Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

МОН - промените продължават (5)

  • 7 648
  • 118
  •   1
Отговори
  • Мнения: 19 721
Първа тема
Втора тема
Трета тема
Четвърта тема
Тема с продължение за проектите на документи в сферата на образованието, както и за вече утвърдените такива след приемането на Закона за предучилищното и училищното образование.
Добре дошли и нека да не превръщаме темата в образователен спамо-чат.

# 1
  • София
  • Мнения: 2 146
Благодаря за темата!
За мен децата ще бъдат поставрни при равни условия, ако се балообразува само от изпити, организирани от самия университет. Иначе и в едно училище да са децата, при различни тестове на “А” и “Б” клас, пак може да има претенции.
А и не виждам защо петица в осми клас трябва да намали оценката от изпита.

# 2
  • София
  • Мнения: 195
Благодаря за темата!
Живо ме интересуват всички промени,които обсъждате.

# 3
  • Мнения: 3 042
Проблемът с МУ ( и то основно МУ София) е комплексен. Първо-не може да се твърди, че децата с профил химия/биология са с предимство. Напротив. Голяма част от материала е много труден, но няма общо с приемния изпит. Т.е. учат се неща, които веднъж ти взимат огромна част от времето за учене, за да учиш все пак и за училище, втори път не ти дава никакво предимство, защото не влиза в изпитите. По принцип, част от изпитния материал липсва, така да го кажа, както преди, така и сега с профилите. Затова също не е тайна, че се ходи на уроци. Абсолютно невъзможно е без уроци от "вещи в занаята" , разбирайте хора вътре в кухнята, да имаш добър шанс за прием, дори да си най-ученолюбивият дванадесетокласник на света. Класическата подготовка е в продължение на две учебни години. Подготовка само в 12 клас е невъзможна-не ти стига времето, а и масово се целят в предварителен изпит, който е рано-не е взет целия материал до края на учебната година. И какво се получава сега? От миналата година едни деца са започнали подготовка-по стария модел. В средата на годината вече се знаеше, че изпитът ще е променен, но родължиха да учат по стария модел, защото въобще не се знае какво ще се включи. Да, заговори се да включат материал от профилите. Само по биология, химията е пожалена, но и без това в профил химия се учи повече физика, реално без уроци си загинал (ако някой си мисли, че профил химия в 11 и 12 клас дава предимство-да не се лъже, напротив, ограбва ужасно много кандидатите за МУ, които, вместо да се съсредоточат в ограничната химия, която така добре е пропусната в гимназиите с езиков профил, учат едни безумни неща). Масово децата поради цялата тази каша, колкото и да са учащи-зарязват нещо. Не се смогва. Съсредоточават се само в предметите за изпит и то във формата за изпит. Сега им е отнето и това, и трябва да си на 200 процента във всичко, а балообразуваща да е оценката от ДЗИ по БЕЛ е направо малоумно. Децата, успяващи да влезнат в МУ София са доказано грамотни.

# 4
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 6 650
Тогава кога губят грамотността?

# 5
  • Мнения: 3 042
Тогава кога губят грамотността?

Лекарите ли?
Или по принцип?
По принцип, откакто се шири и все по-широко се отваря вратата за двойно/заместващо/кактощетегонаречете образование.
Пак по принцип, до 7 клас е основата на граматиката, който научил до тогава-научил, след това му идва малко късно, а и никой учител не попълва чужди пропуски (разбирай на други учители, защото не децата са виновни винаги).

# 6
  • Мнения: 2 218
Тогава кога губят грамотността?
Неграмотността не е проблем. Стефан Данаилов (лека му пръст) пишеше "Збогом",но това не му пречеше да бъда един от най-талантливите наши актьори.

# 7
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 6 650
Неграмотността е огромен проблем.
Надявам се, че МОН не очаква всеки да стане треторазряден актьор.
Има ли вече становище за учебната година?

# 8
  • София
  • Мнения: 55 235
Грамотността първо трябва да я имаш, за да я изгубиш, макар че грамотност не се губи, ако веднъж я е придобил човек. Децата в голяма част така и не стават грамотни дори буквално. По-лошото е, че неграмотността вече става норма "какво като допуска грешки, няма да става писател, а инженер".
Неграмотността и всичко, което се случва или не се случва с едно дете не е проблем на системата, а на родителя. Системата си върви и съществува сама за себе си. Децата са си наши, лични. Утре, ако моето дете е неграмотно, никой няма да каже "учителките са виновни, защото не са го научили". Ще каже "гледай го тоя, не се научил да пише грамотно, обаче ми се явява на интервю и иска една торба пари да му плащам и има големи претенции". Да не говорим, че често родителите лежат на ухото, че учителката ще научи детето, а в действителност учителката има 25 деца на главата си и следва разписанието и който хванал влака - хванал. Който има родители да се заемат - има. Останалите както дойде. Учителката си е свършила работата според условията, в които работи и не може да попълва пропуските в знанията и уменията на детето като основа още от градинска възраст. Затова който си има дете му носи отговорността за грамотността. Останалото е празни приказки как това, как онова.

