Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Математически турнири 1-4 клас. Тема №59

  • 24 192
  • 276
  •   2
Отговори
# 1
  • София
  • Мнения: 19 754
Благодаря за новата тема. Много успехи на децата!

На втори модул на МзВ всеки ред ли се оценява разписването и, ако детето е работило донякъде правилно, дават ли се точки?

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 392
Благодаря за новата тема!
Като гледам резултатите, "Математика за всеки" е непосилно дори за деца, които са се готвили сериозно за кандидатстване (визирам първия модул). Определено трябва да се увеличи времето. 60 минути са недостатъчни за 20 задачи, 5 от които доста трудни.

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 11:54 от vipp

# 3
  • Мнения: 22 491
Благодаря за новата тема!
Като гледам резултатите, "Математика за всеки" е непосилно дори за деца, които са се готвили сериозно за кандидатстване (визирам първия модул). Определено трябва да се увеличи времето. 60 минути са недостатъчни за 20 задачи, 5 от които доста трудни.

Ама то целта не е всички да решат всичко, даже и децата, които са се готвили. Целта е да има класиране (тоест разслояване по резултат) и да влязат децата с математически заложби, не точно сериозно готвилите се. И затова трябва труден изпит и е по-добре никой да не е решил всичко, отколкото 200 деца да са решили всичко. Историята сочи, че достатъчно деца се справят и ги приемат.

# 4
  • Бургас
  • Мнения: 392
Да, вероятно е така, целта е да се разслоят децата, но това се отнася за 4 града - София, Пловдив, Варна и Бургас.  Според мен, и съдейки по реакциите на моето дете (което с много висок резултат на ПМС), не е приятно усещането, че поне 2 години си се готвил сериозно и си изрешил сума ти задачи, а след състезанията се чувстваш неудовлетворен от представянето си. Вярно, целта е влизане в ПМГ и няма значение дали си 1 или 78, но все пак ...
Или целта е да се стимулират родителите на следващия набор да наблегнат на школите и частните уроци?
Както и да е, тези разговори ги водим след всяко състезание. Да са ни живи и здрави децата.
А ние в Бургас продължаваме да се чакаме резултатите, с плаха надежда все пак да излязат днес ....

# 5
  • Мнения: 5 027
Пак ще ги разслоят с трудни задачи, но нека имат време поне да помислят по тях, а не да препускат като подплашени коне. Това са малки деца, не са студенти. Освен това в балообразуването участват повече елементи предполагам именно с тази цел. Вярно, че не е задължително да се участва, но вероятно  доста деца се чувстват неможещи и неспособни след това състезание. Ще кажа само да са здрави, пък все някъде ще учат. А след 7 клас ще имат втори шанс за МГ.

# 6
  • Мнения: 6
От друга страна страна, във формата 20 задачи за 1 час се избягва всякаква субективна намеса при оценяване. Ако си дал правлния избираем или точно число отговор, не зависиш  от "благословията" на оценяващите. Това дава шансове на деца, които не са посещавали специализирани школи, имат потенциал и са се подготвили добре самостоятелно. При подробно описване на задачите, такива деца задължително губят точки, дори при "решени" задачи и получени верни отговори (особено при тези за най-много точки), защото не са преминали определени стъпки, формата на които се получава точно в школите. Като капак на всичко, проверяващите са точно от тези школи и не толерират подобни волности, като използват възможностите за проява на субективизъм в методиката за оценяване. Едновремено с това подържат мантрата за незаменимост на школата . .. . . .

# 7
  • Мнения: 22 491
Доброто описване се изисква на всички състезания и олимпиади, включително и международни. И те ли го правят за да ходи някой на школа?  Иначе е вярно, че на школите ги учат да описват, но това е част от подготовката и показва разбиране на задачите. Отговор всеки може да препише или да подскаже. Освен това при задачи с разписване може да се дадат точки даже и при грешен отговор, докато при задачи със свободно избираем алтернативите са всичко или нищо. Не е вярно обаче, че при правилно алтернативно решение не се дават точки.

# 8
  • Хасково
  • Мнения: 4 993
Аз нямам забележки към сложността на задачите, така са преценили - така са ги направили, единственото, което ми е странно, е защо се зове "за всеки" точно тази математика Laughing, очевидно името е доста далеч от реалността и може би подвежда доста деца да се "пробват".
Хубавото е, че /поне за нашата МГ/ има цели 4 състезания , от които се вземат двата най-добри резултата - Областния кръг от олимпиадата, Кенгуру, ПМС и Математика за всеки. Преобразуват се в точки по формула. Моето дете например не се класира за областния на олимпиадата, на мат. за всеки е 14-та, но на другите две е съответно 5-та и 4-та като място и смятам, че ще е ѝ е достатъчно да се класира сред 25-те приети деца. С най-голяма тежест излиза, че е олимпиадата, тъй като там максимумът на точките като абсолютна величина е най-голям.
Не ходи на школа - пробвахме за месец, но не бях доволна, че се сещаше в петък вечер да напише домашните за школата в събота, никаква работа през останалото време и я спряхме. Колкото се подготвя сама - толкова. Има късметът, че схваща бързо, иначе си е голям мързел. Щом с малкото време, което отделя, се  справи повече от прилично, само мога да гадая ако се занимае сериозно какви успехи ще са Laughing
Мисълта ми като цяло е, че има достатъчно варианти и за деца, ходещи на школа, а и за самоподготвящите се да не са ощетени.

# 9
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
От друга страна страна, във формата 20 задачи за 1 час се избягва всякаква субективна намеса при оценяване. Ако си дал правлния избираем или точно число отговор, не зависиш  от "благословията" на оценяващите. Това дава шансове на деца, които не са посещавали специализирани школи, имат потенциал и са се подготвили добре самостоятелно. При подробно описване на задачите, такива деца задължително губят точки, дори при "решени" задачи и получени верни отговори (особено при тези за най-много точки), защото не са преминали определени стъпки, формата на които се получава точно в школите. Като капак на всичко, проверяващите са точно от тези школи и не толерират подобни волности, като използват възможностите за проява на субективизъм в методиката за оценяване. Едновремено с това подържат мантрата за незаменимост на школата . .. . . .

Това категорично не отговаря на истината. Вече писах и в миналата тема. Съжалявам, че ще се повторя, но детето ми без каквито и да е курсове на ПМС е в топ 15 за София. А на "Математика за всеки" втората задача от модул 2 му е оценена с максималния брой точки - 10. Не е използвал никакви магични заклинания и тайни формати, просто е описал подробно и аргументирано всяка стъпка от решението и е смятал вярно.
Разбирам, че родителите на кандидатстващите деца са изнервени в очакване на класирането, но подобни спекулации само акумулират още повече ненужно напрежение.

# 10
  • Мнения: 17
При подробно описване на задачите, такива деца задължително губят точки, дори при "решени" задачи и получени верни отговори (особено при тези за най-много точки), защото не са преминали определени стъпки, формата на които се получава точно в школите. Като капак на всичко, проверяващите са точно от тези школи и не толерират подобни волности, като използват възможностите за проява на субективизъм в методиката за оценяване. Едновремено с това подържат мантрата за незаменимост на школата . .. . . .
Това със сигурност не е вярно. Моето дете за известно време посещава както курс при един доста популярен преподавател, така и школата на СМГ. Тъй като е дистанционно се вижда какво правят. Направи ми впечатление, че двамата преподавателите по различен начин решават някои задачи и никой не обясняваше нищо конкретно относно разписване, което за мен беше разочарование. И като проверяват домашни не наблягат на това, а общо взето ако си изкарал верния отговор всичко е точно.
В тази връзка и на мен ми е чудно, как точно се оценяват стъпките, когато има различни методи за решения и понякога може да се прескочи някоя стъпка. Предполагам има някакъв толеранс, все пак това са малки деца.

# 11
  • Мнения: 497
И аз смятам, че задачи с разписване са по-подходящи за такива важни състезания. Когато е тестов формат със затворени отговори все има някакъв шанс да уцелят някои верни отговори. На нашите сa им казали да не предават с неотбелязани отговори. А когато разписват задачите, си личи кое дете може да решава.

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 21:54 от Lúthien

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 278
Никакъв толеранс няма, моята приятелка ходи да гледа работата на детето си от ПМС и потвърди. Има си методика за оценяване ред по ред, стъпка по стъпка, 0,5 т по 0,5 т буквално. Например моето дете не може да ги описва хубаво, но госпожата от школата ясно им казваше, не оставяйте равенство без обяснение. Пишете това правя така, защото еди си какво...така се получава малко сякаш има състезание по бел, не по мат, но на кой да се оплаквам... Ето сега на МЗВ, последната подточка на последната задача се търсеше нещо по метода на магическия квадрат. Моето не се е сетило и започнало да прави варианти, стигнало е до верния отговор, но няма 10 т., а 6/явно и друго има объркано/. Мисълта ми е, че проверяващите следват указанията и точно и стриктно оценяват според това, което им е казано!

