Проблемно дете в класа

  • 11 368
  • 160
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 6 166
Проблемът е, че детето е проблемът, а не възрастните около това дете.

Ето, моето беше обиждано от едно дете на негова възраст и учителките не били чули нищо, не били видяли нищо. И накрая безнаказано си остана това дете. Циганче ли е другото дете - не, не е. Обикновено подрастващо тормозчийче. Нямало нужда да се съобщава дори на майка му какво прави.

Така че хич да ме ни разправят, че учителите не били част от проблема. Са и то голяма.

# 136
  • София
  • Мнения: 62 595
Затова са измислени жалбите до институциите - пишеш жалба до директора на училището, описваш случая и тогава учителката няма как да се прави на сляпа и глуха. А ако това не свърши работа, пишеш до РУО и ОЗД - един път се жалиш, че училищните власти не са взели отношение и втори път за конкретните поведенчески прояви на другото дете - там се опразя ОЗД с родителите. Просто хората не смеят да го правят, защото се притесняват, че учителят ще нарочи тяхното дете. Хайде, да видим как ще го нарочи като знае, че ще виси жалба срещу него!

Последна редакция: сб, 26 фев 2022, 21:29 от Andariel

# 137
  • Мнения: 6 166
Точно това се случва - нарочва се детето ти и почва системен тормоз над твоето дете, а ако се оплачеш ти излизаш лошият.

Ти като работеща в системата би трябвало най-добре да ги знаеш тия неща, а не да говориш общи приказки..

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм точно в училищната система, макар да имам опит, така да се каже, по силата на професията си съм в неутрална позиция и съм в друга система, в която виждам какво се случва с деца в подобна ситуация, независимо от коя страна на конфликта са. А конфликт има. Зная доста повече, отколкото ти се струва и много добре зная какво пиша, пък на теб да ти се струват общи приказки.
И точно защото зная как функционират тези системи, има смисъл от сигналите и хората не трябва да се страхуват, че учителката ще нарочи детето. Дори обратното - колкото повече се мълчи, толкова повече  тормозеното дете и родителите му губят.
Хайде, да видим какво се случва в единия и във втория вариант!
- всички си мълчат - аз като родител си мълча, че има един или двама, които постоянно развалят дисциплината, тормозят моето или други деца, обстановката е неприятна, а учител и директор си трайкат. Детето ми и аз се чувстваме зле. Детето ми вече е потърпевшо, защото учителката си пита ушите и нищо не прави, т.е. тя вече по някакъв начин го е нарочила чрез мълчаливото си съгласие да се подхранва тази неблагоприятна среда.
- подавам жалба към учител и директор. Тоест вече предприемам някакви стъпки по правилата и детето ми знае, че го правя - то вече знае, че правя нещо по въпроса и разбира, че обстановката е негативна и не е редно да търпи, а това му дава и чувство за някаква вътрешна увереност. Учителката започва да го нарочва и да се заяжда. Тогава подавам жалба срещу нея. Колко жалби мислиш, че ще издържи и упорито ще продължава да го нарочва? А ако тя е толкова упорита, значи детето ми и аз пак сме в лоша ситуация. Тогава защо да си трая и да търпя тормоз от двете страни - хем от тормозещо дете, хем от учителката? Значи аз имам два пъти загуба, ако нищо не направя.
Извод - и в двата случая все е зле, но поне във втория случай има действия за защита, които е по-вероятно да подобрят ситуацията, защото на учителката няма да й е ок работното й място да е под въпрос с моите жалби. Аз лесно ще си преместя детето, ако реша, но тя няма лесно да си смени работата.

# 139
  • Мнения: 6 166
На  мен ми казаха пък, че не може и с топ да ги мръднеш нито директорката, нито учителката, защото разбира се, директорката веднага ще излезе с твърдения, че оплакалият се от нея е неадекватен.

(Сега, ако майката си мисли, че зодията е виновна за това, че детето не е възпитано, това е друго. Обаче ако майката си търси начин да защити детето, а отсреща започват да мъстят, за това че не си траеш .. ко праим? ... ко?)

