Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Петокласници 2021/2022

  • 13 394
  • 349
  •   2
Отговори
# 285
  • Sofia
  • Мнения: 3 638
Сега като чета, се сещам, че и нашите тази година имат отговорник по споделянето на домашните във Вайбър групата -дъщеря ми и нейната приятелка 😁 Обаче изумих, защото тя си гони нещата и информацията само е минала през ушите ми. Класната участва в групата им и предполагам лиготията от предходни години е сведена до минимум поне в тази група.

# 286
  • Мнения: 2 296
Здравейте! При нас пак казус. Вчера в час по история, две момчета не слушали и пречели. Госпожата решила да ги размести и съответно едното сложила на мястото на моето дете. И така моето се озовало на третия чин, а непослушното на първия, където тя седеше. Съответно така и останали по всички часове. Моето дете е най-дребното в класа и затова седи на първия чин. Има ли право детето ми да откаже да седи на третия чин?

# 287
  • Мнения: 7 429
    Лорентин по принцип учителят определя реда, по който сядат децата в клас. Обаче може да размести децата, ако има дете, което е по-ниско или с очила, дете със СОП или с проблемно поведение се премества отпред пред учителя, за да вижда добре или да е под контрол. Не е задължително във всички часове да седят разместени. Повдигни въпроса пред класен и учителят, който ги е разместил и обясни, че от третия чин детето ти не чува и вижда добре. Тя не беше ли и със СОП? Ако е така не трябва да я местят точно нея от първия чин. Да намерят друго решение за говорещото дете.

    # 288
    • Мнения: 512
    Да, не е добра идея да откаже и така да влезе в конфронтация с учителя. По-добре е да се говори с класния или ако се случи отново, тя сама да обясни в междучасието защо е сложена на първия чин, за следващия час да я върнат отново там.
    При нас в Школо ги има темите, гледам, че някои учители са си ги нанесли за целия срок, други ги вкарват текущо, докъдето са стигнали.
    В училището ни вече има трети карантиран клас, на едните изтече карантината и в момента са две паралелки от 11-класниците. Нашите засега всички са на училище, дано са здрави и занапред и не се налага ДО, но учителите вече подготвиха стаи в Тиймс  Anguished

    # 289
    • Мнения: 2 296
    Благодаря! Тя не е отказала, преместила се е. Но днес иска да си седи на първия чин. Тя не харесва другото дете, то и се подиграва, че е дребна. Мама Ру, вече не е на ресурсно. Въпреки, че като беше все нея местеха, защото е най- кротка в клас. Учителката се надяваше така да усмирява палавите. Моето много страдаше от това местене. Ще говоря с класната. Веднъж вече говорих, че пък единият от тези палавници я пръскаше с дезинфектант по очите. Ох, закъсахме! Кротката и понеже не е отличник ще го отнася.

    # 290
    • Мнения: 7 429
    На нас ни изтече СОП с края на четвърти клас и аз тази есен подадох отново. От октомври започна работа с ресурсната. Класната е по математика (основният ни проблем в училище), но е много отзивчива. И моето е по-дребно на фона на съучениците си, иначе си е в норма - 140см и 24кг, но си е седнала сама на средната редица на първия чин и помолих класната да не я местят от там учителите, независимо от реда, който всеки си определя. Говорих и с педагогическата за това.
    И нея я дразнят и обиждат. Преместила зад нея едно от палавите момчета и то започнало да й рита стола. Миналата седмица отсъства, че беше болна и сега едно от проблемите момчета й викало "О, бацил!"
    Ама ако питаш майките им, моето пречи в класа, не техните, че все развалят дисциплината, тормозят нея и едно момченце, подиграват се на учителите, обиждат се...

    # 291
    • Мнения: 2 296
    Мама Ру, моето от ресурсен център го освободиха, нямала вече нужда. Макар че, ако питаш училището, ще искат да е на ресурсно, защото както писах, тя не е отличничка. Пък училището е с амбиции, да е елитно. И наистина е първо в града, но пък на нас ни е район.
    Говорих с класната. Ще седи на задния чин с палавника. Нямало да я върне на първия чин. За постоянно. Там ще седяло другото палаво момче, а то е и отличник.
    Имам ли друга възможност, да я върна някак на първи чин?

    # 292
    • Мнения: 7 429
    Дете с очила и нисък ръст не може да не е на първия чин, защото заради очилата трябва да има видимост! Действай по този параграф - дете с очила НЕ вижда от задния чин. Бележка от очен лекар за дистанцията между детето и дъската.
    Те от Ресурсният център определят срок, но след изтичането му можеш да подадеш за ново обследване и нов СОП. И в нашето училище идва ресурсен от ресурсния център, ама си я взеха без проблем. Ей, трябва да видя нямам ли подписвам документи 🤔.

    # 293
    • Мнения: 10 213
    Всички първи чинове ли са заети от " палавници"? Толкова да няма едно местенце да я смени с по- висок съученик.
    Много тъпо, дано намерите решение.
    И в нашия клас ги разместват ежедневно, на който учител както му е удобно, понеже го питам всеки ден и ми казва- все по последните чинове седи / не е от ученолюбивите/.

    # 294
    • Мнения: 2 296
    Всички първи чинове са заети от отличници. Само моето не беше. Мисля си, че учителите така искат да си запазят отличниците. Защото е вярно, че ако децата не слушат в час, пречат освен на учителя и на себе си и неминуемо биха имали проблем с усвояването на материала.  Така мисля. След като преместиха моето, вече на първите 6 чина (3х2) са само отличници. Другите назад. Детето казва, че сега по- трудно чува какво говори учителят, защото са с маски.
    Мама Ру ще посетя очен лекар.