# 13
  • Хасково
  • Мнения: 4 993
Много е неприятно, че трябва да е по определен начин. Верен ли е отговора - верен е, не е налучкано, вижда се, че е стигнало детето до там - защо да не се дадат пълните точки... Никаква стимулация за собствени разсъждения, всичко трябва да е в матрицата явно.
То даже си има "чалъм" когато е тест, а не си сигурен за някой отговор - едно време ходех на уроци по английски за Тойфел и САТ и учителката ни все ни повтаряше - ако не знаете нещо, не допускайте да предадете без отбелязан отговор. Избирате си една буквичка от опциите и на всеки отговор, за който не сте сигурни, отбелязвате само него. Не знам дали е печеливша тази стратегия наистина, но звучи логично.

# 14
  • Мнения: 17
Например моето дете не може да ги описва хубаво, но госпожата от школата ясно им казваше, не оставяйте равенство без обяснение. Пишете това правя така, защото еди си какво...така се получава малко сякаш има състезание по бел, не по мат, но на кой да се оплаквам...
Предполагам, трябва да опише всяка променлива на какво съответства. Много е разтегливо понятието "обяснение", за някой може две думи да са достатъчни, може и две изречения да се изпишат и пак да е неясно. Притеснява ме това, че на курсовете, които ние посещавахме, не се споменаваше нищо за разписване, но то всяко дете когато се старае пише кое какво е, не знам, много субективно ми се вижда това, ако е така.

На Математика за всеки в листата за София ми направи впечатление, че нямаше дете с по-висок резултат, което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса, а имаше масово немаркирали от по-слабо представилите се деца. Това е още един индикатор, че децата са готвени конкретно за този изпит и няма неподготвени деца, които случайно да блеснат с талант. Например моето дете още отказва да отбелязва буква на състезание, когато не е сигурно на 100% в отговора си - било лъжене.

# 15
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
Това, което аз мога да споделя като впечатления за точкуването на ПМС - 5-та задача - добър чертеж + добре обяснена (като за възрастта) логически закономерност, накрая 1 верен и 1 сгрешен отговор (на последната стъпка) - оценена с 10 точки. 6-та задача - 2 верни отговора на двете подточки, но неубедително/непълно (според проверяващите) доказателство на първата подточка - оценена с 8 точки.
Мисля, че всеки може да си направи съответните изводи по отношение на оценяването.

# 16
  • Мнения: 17
По принцип на геометричните задачи с чертеж не е ли достатъчно да се означат върху чертежа отделните размери и после направо да се напише и реши числовият израз? Тази 5та от ПМС изглежда по-трудна, вероятно трябват два чертежа за двата случая .

Ще помоля за отзиви от тези, на които децата са се явявали на финала на МБГ. Моето дете много иска да отиде и има квота от училище, но ме притесняват някой неща, едното от които е струпването на много деца/родители в условията на пандемията. Миналата година как се проведе, по колко бяха в стаите, трябваше ли да се носят маски? Вие за колко дни ходите или го съчетавате с летния отпуск? Сега като смятам, трябва да се пътува четвъртък, състезанието е петък, не знам дали награждаването ще е неделя стуринта, евентуално неделя следобеда да се пътува обратно за София. Като се замисля, много скъпо излиза това състезание - пари за хотел, път, отпуск .. вашите училища подпомогнаха ли финалистите с нещо, особено частните, организираха ли например транспорт, настаняване?

# 17
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
Относно чертежите - мисля, че там се дава повече свобода на личната интерпретация на децата. Моето беше направило базов модел на мрежата с рамката и обяснение за 4-те ъглови квадратчета, за толкова му е стигнало търпението. С 2 чертежа на конкретните решения би било още по-добре, според мен.

Относно финала на МБГ - при нас винаги е и (по-дългичка) почивка. Има достатъчно време и за това, особено сега, като няма отборно съревнование. Никой не ни поема разходите.
Миналата година организацията в двора на училището и по стаите беше много стриктна - с измерване на температура, дезинфекция и маски през цялото време. Обаче от външната страна на уч. ограда - все едно друга вселена. Родителите - един връз друг, все едно са на рок-концерт, а несебърските полицаи си чилваха безучастно, като част от пейзажа. Но човек, ако не иска да се бута в другите, винаги има вариант и за това.

# 18
  • Мнения: 39
...
Ще помоля за отзиви от тези, на които децата са се явявали на финала на МБГ. Моето дете много иска да отиде и има квота от училище, но ме притесняват някой неща, едното от които е струпването на много деца/родители в условията на пандемията.
...

На сайта им има видео, на което се вижда как са се (опитвали да..) справяли с епидемичната обстановка.

https://www.youtube.com/watch?v=FnzbV1Wms4I

Въобще не е задължително да сте и трите дни там. Доста родители отиват с кола в деня на състезанието и после се прибират. Особено ако състезанието за дадения клас се пада по/след обяд. Медалите могат да се пращат по пощата. Ако все пак планирате да вземате купа, тогава май е по-добре да сте на награждаването и да документирате събитието. Ние смятаме да отседнем, но не в Несебър, а някъде наоколо. След големия финал идва денят на големия аквапарк  Simple Smile

# 19
  • Мнения: 70
За МБГ, ще сме на финал за първа година (втори клас). Детето много иска и планирахме да бъде малка ваканция. Днес от училището (държавно) казаха, че ще му платят таксата. Което ме зарадва - по принцип е най-малкото перо, но пак си е вид внимание. Само трябва някак да проследим да решава задачи, защото лятната ваканция се очаква да падне формата, а на финала ще се явят само подготвени деца.

# 20
  • Мнения: 337

На Математика за всеки в листата за София ми направи впечатление, че нямаше дете с по-висок резултат, което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса, а имаше масово немаркирали от по-слабо представилите се деца. Това е още един индикатор, че децата са готвени конкретно за този изпит и няма неподготвени деца, които случайно да блеснат с талант. Например моето дете още отказва да отбелязва буква на състезание, когато не е сигурно на 100% в отговора си - било лъжене.
Това не го разбрах - как така “ което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса”?

# 21
  • Мнения: 1 526

На Математика за всеки в листата за София ми направи впечатление, че нямаше дете с по-висок резултат, което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса, а имаше масово немаркирали от по-слабо представилите се деца. Това е още един индикатор, че децата са готвени конкретно за този изпит и няма неподготвени деца, които случайно да блеснат с талант. Например моето дете още отказва да отбелязва буква на състезание, когато не е сигурно на 100% в отговора си - било лъжене.
Това не го разбрах - как така “ което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса”?
Означава, че е посочен отговор на всеки въпрос. Няма задача, която да е оставена без отговор.

# 22
  • Мнения: 22 491
Пиша от над 10 години и винаги има недоволни точно със същите доводи. Тоест нищо ново под слънцето, но не може да бъде другояче и ако някой се утешава с тези доводи, добре, няма лошо. Промяна обаче няма да има, защото целта е подбор на децата с най-голям потенциал и защото и по-нататък се държи все по-строго на същите неща.  Що се отнася до децата в челото, които не са оставяли непопълнени отговори, мога да кажа от опит, че тези деца не играят ТОТО. Те просто си го могат и по-лесните задачи ги решават (попълват отговорите) за секунди, което им оставя време за обмисляне и описване на трудните задачи. А описването е нещо, което ако не се научи в най-ранна възраст, после е много трудно да се усвои и което дете не го е усвоило, си е отрязало пътя за състезания.

# 23
  • Мнения: 724
Детето е на финал на МБГ, днес в школо получихме информация за пошуфинал в Стара Загора, предполагам е за децата, които не са се класирали за финала?

# 24
  • Мнения: 134
Нашето дете има около 38 точки (не конкретизирам от съображения за анонимност). Мисля, че при това състезание изигра роля и желязната психика и абсолютното спокойствие, които не всички деца на тази възраст са развили. Смятам, че краткото време в първия модул е разконцентрирало много деца и не са успели да дадат всичко от себе си и на втория. Така или иначе, балът се формира от няколко състезания и пожелавам успех на всички кандидатстващи в мат. гимназии след 4 клас! Simple Smile

# 25
  • Мнения: 39
Ако някой се интересува от задачите на тазгодишното ЕК за 1 - 4 клас, има ги качени на сайта на 107 ОУ, София.

# 26
  • Мнения: 388
Детето е на финал на МБГ, днес в школо получихме информация за пошуфинал в Стара Загора, предполагам е за децата, които не са се класирали за финала?
Да, за тях е. Допълнителен шанс.
Относно таксата - никога не са ни я поемали.