# 9
  • Мнения: 19 721
Има ли вече становище за учебната година?
Не. Разработвали насоки с "  различни варианти за реакция - локална или национална, в зависимост от здравната ситуация."
Цялото съобщение от 10 август:
Скрит текст:
https://www.mon.bg/bg/news/4306
Министерството на образованието и науката подготвя Насоки за обучение в условия на пандемия. В документа се разработват различни варианти за реакция - локална или национална, в зависимост от здравната ситуация. Първи проект на тези насоки вече е готов и през тази седмица ще се изпрати в Министерството на здравеопазването за съгласуване.

За 24 август т.г. е насрочено заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в системата на средното образование, на което насоките ще бъдат обсъдени със социалните партньори. На 30 и 31 август т.г. тези насоки и всички други указания за началото на учебната 2021/2022 г. ще бъдат представени пред началниците на Регионалните управления на образованието. Чрез тях те ще стигнат до директорите на всички образователни институции. Междувременно, когато документът е напълно готов, ще бъде представен на медиите и всички, които се интересуват.

Тъй като до 15 септември има повече от месец, все още е рано да се правят прогнози за присъствено или неприсъствено начало на учебната година. МОН прави всичко възможно учебната година да започне присъствено, но окончателното решение - локално или национално, ще зависи от епидемиологичната ситуация и противоепидемичните мерки, разпоредени от Министерството на здравеопазването.

Междувременно МОН полага усилия да осигури необходимите устройства и достъп до интернет, които са необходими за безпроблемно провеждане на занятията, ако се наложи преминаване към дистанционно обучение.

# 10
  • София
  • Мнения: 839
Неграмотността не е проблем. Стефан Данаилов (лека му пръст) пишеше "Збогом",но това не му пречеше да бъда един от най-талантливите наши актьори.
Също не му пречеше, пишейки “Збогом” да бъде и министър на културата в правителството на Сергей Станишев. Хайде няма нужда и благодаря от такива министри!
Неграмотността е основен проблем на обществото ни, благодарение на който простотията се вихри на всякакви нива в държавата. МОН не прави изключение за огромно мое съжаление. Добре, че по “ниските етажи” все още се намира по някой експерт, за да се случват нещата криво-ляво.
Извинявам се за отклонението.

Последна редакция: пт, 13 авг 2021, 22:46 от Skiorche

# 11
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 6 650
Дидева, благодаря. Доколкото виждам не се обсъжда ваксиналния или преболедували я статус на учениците, а само на учителите. Вече има ваксинирани и преболедували деца, чудя се няма ли значение това за решението за присъствена година.

# 12
  • Мнения: 5 427
Неграмотността е огромен проблем.
Функционалната или само правописа? Smile

# 13
  • София
  • Мнения: 244
Здравейте, бих искала да ви попитам следното: Може ли ученик , който сега ще бъде в 12 клас , да се яви на изпит за повишаване на оценка по предмет от първи гимназиален етап?
Благодаря ви предварително за отделеното време, не ми е позната материята на законодателството в образователната сфера, затова питам тук.

# 14
  • София
  • Мнения: 7 663
За първи гимназиален етап няма възможност за промяна на годишна оценка, а само на окончателната оценка, която се формира като средноаритметично от годишните оценки по предмета през целия първи гимназиален етап.
Чл. 33. от Наредбата за оценяване на резултатите от обучението на на учениците:
"Изпитите за промяна на оценка по учебен предмет или модул са:
1. поправителни изпити;
2. изпити за промяна на годишна оценка - за VII клас, за ХI клас и за ХII клас;
3. изпити за промяна на окончателна оценка при завършване на първи и на втори гимназиален етап на средното образование."
Според Чл. 36. (1) от Наредбата за оценяване на резултатите от обучението на на учениците: "Изпитите за промяна на окончателна оценка при завършване на първия или втория гимназиален етап се провеждат след приключване на учебните занятия съответно за Х клас или за ХII клас."

Последна редакция: пн, 16 авг 2021, 14:23 от sanaka

Общи условия

Активация на акаунт