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
И как точно ще излезе с тези твърдения? Ще вземе да ги напише? Сигурна ли си, че ще си причини по-голям конфликт? А ако конкретно дете и пасивност от страна на учител и директор са по-важни, ок, аз си вземам детето и се махам - и без това нямам никакво доверие на такива хора и няма да си оставя детето точно те да го учат и да го възпитават косвено.

Как ще постъпи конкретната майка е единствено нейно решение и нейна отговорност, защото става въпрос за нейното дете. Има опции за реакция. Коя ще избере е нена работа.

# 141
  • София
  • Мнения: 28 106
И според мен трябва да се реагира писмено, да го има всичко черно на бяло, но какъв е смисълът да си го пишем, след като целта на темата е да се оплюе детето, а не да се реши проблемът с него.

# 142
  • Мнения: 4 877
Проблема се решава,като се отстрани детето.Това дете е проблем на собствените си родители,а не на другите.Защо вменявате задължение на чужди хора да търпят проблемно дете.Не са длъжни.За такива деца трябва да има специализирани училища,а не да ги натрапват на другите.Така и те ще се чувстват по-добре като са в среда на себеподобни.

# 143
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Практиката показва, че в специализираните училища проблемът не се решава, децата стават големи и правят по-големи проблеми. Работа с детето трябва. Отстраняването също не решава проблема. Ако някому се струва бавна и мудна системата по работа с проблемни деца, няма какво да я чака, а просто си предпазва своето дете, като го мести на място, където няма проблемни деца.

# 144
  • Мнения: 28 858
Много родители си затварят очите пред проблемите и не признават, че детето им има нужда от помощ. Аз съм била дете, когато имахме едно съседче с подобни проблеми. До трети клас беше някакъв ужас от подобни изцепки, но родителите не и не! Смятаха, че всичко е наред и просто е по-буен. В крайна сметка след доста отричане, явно ги принудиха и го преместиха в помощно училище, както се водеше тогава.

# 145
  • Мнения: 2 706
Проблемът са родителите.
Дете на мои роднини, дете в норма, но мега разглезено и презадоволено тормози едното дете със СОП в класа, което не е агресивно. Срещи с учители, разговори. Майката на тормозещото дете отказва да го води на психолог, било я срам. Купи му плейстейшън- 1 клас е.
Нашето семейство се опита да говори с тях, но не майката не вижда проблем.

# 146
  • Мнения: 6 166
Той го тормози това дете, а учителите и директорката си мълчат нали?

И ако се оплаче майката какво мислиш, че ще стане, м? Ще се намерят едни кушаревски свидетели, които да твърдят каквото трябва и после защо си траят потърпевшите ..

# 147
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно заради такива, които не искат да се работи с психолог, включително и те самите, се подава сигнал към ОЗД от страна на потърпевшите или направо от ръководството. Тогава да видите как веднага ще се навият за психолога като видят, че проверката хаби нерви, време и обяснения защо и как. При агресивни и антисоциални може да бъде направена и комисия, което още повече ще мотивира родителите да се вземат в ръце.

# 148
  • Мнения: 6 166
Andariel, пак не отговаряш - учителите и ръководството къде са?

Или направо да съдействат на който родител не харесва СОПчето със сигнал до ОЗД?

Защото ако се върнем към казуса от темата- той е за дете със СОП и ръководството получава допълнително финансиране,но и задължения да го приобщи това дете?

В училището няма психолог ли?

# 149
  • София
  • Мнения: 62 595
Колко пъти да отговоря? Ако очакваш определен огтовор, вземи да го напишеш вместо мен, явно задаваш отговори, а не въпроси.
Родителите на пострадалото дете или деца имат право да подадат сигнали към всички институции  - директор на училището, РУО, МоН, ОЗД. СОП не е основание за отказ от проверка. Дори ще се провери дали на детето му се оказва подкрепа и дали семейството се нуждае от подкрепа и работа с него.

Между другото, все се каня да те питам в каква компетентност се изказваш по тези теми - професионално ли си обвързана, лично ли, просто така от любопитство ли Ти мен ме пита и отговорих - сега е твой ред. Ако е професионална обвързаността ти, тези неща трябва да ги знаеш и изобщо да не питаш за тях.

Общи условия

Активация на акаунт