Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Професия учител - 12

  • 21 461
  • 435
  •   2
Отговори
# 405
  • Мнения: 4 232
При мен мълчанието и лошият поглед имат по-голяма сила. Не, че като кресна, не настава тишина, но като че ли действието е по-краткотрайно. Sweat Smile Понякога ми става жал за тихите деца, които преобладават, но винаги има няколко, които пречат и развалят дисциплината. Понякога, като кресна, и послушните деца чак се стряскат, затова избягвам да го правя, но то е неизбежно в някои моменти, когато вече не ми издържат нервите...

# 406
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 9 231
А има ли тук някой, който да сподели, как създава авторитет и поддържа дисциплина, обучавайки деца в ЦСОП?

# 407
  • Ямбол
  • Мнения: 27 527
Аз съм на мнение, че има нужда от допълнително обучение на учители, които преподават на СОП, особено за аутизъм.
Още съм на мнение, че няма никакъв смисъл да се водят ученици, които нищо не възприемат.

# 408
  • Мнения: 4 694
До преди пет минути правих работни листи за учениците със СОП. Гледам да им отделя няколко минути, докато останалите работят по зададените задачи така и те се чувстват добре.
А има ли тук някой, който да сподели, как създава авторитет и поддържа дисциплина, обучавайки деца в ЦСОП?
Работила съм в дневен център преди 17 г. Наистина всяко дете си търси своето внимание, има свои потребности. Сложно е и аз която смятах, че съм видяла  наистина много имам моменти, в които съм изненадана не мога да преценя как да реагирам. Най- добре обсъди с хората които са по отдавна с децата, тези които могат да кажат какво би помогнало с всяко конкретно и какво да избягваш.

Последна редакция: сб, 09 окт 2021, 20:32 от J_M_M

# 409
  • Бургас
  • Мнения: 2 643
А има ли тук някой, който да сподели, как създава авторитет и поддържа дисциплина, обучавайки деца в ЦСОП?
Дисциплина и деца със СОП са трудно съвместими понятия, затова са в групи по 7, а не по 27 /поне в нашия/. В някои центрове и с двама педагози или педагог и социален работник в група.

# 410
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 9 231
А има ли актуална отделна тема за учители, работещи в ЦСОП?
Аз поне не намерих.

# 411
  • Бургас
  • Мнения: 2 643
Не, ако искаш на лични мога да ти дам координати на сходна фейсбук група.

# 412
  • Мнения: 1 378
Всеки учител си намира подхода! Защото и всеки учител си има различен темперамент и излъчване!

# 413
  • Sofia
  • Мнения: 3 630
Не се включих по въпроса за дисциплината, макар че съм в гимназия и разнообразни ученици, но днес просто съм яхнала метлата. Има един безобразен клас, от който всички учители са вдигнали ръце, класната им даже напусна заради тях. Две девойки подвеждат всички и час там не може да се проведе.
Та седнала съм да пиша аз докладна до директорката, защото искам да има черно на бяло нещо за тяхното поведение и евентуално да бъдат предложени за наказание на съвет, и се чудя "докладна" ли да го нарека или има някакво по-модерно наименование. Отбелязах забележки в Школо на двете ученички. Какви други мерки мога да предприема?

# 414
  • Майничка
  • Мнения: 10 205
При нас е просто "доклад".
В училищния ни правилник е записано, че на ученика може да бъде наложено административно наказание при 3 забележки, нанесени от учител в дневника (хартиен или електронен). Ползваме си активно този член, отделно отстраняваме младежи от час, пращаме при психолог, пишем на родител - през ел.дневник, за да има нишан.

# 415
  • София
  • Мнения: 1 897
Това за трите забележки и за наказанието при всякакъв вид забележка ли важи? Аз им пиша винаги щом нямат домашно и три забележки бързо правят. Струва ми се странно някой да е наказан, защото три пъти е бил без домашно. По-скоро важи само за забележки при лошо поведение или?

# 416
  • Мнения: 10
Мили момичета, пак имам нужда от съвет. Ситуацията в нашето училище е, че съм Ковид-позитивна, преподавам в един-единствен клас, с който си правя норматива, който клас учи в ОРЕС/ДО. Колегите са пренатоварени и отказват да ми вземат часовете (по 4 на ден), съгласих се аз да си водя часовете. Директорката пише фиктивни замествания, а на мен планира да ми се плащат болнични. Обаче засега не съм взела болничен, чувствам че ще се справя с онлайн часовете, въпреки известното неразположение от болестта.
Въпросът ми е, възможно ли е да съм карантинирана, и да преподавам онлайн като да ми се плаща заплата, вместо болничен?
Това с фиктивното заместване е доста глупаво, а и парите от пълната заплата ми трябват..
Само да знаех как да убедя директорката, че е законно да се работи онлайн з докато човек е карантиран. Можв ли някой да помогне със съвет?

# 417
  • Майничка
  • Мнения: 10 205
Щом класът е в ОРЕС, няма причина да излизате в болнични, това не е задължително. Поискайте писмено мнение от НОИ и го покажете на директора.

Anastasiya.glam, формулирано е точно така "забележки, отразени от учител в дневника", тълкуването е доста широко. За 3 "значки" в школо, примерно, класният няма да скокне да пише доклад, само ще предупреди ученик и родител, но ако след това напиша обща забележка "Ученикът системно е без домашна работа" и се съберат още 2 подобни от колеги, е длъжен да изготви доклад.

# 418
  • Мнения: 145
Yellowflower, не знам на какво основание вашата директорка ще прави фиктивни замествания, ако вие не подадете болничен лист и как смята да изплаща болнични без да има болничен лист? Допитайте се и във вашето РУО ако е необходимо.

# 419
  • Мнения: 1 543
Аз съм била в такава ситуация миналата година, в първите дни не взех болничен и си работих в ОРЕС. Когато обаче дойде време за издаване на болничен, джипито ми обясни, че са такива изискванията и ми даде болничен за периода на карантината. Обясних го на нашата счетоводителка и те си го оправиха. Няма опция да се водиш в карантина и да работиш хоум офис, мисля.

Общи условия

Активация на акаунт