# 27
  • Мнения: 39
А каква е идеята на квотите в МБГ - да има представителност ли? Само това ми идва наум. Теоретично, а и на практика вероятно има случаи, в които част от финалистите по квота не са от най-добре представилите се като цяло, а само за съответното училище или школа.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 292
Цитат
Най-после качени задачи от ЕК Wink Пфу,2 месеца чакане.... Wink 

Успех на всички дечица в кандидатстването за МГ!Има още време,но точките са ясни Wink

п.с За Варна и София са направени и проекто-класирания в сайта.

Последна редакция: нд, 30 май 2021, 09:51 от nevvy

# 29
  • Мнения: 2 909
В състезанията /от 1 до 4 клас/ по математика са дадени задачи, за които се изисква да се напишат подробни и аргументирани решения. Четири години децата ги учите да попълват квадратчета в цветните тетрадки или да напишат решението с цифри и съответните действия. Къде, в кой учебник е показано как се обосновава и аргументира решението на една задача?  Не може да се иска нещо, което никога не им е преподавано!

# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 1 066
Цитат
п.с За Варна и София са направени и проекто-класирания в сайта.
Питах във фейсбук, но никой не ме отрази Simple Smile Как са направени проекто-класирания, като има анонимни участници и не се знае какъв им е бала в комбинация от трите състезания? И аз бих направила за Пловдив, но с тези фиктивни номера се обезмисля труда. Та, въпросът ми е, намерили сте поименни резултати или не са включени фиктивните номера. Ако е първото, къде намерихте пооменните резултати на областта? Благодаря предварително!

# 31
  • Мнения: 22 491
В състезанията /от 1 до 4 клас/ по математика са дадени задачи, за които се изисква да се напишат подробни и аргументирани решения. Четири години децата ги учите да попълват квадратчета в цветните тетрадки или да напишат решението с цифри и съответните действия. Къде, в кой учебник е показано как се обосновава и аргументира решението на една задача?  Не може да се иска нещо, което никога не им е преподавано!

На състезанията по лека атлетика от децата иска да скачат висок скок стил "Фосбъри", да стартират от стартови блокчета и други. Къде, в кой час по физическо им е показано това? Не може да се иска на състезания нещо, което никога не е преподавано Wink

П.П. Просто бъркаш състезанията с изпити по учебния материал.

# 32
  • София
  • Мнения: 2 369
Е, да, де. Ама и в час по физическо и в леката атлетика бягат. Описването на задачи е основополагащо и е нужно за всички, не само за състезателите. Никой не оспорва трудността и типа на задачите. Въпросът е защо никъде не учат и не държат на разписване? Освен някой някъде учител ентусиаст? И ако в училище ще разписват лесни задачи, то на състезания ще трябва да се описват трудни, което също изисква допълнителни занимания, но е друго ако имат основата. А тя, пак повтарям, не е нужна само на състезатели. Същите принципи се използват после и за другите предмети и науки все пак. А, да, печатането на помагала с квадратчета е по-доходоносно и лесно за всички Wink

# 33
  • Мнения: 22 491
Ами защото масата деца не се справят и с квадратчетата и ако учителите почнат да искат и описване (което, сигурна съм, го има в изискванията) сто родителя ще им се стоварят на главите с претенции, че им тормозят децата. Била съм на родителски срещи и винаги е имало конфликт - едни родители искат да се напредва бързо и да се преподава много материал, други искат да се напредва бавно и да се обяснява много... И вторите са повече. Точно затова се преподава само основата ( и пак масата изпускат нишката до 5 клас), а който иска повече ходи на курсове. И който е наистина с интерес към математиката, след 4 клас се мести в МГ и всички са доволни - там се напредва бързо, а останалите в старото училище го карат само с квадратчета. И слава богу, че го има това разделение, но по ред причини е възможно чак след 4 клас. До тогава всеки се спасява както може и да се упреква училището е безсмислено.

# 34
  • София
  • Мнения: 2 369
Това е така, напълно си права за отношението на много родители и интересите и възможностите на децата, но тук не става въпрос за допълнителен материал. Скоро ми попаднаха стари тетрадки от "наше време". Еми реално още от първи клас са се полагали основите на описването, макар и да не се е наричало "описване". Преписване на задачите в тетрадката, следене да не се пропуска всяка стъпка при аритметичните действия, приоритет при скобите дори и с много лесни аритметични действия. Не се е допускал краен отговор без корекция от учителя, че липсва стъпка, па макар и да е било 2+2. Следене за мерни единици, да е ясно от къде е получено всяко число. Ей такива, елементарни неща имам предвид.

# 35
  • Мнения: 22 491
Едно време родителите да са имали възражения към учителя, че преподава труден материал? Освен това на моето дете специално още от 2 или 3 клас учителката им изискваше да описват и си беше подготвено за СМГ.  Значи има го и това, ако насмогнат и остане време.

Последна редакция: нд, 30 май 2021, 14:33 от Черна станция

# 36
  • Мнения: 581
В състезанията /от 1 до 4 клас/ по математика са дадени задачи, за които се изисква да се напишат подробни и аргументирани решения. Четири години децата ги учите да попълват квадратчета в цветните тетрадки или да напишат решението с цифри и съответните действия. Къде, в кой учебник е показано как се обосновава и аргументира решението на една задача?  Не може да се иска нещо, което никога не им е преподавано!

Умението за описване на задачи е изключително важно за успеха в състезанията по математика и при по-големите състезатели е от ключово значение. 

Форматът на състезанието „Математика за всеки“ всъщност тества две неща: способността да се мисли бързо и систематично под напрежение и способността да се изложат на хартия разсъжденията, които водят до отговор на задачата.

Не е лесно да се намери систематизирана информация за това какво означава да опишеш една задача, какви насоки е добре да се спазват при описването и как би могло едно дете да се научи да описва.

Какво всъщност означава да опишеш една задача?

Основната цел на описанието е да покажеш на този, който чете решението как си разсъждавал за да получиш съответните отговори или да стигнеш до съответните заключения.

Може да си го представим като разказ в писмена форма за това как си стигнал до отговорите.

Читателят (който в повечето случаи е и проверяващ) трябва да може лесно да следи този разказ, ясно да идентифицира основните му стъпки / елементи и в нито един момент да не си зададе въпроса „Как е получено това?“

Или описанието е последователност от изречения, които са смесица от „математически“ език и думи и които изречения следват определена логическа последователност.

Кои са основните насоки, към които е добре да се придържаме?

Всяко изречение трябва да отговаря на поне един от критериите: да съдържа дефиниция (ще означим с х . . . ); да съдържа твърдение (по-малката страна на правоъгълника е равна на . . . ); да съдържа обяснение / пояснение / доказателство (по условие броя кубчета е равен на най-малкото трицифрено число с различни цифри и това число е 102); да направи връзка (в подусловие а) получихме, че . . .).

Всички изречения трябва да имат ясна връзка с това, което се търси в задачата, като се избягват изречения, които макар и верни, нямат никаква връзка с условието.

Важен въпрос е колко детайлно трябва да бъде описанието.

Всяко твърдение трябва да се подкрепи или с обяснение / доказателство или с добре известен математически факт (квадратът е правоъгълник, 999 е най-голямото трицифрено число).

Ако дадено твърдение или обяснение е отнело някакво време за мислене, трябва задължително да се запише, за да се види и проследи от проверяващия.

Ако нещо не е очевидно, трябва да се обясни (правоъгълник има четири страни е очевидно, едната страна на правоъгълника е два пъти по-дълга от другата не е очевидно). Ако е отнело време за мислене, значи не е очевидно.

Не може да се правят предположения (дядото на Иван трябва да бъде по-възрастен от 50 години, защото е дядо).

Между отделните стъпки от решението е добре да се оставя свободно място, за да се проследяват лесно от проверяващия.

Описанието на геометрична задача трябва да включва чертеж/и. Не трябва да се предполага, че проверяващия сам ще си начертае чертеж за да си обясни решението.   

Ако се пресмята числов израз, трябва да става абсолютно ясно как всеки следващ ред се получава от предходния.

Когато се разглеждат случаи, всеки отделен случай трябва да се обозначи и разгледа поотделно. В някои случаи табличното представяне е за предпочитане.

Аз лично смятам за добра практика при задача с числови отговори те да се посочат в началото (Отговор: А) 15 бонбона; Б) 7 деца) и след това в решението да се опише как сме стигнали до тези отговори, но това в никакъв случай не е задължително (т.е. за това нито ще се получат, нито ще се отнемат точки).

Как детето може да се научи да описва задачите?

Най-добрият начин е като редовно описва задачи и получава своевременна корективна обратна връзка от някой, който знае как се описват задачи (преподавател, родител и т.н.). Какво е пропуснато да се опише, как трябва да се опише, какво от написаното е излишно, как трябва да се подреди решението и т.н.

