Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Сгрешена винетка

  • 1 612
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 000
Не намерих скорошна тема, конкретно с моя въпрос също няма.. Така, че карам направо..

Днес ни спряха, и се оказа, че последната буква на регистрационния номер на колата на мъжът ми е сгрешена. Сгрешена от служителя на бензиностанцията, в която е правена винетката. Миналата година 09.месец.. От тогава до сега, има единадесет снимки, на различни места, и с ЕФ-70 лв всеки. Не е получавал нито едно писмо, или имейл от нито една институция. (Апи, бгтол)
Служителя на Мвр, каза, че трябва да подадем жалба, и да подведем служителите под отговорност, понеже грешката е тяхна.
Само, че въпроса е:
"Към кого трябва да се обърнем? БГтол, АПИ, бензиностанцията?
Конкретно там където е направена винетката, да се попълни декларация?
Следователно, те да си оправят нещата, след като те са объркали документа. Подадохме жалба на сайта на АПИ, прикачихме и снимки на документа, в който си личи, как мъжът ми е написал регистрационния номер с правилна последна буква, а служителя е въвел друга.
Освен подадената жалба, какво друго трябва да се направи?

В интернет не намирам никаква информация, подобна на това което търся.. Ще бъда много благодарна, ако някой ме осветли!

# 1
  • Мнения: 2
Продаваш заявление в и към бензиностанцията за сгрешен номер. В този момент има два варианта-приемат ти заявлението, разглеждат го и го приемат. Изплащат ти глобите и стойността на винетката(прилага копие на глобите). Отказват да одобрят заявлението. Тогава изискваш да ти напишат протокол за отказ и им казваш, че ще го подадеш в КЗП(комисия за защита на потребителите). Най-вероятно ще се дърпат, но законово такава е процедурата. Обикновено се стряска или не са си написали добре правилата за рекламации и се разминава КЗП-то. Но ако стигнеш до там, знай, че КЗП изисква търпение и малко натиск, защото им е буткава работата. Успех

# 2
  • Мнения: 1 000
Благодаря за отговора. Просто като знаем институциите ни какви са, и се чудим от къде да я захванем.
Още утре ще отидем, да видим с какво обяснение, ще минат. Надявам се, всичко да мине бързо и без много разправии.

    # 3
    • Мнения: 30
    Служителят е сгрешил, а мъжът ви къде е гледал? Не следва ли да получи документ за винетката, където е описан номера на автомобила?

    # 4
    • Мнения: 1 000
    Има такъв. И аз не знам къде е гледал, но затова сега ходи по институции, и се занимава със жалби и т.н

    # 5
    • Мнения: 1 932
    Губи си времето. За какво да се жали, като не е сверил собствения си номер и да реагира на момента...
    Като не гледа, да си купува винетка сам, в нета или на автомата на бензиностанцията. Тогава ако сбърка ще се сърди на себе си.

    # 6
    • Мнения: 1 000
    Моля не четете между редовете.
    Не си губи времето. Подал е жалба в АПИ, винетката ще е обработена до два дни.
    Това откакто са вкарали Е-винетките, се е случвало много пъти.Хората в службата обясниха, че не е за първи път, и се съгласиха, че грешката е в тях,че до сега 10 месеца, не е получил нито един фиш. Друг е въпроса, че служителите от въпросното място, където е правена, се опитват да си измият ръцете едни с други. Но колкото и бавна да е процедурата, няма да оставим едни 800лв ей така на държавата.

    # 7
    • СИ
    • Мнения: 1 310

    ... Друг е въпроса, че служителите от въпросното място, където е правена, се опитват да си измият ръцете едни с други. Но колкото и бавна да е процедурата, няма да оставим едни 800лв ей така на държавата...


    И да и не. Когато купуваш винетка така или иначе подписваш съгласие, че посочената информация за номера на колата е вярна. Ако купиш винетка от автомат, тогава какво?
    В крайна сметка, този който купува винетката трябва да провери дали всичко е вярно и точно.

