създал е сайта за да продава книги, т.е. имал е идея, нещо което на вас ви липсва, доколкото мога да разбера от постовете ви.

Участвала съм и имам преки наблюдения от малък бизнес в България. Нещата не са изобщо розови. Иска се много труд и постоянство, а ако искаш да растеш и други неща се искат.

Може би тона ми е малко остър, но се опитайте да вникнете в съдържанието.

# 51
  • Мнения: 967
Да, тонът ви е остър и дяволът е в детайлите. От къде знаете, че ми липсва идея? Не съм я споделил ли? А защо да го правя, пак да ме нахейтите или да я открадне някой тук? Малко уточнение за Джеф Безос - историята в книгата за него е поукрасена. Създал е сайт да продава, малко по малко, задача номер 1 на всеки млад предприемач. Казвал се е "Кадабра". Наблюдавал е преди това в работата си успешни онлайн магазини. А какво да продава всъщност е решил и решава в движение.. от книги и компакдискове до облачни услуги. Днес гледа към Космоса, Климата и Дигиталните медии. Започнал е в гараж.., нещо типично за Америка.

Помагал съм в семеен бизнес в България. Добре знам как изглеждат нещата от вътре и с какви предизвикателства се борят хората ежедневно. Не летя в облаците, а затова и отворих тази тема.

Последна редакция: пн, 10 май 2021, 01:38 от Пух

# 52
  • Мнения: 35 961
Ключ по молба на автора.

Общи условия

Активация на акаунт