Разкажете за първата си слаба оценка...

  • 5 362
  • 101
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 295
И аз не мога да си го представя как човек прави такъв избор на специалност...
Аз така се записах приложна математика, понеже изобщо не знаех какво искам да уча, за каква професия... Математиката ми се видя най-прост избор, хем идвах от езикова гимназия, но нямах абсолютно никакво влечение към хуманитарните специалности и затова хайде математика. Влязох във ФМИ на първо класиране, не беше това трудното, първата година даже взимах стипендия, но пак усещах, че не се стремя към нищо конкретно. Чак в трети курс реших каква друга професия искам и подадох документи за друг университет. Simple Smile))

# 76
  • Варна
  • Мнения: 132
След отличен успех 5 години и стипендия имах двойка на държавен изпит. Не научих 3 въпроса за ЕС (беше едновременно много актуално и много чуждо за мен) и естествено се падна точно това. Не писах изобщо за да имам шанс на следваща сесия да се представя отлично. Е, дипломирах се като отличник на випуска Simple Smile

# 77
  • София
  • Мнения: 18 028


В училище е друго, малко по-уеднаквени са критериите.
Хич  не са уеднаквени  според мен - както сега, така и някога. И аз в езикова, и брат ми в техникум (някога  Сталин беше елитен такъв)  имахме шестици по мат. Ама с неговите знания при нас щеше да има сигурно 3 макс. Wink И днес не е по-различно, на места се раздават шестиците на кг..Отделно нивото на сложност на тестове, изпитвания и т.н е крайно различно, че да се сравняват и самите оценки.

# 78
  • София
  • Мнения: 17 775
Това е хубаво Черна станция, покрай мен нямаше толкова късметлии, имах колеги, които прекъснаха още  първи курс.
Тя имаше предвид, че почти никой не каза "бях мн зле с материяла и не можах да изкарам дори 3", а всички все се обясняват, че някой къса за кеф.

# 79
  • Мнения: 14 841
Не че се заяждам, но в някои техникуми шестицата от ЕГ и за три няма да стигне. ЕГ≠МГ.

# 80
  • Мнения: 40 869
Тя имаше предвид, че почти никой не каза "бях мн зле с материяла и не можах да изкарам дори 3", а всички все се обясняват, че някой къса за кеф.

Именно.  Още помня как в училище вдигат Пенчо на дъската и почва едно мънкане, едно почесване, учителката пита, подсказва, помага, вади му думите с ченгел от устата докато накрая криво-ляво минават урока и му пишат четворка.
След училище идва да го вземе някой от техните и се почва:
- И защо четворка???
- Ми не я знам тази, аз всичко си казах, ама тя...

# 81
  • Мнения: 14 841
Е да де, ама е странно на всичко друго имаш 5 и 6 и по дисциплина Х - 3. Едва ли е, защото по другите дисциплини до една са те пуснали да минеш, че да не им висиш на главата, и то с много добри и отлични оценки.

# 82
  • Мнения: 29 324
В училище дори и да имаш ниска оценка, тя може да бъде поправена. В университета е друго - ако имаш тройка, тройка си остава. Може един въпрос да не знаеш и точно той да се падне.

Няма такива преподаватели, които "късат" за кеф. Мен ме бяха наплашили с трима-четирима. Нямаше такова нещо - като си учил и си успял да си напишеш въпросите/теста, пишат си заслужена оценка.

# 83
  • Мнения: 14 841
Все едно да твърдиш, че няма лоши хора Simple Smile
Имам и аз примери за уж страшни преподаватели, при които съм минавала с 6, но точно Фонемата баш за кеф си късаше.

# 84
  • Мнения: 29 324
Не съм на същото мнение. Може да имат по-високи изисквания, но чак пък за кеф.....
Единият от въпросните преподаватели ми писа 4, въпреки многото учене от моя страна, но не ме скъса. На някой, който е прехвърлил пет страници от учебника, няма как да му пише положителна оценка.
Имах колеги, които просто идваха на изпит да се пробват, дори без да са отворили да четат. И после - ама той е гадняр, скъса ме...... Що не кажат - не бях учил/а, скъса ме.?!?

# 85
  • Мнения: 7 911
Има и такива студенти, които си го просят Joy
Помня един колега - страшен отворко и въздух под налягане, още първия семестър започна да се прави на велик и преподавателката по старобългарски език, любимата ми Пенка Ковачева, го сряза "Спокойно, колега, на изпита ще дам възможност на всички ви да се изложите..."

# 86
  • Мнения: 14 841
Що не кажат - не бях учил/а, скъса ме.?!?
Защото може наистина да са учили. Това, че ти не си срещала такъв преподавател, не означава, че няма. Гадняри, които избиват липси със служебното си положение, има навсякъде, университетските среди не правят изключение.
Не оспорвам, че има студенти, които отиват на изпит неподготвени.

# 87
  • София
  • Мнения: 18 028
Не че се заяждам, но в някои техникуми шестицата от ЕГ и за три няма да стигне. ЕГ≠МГ.

Въобще не съм убедена в това, особено пък за София. На добро ниво мат в  професионална гимназия (демек в бивш техникум) се учи само  в ТУЕС.  И не виждам смисъл в написаното, че ЕГ не е МГ.. Това е пределно ясно и никой не е казвал друго. Сравнението беше между техникум и езикова. МГ не е нито едното, нито другото, там нивото по математика е наистина друго, като все пак  зависи и за коя МГ става дума..А иначе резултатите на ДЗИ по мат години наред  ясно показват, че след МГ и ПМГ се нареждат  именно езикови, а не техникуми.

Последна редакция: сб, 22 яну 2022, 13:25 от пенсионирана русалка

# 88
  • Мнения: 29 324
Що не кажат - не бях учил/а, скъса ме.?!?
Защото може наистина да са учили. Това, че ти не си срещала такъв преподавател, не означава, че няма. Гадняри, които избиват липси със служебното си положение, има навсякъде, университетските среди не правят изключение.
Не оспорвам, че има студенти, които отиват на изпит неподготвени.

Въпросът е дали тяхната представа за "учили" съвпада с тази на преподавателя. Смятам, че за тройка студентът трябва да покрие 51% от изпита, не просто нещо си да каже.

Дори имах една преподавателка, която ни предупреди за изпита - дава 5 задачи. Първите две, решени без грешка, дават тройка, всяка друга допълнително +1 единица.
И някой като каже - ама, аз писах, пък тя ме скъса....Даа, ти си писал, ама първо, колко си написал, второ, дали изобщо е вярно написаното....?!?!!

# 89
  • Мнения: 14 841
Говорим май за различни неща.
Като ще даваме примери на дребно, виждала съм преподаватели, които атакуват изпаднал в ступор студент с въпроси и не го изчакват да отговори, ами задават следващия въпрос, накрая колега, нищо не сте учили и пишат двойка. Проблемът изобщо не е, че студентът не е учил.

Общи условия

Активация на акаунт