    # 8
    • Мнения: 1 932
    Моля не четете между редовете.
    Не си губи времето. Подал е жалба в АПИ, винетката ще е обработена до два дни.
    Това откакто са вкарали Е-винетките, се е случвало много пъти.Хората в службата обясниха, че не е за първи път, и се съгласиха, че грешката е в тях,че до сега 10 месеца, не е получил нито един фиш. Друг е въпроса, че служителите от въпросното място, където е правена, се опитват да си измият ръцете едни с други. Но колкото и бавна да е процедурата, няма да оставим едни 800лв ей така на държавата.

    Мери, никой не чете между редовете, просто и на нас ни се слувало все пак, да си купуваме винетка....
    Дано успеете, естествено, че ако има как да не патиш е по-добре, отколкото да платиш....

    Просто казвам, че на мен ми се вижда абсурдно да търсиш грешката в служителя, като сам не си си сверил номера. А още по-абсурдно би било ако признаят, че са сбъркали (не че не са, разбира се, но нали затова е там клиента, да си погледне и потвърди и съответно поправи и плати накрая), но в Абсурдистан всико е възможно.
    Иначе, да , безумно е и другото - че почти година съпругът Ви не е бил уведомен по никакъв начин за задължението.
    Ето за това, може би ще успеете да минете метър за плащането, не защото е пропуснал да провери....

    # 9
    • Мнения: 1 000
    То това е цялата работа. То едно на ръка, че не е видял.. Аз не го оправдавам в никакъв случай.
    Но, защо 10 месеца, не получи нито един фиш!?
    Чааак след 10 месеца го спират Бгтол, и му се изяснява ситуацията. То ясно, че сега ще му е обеца на ухото, и ще проверява следващ път, но как може да имаш е-фиш 12 бр, и нито един да не постъпи, нито в имейл, нито по пощата?
    Каква е тази система, какво е това безобразие се чудя аз...

    # 10
    • 8500
    • Мнения: 87
    И ние сме в това положение.При нас вината си е наша.Имахме две коли,едната се продаде и тръгнахме с другата,която рядко се караше дотогава.Над 6 пъти около Бургас и Черноморието,та и до София ....Проверявам,но няма уведомления и фишове-над 6месеца.Трябва да спра до някоя тяхна кола и т.н.

    # 11
    • Мнения: 2
    То това е цялата работа. То едно на ръка, че не е видял.. Аз не го оправдавам в никакъв случай.
    Но, защо 10 месеца, не получи нито един фиш!?
    Чааак след 10 месеца го спират Бгтол, и му се изяснява ситуацията. То ясно, че сега ще му е обеца на ухото, и ще проверява следващ път, но как може да имаш е-фиш 12 бр, и нито един да не постъпи, нито в имейл, нито по пощата?
    Каква е тази система, какво е това безобразие се чудя аз...

    Не получава фиш, защото ако платите в рамките на 2 седмици след излизането му, имате отстъпка 30% от глобата

    # 12
    • Мнения: 1 000
    По-скоро, защото не си вършат работата. Тук става въпрос за разлика почти 1 година..какви 2 седмици.
    Приятел получи фиш, 3 месеца след като са направили снимката.
    Ако имаше поне 1,щеше да се обжалва в съда. Направихме консултация с адвокат,чакаме началото на другия месец, и ще пиша с резултати.

    # 13
    • Стара Загора
    • Мнения: 2 135
    То това е цялата работа. То едно на ръка, че не е видял.. Аз не го оправдавам в никакъв случай.
    Но, защо 10 месеца, не получи нито един фиш!?
    Чааак след 10 месеца го спират Бгтол, и му се изяснява ситуацията. То ясно, че сега ще му е обеца на ухото, и ще проверява следващ път, но как може да имаш е-фиш 12 бр, и нито един да не постъпи, нито в имейл, нито по пощата?
    Каква е тази система, какво е това безобразие се чудя аз...

    Не получава фиш, защото ако платите в рамките на 2 седмици след излизането му, имате отстъпка 30% от глобата

    Моля не подвеждайте хората.
    30% отстъпка се прилага 14 дни след връчването на фиша, не след излизането му!
    Май месец платих фиш, издаден декември с 30% отстъпка.

    Общи условия

    Активация на акаунт