    # 295
    • Мнения: 7 429
    Такова разместване - отличниците отпред, останалите - отзад е дискриминационно. Така обричат другите деца съвсем да затънат, защото учителят няма да има контрол какво и колко правят, докато на първия чин няма мърдане.

    # 296
    • София
    • Мнения: 4 092
    Mama Ru, laurentin, ама че гадост Sad
    Няма търпимост и толерантност. А все ми се струва, че сега, както има повече достъпно инфо, е възможно да има повече разбиране и при деца, и при възрастни. Но не би.
    И май наистина трябва да ни се смени чипа...

    Петокласникът беше тормозен от кака си по музика. Обясняваха се за ноти, половини, осмини, тактове. Дано му е влязло нещо в главата. Учителката държи много на нотите и според каката няма начин да не го изпита, особено както е цъфнал с една хубава двойка на входното.

    # 297
    • Мнения: 7 429
    Здравейте. Понеже не мога да намеря темата за помощ по математика да попитам тук.
    Дъщеря ми е по Архимед, в момента завършват НОК. Има едни текстови задачи, които не успявам да разбера и реша, за да се опитам да й ги обясня. В добавка детето ми е с дискалкулия, т.е трябва допълнителни обяснения извън часовете.
    Например стр. 42, зад 8. Пиша я по памет, преди това имаше подобна с цветя, следващата е с тетрадки. Задачите следват един определен модел, но за мен са непълни или неточни.
    "Имаме 400 бели и черни топки, от тях 225 бели.
    - Колко еднакви пакета с топки могат да бъдат направени?
    - По колко топки от всеки цвят ще има в пакет?"
    Понеже цитирам по памет, възможно е да има лека неточност в условието.

    # 298
    • Мнения: 1 444
    Здравейте. Понеже не мога да намеря темата за помощ по математика да попитам тук.
    Дъщеря ми е по Архимед, в момента завършват НОК. Има едни текстови задачи, които не успявам да разбера и реша, за да се опитам да й ги обясня. В добавка детето ми е с дискалкулия, т.е трябва допълнителни обяснения извън часовете.
    Например стр. 42, зад 8. Пиша я по памет, преди това имаше подобна с цветя, следващата е с тетрадки. Задачите следват един определен модел, но за мен са непълни или неточни.
    "Имаме 400 бели и черни топки, от тях 225 бели.
    - Колко еднакви пакета с топки могат да бъдат направени?
    - По колко топки от всеки цвят ще има в пакет?"
    Понеже цитирам по памет, възможно е да има лека неточност в условието.
    При тези задачи, ако въпросът е зададен колко най-много еднакви пакета могат да бъдат направени, се търси най-голям общ делител на числата, представляващи броя на двата вида топки, в случая 225 бели и 400-225=175 черни. НОД всъщност е най-голямото число на което едновремнно се делят и двата вида топки, т.е. на него те могат да се разделят под формата на еднакъв брой пакети и да се комплектоват. Или накратко търси се НОД(225,175)
    След това за да се намери броя топки от цвят в пакет, броят от всеки цвят се дели на намерения брой пакети (НОД) т.е. НОД:225 и НОД:175 .
    При нас има подобни задачи с цветя от различен вид и колко най-много еднакви букета могат да се направят като се включат от всички видове цветя,  и по колко цветя ще има в букет.

    Последна редакция: сб, 16 окт 2021, 17:01 от Sparkles

    # 299
    • Мнения: 7 429
    Здравейте. Понеже не мога да намеря темата за помощ по математика да попитам тук.
    Дъщеря ми е по Архимед, в момента завършват НОК. Има едни текстови задачи, които не успявам да разбера и реша, за да се опитам да й ги обясня. В добавка детето ми е с дискалкулия, т.е трябва допълнителни обяснения извън часовете.
    Например стр. 42, зад 8. Пиша я по памет, преди това имаше подобна с цветя, следващата е с тетрадки. Задачите следват един определен модел, но за мен са непълни или неточни.
    "Имаме 400 бели и черни топки, от тях 225 бели.
    - Колко еднакви пакета с топки могат да бъдат направени?
    - По колко топки от всеки цвят ще има в пакет?"
    Понеже цитирам по памет, възможно е да има лека неточност в условието.
    При тези задачи, ако въпросът е зададен колко най-много еднакви пакета могат да бъдат направени се търси най-голям общ делител на числата, представляващи броя на двата вида топки, в случая 225 бели и 400-225=175 черни. НОД всъщност е най-голямото чило на което едновремнно се делят и двата вида топки, т.е. на него те могат да се разделят под формата на еднакъв брой пакети и да се комплектоват. Или накратко търси се НОД(225,175)
    След това за да се намери от всеки вид, броят от всеки цвят се дели на намерения брой пакети (НОД) т.е. НОД:225 и НОД:175
    Каква е разликата между НОД и НОК?
    175, 225 | 3
    175,   75 | 3
    175,   25 | 5
      25,      5 | 5
        5,.     1|  5
         1
    5 ли е НОД?
    Ако е 5, то тогава
    а/ 80 пакета
    б/ но как да реши тук?
    Обърквам се, защото 225 и 175 не се делят на числото в подточка а/

    Общи условия

    Активация на акаунт