Така с течение на времето уменията за описване ще се подобряват и развиват и от един момент нататък детето дори няма да се замисля върху това.

За съжаление множеството от хора, които биха могли да свършат тази работа е доста ограничено, а и тя отнема време.

Друг възможен начин е описанието на детето да се сравнява с публикувани официални решения и по този начин да се идентифицират пропуските.

В крайна сметка, ако детето трябва да се научи как да описва своите решения, то трябва по един или друг начин да натрупа достатъчно опит в това.

Това ми хрумва на прима виста, но със сигурност може да се добавят още много неща.

# 37
  • Мнения: 2 909
Нашето дете има около 38 точки (не конкретизирам от съображения за анонимност). Мисля, че при това състезание изигра роля и желязната психика и абсолютното спокойствие, които не всички деца на тази възраст са развили. Смятам, че краткото време в първия модул е разконцентрирало много деца и не са успели да дадат всичко от себе си и на втория. Така или иначе, балът се формира от няколко състезания и пожелавам успех на всички кандидатстващи в мат. гимназии след 4 клас! Simple Smile

За София 38 точки е най-високият резултат и принадлежи на момче, докато във Варна са 39 точки и резултатът принадлежи на момиче. Поздравления за високия резултат на детето Ви! Да успява във всичко, с което се захване!

# 38
  • Мнения: 22 491
Цитат
Не може да се правят предположения (дядото на Иван трябва да бъде по-възрастен от 50 години, защото е дядо).

Аааа, може може Wink Например при задача за анализ може да се получават няколко възможни отговори - дядото да е на 55, на 155 или на 25 години. И тогава се анализира, че 125 отпада, понеже никой (мъж) не живее толкова, 25 отпада, защото няма как да стане и тогава за отговор се приема 55 Simple Smile

# 39
  • Мнения: 83
Здравейте! Включвам се в темата ви с молба за препоръки за школи/учебни центрове за извънкласни занимания по математика в София за бъдещ първокласник от септември. Едва ли си отглеждам чак бъдещ състезател - по това, което виждам до ПГ, но ми се иска място или среда, които да предизвикат любопитство и интерес към тази наука занапред, за да живеем с усещането, че математиката е вълнуваща и приятна Simple Smile Уточнявам, че детето няма затруднения до момента и не я мрази, но ще се радвам, ако се вдъхнови от нея Simple Smile Благодаря предварително и се извинявам, ако въпросът ми не е за тук. Бъдете здрави!

# 40
  • София
  • Мнения: 19 754
Мисля, че ПЧМГ имат курсове от 1 клас. Също "Забавна математика", "Да Винчи". Не давам препоръки, само информативно......

# 41
  • Мнения: 19 796
Подсетихте ме за една задача...
Извадка от критериите за оценяване на областния кръг на НОМ от 2015 за четвърти клас.

# 42
  • Мнения: 39
...
Ако нещо не е очевидно, трябва да се обясни (правоъгълник има четири страни е очевидно, едната страна на правоъгълника е два пъти по-дълга от другата не е очевидно). Ако е отнело време за мислене, значи не е чевидно.
...

В едно твое описание на решение от преди 3 седмици този критерий не е изпълнен. Става дума за 3Б от ПМС 4 клас (задачата с балоните и най-голямото произведение).

Цитат на: Ant12
Тази задача се базира на две основни идеи:

1.   По-големите цифри трябва да са на „по-предно“ място, т.е. 6 и 5 трябва да са цифри на стотиците, 4 и 3 на десетиците и 2 и 1 на единиците. Предполагам, че в състезание за 4-ти клас тази идея може да се ползва наготово (т.е. не трябва да се доказва) и горното съждение би се оценило с пълен брой точки.

Не мисля, че е очевидно защо произведение от вида (XnXк... * Xn-1...) ще е по-голямо от примерно (XnXn-1... * Xn-2...) и т.н. за всяка една цифра, където с X1 до Xn означаваме цифрите, подредени по големина. Забележи, че като променяме цифрите на стотиците, променяме и цифрите на десетиците. Един гимназист може да го докаже, но не и четвъртокласник.

От изимат са се изхитрили като са написали само, че горното твърдение е "очевидно".

# 43
  • Мнения: 16
Цитат
п.с За Варна и София са направени и проекто-класирания в сайта.
Питах във фейсбук, но никой не ме отрази Simple Smile Как са направени проекто-класирания, като има анонимни участници и не се знае какъв им е бала в комбинация от трите състезания? И аз бих направила за Пловдив, но с тези фиктивни номера се обезмисля труда. Та, въпросът ми е, намерили сте поименни резултати или не са включени фиктивните номера. Ако е първото, къде намерихте пооменните резултати на областта? Благодаря предварително!

Едната таблица е моя. От личен интерес от няколко години следя състезанията за този набор. През годината много от организаторите публикуваха имена, училища, после ги кодираха. Или например разпределението по зали е с имената им, а после резултатите са с първо име и абревиатури.
Разбира се, че тези, които са с фиктивни номера няма как да бъдат разпознати лесно, но за някои от тях и това е възможно. Например 1 дете от 1 училище и то кодирано. Или след нанасяне на резултатите остава 1 без резултат, а имаме един фиктивен номер от даденото училище. Ами ясно е кое е детето. В други случаи разбира се не е възможно. На ЕК и ПМС няма много деца с фиктивни номера. Повече са на МзВ и затов в таблицата ми всички заявили участие на МзВ са с имената си (998деца), но после 136 са добавени с фиктивните си номера.
И все пак вярвам, че труда си заслужава и тези таблици са полезен ориентир, особено за тези, които са на границата и ще треперят повече от месец още.

# 44
  • Мнения: 581
...
Ако нещо не е очевидно, трябва да се обясни (правоъгълник има четири страни е очевидно, едната страна на правоъгълника е два пъти по-дълга от другата не е очевидно). Ако е отнело време за мислене, значи не е чевидно.
...

В едно твое описание на решение от преди 3 седмици този критерий не е изпълнен. Става дума за 3Б от ПМС 4 клас (задачата с балоните и най-голямото произведение).

Цитат на: Ant12
Тази задача се базира на две основни идеи:

1.   По-големите цифри трябва да са на „по-предно“ място, т.е. 6 и 5 трябва да са цифри на стотиците, 4 и 3 на десетиците и 2 и 1 на единиците. Предполагам, че в състезание за 4-ти клас тази идея може да се ползва наготово (т.е. не трябва да се доказва) и горното съждение би се оценило с пълен брой точки.

Не мисля, че е очевидно защо произведение от вида (XnXк... * Xn-1...) ще е по-голямо от примерно (XnXn-1... * Xn-2...) и т.н. за всяка една цифра, където с X1 до Xn означаваме цифрите, подредени по големина. Забележи, че като променяме цифрите на стотиците, променяме и цифрите на десетиците. Един гимназист може да го докаже, но не и четвъртокласник.

От изимат са се изхитрили като са написали само, че горното твърдение е "очевидно".

Да, прав си. Не е толкова очевидно.

Това може да се оправи със знания за 4-ти клас.

Едното число съдържа със сигурност цифрата 6 и следователно, в това число тя трябва да бъде цифра на стотиците за да бъде това число, а съответно и произведението възможно най-голямо.

От 6 _ _ . 4 _ _ < 660.453 = 298 980 < 300 000 = 600.500 < 6 _ _ . 5 _ _ , където на празните цифри са неизползваните цифри в някакъв ред следва, че 5 и 6 трябва да са цифри на стотиците.

P.S. Напоследък непрекъснато подценявам задачите за 4-ти клас. Явно наистина са станали по-трудни.

Последна редакция: нд, 30 май 2021, 19:58 от Ant12

# 45
  • Мнения: 337
Когато се съставят таблици с примерни класации, как отчитате два често срещани случая:
1.ПМС и МзВ са само математически състезания, докато родител не подаде Заявление за участие в прием. Ако не подаде, детето няма да участва. Колко може да са тези деца?
2.Аз лично познавам три деца, които през годините са приети , класирани по-точно , за прием в ПМГ, но не се записват, защото родителят така решава; искал бил само да види дали детето ще бъде прието.

# 46
  • Хасково
  • Мнения: 4 993
А може ли да споделите къде може да се видят въпросните таблици?

# 47
  • Мнения: 2 238
Миналата година на МзВ имаше двойно повече деца от реално кандидатстващите. Вероятно и сега ще е така.

# 48
  • Мнения: 1
А може ли да споделите къде може да се видят въпросните таблици?
https://dideva.alle.bg/%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B … ahueFu9qqjJlHubEw

# 49
  • Мнения: 5 027
Миналите години колко места горе-долу остават за второ класиране в СМГ?

Последна редакция: пн, 31 май 2021, 10:06 от Silver gull

# 50
  • Бургас
  • Мнения: 173
Миналата година на МзВ имаше двойно повече деца от реално кандидатстващите. Вероятно и сега ще е така.
Не съм съвсем съгласна, поне за Бургас. Почти всички деца, участващи в състезанието бяха кандидати за ПМГ. Миналата година балът при кандидатстване се  формираше основно от това състезание /НОМ беше с нисък коеф/. Много от участвалите в МзВ и с ниски резултати просто не подадоха документи за кандидатстване.

