Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 14

  • 13 056
  • 186
  •   1
Отговори
# 120
  • Марс
  • Мнения: 246
Събота и неделя не съм карала. Всички часове бяха заети. Не се е съобразявал с мен, казваше ми дата и каквото има свободно като часове на нея и си избирах - до там.

# 121
  • Мнения: 119
Привет

При какви обстоятелства един курсист бива скъсан. Запознат съм че това става при неспиране на знак СТОП, влизане в забранена улица, влизане в насрещното, минаване на червен знак на сфетофара и т.н.

Късат ли да речем ако не дадеш предимство на пешеходец. Сега на едно място чета че това се смята за второстепенна грешка и взема от 1 до 3 точки.

# 122
  • Мнения: 1 706
Според "МЕТОДИКА за провеждане на изпитите за придобиване на правоспособност за управление на МПС":

"При оценяването на практическия изпит се отбелязват два вида грешки – основни и второстепенни. За основни грешки се считат неправилни действия, породени от липсата на знания и умения, заложени в изискванията към водачите на МПС от съответната категория. За второстепенни грешки се считат правилни, но неточни действия, породени от недостатъчната тренираност на изпитвания.
За всяка допусната основна грешка се начисляват по 3 наказателни точки, а за всяка второстепенна – по 1 наказателна точка.
Оценка “ДА” се поставя на изпитван, получил не повече от 9 наказателни точки, като не повече от 6 са от основни грешки.

Изпитът се прекратява преди изтичане на определеното време и се поставят 10 наказателни точки в следните случаи:
- когато изпитваният навлезе при забраняващ сигнал на светофар или регулировчик;
- когато изпитваният навлезе срещу движението на пътен възел или път с еднопосочно движение;
- когато изпитваният не спре при наличието на пътен знак знак Б2;
- при намеса на комисията за предотвратяване на действия на изпитвания, които са опасни за другите участници в движението;
- при допускане на ПТП.

# 123
  • Мнения: 119
Благодаря за отговора.

Да речем ако не пропусна пешеходци на две различни улици това означава ли че съм скъсан. Ако не пропускането на пешеходците се сметне за второстепенна грешка може би ме очакват от 2 до 6 наказателни точки.

# 124
  • Мнения: 1 706
Благодаря за отговора.

Да речем ако не пропусна пешеходци на две различни улици това означава ли че съм скъсан. Ако не пропускането на пешеходците се сметне за второстепенна грешка може би ме очакват от 2 до 6 наказателни точки.
Основна грешка е, а не второстепенна. Ти и веднъж да не пропуснеш пешеходец, може да се тълкува като действие, опасно за другите участници в движението. Натиска спирачка вместо теб и те къса. Както и ако минеш в опасна близост до спрял автомобил, или се насочиш към бордюр/мантинела - хваща ти кормилото и те къса.

# 125
  • Мнения: 2 894
Е-е,чак толкова не... Аз щях да закача една спряла кола,инструктора наби спирачки,каза ми да отбия встрани,запали цигара с треперещи пръсти Laughing и след като я изпуши,ми нареди да продължа. После - нищо. Забрави за случая.

# 126
  • Мнения: 1 706
deaf, с камера ли беше? Защото сега вероятността изпитващият да набие спирачки, да пушите по цигара и след това да продължите изпита клони към нула. Реални причини за късане от последния месец споделям. Понеже инструкторът ми казва кога има изпит като правим графика, обикновено питам как е минал. Ако са скъсали курсиста, обсъждаме допуснатите грешки и ми обръща внимание като минаваме през проблемните места. Специално за пешеходните каза на изпита да спирам дори в ситуации, в които не съм длъжна -- примерно при две платна с остров, когато не е стигнал до моето пешеходецът. Или при колебаещ се пешеходец да спра и да му покажа с жест да премине, защото цитирам "изпитващите много държат да не им отнемате предимството и обичат такива неща".

# 127
  • Мнения: 2 894
deaf, с камера ли беше? Защото сега вероятността изпитващият да набие спирачки, да пушите по цигара и след това да продължите изпита клони към нула. Реални причини за късане от последния месец споделям. Понеже инструкторът ми казва кога има изпит като правим графика, обикновено питам как е минал. Ако са скъсали курсиста, обсъждаме допуснатите грешки и ми обръща внимание като минаваме през проблемните места. Специално за пешеходните каза на изпита да спирам дори в ситуации, в които не съм длъжна -- примерно при две платна с остров, когато не е стигнал до моето пешеходецът. Или при колебаещ се пешеходец да спра и да му покажа с жест да премине, защото цитирам "изпитващите много държат да не им отнемате предимството и обичат такива неща".
Не-е,нямаше камери. Това беше преди двадесетина години... Даването на предимство на пешеходец и то на "зебра" трябва да стане като рефлекс. Няма нищо сложно в него,че да се притеснявате. Давайте предимство,дори и ако пешеходеца още не е стъпил на "зебрата"...

