Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства ~2022г.~

  • 61 764
  • 1 443
  •   1
Отговори
# 270
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 730
Важното е, че измерваме нарушенията в пари. Мани останалото. Какво толкова, че не спрял на Стоп, 20- 30 лева...

# 271
  • Fairbanks, Alaska
  • Мнения: 2 562
Какво са днес 20-30 лева? Нищо не са. Както казваше една потребителка, в България заплатите масово са около 2000 лв.

# 272
  • Мнения: 14 254
Не смятам да цитирам никакви правилници. Плюя в пазвата всеки път като съм на пътя, заради тези насреща.
Ще опитам елементарно, както бих го обяснила на дете на 5 години ( някой назад го написа същото). Реално аз спирам на Стоп, този на Пропусни може да мине преди мен, просто защото аз съм задължен да спра, а той не е. И докато аз спирам, той си продължава, нищо, че съм дясностоящ. Просто защото аз спирам, буквално, а той вече е навлязъл в платното.
Така стана трагедия при катастрофата с участието на Лютви Местан,но той нямаше никаква вина,защото когато спира пред знака "Стоп",наляво няма видимост (завой) и тръгва да се включи в главният път,но отляво го връхлита кола... За тази катастрофа са виновни строителите проектирали пътя и катаджиите слагали маркировката.

# 273
  • Мнения: X
Един вид става така, че ние сами трябва да променяме тълкуванието на знаците. И ако примерно има Полиция и види, че не сме спрели на знак "СТОП" , как ще убедим полицаите, че не сме нарушили правилника?
Няма какво да се тълкува. Просто трябва да се знае. Триъгълника и Стопа нямат отношение към реда за преминаване по пътя без предимство, както и жълтия с бял кант няма отношение към реда за преминаване. Това са знаци които определят наличие на предимство - т.е. или го имаш или го нямаш. И когато има конфликт, започват да действат другите правила - направо, завой наляво или надясно, дясностоящ.
Няма как да има ситуация която да променя значението на знак или тежестта му както се опитвате да твърдите. Чисто хипотетично ако пътя с предимство не променя посоката си, аз съм пред знак стоп и продължавам направо, насреща има червена кола пред която има триъгълник и ще завива наляво, според логиката на стопа която твърдите, аз понеже съм на Стоп трябва да пусна червената да завие преди мен. Така ли? Confused Или може би дясностоящ е малко по-слабо от продължава направо.
Докато не вкарат в нормативната уредба, че триъгълника е с предимство пред стоп - ми... Всеки сам си преценя ли беше? А ако го вкарат, защото няма да го направят, ще настане един голям купон...

Дискусията тръгна от "На регулирано кръстовище няма дясностоящ"

# 274
  • Fairbanks, Alaska
  • Мнения: 2 562
Къде точно го пише това за Лютви Местан? Поразрових се и единственото, което намирам е, че той не е спрял на знак "СТОП".

# 275
  • Мнения: X
Никъде не го пише. Дори не помня да се доказа, че не е спрял на Стоп.

# 276
  • Мнения: 14 254
Местан е спрял на "Стоп"-а,оглежда се и вижда че не идва кола,(но всъщност малка могила отляво пречи на видимостта,а и има завой отляво),и тръгва да навлиза в главният път, и тогава отляво го връхлита кола. Затова са виновни проектантите. Те е трябвало или да направят кръстовище на този разклон,или да премахнат могилата,за да има видимост за идващите отляво коли.

# 277
  • Мнения: 1 558
Преди години ни спряха полицаи, точно защото моя мъж не спря на знак стоп, при все че нямаше никакво движение. На знак Стоп си длъжен да спреш, даже трябва да спреш един метър и да тръгнеш на първа, това от курсовете някога.