# 51
  • Мнения: 16
Когато се съставят таблици с примерни класации, как отчитате два често срещани случая:
1.ПМС и МзВ са само математически състезания, докато родител не подаде Заявление за участие в прием. Ако не подаде, детето няма да участва. Колко може да са тези деца?
2.Аз лично познавам три деца, които през годините са приети , класирани по-точно , за прием в ПМГ, но не се записват, защото родителят така решава; искал бил само да види дали детето ще бъде прието.

Ами времеемко е, но постепенно картината се изяснява. Броя на децата потенциални кандидати се саморегулира след всяко състезание. А ако се следят и явяващите се на пробните в СМГ, картинката се изяснява.
След Олимпиада имах около 400 записа с резултат от областен кръг. Знаех обаче, че има деца, които не са достигнали областен и въпреки това ще се борят за място.
След ЕК имах над 2000 деца потенциални кандидати. Масово е състезанието и на този етам е трудно да се каже кои са там заради вида състезание, и  кои заради прием.
На ПМС се явиха около 900 и беше ясно, че вероятно това са основната група кандидатстващи.
На МзВ се записаха 997, но резултати излязоха за 938 и така от няколко хиляди потенциалните кандидати в момента са 938. Резултатите за другите ги премахвам, тъй като не са нужни.
466 от явилите се имат резултат под 16т. Отделно сред първенците има и многи деца от Питагор, които ще продължат в ПЧМГ. Така че очаквам и тази година както предходните броя на заявленията за кандидатстване в СМГ да е наполовина от явилите се кандидати, т.е. около 450-500 деца вероятно ще се борят за 156 места.
Разбира се това е любителска таблица без претенции за изчерпателност. Всички деца, които отпаднат от челните места ще освободят място за реален прием на други деца. Simple Smile

# 52
  • Мнения: 33
Да, но тези, които не кандидатстват са най - вече децата с много нисък резултат и които знаят, ще нямат шанс да влязат.
Миналата година на МзВ имаше двойно повече деца от реално кандидатстващите. Вероятно и сега ще е така.

# 53
  • Хасково
  • Мнения: 4 993
Благодаря за линка с таблиците! Може ли някой да обясни най-просто как се формират общите БАЛове, коуто фигурират там? Аз гледам по регламента на нашата МГ и изкарвам общ резултат в пъти по-малък, явно нещо бъркам... А детето има хубави точки на две от състезанията, 6 ще има в училище по всичко, слагам хипотетична 6-ца и на НВО-то.
При нас точките от състезанията се смятат по формулата R= (100/T).t  където T e максимумът точки, t - индивидуалният резултат.
Та двата такива най-добри резултата като точки са съответно 86 и 42
Резултатът от НВО - смятам 6
Средноаритметичният резултат от точките, в които се образуват от годишните оценки в училище смятам 50.
И получавам резултат 184, който е хипер далече от тези в таблиците...
П.с. детето има 86 точки на Кенгуру и 21 точки на ПМС, тях смятам.
Аз ли бъркам някъде?

# 54
  • Пловдив
  • Мнения: 278
Всяко МГ си има различна методика за образуване на БАЛ-а. В същия сайт, в който са таблиците, има регламентите на всички МГ-та и методиките им. Например в ПЛовдив резултата от МЗВ се смята с коефициент, но се умножава по 4, в София е по 6, а при вас явно е 1 път. За това има разлики

# 55
  • Мнения: 2
Имайте предвид, че ЕК не влиза в БАЛ-а, ако детето се е явило на ПМС - Задължително се взема ПМС съгласно регламента.

Относно децата, които са на „ръба“ за прием – тези с 23-23,5 точки на МЗВ, но с добри резултати на другите състезания /над средните/– за тях най важното е Rmin на МЗВ – тоест минималния резултт на кандидат за прием, подал документи.
Колкото Rmin е по-нисък, толкова повече се намаля тежестта на МЗВ и се увеличава тежестта на другите състезания.
За другите състезания обикновено този показател е нула, защото поне едно дете не се е явило на някое от състезанията.

Последна редакция: пн, 31 май 2021, 13:33 от Mart_

# 56
  • Мнения: 497
Рали, навсякъде регламентът за прием е различен и резултатите се формират по различен начин. За да се направи такава таблица, резултатите на всички деца във вашата област трябва да се експортират в ексел и с формула да се изчислят съгласно регламента. Освен това максимумът за НВО е 50 точки, не е по шестобалната система.

# 57
  • Хасково
  • Мнения: 4 993
Благодаря ви! :boquet:

  Нищо общо май няма в критериите, затова така излиза резултатът.

Имайте предвид, че ЕК не влиза в БАЛ-а, ако детето се е явило на ПМС - Задължително се взема ПМС съгласно регламента.
При нас пише, че двата най-добри резултата от 4-те състезания (НОМ, Кенгуру, ПМС, МзВ) - без условността, за която пишете. А и в случая нейните два най-добри са точно тези 2.
Освен това максимумът за НВО е 50 точки, не е по шестобалната система.
Да, обаче НВО-то влиза със своята си оценка, а оценките от училище - приравнени на точките. Пълна лудница Laughing

# 58
  • Мнения: 16
В таблицата за София, която има данни за ЕК, бала е формиран като взима ПМС, а ако няма ПМС тогава взима ЕК. Така е и по регламент за СМГ. За НПМГ взима двата най-добри трансформирани резултата от 4те състезания. Формулите са според регламентите на СМГ и НПМГ.

# 59
  • Мнения: 19 796
Мисля, че има още една подробност за НВО. Оценката на ученика на всеки от изпитите ( НВО), в случай че е положен, се изразява като процент от максималния брой точки и се записва в точки.

# 60
  • Мнения: 2 238
Миналите години колко места горе-долу остават за второ класиране в СМГ?
Според сайта на СМГ за текущата учебна година е имало 11 незаети места, а за предходната година е било 1. За 2018-2019 са били 8 свободни за второ класиране и още 6 за трето.

# 61
  • Мнения: 2
В таблицата за София, която има данни за ЕК, бала е формиран като взима ПМС, а ако няма ПМС тогава взима ЕК. Така е и по регламент за СМГ. За НПМГ взима двата най-добри трансформирани резултата от 4те състезания. Формулите са според регламентите на СМГ и НПМГ.



Горе пропуснах да напиша, че за СМГ говоря. Съжалявам.


Таблицата на Дидева / Комплименти и Поклон за труда / е заложена единица за Rmin на МЗВ. Тоест класирането е показано в оптимистичен вариант.

# 62
  • Мнения: 19 796
Не е моя. Ясно съм го написала. Joy Просто така се случи, че се наложи аз да нанасям корекциите. Всички таблици са дело на родители. Поздравленията са за тях.
И пак да обърна внимание на точките от НВО. Малка извадка от класирането през 2019. Последната колонка е НВО.

Последна редакция: пн, 31 май 2021, 14:00 от Дидева

# 63
  • Мнения: 33
Сега е възможно НПМГ и увеличените паралелки ПЧМГ да оберат малко повече.
Миналите години колко места горе-долу остават за второ класиране в СМГ?
Според сайта на СМГ за текущата учебна година е имало 11 незаети места, а за предходната година е било 1. За 2018-2019 са били 8 свободни за второ класиране и още 6 за трето.

# 64
  • Мнения: 80
Мисля, че има още една подробност за НВО. Оценката на ученика на всеки от изпитите ( НВО), в случай че е положен, се изразява като процент от максималния брой точки и се записва в точки.
Така се отразяват точките в дипломата или имате предвид за изчисляване на бала за съответното училище?

# 65
  • Мнения: 145
Споделям точки от правилата за прием на НПМГ и СМГ, защото любителските проектотаблици са изготвени на база най-висок реузлтат на участник в даденото състезание, а училищата отчитат най-висок резултат на кандидат, подал заявление в тяхното училище. Поне така аз разбирам следните точки.
-------
НПМГ
10.2. Във формулата от т. 10 резултатите на участници в състезанията и/ или олимпиадата, които не са кандидати, се игнорират и не се вземат под внимание при определянето на Rmax
------
 СМГ:
----
Във формулата по точка 12 резултатите на участници от състезанията и/или олимпиадата,
изброени в точка 7, които не са кандидати, се игнорират и не се взимат под внимание при
определянето на Rmin и Rmax (неприложимо в случаите на точка 11).