# 128
  • Мнения: 119
Благодаря за отговора.

Да речем ако не пропусна пешеходци на две различни улици това означава ли че съм скъсан. Ако не пропускането на пешеходците се сметне за второстепенна грешка може би ме очакват от 2 до 6 наказателни точки.
Основна грешка е, а не второстепенна. Ти и веднъж да не пропуснеш пешеходец, може да се тълкува като действие, опасно за другите участници в движението. Натиска спирачка вместо теб и те къса. Както и ако минеш в опасна близост до спрял автомобил, или се насочиш към бордюр/мантинела - хваща ти кормилото и те къса.

Навсякъде различно пише.Най добре е да питам моя инструктор и той ще ми каже.

Иначе на това място чета съвсем различно
http://businessaccountbg.com/avto-moto-kurs/izpiti.html
Цитат
Второстепенните са, когато не се даде предимство на пешеходец, не се престрои правилно и др., при които не е имало опасност от ПТП. За тях се отнемат по 1, 2 или 3 точи, като курсистър има налични 9 точки.

# 129
  • Мнения: 1 706
Според ДАИ за основна грешка - 3 точки, за второстепенна - 1, а за опасна - 10. Няма как на изпита да ти вземат две точки и да ти е второстепенна грешка, при положение че като шофьор ти взимат книжката за месец ако отнемеш 2 пъти предимство на пешеходна пътека.

# 130
  • гр. София
  • Мнения: 4 342
Абе това къде какво пише за първостепенни и второстепенни грешки.....не разчитайте на него. Мен ме скъсаха, защото бях спряла на празно кръстовище, за да се огледам (не че от километър не се виждаше, че няма никой и в двете посоки) и при тръгването, понеже имаше много  лек наклон от настилката, най-вероятно да съм отпуснала леко колата назад, но тръгнах. Спря ме, каза "достатъчно" и така - било ПТП, опряла съм все едно колата отзад....Rolling Eyes Пълни глупости! И един път ме скъсаха, защото не можах да паркирам колата в мястото, което бях избрала. Казаха ми "Изберете подходящо Smirk място да паркирате!" И понеже инструктора ми беше казал, че като ми кажат да правя нещо - трябва да го направя и аз почти веднага решавам да паркирам успоредно на едно място, в което виждах, че  трудно ще вляза, но след 50метра излизахме на улица, където паркирането не е позволено, та реших, че трябва се пробвам явно. И ме скъсаха. Този от ДАИ каза, че досега не съм имала грешка, но защо съм решила да паркирам там? Аз или колегата ще паркираме тук, но вие трудно!" Аз казвам, че доколкото знам трябва да реагирам бързо/веднага след като ми кажат какво да правя. А той отговори "Да, но аз казах "подходящо място" ! И ей така.....После разбрах, че можело да кажеш, че не е имало на тази улица подходящо място.... или нещо друго...

# 131
  • Мнения: 536
Абе това къде какво пише за първостепенни и второстепенни грешки.....не разчитайте на него. Мен ме скъсаха, защото бях спряла на празно кръстовище, за да се огледам (не че от километър не се виждаше, че няма никой и в двете посоки) и при тръгването, понеже имаше много  лек наклон от настилката, най-вероятно да съм отпуснала леко колата назад, но тръгнах. Спря ме, каза "достатъчно" и така - било ПТП, опряла съм все едно колата отзад....Rolling Eyes Пълни глупости! И един път ме скъсаха, защото не можах да паркирам колата в мястото, което бях избрала. Казаха ми "Изберете подходящо Smirk място да паркирате!" И понеже инструктора ми беше казал, че като ми кажат да правя нещо - трябва да го направя и аз почти веднага решавам да паркирам успоредно на едно място, в което виждах, че  трудно ще вляза, но след 50метра излизахме на улица, където паркирането не е позволено, та реших, че трябва се пробвам явно. И ме скъсаха. Този от ДАИ каза, че досега не съм имала грешка, но защо съм решила да паркирам там? Аз или колегата ще паркираме тук, но вие трудно!" Аз казвам, че доколкото знам трябва да реагирам бързо/веднага след като ми кажат какво да правя. А той отговори "Да, но аз казах "подходящо място" ! И ей така.....После разбрах, че можело да кажеш, че не е имало на тази улица подходящо място.... или нещо друго...

Къде беше Вашият изпит, че ми стана интересно къде изпитващите карат да си избира изпитващия място за паркиране. Тук във Варна, за добро или за лошо, ни избират мястото Simple Smile По-скоро за добро…

# 132
  • Марс
  • Мнения: 246
И мен ме накараха да си го избера, завихме по 1 улица и казаха - Сега намери място да паркираш. Предполагам зависи на какъв изпитващ ще попаднеш.

# 133
  • в сърцето на едно ангелче
  • Мнения: 3 017
Записвам се да ви следя.Предстои ми 3-ти(ТРЕТИ) пореден изпит.
Много късат в Пловдив и за глупости късат,та не знам.Предния път ме скъса за неспазване на дистанция в тясна уличка.Много бях бясна!

# 134
  • Мнения: 119
И мен ме накараха да си го избера, завихме по 1 улица и казаха - Сега намери място да паркираш. Предполагам зависи на какъв изпитващ ще попаднеш.
Настина много зависи на какъв изпитващ ще попаднеш

Общи условия

Активация на акаунт