# 278
  • Мнения: 51 951
Местан е спрял на "Стоп"-а,оглежда се и вижда че не идва кола,(но всъщност малка могила отляво пречи на видимостта,а и има завой отляво),и тръгва да навлиза в главният път, и тогава отляво го връхлита кола. Затова са виновни проектантите. Те е трябвало или да направят кръстовище на този разклон,или да премахнат могилата,за да има видимост за идващите отляво коли.

Така е, обаче понеже е Местан може да го осъдят. И на мен ми е много неприятен, но в случая май не е виновен.
А и катастрофа обикновено не става само от една грешка. Тук има няколко:
- Колата по главния път се е движила с много превишена скорост. Ако скоростта е била нормална, времето от точката, в която тя ще се види е предостатъчно Местан да се включи в пътя. Тоест при видимост, колкото има там, ако скритата кола се движи с разрешената скорост няма да има проблем.
- После, когато Местан е усетил, че идва кола, е направил правилното - дал е газ, за да освободи лентата на онзи. Онзи  обаче е навил волана на ляво и е натресъл Местан в насрещната лента. Което прави нещата интересни. Нормалната реакция е да набие спирачка и да завие към банкета надясно, защото колата на Местан е логично да не може да се върне назад.
- И накрая ударът не е бил кой знае колко силен и щеше да е само "ламаринена" катастрофа, ако детето беше в столче, както е по закон.
- А и аз вярвам на Местан, че  веднага след катастрфата са остригани едни храсти и стоп линията е преместена напред, за да се докаже, че е бил виновен. А то просто е имал малшанс.

# 279
  • Мнения: 3 732
Не мога да се разбера с огледалата на буса особено при паркиране на задна. Учителя и той не може да ми го обясни така че да го разбера. Той го прави автоматично. Има ли клипчета в Интернет за карането на бус?

Габаритите ги учим - Ще мина ли в тясна квартална уличка? той ми казва. И завиваването учим особено изнасянето. Има парктроник но уви - клони и тенти не засича. С колата проблем са ми дупките, с буса - клоните.

С буса да се кача на тротоара не е проблем. Ако го направя с колата половината части ще изпаднат. Буса е по - висок и тежък. Дупки и бабуни се усещат много по - леко.



Буса е средна база дълъг. Няма увеличителното средно стъкло при колите, а аз разчитам основно на него. Страничните са увеличително и малко. На голямото се вижда средната част на буса, на малкото - пътя и гумите. На първия урок по паркиране не можах да разбера една кола в малкото коя е и къде. В голямото я нямаше.
Учителя казва да гледам и двете защото малкото лъже. Той кара от 25 години и не успявам да го разбера. За него всичко е автоматично.
Буса е с три седалки. Дори и той да седне на средната пак няма видимост в двете огледала. На моето вижда само долната част на буса в малкото. На пасажерската седалка в лявото огледало вижда повече неща в голямото, а за мен и в двете леви е едно и също.

Кое огледало и как да гледам?

# 280
  • Марс
  • Мнения: 687
Как кое огледало? Ти да не си си купила книжката?

# 281
  • Другата България
  • Мнения: 42 820
В темата става все по-страшно.
Буквално.

# 282
  • Пеликания
  • Мнения: 2 737
Недей гледа в огледалата. Давай по звук Joy

# 283
  • Мнения: X
В темата става все по-страшно.
Има нещо такова. Сутринта имах колебания дали да отговарям за Стоп-а или да пратя линк към постовете на Пътна и ДАИ - така де, да не се чудят, защо България е на първите места по жертви от ПТП

# 284
  • Мнения: 3 732
Как кое огледало? Ти да не си си купила книжката?
Ти прочете ли и осъзна ли какво питам?
 И бус, и кола са с Б категория, а разликите са огромни.
Разбирам че се чувстваш по - добре като нападаш, но това прави ли те щастлива? Какво караш? Бус някога карала ли си?


Със звуците нямам проблем. Знам кога да превключа скоростите макар колата и буса да нямат нищо общо.

Общи условия

Активация на акаунт