# 66
  • Мнения: 16
Споделям точки от правилата за прием на НПМГ и СМГ, защото любителските проектотаблици са изготвени на база най-висок реузлтат на участник в даденото състезание, а училищата отчитат най-висок резултат на кандидат, подал заявление в тяхното училище. Поне така аз разбирам следните точки.
-------
НПМГ
10.2. Във формулата от т. 10 резултатите на участници в състезанията и/ или олимпиадата, които не са кандидати, се игнорират и не се вземат под внимание при определянето на Rmax
------
 СМГ:
----
Във формулата по точка 12 резултатите на участници от състезанията и/или олимпиадата,
изброени в точка 7, които не са кандидати, се игнорират и не се взимат под внимание при
определянето на Rmin и Rmax (неприложимо в случаите на точка 11).
Kъм този момент, а и още месец и няколко дни няма да знаем кои ще са кандидатите.
Затова при изчислението е допуснато, че всички явили се на МзВ са потенциалните кандидати. Това е задължителното състезание без реултат, от което не може да се появят кандидати. В таблицата за София Rmin и Rmax към момента са  от резултатите на всички деца явили се на МзВ в София.
Аналогично приемаме, че всички имат шестици по математика и средния им успех е 6. Но в действителност може да има и други оценки, които макар и с малко ще променят бала на даден кандидат.

Последна редакция: вт, 01 юни 2021, 00:32 от Deanaa

# 67
  • Мнения: 34
Имайте предвид, че ЕК не влиза в БАЛ-а, ако детето се е явило на ПМС - Задължително се взема ПМС съгласно регламента.
Бих искала да попитам дали някой знае за МГ-то в Пловдив, кое е с приоритет при балообразуването - ПМС или Олимпиадата по МАТ? По регламент според мен се взема по-високия резултат от двете състезания, или бъркам?

# 68
  • Пловдив
  • Мнения: 1 066
Имайте предвид, че ЕК не влиза в БАЛ-а, ако детето се е явило на ПМС - Задължително се взема ПМС съгласно регламента.
Бих искала да попитам дали някой знае за МГ-то в Пловдив, кое е с приоритет при балообразуването - ПМС или Олимпиадата по МАТ? По регламент според мен се взема по-високия резултат от двете състезания, или бъркам?
"Балът, с който всеки кандидат участва в класирането, е равен на по-големия
резултат B1 или B2:
• B1 – бал, формиран от участие на кандидата в Математическото състезание за
ученици от IV клас „Математика на всеки“ и Пролетно математическо състезание за ученици
от IV клас;
• B2 – бал, формиран от участие на кандидата в Математическото състезание за
ученици от IV клас „Математика на всеки“ и областния кръг на олимпиадата по математика;"
Точните формули за В1 и В2 може да откриете на сайта на ОМГ Пловдив, раздел Прием-5 клас.

# 69
  • Мнения: 47
Здравейте, знаете ли къде могат да се намерят повече задачи от минали финали на МБГ? Дъщеря ми ще ходи през август на финала в Несебър и си разпечати 3те финала от минали години на страницата им, но и двете забелязахме, че не са нещо особено, дори може да се каже са си лесни за финал.... сигурно изпускаме нещо, защото тези са по стари и затова търсим по актуални:) те тази година няма да са отборно, а индивидуално предполагам заради КОВИД.

Последна редакция: вт, 01 юни 2021, 11:00 от good fight

# 70
  • Мнения: 6
до Лукреция  и dessitka13 и който се интересува от турнира "Руси Русев":

Стойте много надалече от 125 СУ! Днес децата бяха изкарани на манифестация, за да аплодират засаждането на дърво от един образован представител на "училището за личности" - Кубрат Пулев.
На всичкото отгоре са снимани и изтипосани във всички новинарски емисии. Очевидно, аз не съм давала съгласието си за това. Децата също не са, просто не са знаели как да се скрият качествено от медиите, които са влизали и в класните стаи.
Реклама, PR и нищо друго в това училище !!!

# 71
  • Мнения: 1 578
Здравейте, знаете ли къде могат да се намерят повече задачи от минали финали на МБГ? Дъщеря ми ще ходи през август на финала в Несебър и си разпечати 3те финала от минали години на страницата им, но и двете забелязахме, че не са нещо особено, дори може да се каже са си лесни за финал.... сигурно изпускаме нещо, защото тези са по стари и затова търсим по актуални:) те тази година няма да са отборно, а индивидуално предполагам заради КОВИД.

Дидева е качила всичко във ФБ групата Математически турнири. Успех!

# 72
  • Мнения: 111
до Лукреция  и dessitka13 и който се интересува от турнира "Руси Русев":

Стойте много надалече от 125 СУ! Днес децата бяха изкарани на манифестация, за да аплодират засаждането на дърво от един образован представител на "училището за личности" - Кубрат Пулев.
На всичкото отгоре са снимани и изтипосани във всички новинарски емисии. Очевидно, аз не съм давала съгласието си за това. Децата също не са, просто не са знаели как да се скрият качествено от медиите, които са влизали и в класните стаи.
Реклама, PR и нищо друго в това училище !!!
Значи снимат ли ми така детето ще си носят последствията. Изрично декларирам отказ в началото на всяка учебна година. Как може да си позволяват такова нещо, не ми го побира умът.

# 73
  • Мнения: 17
Някой знае ли на ЧХ дали се отнемат точки в бланката, ако след буквата е написано число. Например, търси се обиколката и верният отговор е Д)никое от тези? На коледните и великденските състезания знам, че когато отговорът е "Никое от изброените" трябва да се напише вярното. Но се замислих, дали на ЧХ също беше така и дали ще отнемат точките ако е написано, но не трябва Thinking

# 74
  • София
  • Мнения: 19 754
Ако някой се интересува, пуснали са резултатите от пробния на СМГ за 2 и 3 клас на сайта.

# 75
  • София
  • Мнения: 133
Гледах снощи файла за втори клас - нямаше макс, 3 задачи сгрешени от всички дечица.... Чудех се -дали не е някакъв бъг и май се оказах права - вече има нов файл с резултатите на второкласниците. Хубаво е, че бързо се коригираха Simple Smile

# 76
  • София
  • Мнения: 19 754
Очаквах за 3 клас повече деца да се явят на ТТ.

# 77
  • Мнения: 724
Изпуснала съм, че има пробен за СМГ за 2-ри и 3-ти кл. то нали е от 4 кл или това е само за ориентир.

# 78
  • София
  • Мнения: 19 754
Само за ориентир как се справят децата.

Курсовете към СМГ са от 2 клас и се правят тренировъчни тестове към тях. За 2 клас мисля, че е един в края на годината, за 3 са три, ако не се лъжа, за 4 клас май са повечко, защото им е важно за приема.

Сега погледнах, че на втори клас са им много добри резултатите. Браво на децата!

# 79
  • Мнения: 73
Здравейте,
Гледам регламента на Еврика за 4ти клас. Пише, че неотбелязан отговор се оценява с 5 точки, а грешен с 0. Означава ли това, че ако предадеш празна работа, автоматично получаваш брой точки, равен на броя задачи по 5? Странно ми изглежда.

# 80
  • Мнения: 2 238
Да, така е. И на Черноризец Храбър дават точки за непопълнен отговор.

# 81
  • Мнения: 539
Здравейте,
Гледам регламента на Еврика за 4ти клас. Пише, че неотбелязан отговор се оценява с 5 точки, а грешен с 0. Означава ли това, че ако предадеш празна работа, автоматично получаваш брой точки, равен на броя задачи по 5? Странно ми изглежда.
Това е, за да не се играе на лотария. А и регламентът е променен малко.
По информация от форума, миналата година точките за непопълнен отговор са били две  (спрямо 10 за верен отговор и нула за грешен). Тази година - също.
Така че не е толкова страшно, още повече, че приемът е само за една паралелка, т.е. с точките от непопълнен тест няма шанс за прием. Wink

# 82
  • Мнения: 16
Кандидатите тази година са 184. Част от тях ще бъдат приети в СМГ, НПМГ, или ще изберат други училища. От учениците на 107ОУ също ще има приети в СМГ/ НПМГ/ ПЧМГ. Шанс за прием има дори и в 1 мат. паралелка и свободни места в другите паралелки. Отделно от това имат и група за математическа подготовка и децата от паралелката и групата могат да участват в мат.школа.

Към проектотаблиците добавих отделна страница за 107 ОУ и резултатите от другите състезания на кандидатите. Знете, че състезанието с най-голяма тежест е Еврика, така че това дори не е проектокласиране за 107 ОУ, а просто списък с резултатите от другите състезания, където са оповестени.

# 83
  • Мнения: 5 027
Дали на първо класиране за 5 клас ще са едни и същи деца в СМГ и НПМГ?

# 84
  • София
  • Мнения: 1 012
Дали на първо класиране за 5 клас ще са едни и същи деца в СМГ и НПМГ?
До голяма степен - да. Винаги има и изключения - деца, които си предпочитат само едно от двете у-ща, но са единични бройки. И да, за 5ти клас е за първа година в НПМГ, та моето "винаги" е на база наблюдения кандидатстването след 7ми.

# 85
  • Мнения: 16
Да, ако кандидатите са едни и същи на двете места. В такъв случай, в първите двеста класирани в НПМГ 148 биха имали достатъчен резултат и за прием в СМГ. Кое ще предпочетат няма как да знаем.

От децата явили се на Еврика само 19 не биха могли да са кандидати за СМГ/ НПМГ, защото не са се явили на Математика за всеки или резултата им от МВ е кодиран.

# 86
  • Мнения: 33
Първите 200 ще си поделят СМГ/ НПМГ. Не знам каква част от тях ще предпочетат ПЧМГ, предполагам няма да са много. Интересно е и дали ще има предпочели НПМГ пред СМГ, а да не забравяме, че има и 125то и 107мо.

# 87
  • Мнения: 5 027
Благодаря за отговорите. Значи на второ класиране би трябвало да се размърдат нещата, т.е. да имат шанс и някаква част от неприетите на първо. Сигурно повечето математически насочени деца ще се подсигурят с кандидатстване на 3-4 места. Освен челните позиции.

# 88
  • София
  • Мнения: 19 754
Предполагам, че първите стотина, които със сигурност са вътре на първо класиране и в двете училища, вече са наясно къде искат да учат и едва ли подават документи и на двете места. По-скоро тези, които са на "кантар" може да кандидатстват и на двете за повече сигурност.

# 89
  • София
  • Мнения: 543
Точно така, няма смисъл от подаване на документи на повече от 1 място само за спорта, ако си до около 140-то мясно според мен. За инфо на тези, които са на границата и треперят, знам 5 деца от първите 100 от МВ, които няма да подават изобщо никъде документи, а ще си останат в настоящите частни у-ща.

# 90
  • Мнения: 16
Първите 200 ще си поделят СМГ/ НПМГ. Не знам каква част от тях ще предпочетат ПЧМГ, предполагам няма да са много. Интересно е и дали ще има предпочели НПМГ пред СМГ, а да не забравяме, че има и 125то и 107мо.
Да, но не по резултат от МВ. Сред първите 200 по резултат от МВ има деца, които ще останат извън приетите в СМГ и НПМГ.

# 91
  • Мнения: 33
Това ще бъде по тяхно желание, ако предпочетат друго училище. Но няма да са много такива. Доколкото знам миналага година в СМГ на първо класиране са се записали всички. Така че вероятността да се откажат не е голяма.
Първите 200 ще си поделят СМГ/ НПМГ. Не знам каква част от тях ще предпочетат ПЧМГ, предполагам няма да са много. Интересно е и дали ще има предпочели НПМГ пред СМГ, а да не забравяме, че има и 125то и 107мо.
Да, но не по резултат от МВ. Сред първите 200 по резултат от МВ има деца, които ще останат извън приетите в СМГ и НПМГ.

# 92
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
Предполагам, че първите стотина, които със сигурност са вътре на първо класиране и в двете училища, вече са наясно къде искат да учат и едва ли подават документи и на двете места. По-скоро тези, които са на "кантар" може да кандидатстват и на двете за повече сигурност.

Само първите 50-тина в проекто-таблицата на НПМГ могат да са сигурни за мястото си, ако искат да учат там. За останалите няма гаранция и ще кандидатстват и на двете места.

# 93
  • Мнения: 16
Съвсем няма да е по желание. Независимо от високия резултат на МВ, няма да имат достатъчно бал за прием поради ниски резултати на ПМС/ ЕК или Олимпиада.
Въпреки високата тежест на МВ, само то не е достатъчно за прием.
Май говорим за различни неща. Simple Smile Първите 200 по резултат от МВ срещу първите 200 по проектотаблицата се различава.

# 94
  • Мнения: 33
Да, имах предвид първите двеста от проектотаблица. За първите двеста от МВ ясно, има размествания там заради резултатите от другите състезания. Най - неясното е ще има ли предпочели НПМГ пред СМГ, или неприетите в СМГ ще отидат в НПМГ.
 
Съвсем няма да е по желание. Независимо от високия резултат на МВ, няма да имат достатъчно бал за прием поради ниски резултати на ПМС/ ЕК или Олимпиада.
Въпреки високата тежест на МВ, само то не е достатъчно за прием.
Май говорим за различни неща. Simple Smile Първите 200 по резултат от МВ срещу първите 200 по проектотаблицата се различава.

# 95
  • Мнения: 16
Според мен ще има. Въпреки, че училището няма опит с прием в 5ти клас имат добра мотивация да се докажат. А опит с обучението имат. Директора им е бивш зам.директор. на СМГ. Имат и добри учители, репутация...

# 96
  • Мнения: 2 238
Ооо, аз съм виждала деца приети в 5ти клас в СМГ с висок бал и избрали после 125то, което не може да сравняваме с НПМГ, така че със сигурност ще има деца избрали НПМГ пред СМГ.

# 97
  • Където морето целува небето...
  • Мнения: 1 107
Имам спомен, че миналата година някой беше качил примерен бадж за финала на МБГ, но не мога да го открия. Някой може ли да съдейства с бланка?

# 98
  • Мнения: 262
Здравейте! От утре започва кандидатстване за прием след 4 клас. Дъщеря ми ще кандидатства в ПМГ Благоевград. Няма голям шанс, тъй като ще приемат само 26 деца, а резултатите от състезанията не са й високи, но ще се надяваме на късмет. При образуване на бала, освен точките от HBO, видях, че се гледат точките от Пролетно математическо състезание, Европейско кенгуру и Математика за всеки. Резултатите и от трите състезания ли се сумират или избираме между тях кое да участва в балообразуването?

# 99
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
Имам спомен, че миналата година някой беше качил примерен бадж за финала на МБГ, но не мога да го открия. Някой може ли да съдейства с бланка?

Бланката не беше ли публикувана във ФБ групата миналата година? Там бих се разровила аз, но август ми е още много далечен, а и мисля, че имам запазени принтирани копия. Ще трябва да ги потърся...

Гергана, за всяко училище балът се формира по различен начин. На сайта на вашата МГ ще намериш конкретна информация за формулата за балообразуването, от което се интересуваш.

# 100
  • Мнения: 497
Всяка МГ си е с различно балообразуване. За вашата е публикувано тук:
https://www.pmg-blg.com/images/SJ_education/Priem_5klas/2021_202 … 20klas%202021.pdf
От едно от четирите състезания - областен на олимпиадата, ЕК, ПМС и МВС - се взимат 2-та най-високи резултата и се преобразуват по формула - прочетете си добре регламента и сроковете, публикувани на сайта.

# 101
  • Мнения: 2 238
А Мадлен кога ще се пенсионира? Много отдавна и е време да спаси децата от своето присъствие в училището.

# 102
  • Мнения: 5 027
Да, имах предвид първите двеста от проектотаблица. За първите двеста от МВ ясно, има размествания там заради резултатите от другите състезания. Най - неясното е ще има ли предпочели НПМГ пред СМГ, или неприетите в СМГ ще отидат в НПМГ.
А дали ще има предпочели ПЧМГ пред СМГ?

# 103
  • Мнения: 33
Ще има, но не вярвам да са много.
Да, имах предвид първите двеста от проектотаблица. За първите двеста от МВ ясно, има размествания там заради резултатите от другите състезания. Най - неясното е ще има ли предпочели НПМГ пред СМГ, или неприетите в СМГ ще отидат в НПМГ.
А дали ще има предпочели ПЧМГ пред СМГ?

# 104
  • Мнения: 39
Имам спомен, че миналата година някой беше качил примерен бадж за финала на МБГ, но не мога да го открия. Някой може ли да съдейства с бланка?
Бланката задължителна ли е? Прочетох,че бадж трябва да има, но не видях публикуван такъв в сайта на МБГ. Може ли всеки сам да си изработи бадж?

# 105
  • Мнения: 134
Здравейте,

Някой знае ли дете, което е 4 за 5 клас, на кои задачи от това състезание http://klasirane.com/AK.asp следва да се яви? На тези ли: Division Middle Primary / Ecolier / 3-4 клас ? Или на тези: Division Upper Primary / Benjamin / 5-6 клас ?

Благодаря! Flowers Hibiscus

# 106
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
На нас ни изпратиха образец на бадж от центъра, в който се яви детето.

# 107
  • Мнения: 19 796
Щом сега е завършило 4. клас, значи за групата 3-4.
От няколко дни в групата е качен образец на бадж, но не е проблем всеки сам да си изработи такъв.

# 108
  • Мнения: 336
Здравейте,

Някой знае ли дете, което е 4 за 5 клас, на кои задачи от това състезание http://klasirane.com/AK.asp следва да се яви? На тези ли: Division Middle Primary / Ecolier / 3-4 клас ? Или на тези: Division Upper Primary / Benjamin / 5-6 клас ?

Благодаря! Flowers Hibiscus
На Division Middle Primary / Ecolier / 3-4

# 109
  • някъде по света
  • Мнения: 3 855
Здравейте може ли някакво помагало или сборник с по сложни задачи.От тази година ще се подготвяме за математическа гимназия ,ще бъдем в трети клас.
Много ви благодаря,страхотна тема.

# 110
  • Мнения: 134
Здравейте може ли някакво помагало или сборник с по сложни задачи.От тази година ще се подготвяме за математическа гимназия ,ще бъдем в трети клас.
Много ви благодаря,страхотна тема.

Здравейте, препоръчвам този например: https://www.ozone.bg/product/matematika-za-talanti-za-2-3-klas-n … zdanie-2017-klet/

# 111
  • Мнения: 116
Здравейте! Препоръчайте сборник за упражнения след четвърти клас, за дете, което ще учи в Математическа гимназия. Благодаря предварително!

# 112
  • някъде по света
  • Мнения: 3 855
Здравейте може ли някакво помагало или сборник с по сложни задачи.От тази година ще се подготвяме за математическа гимназия ,ще бъдем в трети клас.
Много ви благодаря,страхотна тема.

Здравейте, препоръчвам този например: https://www.ozone.bg/product/matematika-za-talanti-za-2-3-klas-n … zdanie-2017-klet/
Много ви благодаря

# 113
  • Мнения: 9
Здравейте може ли някакво помагало или сборник с по сложни задачи.От тази година ще се подготвяме за математическа гимназия ,ще бъдем в трети клас.
Много ви благодаря,страхотна тема.

https://www.book.store.bg/p114250/zadachi-po-temi-za-klasna-i-iz … maria-tomova.html

https://m.helikon.bg/201054-%D0%9D%D0%B5%D0%BC%D0%BE.-%D0%9C%D0% … %D0%B0%D1%81.html

# 114
  • някъде по света
  • Мнения: 3 855
Здравейте може ли някакво помагало или сборник с по сложни задачи.От тази година ще се подготвяме за математическа гимназия ,ще бъдем в трети клас.
Много ви благодаря,страхотна тема.

https://www.book.store.bg/p114250/zadachi-po-temi-za-klasna-i-iz … maria-tomova.html

https://m.helikon.bg/201054-%D0%9D%D0%B5%D0%BC%D0%BE.-%D0%9C%D0% … %D0%B0%D1%81.html
Благодаря много

# 115
  • Русе
  • Мнения: 359
https://www.mathematicalmail.com/
Има публикувани програмата на финала на МБГ и разпределението на  учениците по стаи и час

# 116
  • Мнения: 47
Един въпрос, решаваме задача за 2ри клас, колко комбинации двуцифрени числа могат да се направят с картите 2, 6 и 7. Дъщеря ми я решава така: има предвид, че 6 става и 9 и стават 2, 6, 7 и 9. Т.е. има 4 варианта за десетици и 3 варианта за единици. 4 Х 3 = 12. Отговорът обаче е 10. И се чудим къде греши, а вече не са на училище и няма кой да пита Simple Smile

Допълвам се, току ще се сети, че не може да направи 69 и 96 (понеже са карти). Но оставям все пак поста ако на някой му стана интересно.

Последна редакция: ср, 21 юли 2021, 16:20 от good fight

# 117
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
Моят син по същия начин сгреши задача за 1 клас.

# 118
  • София
  • Мнения: 213
Здравейте,
Някой има ли представа Австралийско кенгуру провежда ли се в София. Попаднах на възможност за регистрация само в Пловдив. Благодаря 😊

# 119
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
Личното ми мнение е, че в първи и втори клас е по-удачно децата да решават подобни на горната задачи чрез изброяване, а не с помощта на формули. Но това е само лично мнение.

# 120
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
Изобщо не ми е минало през ума да използвам формули. Честно казано дори не мога да ги съставя. Много съм боса по математика и помагам максимум до 3 клас. Simple Smile))

# 121
  • Мнения: 4 150
С формула ще се объркаш или ще отнеме повече време отколкото да ги изброиш, но ако искаш:
 2x3+2×2 =10

T.е. ако 2 или 7 са първа цифра имаш по 3 комбинации ( 26, 27, 29, 72 76, 79)

Ако 6 или 9 са първа цифра имаш само 2 или 7 за втора (62, 67, 92, 97)

# 122
  • Бургас
  • Мнения: 1 996
Привет! Търся тема за 5 клас от МБГ Есен 2020?

# 123
  • София
  • Мнения: 83
Здравейте,
Някой има ли представа Австралийско кенгуру провежда ли се в София. Попаднах на възможност за регистрация само в Пловдив. Благодаря 😊
Организира се и в София, но записването към края на юни е приключило. Доц. Кортезов се занимава с организацията му.
http://www.danybon.com/obrazovanie/amc-2021/

# 124
  • Мнения: 23
Здравейте, къде може да намеря бланка на баджа за МБГ? Разгледах и тук и във фейсбук, но не намирам

# 125
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
Здравейте, къде може да намеря бланка на баджа за МБГ? Разгледах и тук и във фейсбук, но не намирам
Прати ми мейл на лични и ще ти пратя.

# 126
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
Някой иска ли да сравним отговори от МБГ 1 клас?

# 127
  • Мнения: 39
    1 - 6
    2 - 0
    3 - 13
    4 - 9
    5 - 18, 20
    6 - 2
    7 - 9
    8 - 1
    9 - 13
    10 - 100
    11 - 20
    12 - 12
    13 - 3
    14 - 2
    15 - 2
    16 - 0
    17 - Събота
    18 - 46
    19 - 6
    20 - 3


     

# 128
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
Това вашите отговори ли са или верните?

# 129
  • Мнения: 809
Изглежда,че са верните отговори!

# 130
  • Русе
  • Мнения: 359
А отговори за 4 клас МБГ?

# 131
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 6 883
Много е тихо тази година в темата. 😄

Надявах се да изкарат верните отговори още тази вечер, но явно няма, ще си спазят сроковете.

# 132
  • Мнения: 39
Това вашите отговори ли са или верните?

Моите. На детето някои от отговорите се различават от тези Simple Smile

# 133
  • Sofia
  • Мнения: 3 831
Това вашите отговори ли са или верните?

Моите. На детето някои от отговорите се различават от тези Simple Smile
Притесних се,че са на детето 😄 синът ми е с 5 грешки.

# 134
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
А отговори за 4 клас МБГ?

Само опит за отговори:

1. 180
2. 7
3. 779
4. 2021
5. 90
6. V
7. 0 и 8
8. 26. 39 и 78
9. 7
10. 11025
11. 80, 100 и 170
12. 48
13. 4
14. 14
15. 6:02
16.9870
17. 19
18 3 или 6
19. 51
20. 2898

# 135
  • Където морето целува небето...
  • Мнения: 1 107
Някой случайно да има скалите от миналата година?

# 136
  • Русе
  • Мнения: 359
А отговори за 4 клас МБГ?

Само опит за отговори:

1. 180
2. 7
3. 779
4. 2021
5. 90
6. V
7. 0 и 8
8. 26. 39 и 78
9. 7
10. 11025
11. 80, 100 и 170
12. 48
13. 4
14. 14
15. 6:02
16.9870
17. 19
18 3 или 6
19. 51
20. 2898

Задача 14 дъщеря ми е дала отговор 18

# 137
  • В Страната на Чудесата
  • Мнения: 1 973
iva_georgieva, ами нищо чудно и да е право детето. Моят син също е дал отговор 18, а той определено е по-добрият математик в семейството. Grin

# 138
  • Мнения: 47
какви впечатления споделят децата от финала? моето не е успяло да си прецени времето и е стигнало до 16та, последните е налучквала. Решените са й верни, но пт 16та нататък налучканите не... И пропуснала една отделно, оставила я за накрая и после не се върнала.
Самите задачи не са били трудни според нея, но са били и за време и тя не е намерила бърз начин,  се е помотала. Странно ми е, защото всички съзтезания са ограничени с време и досега не сме имали този проблем, дори е имало случаи да си проверява. Но явно се е ошашкала нещо и е поблеяла малко сега:) Иначе в тяхната стая е било и малко шумно, всеки задавал въпроси и още след 30тата минута, които са готови и започнали да предават, но си викали квестора  тя на всевки обяснявала нещо за предаването - какво къде се попълва и т н. В София като ходи на съзтезание казва, че който е готов вдига ръка, квесторът идва, тихо взима листа и това е.